ویزای تحصیلی

تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان

یکی از راه های مطمئن برای علاقه مندان به انگلستان، مهاجرت تحصیلی است. تحصیل رایگان در انگلستان برای متقاضیان وجود دارد ولی برای آن شرایطی در نظر گرفته شده است. در این مقاله سعی داریم در باب تحصیل رایگان در انگلستان در سال 2023 اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. مقاله پیش رو در رابطه با تحصیل رایگان در انگلستان بوده که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در جهت آگاهی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان به نگارش درآمده است. برای مهاجرت به انگلستان روش های دیگری نیز وجود دارد اما تحصیل در این کشور راهی امن بوده که متقاضیان بعد از فارغ التحصیلی نیز می توانند در این کشور اقامت داشته باشند.

هزینه تحصیل در انگلستان در 2023 برای اروپایی ها

هزینه های تحصیل 2023 با توجه به رشته های انتخابی افراد متفاوت است. اما طبق بررسی و آمارهای موسسه آموزشی تایمز شهریه های دانشگاه های این کشور بسیار کم هستند. هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور 9500£ (پوند) است. در پایین ترین سطح شهریه برای دانشجویان بریتانیایی است. اما متقاضیان بین المللی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مبالغ بیشتری بپردازند. به طور مثال هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در دانشگاه سلطنتی حدودا 9000£ (پوند) است.

هزینه تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین المللی

شهریه ای که دانشجویان بین المللی یعنی کسانی که تابعیت کشورهای بریتانیایی (ایرلند، انگلیس، ولز و اسکاتلند) و اتحادیه اروپا (EU) یا حوزه اقتصادی اروپا (EEA) را ندارند، باید پرداخت کنند به مراتب بیشتر است. این گروه از دانشجویان باید با توجه به رشته تحصیلی خود بین 10000£ تا 35000£ (پوند) در سال شهریه بپردازند. در واقع انگلستان نه تنها نظام تحصیلی رایگان ندارد بلکه جزو کشورهای بسیار گران قیمت برای دانشجویان قلمداد می شود. چرا که علاوه بر شهریه، ماهانه باید 900£ تا 1200£ (پوند) برای پرداخت هزینه های زندگی در این کشور پرداخت شود. با توجه به هزینه های جاری زندگی و شهریه های دانشگاه های این کشور، دانشجویان باید قبل از هر اقدامی برای ورود به انگلستان، دید کاملی نسبت به هزینه ها پیدا کنند.

انواع هزینه های دانشجویان در انگلستان

برای بررسی شرایط اخذ شده توسط دانشگاه ها باید دانشجو بررسی نماید که این شهریه ها برای چه مواردی دریافت می شود. متقاضیان باید علاوه بر در نظر گرفتن شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی، سایر هزینه ها در حین تحصیل را در نظر بگیرند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • هزینه های مربوط به سفر به کشور انگلستان
  • هزینه های مربوط به اقامت
  • هزینه های مربوط به خورد خوراک
  • هزینه های رفت و آمد در شهر
  • هزینه های سفر و تفریح در طول دوره تحصیلی
  • هزینه های مربوط به بیمه و خدمات درمانی

بررسی تحصیل رایگان در انگلستان

برای توضیح کلی در رابطه با تحصیل رایگان در انگلستان می تواند گفت متقاضیان خارجی و بین المللی برای تحصیل در این کشور باید شهریه های تحصیلی را بپردازند و آن ها نمی توانند تحصیل رایگان در انگلستان را تجربه نمایند. پس متقاضیان خارجی باید از روش های دیگر که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم به صورت رایگان در این کشور به تحصل بپردازند. دانشجویان با داشتن شرایطی می توانند از دانشگاه مدنظر بورسیه تحصیلی دریافت نمایند و یا درخواست کمک هزینه های تحصیلی خود را ارائه دهند. بورسیه های تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می گردد و دریافت بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی تقریبا امکان پذیر نیست.

روش دیگری که دانشجویان می توانند انجام دهد این است که بعد از تحصیل در یک مقطع و فارغ التحصیلی دانشجو ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید و با پرداخت مالیات اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. بعد از آن دانشجو می تواند به ادامه تحصیل به صورت رایگان بپردازد. زیرا شهروندان این کشور می توانند به صورت رایگان در دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند.

بررسی تحصیل رایگان در انگلستان

وام دانشجویی جهت تحصیل رایگان در انگلستان

دانشجویانی که شهروند منطقه شنگن، کشور سوئیس و اتحادیه اروپا می باشند می توانند از دولت کشور انگلستان و یا دولت کشور خود درخواست دریافت حمایت مالی داشته باشند. کمک هزینه ها می توانند به صورت وام با بهره کم به دانشجو اعطا شوند که دانشجو موظف است پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و مشغول شدن در کاری این وام را بپردازد. این وام ها بعضی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می دهد. شرایط اعطا میزان وام با توجه به منطقه تحصیل فرد، شرایط شخص و شرایط خانواده دانشجو به فرد تعلق می گیرد. متقاضیان می توانند بعد از گذشت نزدیک به 9 ماه از تحصیل در دانشگاه در خواست خود را برای دریافت وام ارائه نمایند.

بهتر است برای اطلاع بیشتر در زمینه تحصیل در کشوری چون انگلستان مقاله تحصیل در انگلستان را نیز مطالعه نمایید.

کمک هزینه جهت تحصیل رایگان در انگلستان

کشور انشگلستان برای جذب دانشجوی بین المللی و پوشش هزینهه ای آن ها تدابیر زیادی اندیشیده است. دولت کشور انگلستان برای دانشجویان خارجی کمک هزینه هایی در نظر گرفته است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • کمک هزینه های تحصیلی Chevening
  • کمک هزینه تحصیلی Commonwealth
  • کمک هزینه های تحصیلی Gates Cambridge
  • کمک هزینه های تحصیلی Rhodes مربوط به دانشگاه آکسفورد و غیره

کمک هزینه های تحصیلی Chevening

این کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان با سطح تحصیلی خوب که از کشورهای مجاز Chevening هستند اعطا می گردد. این کمک هزینه های تحصیلی برای یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به فرق تعلق می گیرد. بورسیه های Chevening معمولا هزینه های تحصیل، کمک هزینه های زندگی با سقف تعیین شده، بلیط رفت و برگشت به انگلستان و یک سری از هزینه های ضروری را پوشش می دهد.

کمک هزینه های Commonwealth

کمک هزینه های Commonwealth به دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه به انگلستان مهاجرت کرده اند و قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکترا را دارند اعطا می گردد. این کمک هزینه ها جهت پیشرفت های بین المللی و توسط دپارتمان ها تامین می شود. این کمک هزینه ها شامل مواردی می شود از جمله: کمک هزینه هایی برای پایان نامه، کمک هزینه برای هزینه های ورود اولیه دانشجو، کمک هزینه هایی برای بلیط رفت و برگشت، کمک هزینه های تحصیلی، پرداخت هزینه های درمانی و کمک هزینه های شخصی فرد.

کمک هزینه های Gates Cambridge

کمک هزینه Gates Cambridge به دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه Cambridge را دارند اعطا می شود. این دانشجویان باید به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل باشند. این کمک هزینه تمامی هزینه های تحصیلی دانشجو و قسمتی از هزینه های زندگی فرد را پوشش می دهد.

کمک هزینه های Rhodes

کمک هزینه Rhodes در سال 1902 طبق وصیت نامه Cecil Rhodes وضع شد. این کمک هزینه از قدیمی ترین و معتبر ترین کمک هزینه ها در جهان می باشد. این کمک هزینه به دانشجویان بین المللی ممتاز دانشگاه آکسفورد اعطا می گردد. کمک هزینه Rhodes هزینه های تحصیلی، هزینه های زندگی، هزینه های رفت و آمد و هزینه های بیمه دانشجو را پوشش می دهد. برای اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان و دریافت اقامت پس از فارغ التحصیلی می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید و مقاله کار بعد از تحصیل در انگلستان را مطالعه کنید،

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *