ویزای تحصیلی

تحصیل رایگان در سوئد

تحصیل رایگان در سوئد

از سال 2010 تحصیل رایگان در سوئد برای دانشجویان خارجی ممنوع شده است و فقط دانشجویان اتحادیه اروپایی میتوانند متقاضی تحصیل رایگان سوئد باشند. اما دولت سوئد نظام آموزش عالی این کشور را طوری باز طراحی نموده است که دانشجویان خارجی با کمترین هزینه ها و مخارج به تحصیل خود در کشور سوئد ادامه دهند. از جمله اقدامات سوئدی ها برای جذب حداکثری دانشجویان خارجی می توان به ارائه بیش از 1000 برنامه تحصیلی مطابق آخرین استانداردهای جهانی در دانشگاه های این کشور، اعطای انواع بورسیه های تحصیلی جهت پوشش مخارج تحصیلی، امکان کار ضمن تحصیل و غیره اشاره نمود.

اگر تحصیل در سوئد را در یک جمله خلاصه کنیم، می توان گفت تحصیل در سوئد تا حدودی رایگان است. علاقه مندان تحصیل در اروپا و مخصوصا کشور سوئد می توانند با مشاوره از طریق کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آخرین شرایط اعزام دانشجو در کشورهای مختلف اروپایی مطلع شوند.

دوره های تحصیل رایگان در سوئد

سوئد از نظام انتقال واحد اروپایی (ECTS) بهره می برد که 1 سال تحصیلی از تحصیلات تمام وقت معادل 60 واحد ECTS می باشد. مقاطع و درجات تحصیلی در سوئد معمولا در 3 سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می شود. سطح آموزش در سوئد در حال ترقی است و دانشجویان خارجی در این کشور از سبک آموزشی آزادی همراه با مسئولیت بهره می برند. ما در بخش های زیر به معرفی دوره های تحصیلی مختلف در سوئد به همراه تعداد برنامه ها و واحدهای تحصیلی می پردازیم. در باب تحصیل در سوئد به لینک فوق مراجعه کنید.

تحصیل رایگان در سوئد در مقطع کارشناسی

در سوئد، مقطع لیسانس 3 سال طول می کشد و تقریبا 100 برنامه تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود. این مقطع ترکیبی از مباحث نظری و عملی می باشد و انتظار می رود که دانشجویان از همان ابتدای سال تحصیلی مسئولیت زیادی را بر عهده بگیرند. برنامه های تحصیلی مقطع لیسانس در سوئد معمولا به شکل تمام وقت بوده و کل واحدهای درسی در این مقطع در حدود 180 واحد ECTS می باشد. از شرایط پذیرش در مقطع لیسانس می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه اشاره نمود.

تحصیل رایگان در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع فوق لیسانس آزادی عمل دانشجویان بیشتر می باشد و آنها از امکاناتی مثل کار ضمن تحصیل و کسب تجربه کاری در سوئد برخوردار می شوند. برنامه های مختلفی در طی این مقطع تحصیلی به دانشجویان خارجی ارائه می شود. در این مقطع، دروس حالت کاربردی به خود می گیرد و معمولا برنامه ها نیز به صورت تخصصی تر پیش می رود. مدت تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های سوئد تا 2 سال می باشد. دانشجویان برای اخذ مدرک پایان دوره بایستی در طی این 2 سال 120 واحد ECTS را بگذرانند. در باب مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس لینک فوق را مطالعه کنید.

تحصیل رایگان در سوئد در مقطع PhD

اما در مورد تحصیل دکتری در سوئد، نکته مهم آن است که تمرکز اصلی برنامه های PhD در کشور سوئد بر روی ارائه و دفاع از رساله (dissertation) می باشد. نبایستی فراموش کرد که برنامه های دکتری در دانشگاه های سوئد پژوهش محور می باشند و دانشگاه ها هیچ برنامه کلاسی ندارند. معمولا مباحث تئوریکی هم در قالب دوره های کوچک یا سمینارها مطرح می شود. تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت بوده و کل واحدهای درسی این مقطع در کشور سوئد در حدود 240 واحد ECTS می باشد. اما امتیاز اصلی تحصیل دکتری در کشور سوئد، تحصیل رایگان در سوئد و دریافت مقرری ماهیانه می باشد.

شرایط و الزامات تحصیل رایگان در سوئد

مراحل پذیرش از دانشگاه های سوئد شامل انتخاب دانشگاه معتبر، انتخاب صحیح برنامه تحصیلی، تکمیل فرم پذیرش، تهیه مدارک مورد نیاز، ارسال مدارک از طریق وب سایت Universityadmissions.se و نیز پیگیری درخواست به منظور اخذ نامه پذیرش تحصیلی و در مرحله آخر درخواست ویزای اقامت سوئد می باشد. اما به منظور احراز صلاحیت تحصیلی جهت پذیرش دانشگاه های سوئد چه شرایط و مدارکی لازم است؟ متقاضیان تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی به منظور اخذ پذیرش سوئد باید دارای شرایط پذیرش عمومی و اختصاصی زیر باشند:

  • مدرک دیپلم متوسطه یا مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی ( مدارک درخواستی بایستی معادل دوره English 6 / English B باشد) شامل یکی از مدارک زیر:
    • TOEFL iBT
    • IELTS
    • Cambridge Michigan Language Assessments
    • Pearson PTE Academic
    • Cambridge English Language Assessment (C1) Advanced
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • مدرک ریزنمرات تحصیلی مربوطه (ترجمه شده به زبان انگلیسی)
  • نامه همراه یا انگیزه نامه

متقاضیان تحصیل در سوئد به مدت بیش از 3 ماه بایستی ویزای اقامت تحصیلی سوئد را قبل از ورود به این کشور اخذ نمایند. به منظور کسب صلاحیت لازم، اولا متقاضی بایستی در یکی از برنامه های تحصیلی سوئد پذیرفته شود و ثانیا، شهریه مقرر سال اول خود را پرداخت کند.

شرایط و الزامات تحصیل رایگان در سوئد

نحوه اخذ پذیرش جهت تحصیل رایگان در سوئد

غالبا روش تحصیل رایگان در سوئد با توجه به روش های دیگری امکان پذیر خواهد بود. در خصوص دریافت فرصت تحصیل رایگان در کشور سوئد بایستی مواردی را رعایت فرمائید‌. به طور کلی اگر از معدل بالا، نمرات عالی در آزمون های زبان و صلاحیت علمیی برخوردار باشید، فرصت اخذ پذیرش تحصیل رایگان در سوئد را خواهید داشت.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی رایگان در سوئد بدین شرح است:

  • ارائه نامه درخواست از دانشگاه معتبر در کشور سوئد
  • ارائه نامه درخواست جهت دریافت بورسیه تحصیلی
  • ارائه ریز نمرات تحصیلی دانشجو
  • ارائه گواهی سلامت
  • دریافت ویزای تحصیلی معتبر

منبع: EU

انواع راه های تحصیل رایگان در کشور سوئد

جهت تحصیل رایگان در کشور سوئد راه های متفاوتی پیش روی شما قرار خواهد داشت. یکی از بهترین راه ها جهت تحصیل رایگان در کشور سوئد دریافت بورسیه تحصیلی است. شما به عنوان دانشجو با دریافت بورسیه تحصیلی می توانید بخشی از هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کشور سوئد را پوشش دهید. از دیگر راه های دریافت خدمات مالی جهت تحصیل رایگان در سوئد می توان به خدمات تخفیف و کمک ماهانه مالی که دانشگاه ها برای دانشجویان در نظر گرفته اند بهره مند شوید. همچنين می توانید کارهای تحقیقاتی و آموزشی در مقطع دکتری جهت تحصیل رایگان در سوئد انجام دهید.

شرایط بورسیه های تحصیلی در سوئد

لازم است بدانید که در کشور سوئد 3 نوع بورسیه شامل بورسیه دانشگاه ها، بورسیه انیستیتوی سوئدی (SI) و بورسیه دولتها، نهادها و سازمانهای بین المللی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. دانشگاه ها جهت کمک به دانشجویان برای پوشش شهریه ها و هزینه های زندگی، طیفی از برنامه های بورسیه مختلف را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهند. این بورسیه ها بین دانشگاه ها متفاوت است و متقاضیان برای اطلاع از شرایط درخواست بورسیه می بایستی به وب سایت دانشگاه مراجعه نمایند. در باب بورسیه تحصیلی سوئد لینک فوق را مطالعه کنید.

انیستیتوی سوئدی (SI)، سازمان دولتی است که همه ساله بورسیه هایی را برای دانشجویان بین المللی و محققان خارجی در سوئد ارائه می دهد. بسیاری از سازمان ها و بنیادها بورسیه ها یا کمک هزینه های تحصیلی را جهت تحصیل در کشور سوئد ارائه می دهند. همچنین دولت های خارجی همانند آذربایجان، چین، شیلی، ایالات متحده آمریکا، گرجستان، کلمبیا، اندونزی، قزاقستان، اکوادور، ایتالیا، ژاپن، مکزیک و روسیه برنامه های بورسیه خاص خود را دارند.

فهرست بورسیه های تحصیلی در سوئد

در واقع می توان به نوعی بورسیه های ارائه شده به دانشجویان خارجی را در راستای تحصیل رایگان در سوئد ارزیابی نمود. معمولا مبنای اعطای بورس تحصیلی سوئد نیز شایستگی دانشجو و نیز نیاز دانشجو به بورسیه می باشد. می توان به فهرست زیر شامل بورسیه هایی برای دانشجویان کشورهای مختلف و نیز بورسیه های مخصوص کشورها می باشد. این فهرست می تواند راهنمای خوبی برای متقاضیان باشد.

بورسیه دانشگاه هابورسیه انیستیتوی سوئدی (SI)سایر برنامه های بورسیه
Blekinge Institute of Technologyبورسیه SI ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد کشورهای حوزه بالکانRotary International district and global grants
Chalmers University of Technologyبورسیه SI برای مقطع کارشناسی ارشد مخصوص متقاضیان دارای سابقه کار و مدیریتUNESCO Fellowships
Dalarna Universityبورسیه SI برای دانشجویان ارشد از آفریقای جنوبیOpen Society Foundation fellowships and scholarships
Halmstad Universityبورسیه SI مخصوص دانشجویان ارشد غرب بالکان و ترکیه The World Bank Scholarship and Fellows Program
Jönköping Universityبرنامه بورسیه سوئدی- ترکی برای دانشجویان PhD و پست دکتریhe Global Sustainable Electricity Partnership scholarships
Karlstad Universityبورسیه برنامه Visby جهت تحصیلات مقطع ارشد ویژه دانشجویان روسیه و شرق اروپاTrendhim Scholarship (Ecommerce studies)
Karolinska Institutetبورسیه برنامه Visby جهت تحصیلات مقطع PhDو پست دکتری ویژه دانشجویان منطقه دریای بالتیکEducations.com “Study a Master’s in Europe” scholarship

امتیازات تحصیل رایگان در سوئد

سوئد کشوری با اقتصاد پایدار، جامعه ای خلاق و نوآور و خواستگاه جایزه نوبل در قاره اروپا است. تحصیل در سوئد جزو یکی از ایده آل های دانشجویان خارجی می باشد. اما دلیل محبوبیت تحصیل رایگان در سوئد چیست؟ شاید دلیل این محبوبیت تحصیلی سوئد را بتوان در محیط خلاق و مبتکر، تحصیل در بهترین دانشگاه ها به زبان انگلیسی، ثبات اقتصادی و مالی، ارتباط با شرکتها و صنایع بین المللی و کسب مهارت شغلی مرتبط با رشته تحصیلی، اخذ بورسیه تحصیلی و امکان کار ضمن و پس از تحصیل در سوئد جستجو کرد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دلیل برخورداری از مجوز اعزام دانشجو از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز تجربه چندین ساله کارشناسان و وکلای حقوقی با تجربه خود در تلاش است تا با ارزیابی شرایط تحصیلی و مهاجرتی هموطنان عزیز، بهترین روش ها جهت اخذ پذیرش تحصیلی اروپا را پیشنهاد نماید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل رایگان در سوئد

افرادی که تمایل به تحصیل رایگان در سوئد دارند با موارد زیر مواجه می شوند:

  • شرایط تحصیل رایگان در سوئد چیست؟ فقط دانشجویان اتحایده اروپا و شهروندان کشور سوئد مجوز تحصیل رایگان را دارند و از سال 2010 تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی وجود ندارد.
  • شرایط تحصیل رایگان دکتری در سوئد چیست؟ تنها در مقطع دکتری دانشجویان امکان تحصیل رایگان را دارند که می باید با همکاری استاد راهنما صورت گیرد.
  • الزامات تحصیل رایگان در سوئد چیست؟ ارائه مدرک زبان، توصیه نامه و انگیزه نامه و مدارک تحصیلی پیشین با معدل بالا و اخذ بورسیه وکمک هزینه تحصیلی.
  • هزینه های تحصیل در سوئد چقدر است؟ میزان هزینه های تحصیل در سوئد بسته به رشته تحصیلی متغیر است. این میزان 80000 الی 270000 کرون در سال است.
  • دلایل محبوبیت تحصیل رایگان در سوئد چیست؟ ایجاد محیط های خلاق و مبتکر، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برترین دانشگاه ها، ثبات اقتصادی و مالی و مجوز کار حین تحصیل.
4.8/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *