ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در کرواسی

مقطع دکتری در کرواسی

تحصیل در بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با امکانات آموزشی عالی و اساتید مجرب خواسته و دغدغه بسیاری از دانشجویان می باشد. اگر قصد دارید شانس خود را برای تحصیل در خارج از کشور امتحان کنید، مقطع دکتری در کرواسی می تواند یکی از انتخاب های شما باشد.

  • شرایط تحصیل در مقطع دکتری در کرواسی چیست؟
  • هزینه تحصیل در کرواسی در مقطع دکترا چیست؟

جمهوری کرواسی کشور نعلی شکل در جنوب مرکزی اروپا می باشد، مساحت این کشور بالغ بر 56594 کیلومتر مربع می باشد، که در بین کشورهای بزرگ در دنیا در جایگاه 127 ام قرار دارد. مردم این کشور به زبان کرواتی به مکالمه می پردازند و واحد پول رایج در کرواسی کونا (با علامت اختصاری HRK) می باشد. با توجه به افزایش درخواست دانشجویان برای مقطع دکتری در کشور کرواسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده است که اطلاعاتی در رابطه با شرایط مقطع دکتری در کرواسی در اختیار متقاضیان قرار دهد، امید است که با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

شرایط مقطع دکتری در کرواسی

یکی از راه های رایج و آسان برای مهاجرت و اقامت در کشور کرواسی، مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در این کشور ادامه تحصیل دهند و هیچگونه محدودیتی برای متقاضیان وجود ندارد. در رابطه با مقطع دکتری در کرواسی می توان گفت طول مدت تحصیل در این مقطع بین 2 تا 3 سال می باشد، که این زمان با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای تحصیل در این کشور لازم است در آزمون ورودی شرکت نمایند و حداقل نمره تعیین شده را بدست آورند.


در پایان دوره تحصیلی دکتری دانشجو باید پایان نامه ای مرتبط با رشته تحصیلی خود ارائه دهد و از آن دعوت کند. پس از دفاع از پایان نامه به دانشجویان عنوان علمی دکتری اعطاء می شود. دروس تحصیلی در مقطع دکتری به زبان کروات و زبان انگلیسی تدریس می شوند، برخی از رشته های تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند عبارتند از:

  • دکتری مهندسی برق
  • برنامه PHD در علوم زیستی و بهداشت (دانشکده پزشکی زاگرب)
  • زبان و علوم اعصاب شناختی
  • دکتری کار آفرینی و نو آوری
  • مهندسی مکانیک
  • معماری دریایی
  • علوم مهندسی پایه
  • علوم مهندسی بین رشته ای

اینفوگرافیک دکتری در کرواسی

8 دانشگاه معتبر جهت پذیرش مقطع دکتری در کرواسی

متقاضیانی که قصد تحصیل مقطع  دکتری در کرواسی را دارند باید در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های معتبر این کشور را کسب نمایند. در این کشور 130 موسسه آموزش عالی و دانشگاه وجود دارد که به 2 دسته دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی تقسیم می شوند. دانشگاه های معتبر در کشور کرواسی عبارتند از:

  • زاگرب
  • دانشگاه ریکا
  • اسپلیت
  • دانشگاه زادرا
  • اوسجیک
  • دوبرونیکا
  • رواتسکا کاتولیکا
  • دانشگاه بین المللی لیبرتاس

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور لازم است دانشجو مدارکی مانند: مدرک معتبر زبان، مدارک تحصیلی و ریز نمرات (ترجمه مدارک)، فتوکپی از پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، رزومه تحصیلی کامل و دقیق و تکمیل فرم مربوطه را به دانشگاه ارسال نماید.

8 دانشگاه معتبر جهت پذیرش مقطع دکتری در کرواسی

نحوه اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

پس از آنکه پذیرش دانشگاه مورد نظر را بدست آوردید، باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی کرواسی انجام دهید. برای دریافت ویزای لازم است مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را تهیه کرده و در زمان تعیین شده برای مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور کرواسی ارائه نمایید. اگر طول مدت دوره تحصیلی بیشتر از 3 ماه می باشد باید اقدامات لازم را جهت اخذ مجوز اقامت انجام دهید.

  • دریافت فرم مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • بیمه درمانی
  • ارائه مدارکی از محل اقامت در کشور کرواسی (ارائه رزرو خوابگاه با اجاره نامه مسکن)

شرایط اعزام دانشجو به کرواسی در 2024

چشم انداز شغلی در مقطع دکتری در کرواسی

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع دکتری در کرواسی چشم انداز شغلی درخشان این کشور برای دانشجویان فارغ التحصیل می باشد. به دلیل اعتبار بالای مدارک دانشگاه های کرواسی، فارغ التحصیلان دکتری از دانشگاه های کرواسی می توانند در تمامی نقاط جهان مشغول به کار شوند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه های زاگرب، پایتخت کرواسی پروژه هایی با هدف کمک به فارغ التحصیلان برای استخدام در اسرع وقت ارائه می کنند. همچنین کارگاه ها، کنفرانس ها و رویدادهای دیگر، به منظور ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشجویان دکتری و کارفرامایان از سرساسر جهان برگزار می شود. از سوی دیگر، زاگرب پایتخت کرواسی، یک مرکز تجارت بین المللی و یک مرکز حمل و نقل بسیار مهم است که اروپای مرکزی را به مدیترانه و بالکان متصل می کند.

صنایع اصلی که فارغ التحصیلان دکتری می توانند در آنها مشغول به کار شوند عبارت اند از:

صنایع اصلی که فارغ التحصیلان دکتری

چالش های تحصیل مقطع دکتری در کرواسی

همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، تحصیل مقطع دکتری در کرواسی نیز دارای چالش های متعددی در حوزه های مختلف می باشد. اصلی ترین چالش های تحصیل مقطع دکتری در کرواسی عبارت اند از:

چالش های تحصیل مقطع دکتری در کرواسیتوضیحات
روند پذیرشروند پذیرش در اغلب دانشگاه های کرواسی برای تحصیل مقطع دکتری در این کشور بسیار دشوار است.  به همین جهت اغلب دانشجویان از مقطع دکتری در این کشور منصرف می شوند.
طولانی بودن دوره هاسپری کردن دوره تحصیلی دکتری در کرواسی به نسبت اغلب کشورهای اروپایی طولانی تر است. طول دوره تحصیل دکتری در کرواسی بین 4 تا 5 سال می باشد.
هزینه شهریههزینه شهریه در اغلب دانشگاه های کرواسی به ویژه در مقطع دکترا بسیار بالا است.

هزینه های مقطع دکتری در کشور کرواسی 2024

یکی از مسائل مهم برای مهاجرت تحصیلی به کشور کرواسی که متقاضیان باید از آن اطلاع داشته باشند هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد، که متقاضی می تواند با مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر از شهریه های تحصیلی مطلع شود.

یکی از مزایای مقطع دکتری در کرواسی در 2024 این است که متقاضیان می توانند در حین تحصیل در مشاغل نیمه وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. دانشجو می تواند در طول هر هفته به مدت 30 ساعت در مشاغلی مانند: کار در فروشگاه ها، کار در محوطه دانشگاه و کار در رستوران مشغول به کار شوند. همچنین دانشجویانی که دارای رزومه قوی تحصیلی، مدرک زبان معتبر و سابقه شرکت در مسابقات و کنفرانس ها می باشند می توانند اقدامات لازم را جهت اخذ بورسیه تحصیلی انجام داده و به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند.

نکات کلیدی در خصوص شرایط مقطع دکتری در کرواسی

دانشجویان قبل از پیوستن به برنامه دکتری در کرواسی، دانستن برخی از عوامل کلیدی جهت موفقیت آنها بسیار مهم است. تا با این کار مطمئن شوند که نقشه راه را می دانند، زیرا قرار است حداقل 4 سال در این کشور در مقطع دکتری تحصیل کنند. در صورت رعایت نکردن برخی از نکات کلیدی در خصوص شرایط مقطع دکتری در کرواسی، با مشکلات گسترده ای در این حوزه مواجه خواهید شد.

برخی از نکات کلیدی که تمامی متقاضیان مقطع دکتری در کرواسی باید به آنها توجه کنند عبارت اند از:

نکات کلیدی در خصوص شرایط تحصیل دکتری در کرواسیتوضیحات
شرایط پذیرش در مقطع دکتریشرایط پذیرش در دانشگاه های کرواسی در مقطع دکتری بسیار مشاعد است، که اغلب با کمک هزینه های ویژه ای برای دانشجویان متقاضی همراه است. از سوی دیگر شرکت در مصاحبه یکی از مهترین شروط برای پذیرش در دانشگاه های کرواسی می باشد.
طول دوره دکتری در کرواسیبرای تکمیل دوره دکتری در کرواسی معمولا 4.5 سال طول می کشد. البته اگر موقعیت شما رد این کشور به مدت 4 سال باقی بماند.
امتیازات تحصیل دکتری در کرواسیتمامی افرادی که مشغول به تحصیل دکتری در کرواسی هستند، می توانند از مزایا اجتماعی این کشور در طول تحصیل . پس از فارغ التحصیلی استفاده کنند.
فارغ التحصیلی دکتریتمامی افرادی که با موفقیت مدرک دکتری خود را دریافت کرده اند، فرصت بالایی را برای دریافت اقامت دائم و تابعیت کرواسی را خواهند داشت.

به متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور کرواسی را دارند پیشنهاد می شود مقاله بهترین شهرهای کرواسی را مطالعه کنند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطعدکتری در کرواسی بدست آوردید، برای کسب اطلاعات بیشتر و کاملتر در این خصوص می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب مقطع دکتری در کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مقطع دکتری در کرواسی می باشیم:

  • شرایط تحصیل دکتری در کرواسی چیست؟ یکی از راه های رایج و آسان برای مهاجرت و اقامت در کشور کرواسی، مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در این کشور ادامه تحصیل دهند و هیچگونه محدودیتی برای متقاضیان وجود ندارد. در رابطه با مقطع دکتری در کرواسی می توان گفت طول مدت تحصیل در این مقطع بین 2 تا 3 سال می باشد، که این زمان با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای تحصیل در این کشور لازم است در آزمون ورودی شرکت نمایند و حداقل نمره تعیین شده را بدست آورند.
  • 8 دانشگاه های معتبر جهت مقطع دکتری در کرواسی کدام اند؟ زاگرب ، دانشگاه ریکا ، اسپلیت ، دانشگاه زادرا ، اوسجیک ، دوبرونیکا ، رواتسکا کاتولیکا و دانشگاه بین المللی لیبرتاس
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *