ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در یونان

مقطع دکتری در یونان

کشور یونان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است و از شهرهای مهم آن می توان به سالونیک، آتن و پاتراس اشاره کرد که اکثر فرصت های تحصیلی در آن ها متمرکز شده است. مقطع دکتری در یونان در سال های گذشته با نظر به کیفیت سیستم آموزشی این کشور بسیار مورد توجه علاقه مندان به مقطع دکتری در خارج قرار گرفته است.

زبان رسمی این کشور زبان یونانی است و اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های یونان وجود دارد. اکثر دانشگاه های این کشور از نظر اعتبار مدرک و کیفیت سیستم آموزشی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به یونان تهیه و تنظیم شده است.

شرایط و ضوابط مقطع دکتری در یونان

تحصیل مقطع دکتری در کشور یونان به طور رسمی سه سال به طول می انجامد و این زمان مخصوص رشته های غیر پزشکی می باشد. تحصیل دوره دکتری در کشور یونان در اغلب رشته ها به صورت رایگان خواهد بود. البته زبان تدریس انگلیسی یا یونانی خواهد بود. هر سال تحصیلی در دانشگاه های این کشور مدرن توسعه یافته دارای دو نیمسال است. هر نیمسال 13 هفته تحصیلی به طول می انجامد. امکانات آموزشی سطح بالا و بهره مندی از استاندارد اروپا برای آموزش دروس در مقطع دکتری سبب جذب تعداد زیادی از دانشجویان سالانه به کشور یونان می شود. اکثر رشته های برتر تحصیلی در زمینه علوم انسانی و مهندسی و پزشکی و داروسازی، وکالت، معماری، فیزیک، شیمی و غیره در دانشگاه های یونان ارائه می شود.


سال تحصیلی در کشور یونان از اوایل سپتامبر آغاز می شود و تا اواخر ماه آگوست ادامه می یابد. بزرگ ترین مزیت مقطع دکتری در یونان این است که برای شهریه دانشگاه هرگز نگرانی نخواهید داشت. زیرا هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است. برای تحصیل رایگان در یونان احتیاج نیست که تسلط به زبان یونانی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه زندگی در یونان با کارشناسان ما تماس بگیرید و برای مشاوره حضوری درخواست بدهید.

 

اخذ ویزای دکتری در یونان 2024

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های یونان در مقطع دکتری سن خاصی مد نظر دولت این کشور نیست. اما لازم است که بین دوره های تحصیلی شما فاصله نیفتاده باشد. در ابتدا باید برای پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنید. پس از آن با در دست داشتن مدارک لازم به کنسولگری یونان در ایران مراجعه کنید تا درخواست ویزای تحصیلی را ثبت کنید. نکته قابل توجه این است که در 2024 با دریافت ویزای تحصیلی یونان از بیمه درمانی دولتی رایگان در تمام مدت تحصیل در دانشگاه های این کشور و اقامت در یونان بهره مند می شوید. امکان اقامت پس از تحصیل در یونان وجود دارد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با یافتن شغل در یونان می توانند اقامت کاری پنج ساله و بعد اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی یونان به شرح لیست زیر می باشد:

  • گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
  • ریز نمرات آخرین مدرک با ترجمه رسمی
  • اصل آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی
  • اثبات تمکن و پشتوانه مالی زندگی در یونان
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به HIV
  • گذرنامه معتبر با دو فقره عکس پاسپورتی

اخذ ویزای دکتری در یونان

برترین دانشگاه های مقطع دکتری در یونان

اکثر دانشگاه های کشور یونان دارای اعتبار بین المللی قابل قبول و رتبه های جهانی ایده آل می باشند که قابل قیاس با بهترین کشورهای اروپایی هستند. اعتبار مدارک این دانشگاه ها به اندازه ای می باشد که به راحتی بعد از فارغ التحصیلی می توانید در تمام کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی و کشورهای آسیایی شغل ایده آل با درآمد سطح بالا پیدا کنید. برخی از بهترین دانشگاه های این کشور را در لیست زیر برای علاقه مندان مقطع دکتری در یونان معرفی خواهیم کرد:

  • Aristotle university of Thessaloniki
  • National and kapodistrian university of Athens
  • National technical university of Athens
  • University of patras
  • University of ionnina

اخذ مدرک دکتری نیازمند ارائه یک پایان نامه در انتهای دوره دکتری در یونان می باشد که باید با دقت نظر و در موضوعات قابل توجه نگارش شود. با توجه به پیچیدگی مسیر اخذ ویزای تحصیلی یونان توصیه می شود که انجام امور مهاجرتی و کارهای مربوط به ویزای خود را به وکلای مجرب و کارشناسان با تجربه بسپارید. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزا همراه و راهنمای شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به یونان خواهند بود.

پرسش های کلیدی درباره مقطع دکتری در یونان

با وجود این که یونان در جمع برترین کشورهای جهان برای تحصیل نیست، اما باید در نظر داشت که این کشور مقصد ارزشمند برای تحصیل است. عضویت در حوزه شنگن، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، اعتبار بالای مدرک و بسیاری موارد دیگر منجر به انتخاب این کشور برای تحصیل می شود. افرادی که قصد دارند آینده خوبی در حوزه شنگن داشته باشند، با آسودگی خاطر می توانند این کشور را برای خود انتخاب کنند. هزینه های کمی که زندگی در این کشور به همراه دارد، انتخاب آن را آسان تر جلوه می دهد. در این رابطه پرسش هایی وجود دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • دوره دکتری در این کشور چه مدت به طول می انجامد؟ دوره آموزش دکتری در این کشور3 ساله است.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل در مقطع دکتری پرداخت؟ بله یکی از مزیت های انتخاب یونان آن است که در مقطع دکتری اکثر رشته های تحصیلی فقط به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
  • آیا امکان کار پس از تحصیل دوره دکتری در یونان وجود دارد؟ بله فرد می تواند در این کشور به کاریابی مشغول شود و پس از آن به اقامت کاری یونان دست پیدا کند.
2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *