ویزای تحصیلی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلوونی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلوونی

دانشجویان پس از تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلوونی از شانس بالایی برای کاریابی در اروپا و تبدیل ویزای اقامت تحصیلی به ویزای کاری برخوردارند. این دسته از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی خود می توانند در مشاغلی مثل مشاغل آزمایشگاهی، تولید دارو، کارخانجات تولید غذا و دارو و غیره مشغول به کار شوند. اما در ابتدا آنها بایستی از یکی از دانشگاه های لیوبلیانا و یا دانشگاه ماریبور پذیرش گرفته و در ادامه نیز موفق به دریافت ویزای تحصیلی شوند. پس برای استارت کار پذیرش و اعزام دانشجو به اسلوونی در سال 2021 مشاوره های حرفه ای را حتما از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید.

معرفی رشته بیوتکنولوژی در اسلوونی

رشته بیوتکنولوژی از رشته های تحصیلی پرطرفدار و محبوب در کشور اسلوونی است و حتی در این کشور این رشته دارای یک دانشکده تخصصی به نام دانشکده بیوتکنیکال یا Biotechnical Faculty می باشد. هدف از تاسیس این دانشکده تخصصی نیز آموزش حرفه ای و تحصیلات تکمیلی، کار مشاوره دانشجویی و ارتقاء آموزش عالی و سطح علمی دانشگاه می باشد. دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشکده در گرایشات مختلفی مثل علوم زیست شناسی، میکروبیولوژی، آگرونومی، علوم جانوری، جنگلداری، علوم غذایی؛ بیوتکنولوژی و غیره ادامه تحصیل داده و تخصص مربوطه را کسب کنند.

ناگفته نماند که مبنای مشترک همه رشته های تحصیلی فوق در دانشکده بیوتکنیکال اسلوونی منابع طبیعی (خاک، هوا، گیاهان، جانوران و آب) می باشد. در واقع دانشجویان در دانشگاه فوق به آن درجه از تخصص می رسند که می توانند یا در مقاطع تحصیلی بالاتر به ادامه تحصیل پرداخته و یا پس از فارغ التحصیلی به آسانی کاری برای خود یافته و وارد بازار کار اتحادیه اروپا (EU) شوند.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه های اسلوونی

کلا اسلوونی دارای یک نظام آموزش عالی کیفیت بالایی است و متقاضیان برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلوونی گزینه های متعددی در دست دارند. به هر حال اسلوونی کشوری عضو اتحادیه اروپا (EU) است و دانشجویان ضمن تحصیل و اخذ اقامت اروپایی از این کشور همچنین می توانند به مدرک دانشگاهی معتبری از دانشگاه های اسلوونی نیز دست یابند. بر همین اساس ما در ابتداء به معرفی برترین دانشگاه های اسلوونی جهت تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلوونی می پردازیم که از قرار جدول زیر می باشد:

دانشگاه هارنکینگ آموزش عالی تایمز (2021)رنکینگ دانشگاهی شانگهای جیائو تونگ (2020)رنگینگ دانشگاه های برتر (2021)رنکینگ گزارش US News & Report
دانشگاه لیوبلیانا801501601365
دانشگاه ماریبور801

معمولا دانشجویان خارجی به آسانی در این دانشگاه ها پذیرش شده و امکان ادامه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلوونی را پیدا می کنند. آنها می توانند این رشته تحصیلی در دانشگاه های اسلوونی و در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی (Bachelor) طی 3 سال، کارشناسی ارشد (Master) طی 2 سال و دکتری (PhD) طی 3 سال یا بیشتر ادامه تحصیل دهند. همچنین باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که امکان تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلوونی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان خود اسلوونی نیز برای دانشجویان علاقه مند فراهم است.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه های اسلوونی

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلوونی

در مجموع اسلوونی برای ادامه تحصیل نه جای آنچنان گران و نه جای خیلی ارزانی است بلکه هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در سطح متوسطی قرار دارد. علاوه بر این نباید این نکته را هم از خاطر دور کرد که هزینه تحصیلی در این کشور از دانشگاهی به دانشگاه دیگر نیز متفاوت است. اما در یک ارزیابی آماری کاملی می توان میانگین هزینه تحصیل در رشته های علوم پایه از جمله رشته بیوتکنولوژی را به صورت زیر برآورد کرد:

  • میانگین هزینه تحصیل کارشناسی از 2000 تا 5000€ (یورو)
  • میانگین هزینه تحصیل کارشناسی ارشد از 2500 تا 7500€ (یورو)
  • میانگین هزینه تحصیل دکتری از 3000 تا 12000€ (یورو)

اما بخش دوم از هزینه های دانشجویان بیوتکنولوژی در اسلوونی مربوط به هزینه زندگی آنهاست. در کل هزینه زندگی در اسلوونی 2021 مناسب حال دانشجویان خارجی است و با توجه به لیست زیر متوسط هزینه زندگی آنها در این کشور در حدود 500€ (یورو) می باشد:

آیتم هاهزینه به یورو
هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در لیوبلیانا120 الی 250€ (یورو)
هزینه اجاره آپارتمان تک خواب200 الی 350€ (یورو)
هزینه ماهیانه بلیط حمل و نقل عمومی20€ (یورو)
هزینه ماهیانه خورد و خوراک150 الی 250€ (یورو)

اسلوونی تنها کشور اروپایی با مشخصه کار دانشجویی رسمی!

اسلوونی یکی از معدود کشورهایی است که در آنجا دانشجویان می توانند رسما استخدام شده و کار بکنند. این امر نیز به مدد وجود سازمان خدمات دانشجویی یا studentski servis امکان پذیر شده است که واقعا به عنوان یک سازمان مالیاتی و تبادل نیروی کار دانشجویی در این کشور اروپایی عمل می کند. این سازمان مسئول صدور ارزیابی های شغلی، صدور گواهی یا معرفی نامه های متقاضیان به کارفرمایان، انجام پرداخت ها و غیره می باشد. بنابراین کلیه امور مربوط به کار دانشجویی و نیز پرداخت دستمزد کامل دانشجویان توسط خدمات دانشجویی انجام می شود. درآمد دانشجویان تیز بسته به نوع شغل آنها و ساعت کاریشان متفاوت است. معمولا نیز میانگین دستمزد ماهیانه دانشجویان بعد از کسر مالیاتی در اسلوونی بین 350€ تا 500€ (یورو) می باشد.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی اسلوونی در سال 2021

ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی اسلوونی مجوزی برای ورود قانونی به این کشور اروپایی بوده و طبق قانون دانشجویان پس از ورود به این کشور و جهت ادامه تحصیل نیازمند اخذ مجوز اقامت اسلوونی هستند. ویزای تحصیلی اسلوونی ویزایی با مشخصه اقامت بلند مدت و از نوع D ویزا است. بنابراین مهلت اقامت دانشجویان با این ویزا از 91 روز تا 1 سال می باشد و در طی این مدت دانشجو ملزم به درخواست مجوز اقامت در کشور اسلوونی است. برای اخذ ویزا تحصیلی اسلوونی بایستی 3 ماه قبل از شروع سفر اقدام کرد. فلذا مدارک لازم برای درخواست این ویزا از قرار ذیل است:

  • فرم درخواست ویزا
  • مدرک مسافرتی معتبر
  • عکس 3.5 در 4.5 سانتی متر
  • مدارک تکمیلی
  • هزینه درخواست: 77€ (یورو)

اما هزینه درخواست مجوز اقامت تحصیلی اسلوونی در داخل این کشور حدود 4.5€ (یورو)، هزینه صدور آن حدود 67€ (یورو) و هزینه خود کارت اقامت حدود 12€ (یورو) می باشد. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات کامل درباره شرایط و نحوه اعزام دانشجو به اروپا 2021 یعنی از صفر تا 100 این کار را می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *