ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در لوکزامبورگ

مقطع دکتری در لوکزامبورگ

اگرچه پیدا کردن کار برای فارغ التحصیلان مقطع دکتری کمی دشوار است چراکه اصطلاحا Over Qualified هستند اما همچنان مقطع دکتری در لوکزامبورگ مورد توجه است. البته علاوه بر دشواری های فارغ التحصیلان مقطع دکتری برای ورود به بازار کار، اخذ پذیرش در این مقطع نیز دشوارتر می باشد. به عبارتی دیگر معمولا سطح بالاتری از زبان، نمرات بالا حین تحصیل در مقاطع قبلی، تحصیل در دانشگاه های با رنکینگ خوب در مقطع قبلی و غیره مورد نیاز است تا فرد بتواند نظر استادی را جلب نماید. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به مقطع دکتری در لوکزامبورگ طی سال 2024 ارائه شده که امید است مفید واقع گردد.

  • بهترین رشته های تحصیلی برای مقطع دکتری در لوکزامبورگ کدامند؟
  • هزینه تحصیلی دکترا در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان در حین دوره دکتری در این کشور بورسیه دریافت کرد؟
  • بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ برای تحصیل کدامند؟

تحصیل در لوکزامبورگ در سال 2024

از آن جایی که سرمایه گذاری در لوکزامبورگ بسیار پرهزینه است و کار در لوکزامبورگ نیز نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی دارد، افرادی که تابعیت یکی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را دارند معمولا از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. البته تعداد کمی دانشگاه در لوکزامبورگ قرار دارد و به جز دانشگاه لوکزامبورگ (University of Luxembourg) سایر دانشگاه های واقع شده در خاک این کشور خصوصی اند و شهریه بسیار زیادی از دانشجویان دریافت می کنند که از سالیانه 4000€ (یورو) شروع میشود و ممکن است به سالیانه 30000€ (یورو) نیز برسد. به همین دلیل است که مقطع دکتری در لوکزامبورگ نسبت به مقاطع ارشد و دکتری طرفداران بیشتری دارد زیرا در دوره دکتری شانس گرفتن فاند از استاد بالاتر است و غالبا تا 80% هزینه تحصیل توسط استاد به عنوان حقوق پرداخت میگردد.


البته نباید از نظر دور داشت که هزینه زندگی نیز بسیار بالا است و ماهیانه بین 1500€ تا 1800€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است که 38.6% هزینه زندگی در این کشور را پرداخت اجاره مسکن به خود اختصاص داده است؛ در واقع شهر لوکزامبورگ (Luxembourg City) که پایتخت می باشد سیزدهمین شهر گرانقیمت در دنیا است. این شهرهای گران قیمت به ترتیب عبارت هستند از:

رتبه جهانی به لحاظ گران قیمت بودننام شهرمتوسط هزینه ماهیانه زندگی تک نفره
1هنگ کنگ3685$ (دلار آمریکا)
2سن فرانسیسکو3631$ (دلار آمریکا)
3نیویورک2909$ (دلار آمریکا)
4زوریخ2538$ (دلار آمریکا)
5پاریس2455$ (دلار آمریکا)
6لندن2338$ (دلار آمریکا)
7بوستون2201$ (دلار آمریکا)
8دوبلین2018$ (دلار آمریکا)
9سیدنی1969$ (دلار آمریکا)
10توکیو1903$ (دلار آمریکا)
11سنگاپور1893$ (دلار آمریکا)
12آمستردام1854$ (دلار آمریکا)
13لوکزامبورگ1844$ (دلار آمریکا)
14کپنهاگ1809$ (دلار آمریکا)
15اسلو1808$ (دلار آمریکا)

درباره مقطع دکتری در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ طی چند سال اخیر محبوب شده و 6000 دانشجو از 100 کشور مختلف در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند چراکه علاوه بر این که محیط اجتماعی لوکزامبورگ متاثر از فرهنگ فرانسوی و آلمانی است، در دانشگاه های این کشور نیز غالب رشته ها همزمان به 2 زبان مختلف تدریس می شوند. در واقع زبان های رسمی لوزکامبورگ آلمانی، لوکزامبورگی و فرانسوی هستند و در مدارس تحصیل معمولا به زبان آلمانی و در دانشگاه ها زبان آموزشی آلمانی-انگلیسی، آلمانی-فرانسوی، فرانسوی-آلمانی و… است؛ هر چند باید دانست که رشته های متعددی در دوره دکتری تنها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ برای تحصیل عبارت هستند از:

  • University of Luxembourg
  • (European Institute of Public Administration (EIPA
  • Luxembourg School of Business

درباره مقطع دکتری در لوکزامبورگ

مدارک لازم برای مقطع دکتری در لوکزامبورگ

نوع رشته مورد نظر و قوانین و حداقل های تعیین شده از سوی دانشگاه مدارک لازم برای تحصیل دکتری در لوکزامبورگ را مشخص می نمایند؛ منتهی در ادامه لیستی از اساسی ترین مدارک مورد نیاز ارائه شده است:

  • رزومه که باید شامل تمامی فعالیت های درسی و غیر درسی فرد باشد؛ چه زمانی که فرد مشغول به کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود بوده چه زمانی که مشغول به انجام کارهای داوطلبانه و خیریه و… بوده است.
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به آن ها اشاره شده است به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی که بهتر است در سطح A+، یا حداقل A باشد.
  • داشتن مدرک زبان متناسب با زبان یا زبان های آموزشی در رشته مورد نظر (دوره های انگلیسی زبان آیلتس آکادمیک 7 به بالا را ضروری می دانند)
  • در اختیار داشتن توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید مقطع قبلی که دانشجو را به خوبی بشناسند.
  • داشتن مقالات بین المللی ISI
  • نوشتن کتاب و…
  • انگیزه نامه که باید شخصا توسط دانشجو نگارش گردد.
  • نامه تمکن مالی بانک که نشان دهنده توانایی فرد نسبت به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ است.
  • پرداخت هزینه بررسی درخواست (Application Fee) به دانشگاه مربوطه

درآمد فارغ التحصیلان دکتری در لوکزامبورگ و کشورهای دیگر

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد افرادی که دکتری خوانده اند کمی دشوارتر ممکن است شغل مورد نظر خود در لوکزامبورگ را پیدا کنند. در نتیجه خارجی ها از آن جایی که تا قبل از انقاضای ویزای تحصیلی خود باید شغلی پیدا کنند تا اقامت خود در لوکزامبورگ را تمدید نمایند غالبا حقوق ماهیانه پایین تر از حد دکتری را نیز می پذیرند. متوسط درآمد دریافتی از سوی خارجی های فارغ التحصیل شده از مقطع دکتری در لوکزامبورگ و برخی دیگر از کشورهای دنیا در نمودار زیر مقایسه شده است:

نمودار مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در لوکزامبورگ و برخی از کشورها

مقایسه مقطع دکتری در لوکزامبورگ و فرانسه

تحصیل در فرانسه برای شهروندان خارجی تقریبا رایگان است اما این تنها مزیت مقطع دکتری در فرانسه نسبت به لوکزامبورگ نمی باشد. چرا که علاوه بر این مسئله هزینه زندگی در فرانسه نیز بسیار پایین تر از لوکزامبورگ است و به جز پاریس که بسیار گران قیمت است و هزینه زندگی در آن در ابتدای مقاله ذکر شد، زندگی در سایر شهرهای این کشور ماهیانه 900€ تا 1100€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. در نمودار زیر نرخ بیکاری در 2 کشور فرانسه و لوکزامبورگ طی سال 2024 با هم مقایسه شده اند:

نمودار مقایسه نرخ بیکاری در دو کشور فرانسه و لوکزامبورگ

به علاوه تنها زبان رسمی در فرانسه زبان فرانسوی است و افراد با تسلط به این زبان می توانند در پیدا کردن کار نیز موفق ظاهر شوند اما در لوکزامبورگ 3 زبان رسمی وجود دارد و حتی اگر فرد به 3 زبان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی تسلط کامل داشته باشد اگر بخواهد طبق قوانین لوکزامبورگ پس از 5 سال اقامت قانونی پاسپورت لوکزامبورگ را به دست آورد یکی از آزمون هایی که باید در آن قبول شود آزمون زبان لوکزامبورگی است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به مقطع دکتری در لوکزامبورگ برای سال تحصیلی 2024-2025 ارائه شد.

پرسش هایی درباره مقطع دکتری در لوکزامبورگ

باید در نظر داشت که دوره های تحصیلی در لوکزامبورگ با کیفیت عالی ارائه نمی شوند. البته که استانداردهای کافی در این کشور وجود دارد. به همین دلیل است که می توان انتظار داشت که فرد یک مدرک معتبر در سطح جهان را دریافت کند. با این وجود، امکان دسترسی به مدرکی که از نظر جهانی دارای رتبه تراز اول باشد وجود ندارد. برخی از پرسش هایی که درباره مقطع دکتری در لوکزامبورگ مطرح می شوند عبارتند از:

  • طول دوره آموزش دکتری در این کشور چقدر است؟ در شرایط کنونی می توان گفت که برای رسیدن به مدرک خود در این رشته، حداقل 3 سال را باید در نظر داشت.
  • آیا شهریه دانشگاه های لوکزامبورگ در این مقطع تحصیلی بالا است؟ خیر خوشبختانه می توان در این دوره آموزشی به بورسیه های تحصیلی دسترسی داشت.
  • مهم ترین محدودیت مقطع دکتری در این کشور چیست؟ دانشجویان نمی توانند امید به دریافت پذیرش در رشته های مختلف داشته باشند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *