ویزای تحصیلی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند از رشته های علوم پایه محسوب شده و میتوان این رشته را در دانشگاه ادینبرو، گلاسکو یا سنت اندرو نیز ادامه داد. منتها برای تحصیل در این رشته شما علاوه بر ارائه مدرک تحصیلی معتبر (ترجیحا دیپلم علوم تجربی) همچنین نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز می باشید. شما عزیزان هم در جریان تحصیل این رشته پرطرفدار در اسکاتلند و هم پس از فارغ التحصیلی می توانید کاریابی کرده و کسب درآمد خود را در اروپا استارت بزنید. در همین رایطه نیز هموطنان گرامی علاوه بر کسب اطلاعات لازم درباب اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند همچنین می توانند از مشاوره های رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره شرایط بازار کار و اخذ ویزای کار اسکاتلند 2024 نیز برخوردار شوند.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند

رشته بیوتکنولوژی Biotechnology در واقع تحصیل تکنولوژی بر پایه بیولوژی است. این رشته تحصیلی در دانشگاه های معتبر بریتانیایی از جمله دانشگاه های اسکاتلند سابقه طولانی داشته و جزء رشته های تحصیلی پرطرفداری نیز به حساب می آید. این رشته تحصیلی مخصوصا با علوم غذایی، کشاورزی و پزشکی در ارتباط است. فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی مخصوصا در اسکاتلند راه آسانی برای کاریابی در رشته هایی مثل مهندسی ژنتیک و زیست مهندسی دارند. چرا که این رشته جزء نیاز هر جامعه ای برای پیشرفت و توسعه است.

معمولا دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پایه اسکاتلند جهت تحصیل این رشته نیازمند داشتن مدرک دیپلم متوسطه در رشته علوم تجربی هستند چراکه داشتن اطلاعات قبلی درباره زیست شناسی برای ادامه تحصیل بیوتکنولوژی یک ضرورت مهم محسوب می شود. از دیگر شرایط لازم برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) یا تاقل (TOEFL) می باشد. بر اساس قوانین پذیرش دانشگاه های اسکاتلند، حداقل تمره آیلتس بایستی حدود 6.0 و حداقل نمره تافل iBT نیز بایستی 78 باشد. از دیگر شرایط پذیرش اسکاتلند در این رشته تحصیلی می توان به انجام آزمون کتبی یا شفاهی توسط برخی دانشگاه ها نیز اشاره کرد.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند

چشم انداز شغلی پس از تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند

دولت اسکاتلند با همکاری دانشگاه های این کشور، چشم انداز شغلی مطلوبی را برای فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند مهیا کرده اند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند، وجود چشم انداز شغلی ایده آل در این حوزه در راستای تحصیل در اسکاتلند می باشد. با توجه به گستره وسیع رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند و رشد فرصت ها در این بخش ها این رشته تحصیلی جنبه های گوناگونی را در بر می گیرد. علاوه بر این، بیوتکنولوژی در اسکاتلند یک زمینه مطالعاتی به سرعت در حال رشد می باشد.

برترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی

دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی در کشور اسکاتلند وجود دارد که از بین آنها حدود 20 دانشگاه در رتبه بندی های دانشگاهی مختلف جهانی ثبت شده اند. معمولا در لیست اغلب این دانشگاه ها می توان رشته بیوتکنولوژی را مشاهده کرد. برخی از این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی برخی نیز فقط در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) اقدام به جذب دانشجوی رشته بیوتکنولوژی می کنند.

بر طبق رنکینگ برترین دانشگاه ها (QS)، بهترین دانشگاه های کشور اسکاتلند در سال 2024 از قرار زیر می باشد:

دانشگاهرتبه بین المللیرتبه در اسکاتلند
دانشگاه ادینبرو اسکاتلند201
دانشگاه گلاسکو772
دانشگاه سنت اندرو963
دانشگاه آبردین2074
دانشگاه استارس کلاید اسکاتلند3005

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند

در مجموع هزینه تحصیل در رشته های علوم پایه از جمله رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند بسته به محل تحصیل، مقطع تحصیلی دانشجویان و نیز ملیت آنها متفاوت می باشد. مثلا هزینه تحصیلی دانشجویان کارشناسی از انگلستان 1820£ (پوند) و برای دانشجویان انگلیسی در مقطع ارشد بین 5000£ الی 15000£ (پوند) متغییر است. اما هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی سالانه حدود 10000£ الی 26000£ (پوند) و در مقطع کارشناسی ارشد نیز حدود 15000£ تا 30000£ (پوند) می باشد.

هزینه زندگی در اسکاتلند به مراتب ارزانتر از نقاط دیگر بریتانیا و یقینا ارزانتر از شهری مثل لندن است. در واقع شهرهای مختلف این کشور از جمله ادینبرو، گلاسکو و آبردین جزء ارزانترین شهرهای دانشجویی در بریتانیا می باشد. مثلا برآوردهای آماری نشان می دهد که هزینه زندگی دانشجویان در گلاسکو مرکز اسکاتلند به مراتب ارزانتر از لندن باشد و این واقعیت را می توان در نمودار زیر نیز مشاهده کرد:

متوسط هزینه زندگی سالانه در گلاسکو و لندن

حتی بر طبق گزارش Mercer Cost of Living Survey 2015 شهر گلاسکو اسکاتلند در بریتانیا از نظر هزینه زندگی در رده دوم ارزانترین شهرها قرار دارد. بر اساس برآوردهای موجود میانگین ماهیانه هزینه زندگی در اسکاتلند 2024 برای دانشجویان خارجی تقریبا معادل 1060$ (دلار) یا 820£ (پوند) می باشد. در زیر با جزئیات این هزینه ها آشنا می شوید:

  • هزینه اجاره خانه: 430£ (پوند)
  • هزینه اینترنت و موبایل: 30£ (پوند)
  • فروشگاه مواد غذایی: 70£ (پوند)
  • حمل و نقل محلی: 80£ (پوند)
  • فعالیت های اجتماعی: 150£ (پوند)
  • ملزومات تحصیلی: 60£ (پوند)

ویزای تحصیلی اسکاتلند را چگونه باید دریافت کرد؟

برای ورود قانونی به کشور اسکاتلند و تحصیل رشته بیوتکنولوژی، دانشجویان خارجی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی انگلستان یا همان ویزای تایر 4 این کشور هستند. اما چرا ویزای تحصیلی انگلستان؟ چراکه هنوز هم اسکاتلند جزئی از قلمرو پادشاهی بریتانیا محسوب می شود. این ویزا یک نوع ویزای بلند مدت محسوب می شود و از مهمترین امتیازات اخذ آن می توان به دریافت اقامت اروپایی و امکان کار دانشجویی در اسکاتلند اشاره کرد. اما شما برای دریافت این ویزا نیازمند تامین برخی شرایط و ارائه یکسری مدارک از قبیل موارد زیر می باشید:

  • فرم درخواست تکمیلی به زبان انگلیسی
  • اصل پاسپورت معتبر متقاضی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • تاییدیه پذیرش برای تحصیل (CAS)
  • مدرک زبان تاقل یا آیلتس
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه
  • گواهی تمکن مالی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

پس دانشجویان ایرانی همانند دیگر دانشجویان بین المللی از حق کار دانشجویی یا Student Work تا حداکثر 20 ساعت در هفته برخوردارند منتها به شرطی که اولا دارای ویزای تایر 4 باشند و ثانیا دارای قرارداد کاری با کارفرمای اسکاتلندی باشند. عزیزان برای اطلاع از شرایط کار پس از اتمام تحصیل در اسکاتلند و تبدیل اقامت دانشجویی به کاری نیز می توانند با مشاورین مجربمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند

در این بخش از مقاله برآن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند به ویژه برای دریافت مدرک کارشناسی در این رشته تحصیلی 4 تا 5 سال می باشد.
  • آیا امکان تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند به صورت رایگان وجود دارد؟ آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسکاتلند هستند، می توانند در موسسات آموزشی دولتی در این کشور به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *