ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در دانمارک

مقطع دکتری در دانمارک

مقطع دکتری در دانمارک از سال 2019 به بعد رشد بیشتری داشت چرا که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و ریسرچ اعتبار بیشتری پیدا کرد. در این میان افرادی که علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری هستند تلاش میکنند تا کشور معتبری را انتخاب کنند. تحصیل در مقطع دکتری در این کشور یکی از اهداف مورد علاقه متقاضیان به دلیل امکان دریافت بورسیه می باشد و با احراز شرایط می توان به آن دست یافت. اخذ پذیرش از کشورهای با بار علیم بالا مورد توجه همیشگی بوده است. لازم به ذکر است هزینه‌ های زندگی و دانشگاه در کشور شادی ها نسبتا بالا است.

  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل دکتری در کشور دانمارک چیست؟
  • آیا به دانشجویان دکتری در دانمارک بورس تحصیلی تعلق می گیرد؟
  • آیا دانشجویان دکتری می توانند در دانمارک حین تحصیل کار بکنند؟

متقاضیان می‌ توانند از این طریق به پیدا کردن شغل و اخذ اقامت دست پیدا نمایند. تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور، رشته‌ های مقطع دکتری را ارائه می‌ دهند. بسیاری از دانشگاه ها با شرکت‌ های خصوصی همکاری می‌ کنند. این دانشگاه ها دنبال دانشجویانی هستند که ادامه تحصیل می‌ دهند و پروژه‌ های تحقیقاتی را انجام می‌ دهند. شرایط دریافت فاند و بورسیه تحصیلی دانمارک در سال 2024 با تعیین بودجه از سوی دولت همراه بوده است.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک در 2024

یکی از کشورهای مناسب عضو اتحادیه اروپا از نظر علمی برای ادامه تحصیل، کشور دانمارک است. رقابت برای پذیرش دکتری میان دانشجویان خارجی بسیار زیاد است. بسیاری از متقاضیان خواهان ادامه تحصیل با هزینه‌ های مناسب در کشور دانمارک هستند. سخت ترین قسمت پذیرش دکتری پیدا کردن یک استاد راهنما و اکسپت گرفتن از اوست. شرایط تحصیل در مقطع دکتری در کشور دانمارک بسیار ایده‌ آل است. این کشور جزو 6 کشور برتر دنیا در حوزه تحقیق و توسعه، R & D قرار دارد. مقطع دکتری در دانمارک حدود 3 سال به طول می ‌انجامد. موسسه‌ های تحقیقاتی و دانشگاه های دانمارک از دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع دکتری استقبال خوبی انجام می‌ دهند.



برای تحصیل مقطع دکتری در دانمارک، فرآیند درخواست و مهلت ها بسته به نوع موسسه آموزش عالی متفاوت است. با همه این اوصاف، در سال 2024 برخی از مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری دانمارک عبارتند از:
مدارکشرح
مدارک تحصیلیکپی برابر اصل مدرک کارشناسی ارشد همراه با ترجمه رسمی به زبان دانمارکی و مورد تایید وکیل
ریزنمرات تحصیلیکپی برابر اصل ریز نمرات تحصیلی همراه با مهر های اصیل
انگیزه نامهمعروف به عنوان کاور لتر در برخی موسسات
پروپوزال پژوهشیدر صورت درخواست تحصیل در برنامه دکتری ارایه این پروپوزال الزامی است
ارجاعاتارائه 2 معرفی نامه از اساتید قبلی

اینفوگرافیک دکتری در دانمارک

انجام یک پروژه تحقیقاتی در دانمارک

در دوره 6 ماهه آموزشی، دانشجوی مقطع دکتری باید توانایی تدریس و انتقال دانش خود به صورت عملی به دیگر دانشجویان داشته باشد. دانشجویان این مقطع باید این دوره‌های آموزشی مرتبط با رشته خود را تجربه نمایند. دانشجو باید این توانایی را داشته باشد تا با استفاده از روش‌ های علمی، یک پروژه تحقیقاتی مرتبط به رشته خود را انجام دهد. دانشجو باید در راستای کمک به علم و دانش در سطح دنیا قدم‌ های بزرگی بردارد. با ارائه دفاع از پروژه‌ ها و پایان نامه، دانشجو می‌ تواند مدرک دکتری را دریافت نماید.

دانشجو هر رشته ای باید مدارک خاص خود را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر ارائه نماید. اما در مجموع می توان کلیات مورد نظر برای اخذ پذیرش دکتری از دانشگاه های دانمارک را به شرح ذیل دانست:

  • CV به زبان انگلیسی شامل تمامی موفقیت های تحصیلی و کاری دانشجو
  • سابقه کسب رتبه در مسابقات بین المللی
  • توصیه نامه از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه یا همان SOP
  • مدرک زبان آیلتس آکادمیک بالای 7
  • مقالات ISI
  • نوشتن کتاب مرتبط با رشته تحصیلی
  • سابقه کار عملی مرتبط با رشته تحصیلی
  • ترجمه رسمی مدارک از جمله مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی

پس از اخذ پذیرش نوبت به ویزای تحصیلی می رسد که به مدارک متعددی نیازمند است. از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در دانمارک در مقطع دکتری
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی رد دانمارک حداقل برای 1 سال
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه برای حداقل سال اول تحصیل
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در دانمارک
  • پاسپورت معتبر

شرایط ویزای تحصیلی دانمارک در 2024

شرایط پذیرش مقطع دکتری در دانمارک

یکی از شروط مهم برای پذیرش این است که مقطع کارشناسی ارشد را با موفقیت به پایان رساند و اخذ این مدرک با نمره خوب است. مدرک کارشناسی ارشد دیگر دانشگاه های کشورهای مختلف، باید معادل دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور دانمارک باشد. در بعضی مناطق به دانشجویانی که مدرک کارشناسی دارند یک دکتری 4 ساله ارائه می‌شود. این ارائه به عنوان 1 سال تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد محسوب می‌ شود.

مصاحبه دانشجویان قبل از پذیرش به 2 روش تلفنی یا به شکل حضوری انجام می‌ شود. تسلط به زبان انگلیسی، یکی از موارد مهم برای تحصیل در دانشگاه های کشور دانمارک است. سطح زبان مورد نیاز برای مقطع دکتری در کشور دانمارک، سطح C است. مدارک معتبر آیلتس و تافل برای دانشجویان واجب است و حتی امتحان ورودی در مورد سطح زبان دانشجو در دانشگاه های مختلف گرفته می‌ شود.

شرایط پذیرش مقطع دکتری در دانمارک

هزینه‌ های جانبی در کشور دانمارک

هزینه زندگی در دانمارک ماهانه معمولا بین 1000€ تا 1400€ (یورو) است. کشور دانمارک در سال 2000 تصمیم گرفت پول ملی خود یعنی کرون دانمارک را حفظ کند و به واحد یورو تغییر ندهد. مقاطع دکتری به طول کامل تأمین مالی می ‎‌شوند. تمام هزینه‌ زندگی در دانمارک با حقوق و دستمزد به صورت ماهیانه پرداخت می‌ شود. اما تمامی مقاطع تحصیلی دیگر، اعم از کارشناسی و کارشناسی ارشد نیازمند پرداخت شهریه است. شهریه مقاطع تحصیلی دیگر سالیانه بین 8000€ تا 10000€ (یورو) است.

بورس تحصیلی در مقطع دکتری در دانمارک

بورس های تحصیلی در کشور دانمارک در مقطع دکتری به شرح زیر هستند:

  • کمک هزینه دانشجویی از طریق موسسات تحقیقاتی، دانشگاه های دانمارک، نهادهای دولتی و شرکت‌ها از جمله شرکت‌های خصوصی در مقطع دکتری در کشور دانمارک تأمین می‌ شود.
  • حمایت مالی بین المللی برای دانشجویان مقطع دکتری در نظر گرفته می‌ شود. متقاضیان می‌ توانند از بورسیه و کمک هزینه استفاده نمایند. آنها می‌ توانند از حمایت‌ های مالی خارج از کشور خود یا سازمان‌ های بین المللی مانند دوره‌ های تحقیقاتی کمیسیون اتحادیه اروپا استفاده نمایند.
  • کمک هزینه صنعتی از همکاری بین شرکت‌ های خصوصی و دانشگاه ها انجام می‌ شود. در طول برنامه‌ های مقطع دکتری یک پروژه تحقیقاتی معرفی می‌ شود. مدت زمان کمک هزینه صنعتی حدود 3 سال است. همکاری و ارتباط بین دانشگاه ها و شرکت‌های خصوصی در این پروژه باعث می‌ شود تا این ارتباط آسان تر شود.
  • بعضی از کمک هزینه‌ ها و کمک‌ های ملی اتحادیه اروپا برای اشخاص خیلی خاص است که اصطلاحا به آن کمک هزینه مادام کوری گفته می‌ شود. این کمک هزینه برای دانشجویان کشورهای اروپایی است که ویژگی‌ های خاصی دارند.

دلایل تحصیل مقطع دکتری در دانمارک

طبق آمار به دست آمده، سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان، با دلایل مختلفی تحصیل مقطع دکتری در دانمارک را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. تحصیل مقطع دکتری در دانمارک مزایا بی شماری را برای دانشجویان بین المللی در رشته های مختلف ارائه می کند. یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب دانمارک برای تحصیل در مقطع دکتری، وجود دانشگاه های معتبر در این کشور می باشد. اغلب دانشگاه های دانمارک در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. در نمودار زیر می توانید روند مهاجرت به دانمارک را برای تحصیل در مقطع دکتری را مشاهده فرمایید:

روند مهاجرت به دانمارک را برای تحصیل در مقطع دکتریدر جدول زیر می توانید مهمترین دلایل تحصیل مقطع دکتری در دانمارک را مشاهده فرمایید:

دلایل تحصیل مقطع دکتری در دانمارکتوضیحات
بورسیه های تحصیلی متنوعهمراه با تحصیل در دانشگاه های معتبر دانمارک، دانشجویان مقطع دکتری می توانند به چندین بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دسترسی داشته باشند.
هزینه های زندگیهزینه زندگی در دانمارک برای دانشجویان دکتری بسیار معقول است به خصوص اگر اجاره مسکن را در نظر بگیرید. به طور مثال هزینه زندگی در دانمارک برای یک دانشجوی دکتری حدود 950DKK تا 1250DKK (کرون دانمارک) می باشد.
اساتید مجربیکی از  اصلی ترین مزیت های تحصیل در دانمارک، به ویژه تحصیل در مقطع دکتری، حضور اساتید بین المللی در این کشور می باشد. اغلب معلمان دانشگاهی در دانمارک از آمریکا و کشورهای اروپایی به این کشور مهاجرت کرده اند.
کار حین تحصیلتمامی دانشجویان بین المللی در دانمارک، می توانند حین تحصیل مقطع دکتری در دانمارک در مشاغل دانشجویی این کشور مشغول به کار شوند.

دانشگاه های مقطع دکتری در دانمارک

در این کشور دانشگاه های عمومی و خصوصی بسیاری وجود دارد، اما در چند دانشگاه معتبر این کشور امکان تحصیل در مقطع دکتری وجود دارد که بهتر است متقاضیان این دانشگاه ها را بشناسند.

  • Royal Danish Academy of Arts. School of Architecture
  • Aarhus University
  • Aalborg University
  • Copenhagen Business School
  • Technical University of Denmark
  • Roskilde University
  • University of Copenhagen
  • University of Southern Denmark

کار حین تحصیل در دانمارک 2024

در مورد تحصیل در مقطع دکتری در این کشور می‌ توان گفت یکی از بهترین کشور‌ها برای تحصیل در مقطع دکتری به دلیل هزینه‌ های مناسب می‌ باشد. پس از اخذ ویزای دانمارک، درحین تحصیل شما می‌ توانید کار پیدا کنید و در حین تحصیل مشغول به کار شوید شما همچنین می توانید اقامت پس از تحصیل در دانمارک را دریافت نمائید. شرایط کار حین تحصیل 2024 برای دانشجویان دکتری در دانمارک بدین صورت است:

شرایطشرح
مجوز لازمویزای اقامت تحصیلی دانمارک
ساعات کاری نیمه وقت20 ساعت در هفته
ساعات کاری تمام وقتتمام وقت در طی تعطیلات تابستانی

رشته های محبوب در مقطع دکتری در دانمارک

در دانمارک، مقطع دکترا یکی از مقاطع تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین ‌المللی است و بسیاری از دانشگاه ‌ها در این کشور برنامه‌های دکترا با کیفیت و متنوعی ارائه می ‌دهند. رشته‌ های محبوب در مقطع دکترا در دانمارک شامل علوم پزشکی، علوم فناوری، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی، علوم کشاورزی و محیط زیست و هنر و فرهنگ می‌ باشند. در زمینه علوم پزشکی، مطالعات پیرایش، پزشکی مولکولی، علوم سلولی و ژنتیک، علوم اعصاب و روانپزشکی از جمله رشته‌ های محبوب دکترا در دانمارک هستند.

در حوزه علوم فناوری، رشته‌ های مرتبط با هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، رباتیک و نانوتکنولوژی جذابیت زیادی برای دانشجویان دارند. علاوه بر این، رشته‌ های مرتبط با علوم اجتماعی و انسانی نظیر روانشناسی، جامعه ‌شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد نیز در دانمارک بسیار محبوب هستند. همچنین، در زمینه مهندسی، رشته ‌های مرتبط با انرژی، محیط زیست و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) نیز جایگاه ویژه ‌ای دارند. در کل، دانمارک به عنوان یک کشور پیشرو در زمینه آموزش عالی شناخته می ‌شود و برنامه ‌های دکترا در این کشور به دانشجویان فرصت مناسبی برای تحقق تحصیلات عالی و تحقق تحقیقات پیشرفته می ‌دهند.

وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می‌ توانند اطلاعات کاملتری در اختیار شما قرار دهند. بررسی هزینه‌ های زندگی و تحصیل در دانمارک توسط موسسه به طور کامل انجام می‌ شود.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک

متقاضیان تحصیل دکتری در دانمارک سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • شرایط تحصیل دکتری در دانمارک چیست؟ ارائه مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریزنمرات، ارائه پروپوزال، ارائه 2 توصیه نامه از اساتید، مقاله های بین المللی، مدرک آیلتس یا تافل.
  • هزینه زندگی در دانمارک چقدر است؟ هزینه های زندگی در این کشور بسته به سبک زندگی شخصی هر فرد دارد و به میزان 1000€ الی 1400€ (یورو) در هر ماه است.
  • بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری در دانمارک به چه صورت است؟ در این کشور بورسیه های متعددی با توجه به ملیت دانشجویان، میزان تحصیلات، رشته های تحصیلی و دانشگاه مقصد در نظر گرفته شده است.
  • شرایط کار حین تحصیل در مقطع دکتری به چه صورت است؟ در این مقطع دانشجویان در حین تحصیل مجوز کار 20 ساعت در هفته و در تابستان ها مجوز کار 40 ساعت در هفته را دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *