ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در پرتغال

مقطع دکتری در پرتغال

اگر به دنبال فرصت های بی نظیر در اروپا هستید، مقطع دکتری در پرتغال به دلیل شرایط تحصیلی آسان و امکان اقامت و کار در اروپا گزینه جذابی است. تعداد دانشجویان علاقه مند مقطع دکتری در خارج روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از آنها پرتغال را به خاطر کیفیت بالای آموزشی و هزینه های مقرون به صرفه، به عنوان مقصد تحصیلی شماره یک خود انتخاب می کنند.

ما در این مقاله به صورت مفصلی شرایط مقطع دکتری در پرتغال را بررسی کرده و شما را در جریان آخرین اطلاعات درباره شرایط تحصیل در پرتغال قرار می دهیم. شما نیز برای پاسخ به سوالات خود درباره تحصیل در پرتغال می توانید از مشاوره های برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

دلایل انتخاب مقطع دکتری در پرتغال

مقطع دکتری در پرتغال می تواند به شما فرصتی برای تحصیل در کشوری با یک میراث آکادمیکی غنی و پربار و یک سبک زندگی مقرون به صرفه را فراهم نماید. اما شاید این سوال برای شما نیز مطرح شود که چرا در بین کشورهای اروپایی دیگر، شما باید پرتغال را انتخاب کنید؟ دلایل متعددی برای این انتخاب وجود دارد. به هر ترتیب، هر کسی نیز دلایل خاص خود را دارد. اما با بررسی کلی تمامی دلایل درباره تحصیل در پرتغال، می توان چنین گفت که تحصیل در پرتغال به دلیل مدرک دانشگاهی معتبر، استاندارد زندگی برتر، هزینه های نسبتا پایین، کار حین و پس از تحصیل، امکان دریافت آسان اقامت دائم اروپایی و غیره از جذابیت خاصی برای دانشجویان خارجی مخصوصا متقاضیان مقطع دکتری در پرتغال برخوردار است.

از ویژگی های مقطع دکتری در کشور پرتغال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد دانشگاه ها116 دانشگاه
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه کویمبرا (1290)
جوایز نوبل2
دانشجویان بین المللی16888
طول دوره دکتری3 تا 4 سال
ترم تحصیلیسپتامبر تا جولای

معرفی برنامه دکتری در پرتغال 2024

درجه دکتری (doutoramento) صرفا توسط دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی پرتغال به متقاضیان اعطاء می شود. نکته مهم درباره مقطع دکتری این است که برنامه های دکتری (PhD) مطابق فرآیند بلونیا طراحی شده است و بنابراین از اعتبار بین المللی برخوردار بوده و مشابه ساختار دکتری ها در انگلستان می باشد. معمولا، برنامه های دکتری تمام وقت در پرتغال 3 الی 4 سال طول می کشد. از شرایط مقطع دکتری در کشور پرتغال، آموزش کلاسی در سال اول قبل از رفتن به سراغ تحقیق و کار بر روی رساله دکتری می باشد.

سال تحصیلی پرتغال متشکل از 2 ترم به همراه دوره های تعطیلات بر اساس جشن های فصلی سنتی است. تمامی دانشجویان دکتری بایستی یک استاد مشاور برای رصد پیشرفت تحقیقاتی خود انتخاب کنند. برای اخذ مدرک دکتری در پرتغال نیز دانشجویان اولا باید از رساله پژوهشی خود دفاع کرده و ثانیا دانشجویان هنر نیز مجموع آثار هنری خود را ارائه دهند. شما در ادامه با شرایط و مدارک لازم برای پذیرش دکتری در پرتغال و نیز مبحث هزینه ها آشنا خواهید شد.

معرفی برنامه دکتری در پرتغال

شرایط اخذ پذیرش مقطع دکتری در پرتغال

شرایط درخواست پذیرش پرتغال از فرآیندی مشابه اخذ پذیرش انگلستان تبعیت می کند. شما بایستی درخواست پذیرش خود را همزمان با درخواست ویزای تحصیلی به پیش ببرید. در پرتغال، شما بایستی قبل از درخواست با موسسه آموزشی مربوطه تماس حاصل نمایید. شما می توانید از این طریق استاد مشاور خود را انتخاب کرده و او را در جریان جزییات پروژه PhD خود قرار دهید.

پس شما پس از بحث درباره جزییات پروژه تحقیقاتی خود و دریافت حمایت های لازم، می توانید متقاضی درخواست تحصیل در دوره دکتری باشید. اما اخذ پذیرش یک نوع پروسه و فرآیند چند مرحله ای است و نیازمند طی تدریجی اما با دقت است. انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی، تکمیل فرم و تحویل مدارک لازم، انجام مصاحبه یا آزمون از جمله این مراحل می باشد. با این شرح، مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی دکتری در پرتغال به شرح ذیل است:

  • مدرک فوق لیسانس (Mestrado) مربوطه
  • مدرک لیسانس (Licenciatura)
  • نمره آزمون2 زبان انگلیسی IELTS
  • CV آکادمیک برتر

شرایط درخواست ویزای تحصیلی پرتغال 2024

مطابق قوانین مهاجرتی پرتغال، دانشجویان دکتری از کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) برای ورود به پرتغال نیازی به اخذ ویزا ندارند و داشتن پاسپورت یا کارت شناسایی برای آنها کافی است. اما شرایط برای دانشجویان خارجی متفاوت است. دانشجویان خارجی بایستی از سفارت پرتغال در کشور خودشان، ویزای تحصیلی پرتغال را درخواست نمایند. توصیه بر این است که درخواست ویزا حدود 3 ماه قبل از سفر به پرتغال صورت گیرد. بر این اساس، دانشجویان متقاضی تحصیل به مدت بیش از 90 روز در کشور پرتغال بایستی ویزای تحصیلی خود را با ارایه مدارک مورد نیاز زیر دریافت کنند:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 3 ماه و حداقل 1 صفحه خالی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی سکونتی همانند اجاره خانه
  • عدم سوء پیشینه
  • نامه پذیرش از دانشگاه های پرتغالی
  • رسید پرداخت هزینه سفارت
  • پوشش بیمه سلامت
  • مدرک تمکن مالی کافی

در آخر، متذکر می شویم که مقطع دکتری در پرتغال می تواند با توجه به امتیازات قابل توجهی همانند هزینه های ارزان اما کیفیت تحصیلی برتر و نیز امکان کار و اخذ اقامت اروپایی رویای دست یافتنی برای شما باشد به شرط آنکه از مشاوره های حرفه ای و دقیق کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *