ویزای تحصیلی

تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند

یکی از فرصت های فوق العاده علمی در جهان تحصیل رایگان در فنلاند است و همه دانشجویان برای دست یافتن به این بورس تحصیلی تلاش می کنند. امروزه کشور فنلاند در ردیف کشورهایی قرار دارد که سرمایه گذاری زیادی در حوزه تحصیل انجام می دهد و همین امر تحصیل رایگان در فنلاند را فراهم می کند. از طرفی پیشرفت سطح علمی دانشگاه های فنلاند توجه دانشجویان بسیاری را به دانشگاه های این کشور جلب کرده است.

تحصیل در کشور فنلاند همانند بسیاری از کشورهای حوزه اسکاندیناوی تا سال های بسیاری به صورت رایگان بود. در سال های اخیر قوانینی مبنی بر پرداخت شهریه در این کشور تصویب شده است. البته باز هم در مقایسه با سایر دانشگاه ها هزینه بسیار کمی را شامل می شود. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل بدون پرداخت هزینه در کشور فنلاند توضیحاتی اراپه گردیده است.

پذیرش دانشجو در فنلاند

کلا دانشگاه های موجود در کشور فنلاند به دو گروه کلی دانشگاه های آکادمیک و دانشگاه های علمی کاربردی دسته بندی می شوند. در دوره لیسانس امکان پذیرش در این کشور به این صورت است که در تمامی دانشگاه ها و تمامی رشته ها امکان پذیرش برای شما وجود دارد اما دانشجویانی که متقاضی تحصیل در این مقطع هستند باید به زبان فنلاندی تسلط کافی داشته باشند. چرا که تمامی مباحث و کلاس ها به این زبان ارائه می شود. در مقطع ارشد دوره تحصیلی 2 سال تعریف شده است که متقاضیان تحصیل در این رشته باید مدرک آیلتس نیز داشته باشند. میزان شهریه در این کشور در حدود 15000€ (یورو) را در برمیگیرد که این میزان با توجه به رشته تحصیلی شما متفاوت می شود. دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید تاریخ دقیق پذیرش خود را مورد توجه قرار دهند:

  • اخذ پذیرش برای دانشجویان مقطع کارشناسی در ماه ژانویه صورت می پذیرد.
  • اخذ پذیرش برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از اواخر ماه نوابر تا میانه ماه ژانویه صورت می پذیرد.

پذیرش دانشجو و تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند در مقطع دکتری

در مقطع دکتری کشور فنلاند شرایط تحصیل رایگان را فراهم کرده است و در صورتی که متقاضیان شرایط لازم را داشته باشند می توانند در مقطع دکتری تحصیل رایگان در این کشور را تجربه کنند. از رشته های پر طرفدار دراین کشور می توان به رشته پزشکی اشاره کرد که فارغ التحصیلان رشته پزشکی دانشگاه های فنلاند می توانند در تمامی کشورهای جهان به فعالیت بپردازند. از تنها معایب تحصیل پزشکی در فنلاند می توان به دشوار بودن زبان فنلاندی اشاره کرد که گاهی این دشواری زمینه ساز انصراف دانشجویان از ادامه تحصیل در این کشور می شود.

شرایط تحصیل رایگان در فنلاند

اگر چه تا سال 2017 امکان تحصیل رایگان در فنلاند برای همه مهاجرین تحصیلی در این کشور ممکن بود اما چنین شرایطی در حال حاضر در این کشور وجود ندارد و تنها دانشجویان اروپایی می توانند از این امکان استفاده کنند. تحصیل رایگان در کشور فنلاند بدان معناست که هزینه تحصیلی در این کشور برای دانشجویان خارجی ارزان بوده و آنها با توجه به امکان اخذ بورسیه تحصیلی و نیز کار دانشجوئی می توانند حتی هزینه تحصیلی خود در فنلاند را به صفر هم برسانند. در جریان باشید که حداقل شهریه تحصیلی در مقطع کارشناسی البته در رشته های بسیار محدود به زبان انگلیسی در فنلاند حدود 1500€ (یورو) و حداکثر شهریه حدود 18000€ (یورو) می باشد:

میانگین سالانه هزینه تحصیل در فنلاند

اما مسلما هستند مشتاقان و علاقه مندانی که خواستار تحلیل و بررسی سطح شهریه های تحصیلی در برترین دانشگاه های فنلاند در سال 2023 هستند. این شهریه در دانشگاه های تاپ فنلاند از قرار لیست زیر می باشد:

برترین دانشگاه های فنلاندمتوسط شهریه سالیانه به یورو
University of Helsinki€13000 تا 18000€
Aalto University€12000 تا 15000€
University of Oulu€10000 تا 13000€

اما بخش دیگر هزینه های دانشجویان بین المللی در کشور فنلاند مربوط به هزینه های زندگی آنهاست. به طور کلی هر دانشجو برای تامین نیازهای زندگی خود در کشور فنلاند حدودا به 1300€ تا 1800€ (یورو) در ماه نیاز خواهد داشت.

کاندیدهای تحصیل رایگان در فنلاند

اما سوال اصلی اینجاست که چه کسانی می توانند تحصیل رایگان در فنلاند را تجربه کنند؟! در پاسخ به این سوال می توان از گزینه های زیر یاد کرد:

  • همه شهروندان رسمی کشور فنلاند
  • همه افرادی که با شهروندان فنلاندی ازدواج کرده اند به شرط آن که کارت شهروندی نیز داشته باشند.
  • شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس
  • همه افرادی که اقامت دائم کشور فنلاند یا اقامت بلند مدت یک کشور اروپایی را در اختیار دارند.
  • همه افرادی که اجازه اقامت نوع A در فنلاند را دارند.
  • دارندگان بلوکارت اروپا
  • دانشجویان مقطع دکتری
  • دارندگان اجازه اقامت موقت نوع B

مزایای آموزش در فنلاند

در مورد مزایای ویزای فنلاند و تحصیل در این کشور می توان علاوه بر هزینه های پایین تحصیل به پایین تر بودن هزینه زندگی نسبت به کشور نروژ و سوئد و همین طور هزینه های خوابگاه های دانشجویی در این کشور اشاره کرد. از طرفی امکان کار دانشجویی برای دانشجویان نیز فراهم است که می توانند ضمن تحصیل به کار در فنلاند نیز بپردازند و با این امر تا حد بسیار زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنند. علاوه بر این دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیلاتشان در کشور فنلاند می توانند با اخذ ویزای اقامت خاصی در این کشور به جستجوی کار پرداخته و به محض یافتن کار از سوی کارفرمای فنلاندی نسبت به اخذ ویزای اقامت کاری فنلاند نیز اقدام نمایند همچنین در سال 2023 دانشجویان به مدت کل دوره تحصیلی اقامت این کشور را دریافت می نمایند و دیگر نیازی به تمدید اقامت در طول تحصیل نخواهند داشت. پس در اینصورت جهت تمدید اقامت پس از تحصیل دو راه پیش روی فارغ التحصیلان از کشور فنلاند وجود دارد:

دو راه پیش روی فارغ التحصیلان از کشور فنلاند

از طرفی دانشگاه های فنلاند در ردیف دانشگاه های معتبر جهان قرار دارند و این امر سبب می شود دانشجویان با پرداخت هزینه کم از تحصیل با کیفیت بالاتری برخوردار شوند همین طور اکثر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد و دانشجویان در صورت برگشت به کشور با مشکلی پیش رو نخواهند بود. با این حال پیشنهاد می شود در خصوص راه های مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت فنلاند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

سوالاتی در خصوص تحصیل در فنلاند

بسیاری بر این باورند که تحصیل در فنلاند برای ایرانیان نیز رایگان است و سوالات زیر را مطرح می کنند؛

  • آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟ تنها برای دانشجویان اتحادیه اروپا.
  • شهریه دانشگاه در کشور فنلادند چه مقدار است؟ در حدود 8000€ تا 18000€ (یورو) در سال.
  • هزینه زندگی در فنلاند چه مقدار است؟ در حدود 1300€ (یورو) در ماه.
  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در فنلاند وجود دارد؟ مقطع و رزومه تحصیلی و ملیت افراد در دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور نقش مهمی ایفا می کند.
4/5 - (2 امتیاز)

32 دیدگاه برای “تحصیل رایگان در فنلاند

  1. ایلیا گفت:

    درود
    ببخشید بنده متوجه نمیشم یک جای توی همین سایت گفتید دانش آموزان غیر اروپایی هم کاندیدای تحصیل رایگان هستند و یک جای دیگه گفتید فقط برای اروپایی ها کدوم هست بالاخره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تیم ما در حال بروزرسانی مطالب ارائه شده هست. در حال حاضر باید در نظر داشته باشید که تحصیل رایگان در فنلاند برای شهروندان ایرانی ممکن نیست

  2. sobhan گفت:

    با سلام اگر زبان فنلاندی رو داخل ایران یاد بگیرم و بعد بخوام برای مهاجرت مقطع لیسانس اقدام کنم هزینه دانشگاه برای من رایگان میشه؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این قانون مدت هاست که برطرف شد.
      شما اگر به دنبال تحصیل رایگان هستید می تونید کشور ایتالیا رو برای خودتون انتخاب کنید

  3. اسرا گفت:

    سلام
    من از دانشجویان افغان مقیم ایران هستم و دوره لیسانس رو میخواستم در فنلاند بگذرونم و مسلط به زبان انگلیسی هستم چطور میتونم درخواست بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدارک تحصیلی قبلیتون رو به صورت رسمی ترجمه کنید.
      زمانی که دانشگاه فرصت اعطای پذیرش رو به شما داد باید مدارک خودتون رو به صورت آنلاین ارسال کنید. این زمان رو توی سایت دانشگاه می تونید ببینید

  4. هارون وحيدي گفت:

    سلام خسته نباشید
    من در ترکیه مدرسه تازه تموم کردم و میخاهم در کشور فنلاند داشتگاه بخونم چطور لمکان داراه ایا راهیی است ک من بتوانم به کشور فنلاند درس بخونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک زبان داشته باشید و بعد پذیرش دریافت کنید

  5. دیانا گفت:

    سلام . من امسال در مقطع هشتم تحصیل میکنم و برای متوسطه ی دوم میخوام به فنلاند برم . چطور بورسیه تحصیلی بگیرم ؟ و اینکه کلا چطور میتونم با شما در اپلیکیشن های دیگه مثل تلگرام در ارتباط باشم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با شماره 02191003232 تماس بگیرد، مشاورین ما شرایط پذیرش و راه های ارتباطی رو برای شما توضیح می دهند.

  6. شکوفه گفت:

    سلام عرض ادب
    من پرستار هستم،فوق لیسانس پرستاری داخلی جراحی ارشدم خوندم.الانم سیزده سال سابقه دارم ورسمی می باشم.اگه بخوام برای دکترای پرستاری اقدام کنم شرایطش چیه؟آیا رایگان هست یانه،وچطوربایدپذیرش بگیرم.واینکه برای تخصص شغلیم اقدام کنم برای فنلاند بهتروآسونتره یا برای تحصیل درمقطع دکتری برم بعداقامت بگیرم؟درضمن متاهل با دوتا بچه یک ونیم ساله 37سال سن هستم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای خوندن این رشته در فنلاند یا هر کشور دیگه ای ابتدا باید مدارکتون رو ارزشیابی یا معادلسازی کنید
      لطفا ابتدا مقاله تحصیل پرستاری در فنلاند رو مطالعه نمایید

  7. gjg گفت:

    سلام من دوره ی اول دبیرستان هستم مدرک آیلتس هم دارم و به صورت حرفه ای پیانو میزنم میخاستم بدونم میتونم که در فنلاند همراه با مادرم اقامت بگیرم و رایگان تحصیل کنم؟ ممنون میشم زود جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر تحصیلی بخواین اقدام کنید بهتره که برای کشورهایی اقدام کنید که در حال حاضر در این مقطع میتونید ویزا بگیرید و مادرتون هم بتونه همراه با شما اقامت بگیره مثل کانادا

      1. gjg گفت:

        يک سوال ديگر در کانادا هم رايگان هست اگر اقامت داشته باشِم؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          تحصیل در کانادا رایگان نیست و شهریه داره

  8. زهرا صادقی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید. من دانشجوی سال آخر میکروبیولوژی وزارت علوم هستم مقاله ننوشتم میتونم برای بورس تحصیلی و پذیرش اقدام کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای پذیرش اقدام کنید اما برای بورس نمیشه نظر قطعی داد که حتما بورس هم میشید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

      1. ستاره گفت:

        سلام .ممنون از مقاله خوبتون. اگر بخوایم برای مقطع دکترا اقدام کنیم بورسیه رایگان میشه؟اگر اشتباه نکنم در این مقاله نوشته بود دانشجوی دکترا تحصیل رایگان داره. دانشجوی وزارت بهداشت هستم.
        و اینکه علاوه بر وزارت علوم، وزارت بهداشت ایران هم مدرک فنلاند رو قبول داره؟؟ در رشته های زیرگروه پزشکی

        1. داوری گفت:

          سلام
          بله همینطوره که میفرمائید. بله در لیست وزارت بهداشت هم میتونید چک بفرمائید

  9. rezz گفت:

    سلام من ۲۸ سالمه و به تازگی ارشد مکانیک دانشگاه بین المللی قزوین قبول شدم.اگه تو این دو سه سال مدرک زبانمو اوکی کنم و دو سه تا مقاله هم بدم امکان تحصیل رایگان تو مقطع دکترا تو فنلاند هست؟؟
    فقط تحصیل رایگانه یا اسکان و غذا هم با دانشگاهه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      امکان اخذ پذیرش در مقطع دکتری رو خواهید داشت اما نیاز به روزمه علمی خیلی خوبی دارید

  10. صدرا میرآخورلی گفت:

    با سلام خدمت شما من 15 سال دارم اما در سال 16 سالگی میخواهم ازایران راهی فنلاند بشم و می خواهم روانشناسی عمومی بخونم میشه راهنمایی کنید ??????

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای تحصیل در مدارس فنلاند بایستی شرایط ویزا و پذیرش رو داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  11. صدف گفت:

    سلام ببخشید معدل من ۱۸.۹۰ فارغ التحصیل دانشگاه سراسری تبریز دوره ی کارشناسی ، شبانه هستم با مدرک ایلتس۷ بدون مقاله آیا امکان پذیرش وجود داره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله میتونید اقدام کنید برای چه مقطعی مد نظرتون هست؟

  12. مریم گفت:

    سلام. من ارشد IT دارم می خوام برای فنلاند اقدام کنم برای دکتری هوش مصنوعی.سنم 31 ساله. بنظرتون میتونم پذیرش برای تحصیل رایگان بگیرم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر از دانشگاه های فنلاند سوپروایزر پیدا کنید بله چون استاد راهنما باید شرایط بورس دکترا خدمتتون اعلام کنه

  13. اش گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه دولتی محقق اردبیلی هستم با معدل 17.34 می خواستم بدونم می تونم واسه ارشد فول فاند بگیرم یا باید تا دکتری صبر کنم .
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما عمدتا فول فاند برای مقطع دکترا هست اما میتویند برای اتریش آلمان نروژ اقدام کنید که هزینه تحصیل ندین

  14. هلن گفت:

    سلام من کارشناسی ارشد جامعه شناسی دارم و ۴۰ سالمه و اگه بخوام در رشته زبان انگلیسی تغییر رشته داده و دکترا بخونم میشه یا باید حتما قبلش ایران ارشد زبان گرفته باشم ؟از نظر سنی مشکلی نداره اگه باز تاخیر بیفته؟و ایا بعدش میتونم با این شرایط برای تابعیت اقدام کنم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما حتما باید قبلش ارشد زبان گرفته باشید و سنتون متاسفانه برای ویزای تحصیل بالاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *