ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در آرژانتین

مقطع دکتری در آرژانتین

آرژانتین یکی از کشورهای آمریکای لاتین می باشد که به هویت ملی خود غرور خاصی دارد و بخش اعظم جمعیت این کشور در پایتخت آن زندگی می کنند. آرژانتین علاوه بر زیبایی بصری دارای زیرساخت اقتصادی و آموزشی استاندارد است و به این جهت مقطع دکتری در آرژانتین بسیار پرطرفدار می باشد. این کشور به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در زمین های مرطوب شمال و مجمع الجزایر “تیرا لافوگو” دارای آب و هوای جذاب و منحصر به فرد است.

نظام آموزشی حاکم بر دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور آرژانتین بسیار تاثیر گرفته از استانداردهای آمریکای شمالی و اروپا می باشد. هزینه تحصیل و زندگی در آرژانتین مقرون به صرفه است و امکان شرکت در دوره های تحصیلی به زبان اسپانیایی و انگلیسی در کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور آرژانتین تهیه و نگارش شده است.

بررسی شرایط مقطع دکتری در آرژانتین در 2024

1 سال تحصیلی دکتری در آرژانتین از ابتدای ماه مارس شروع می شود و تا ماه نوامبر ادامه می یابد و راه پذیرش ارائه درخواست مستقیم دانشجو به دانشگاه مورد نظر است. تسلط به زبان اسپانیایی برای تحصیل در آرژانتین ضروری می باشد. زیرا زبان انگلیسی به عنوان یک زبان تجاری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده قرار می گیرد و برای ارتباط با جامعه تسلط به زبان اسپانیایی مورد نیاز است. مقطع دکتری در آرژانتین به صورت کاملاً تحقیقاتی و پژوهشی صورت می گیرد و خبری از برگزاری مداوم کلاس های درس برای رشته های غیر پزشکی نخواهد بود.


هزینه مقطع دکتری در آرژانتین 2024 یکی از مهم ترین بحث های متقاضیان می باشد و لازم به ذکر است که تحصیل به زبان اسپانیایی در دانشگاه های دولتی آرژانتین معمولا رایگان است. برای تحصیل دکتری هزینه پرداختی دانشجویان به جنبه های جانبی تحصیل مانند هزینه حمل و نقل و هزینه غذا و هزینه اقامتگاه محدود می شود. مجموع هزینه های جانبی تحصیل دکتری در هر سال تحصیلی حدوداً 2000€ تا 4000€ (یورو) می باشد که باعث می شود فقدان یک نظام بورس تحصیلی برای دانشجویان کم درآمد احساس شود.

بررسی شرایط مقطع دکتری در آرژانتین

ساختار مقطع دکتری در آرژانتین

تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در آرژانتین را دارند، در قدم اول باید با ساختار این مقطع تحصیلی به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های ویژه ای در طول اقامت تحصیل در آرژانتین مواجه خواهند شد. به طور کلی برنامه های دکتری در آرژانتین یک مدرک اکتشافی خالص می باشد. به عبارت دیگر، یک اکتشاف اصلی یک تقاضای ضروری برای یک دکترای آرژانتینی است. علاوه بر این، مقطع دکتری در آرژانتین با کلاس های آموزشی و ارزیابی در قالب یک آزمون جامع در این کشور آغاز می شود. در نهایت اینکه، یک شرکت کننده محتوای بحث خود را نهایی می کند و با کاوش شروع می کند.

در نمودار زیر می توانید روند استقبال دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع دکتری در آرژانتین را مشاهده فرمایید:

روند استقبال دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع دکتری در آرژانتین

دریافت ویزای دانشجویان دکتری در آرژانتین

تمام دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور آرژانتین توسط کمیسیون ملی ارزیابی و اعتبار دانشگاه های مورد تایید و بررسی قرار می گیرند؛ برای اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین نیاز به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور و ثبت نام در دوره های تحصیلی دارید. برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری باید مدرک کارشناسی ارشد همراه با ترجمه رسمی به سفارت و دانشگاه ارائه شود. تسلیم گواهی سلامت پزشکی و اسناد عدم سوء پیشینه و اثبات تسلط به زبان اسپانیایی یا انگلیسی اجباری می باشد.

در آخر یک گذرنامه معتبر و یک توصیه نامه از سوی اساتید سابقه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد می تواند فرآیند دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین را برای شما تسریع کند. بعضی از دانشگاه های آرژانتین از دانشجویان متقاضی شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره قابل قبول برای تحصیل در مقطع دکتری می کنند که باید از قبل اطلاع داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آرژانتین یا ویزای تحصیلی آرژانتین با وکلای متخصص و کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل مقطع دکتری در آرژانتین

با توجه به استقبال شدید دانشجویان بین المللی برای تحصیل مقطع دکتری در آرژانتین، در این بخش از مقاله تصمیم گرفته ایم تا به برخی از مهمترین سوالات آنها در این زمینه پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل مقطع دکتری در آرژانتین چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آمریکایی، شرایط پذیرش در دانشگاه ها برای تحصیل مقطع کارشناسی در آرژانتین بسیار ساده است. زیرا در روند ثبت نام از بوروکراسی ها اداری پیچیده ای خبری نیست.
  • مهمترین چالش تحصیل مقطع دکتری در آرژانتین چیست؟ اصلی ترین چالش دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری در آرژانتین هزینه تحصیل در این دوره تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *