ویزای تحصیلی

تحصیل رشته برق در ایسلند

تحصیل رشته برق در ایسلند

متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب کشور و دانشگاه مورد نظر باید به مسائل گوناگون از قبیل هزینه های تحصیل و زندگی، کیفیت دانشگاه ها و کیفیت زندگی در آن کشور توجه کنند. تحصیل رشته برق در ایسلند میان دانشجویان این رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و در مقطع دکترا بسیار پرمخاطب و پرطرفدار است. کشور ایسلند با توجه به امکانات آموزشی قابل توجه و هزینه های زندگی مقرون به صرفه یکی از بهترین انتخاب ها برای ادامه تحصیلات محسوب می شود. در این مقاله که توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است مفصل به بررسی بهترین دانشگاه های مهندسی برق در ایسلند، دوره های تحصیل و هزینه تحصیل مهندسی برق در این کشور متمدن می پردازیم.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته برق در ایسلند

اکثر دانشگاه های کشور ایسلند اعتبار و کیفیت کافی دارند. این دانشگاه ها می توانند میزبان دانشجویان بین المللی در رشته برق و رشته های مهندسی باشند. اما این کشور جزیره ای که در شمال اروپا قرار گرفته است. تنها 350.000 نفر جمعیت دارد. هفت دانشگاه بین المللی دارد که تمام رشته های تحصیلی را ارائه می دهند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایسلند برای دانشجویان وجود دارد. در این حالت با ارائه مدرک آیلتس یا تافل با نمرات مشخص امکان پذیر است.

  • دانشگاه ملی ایسلند: این مرکز تحقیقاتی بزرگ که در سال 1911 میلادی تاسیس شد. یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین مراکز آموزش عالی در کشور ایسلند محسوب می شود. دانشگاه ملی ایسلند 25 دانشکده در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی، حقوق، علوم طبیعی و مهندسی با تعداد زیادی دانشجوی بین المللی دارد. تحصیل رشته برق در ایسلند در این دانشگاه به صورت تخصصی ارائه می شود. برای ورود به مقطع کارشناسی ارائه گواهی دیپلم دبیرستان الزامی است. پذیرش در دانشگاه ملی ایسلند تنها از طریق وبسایت رسمی این دانشگاه انجام می شود. دانشجویان باید مدارک لازم را تهیه و برای آن ها ارسال کنند.
  • دانشگاه ریکاویک ایسلند: یکی از بزرگ ترین دانشگاه های خصوصی کشور ایسلند است که ظرفیت حدوداً 3500 دانشجوی فعال در هر نیمسال تحصیلی را دارد. زیر مجموعه این دانشگاه چهار دانشکده در رشته های مهندسی، تجارت، علوم کامپیوتر و حقوق تشکیل شده است. تحصیل رشته برق در ایسلند در دانشکده مهندسی این دانشگاه انجام می شود. تحصیل به دو زبان انگلیسی و ایسلندی در دانشگاه ریکاوریک این کشور امکان پذیر است. تحصیل رشته برق در ایسلند در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته برق در ایسلند

دوره های تحصیل رشته برق در کشور ایسلند

تحصیل در ایسلند در دوره لیسانس به مدت 4 سال، تحصیل در دوره فوق لیسانس حداکثر 2 سال و دوره دکترا حداکثر 3 سال به طول می انجامد. برای ورود به دوره های تحصیلی در کشور ایسلند نیازمند شرکت در آزمون های ورودی عمومی خواهید بود.کسب نمره قابل قبول ملاک پذیرش شما در دانشگاه های این کشور خواهد بود. مدارک پذیرش جهت تحصیل رشته برق در ایسلند برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان به شرح لیست زیر می باشند:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • ارائه توصیه نامه اساتید سابق دانشگاهی متقاضی
  • ارائه گواهی تولد و مدارک شناسایی با ترجمه رسمی
  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی جسمی
  • اثبات تمکن مالی با گواهی حساب بانکی

با توجه به شرایط متقاضی مدارک متفاوتی ممکن است در شرایط خاص درخواست شود. اما اسناد مورد نیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی ایسلند خارج از لیست فوق نمی باشد.

هزینه زندگی و تحصیل رشته برق در ایسلند در 2023

نکته قابل توجه این است که تحصیل در دانشگاه های دولتی ایسلند به صورت رایگان انجام می شود. بسیاری از دانشجویان به این دلیل راه مهاجرت تحصیلی به ایسلند را در پیش می گیرند. ورود به دانشگاه های دولتی ایسلند مستلزم قبولی در آزمون ورودی در اکثر رشته های تحصیلی است. بعد از قبولی در آزمون تنها هزینه جزئیات ثبت نام از دانشجویان دریافت می شود.

اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایسلند متفاوت است. دانشجویان برای رشته های غیرپزشکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از حداقل 5500£ (پوند) تا حداکثر 8000£ (پوند) در یک نیمسال تحصیلی باید شهریه بپردازند. هزینه زندگی در ایلسند هم ماهی 1200€ تا 1500€ (یورو) است. اما چون نرخ تورم این کشور پایین است به مرور افزایش پیدا نمی کند. در نمودار ذیل تورم در ایسلند در 2023 بررسی شده است:

تورم در ایسلند

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به ایسلند یا اخذ ویزای کاری ایسلند با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل رشته برق در ایسلند

  1. امیر محمد گفت:

    من واقعا میخوام تحصیلاتم رو در خارج از ایران به پایان برسونم و برای کل جهان مفید باشم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام خیلی عالیه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *