ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در دومینیکا

تحصیل دکتری در دومینیکا

مقطع دکتری در دومینیکا برای متقاضیان بین المللی قابل تحصیل بوده و مقرراتی دارد که رعایت آن برای تمامی دانشجویان الزامی میباشد. کشور دومینیکا به دلیل داشتن طبیعت بکر و سواحل زیبا و چشم نواز معروف است، این کشور در حوزه کارائیب جای گرفته است. زبان مکالمه در کشور دومینیکا زبان انگلیسی است، متقاضیانی که به این زبان تسلط کامل داشته باشند می توانند به راحتی در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند و در دومینیکا زندگی کنند. اگر قصد تحصیل و اقامت در کشورهای منطقه کارائیب را دارید باید بدانید که کشور دومینیکا یکی از امن ترین کشورها در این منطقه است و انتخاب خوبی برای متقاضیان می باشد. این نوشتار توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با شرایط مقطع دکتری در دومینیکا به نگارش درآمده است.

شرایط مقطع دکتری در کشور دومینیکا 2023

متقاضیانی که قصد تحصیل دکتری در دومینیکا را دارند باید بدانند که طول مدت تحصیل در این مقطع بین 3 تا 5 سال است، زبان تحصیل در مقطع دکتری زبان انگلیسی می باشد. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که در 2023 تعداد کمی از دانشگاه های دومینیکا دوره های تحصیلی مقطع دکتری را ارائه می کنند پس دانشجویان می توانند در رشته های تحصیلی محدودی ادامه تحصیل دهند. پیش از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه متقاضیان به استاد راهنما و توصیه نامه نیاز دارند. با موفقیت استاد راهنما متقاضیان می توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر انجام دهند. متقاضیان باید پیش از اخذ پذیرش تحصیلی اطلاعات کاملی در رابطه با دانشگاه های دومینیکا جمع آوری کنند.

برخی از دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در کشور دومینیکا عبارتند از:

  • دانشگاه کاتولیک شیلی
  • دانشگاه سانتا دومینیگو
  • دانشگاه UNIBE
  • دانشگاه مدری میسترا

برای کسب اطلاعات در رابطه با هر یک از دانشگاه های معرفی شده باید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید. پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر متقاضی باید مدارکی مانند مدارک تحصیلی و ریز نمرات، توصیه نامه، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، اسکن از مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر را جهت اخذ پذیرش به دانشگاه مورد نظر ارسال کند.

ویزای تحصیلی کشور دومینیکا

دانشجویان خارجی و بین المللی باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا انجام دهند. به این منظور متقاضی باید در زمان تعیین شده برای مصاحبه حضوری مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را به مسئول مربوطه ارائه کند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
  • اصل و فتوکپی مدارک شناسایی
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • انجام معاینات و آزمایش های پزشکی تعیین شده و ارائه نتایج آن
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور دومینیکا (ارائه رزرو خوابگاه دانشجویی یا ارائه اجاره نامه آپارتمان های دانشجویی)
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی کامل و دقیق

اقامت پس از تحصیل دکتری در دومینیکا

اقامت پس از تحصیل دکتری در دومینیکا

متقاضیانی که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور دومینیکا می شوند نمی توانند اقامت دائم در این کشور را تجربه کنند. اگر قصد اقامت در جمهوری دومینیکا را دارید باید پس از پایان دوره تحصیلی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یا ویزای سرمایه گذاری تغییر دهید. برای ورود به بازار کار باید به دنبال شغل مورد نظر خود باشید و پس از اخذ قرار داد کاری باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار دومینیکا انجام دهید. برای سرمایه گذاری در این کشور راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که متقاضی باید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کند.

هزینه های مقطع دکتری و زندگی در دومینیکا

در رابطه با شهریه تحصیلی در کشور دومینیکا می توان گفت، شهریه دانشگاه ها با توجه به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان باید هزینه های زندگی در دومینیکا را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی شامل هزینه های محل اقامت، هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، هزینه خرید کتاب، بیمه دانشجویی، رستوران، اقلام مصرفی می شود. دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی دومینیکا اقامت دارند هزینه های کمتری پرداخت می کنند و در هزینه های زندگی آن ها صرفه جویی می شود.

اما به طور کلی زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه بین 600$ تا 900$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال خواهد داشت. با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص مقطع دکتری در دومینیکا کسب کردید، برای اطلاع از شرایط تحصیل دکتری در دانشگاه های معتبر و پیشرفته در دنیا می توانید با وکلاء و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و یا به صورت حضوری در موسسه از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

سوالات کلیدی در خصوص مقطع دکتری در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص شرایط مقطع دکتری در دومینیکا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل دکتری در دومینکا چقدر است؟ طول دوره تحصیل دکتری در دومینکا بسته به رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 3 تا 4 سال تحصیلی می باشد.
  • شرایط پذیرش برای مقطع دکتری در دومینیکا برای اتباع کشورهای خارجی چگونه است؟ شرایط پذیرش برای مقطع دکتری در دومینیکا بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود، زیرا اتباع کشورهای اروپایی و ایالت متحده آمریکا روند پذیرش ساده تری را در پیش خواهند داشت.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *