ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در دبی

مقطع دکتری در دبی

مقطع دکتری در دبی و مزایای تحصیل در آن مانند امکان اخذ بورسیه تحصیلی باعث شده تا هر ساله متقاضیان زیادی  برای اخذ پذیرش تلاش کنند. دانشگاه های دبی مکانی خارق العاده برای مطالعه بین المللی محسوب می شوند، دانشجویان می توانند علاوه بر تحصیل در برخی از برنامه های خارج از برنامه درسی شرکت کنند و اطلاعات خود را در زمینه مربوطه تکمیل کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر متقاضیان در رابطه با مقطع دکتری در دبی به تهیه و تنظیم این نوشتار پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل در دبی چیست؟
  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های دبی وجود دارد؟
  • برترین دانشگاه های دبی برای تحصیل در مقطع دکتری کدامند؟
  • هزینه مقطع دکتری در دبی چقدر است؟
  • آیا امکان دریافت فرصت مطالعاتی در دبی وجود دارد؟

شرایط مقطع دکتری در دبی

مولفه اصلی برنامه دکتری در دبی شبیه به انگلستان و سایر کشورها است به صورتی که دانشجویان تحقیق مستقل انجام می دهند و در نهایت باید پایان نامه ای مرتبط با موضوع انتخاب شده ارائه دهند و از آن دفاع کنند. در این مقطع علاوه بر کلاس های درس دوره هایی برای بهبود مهارت های دانشجویان نیز برگزار می شود. در دانشگاه های دبی طول مدت تحصیل در مقطع دکتری بین 3 تا 4 سال است که طول دوره با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. لازم به ذکر است طبق شرایط وضع شده در ویزای دانشجویی، متقاضیان خارجی و بین المللی نمی توانند در دوره های پاره وقت تحصیل کنند.


سال تحصیلی تمام وقت در دانشگاه های دبی در 2 ترم پاییز (سپتامبر تا دسامبر) و ترم بهار (ژانویه تا ژوئن) برگزار می شود. در مقطع دکتری انواع مختلفی از رشته های تحصیلی ارائه می شود که معمولا از دو بخش دوره و تحقیقات تشکیل می شوند. دانشجویان مقطع دکتری می توانند در دانشگاه های اصلی که دارای شعبه در شهر دبی هستند نیز ادامه تحصیل دهند، مثل دانشگاه های هریوت وات، ولنگونگ و کوئینزلند.

بورسیه دکتری در دبی

بیشتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دبی برای دانشجویان در مقطع دکتری بورس تحصیلی در نظر می گیرند. بورسیه تحصیلی در انواع مختلفی ارائه می شود که معمولا هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویان را ساپورت می کند. شرایط لازم برای اخذ بورس تحصیلی در مقطع دکتری داشتن مدارک تحصیلی و سوابق علمی و پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی، GPA بالا 3.5 و مدرک معتبر زبان انگلیسی الزامی می باشد. دانشجویان دکتری که در رشته های تحصیلی با موضوعات تکنیکی که برای بسیاری از شرکت ها مهم و تاثیر گذار استت تحصیلی می کنند، می توانند از کمک هزینه های شرکت ها نیز برخوردار شوند. علاوه بر این آینده شغلی این دانشجویان نیز تضمین خواهد شد.

بورسیه دکتری در دبی

هزینه های مقطع دکتری در دبی

یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان خارجی و بین المللی هزینه های تحصیل در شهر دبی است، دانشجویان باید به این مسئله توجه داشته باشند که با توجه به گران بودن شهر دبی هزینه های تحصیل و زندگی در این شهر نیز گران است و انتظار می رود که پیش از انجام اقدامات لازم به بررسی دقیق هزینه ها بپردازید. هزینه مقطع دکتری در دبی سالانه بین 129000AED الی 350000AED (درهم امارات) برآورد شده است. طبق قوانین دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند اما باید به این نکته اشاره کرد که یافتن کار در شهر دبی برای ایرانیان کار ساده ای نیست.

برای زندگی دانشجویی در شهر دبی باید ماهانه مبلغی بین 2600AED تا 3900AED (درهم امارات) در نظر داشته باشید. اگر کشور امارات را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید برای بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می توانید به مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در امارات بپردازید.

شرایط ویزای تحصیلی دکتری در دبی

تمامی دانشجویان خارجی و بین المللی (به جز کشورهای شورای همکاری خلیج) برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دبی به ویزای تحصیلی امارات نیاز دارند که مستلزم آن اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاهی در امارات است. دانشجویانی که قصد ادامه دوره دکتری در دبی را دارند پس از موفقیت در دریافت پذیرش تحصیلی باید با مراجعه به کنسولگری امارات درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی امارات اعلام کنند. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی امارات عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت مبلغ 420AED (درهم امارات) بابت هزینه های اخذ ویزای تحصیلی
  • ارائه پاسپورت معتبر و مدت دار
  • ارائه مدارک شناسایی
  • عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در دبی
  • بیمه خدمات درمانی
  • ارائه گواهی تمکن مالی در جهت اثبات توانایی در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در طول مدت تحصیل در دبی

اقامت پس از تحصیل در دبی

پس از پایان دوره تحصیلی و دفاع از پایان نامه متقاضی می تواند به دنبال شغل مورد نظر در شهر دبی باشد، دانشجویان باید پس از یافتن شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار امارات تغییر دهند. اعتبار ویزای کار بین 2 تا 3 سال است که لازم است پیش از پایان مدت اعتبار اقدامات لازم در جهت تمدید آن انجام شود. میانگین حقوق و دستمزد در دبی 16800AED (درهم امارات) است که با افزایش سوابق کاری و مهارت فرد افزایش خواهد یافت. علاوه بر این دانشجویان واجد شرایط می توانند پس از فارغ التحصیلی سرمایه گذاری در دبی یا سایر شهرهای امارات را تجربه کنند.

به متقاضیان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند پیشنهاد می شود برای اطلاع از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران به مطالعه مقاله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم بپردازند. همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف در دنیا مطالعه کنند. برای دریافت اطلاعات تخصصی و انجام پرونده های مهاجرتی با ما در تماس باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *