ویزای تحصیلی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اندونزی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اندونزی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اندونزی در تمامی مقاطع امکان پذیر بوده و فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل می توانند وارد بازار کار شوند. آنها با دریافت آموزش های لازم در زمینه تحقیق و توسعه (R&D)، تولید، کنترل کیفی و مدیریت می توانند در مشاغلی مثل داروشناسی، تشخیص بالینی، حفاظت محیط زیست، تولید محصولات غذایی و کشاورزی، کشف داروهای پزشکی، ارائه خدمات علمی- پژوهشی و ساخت تجهیزات علمی و غیره  مشغول به کار شوند. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درپی آنالیز شرایط تحصیل بیوتک و آینده تحصیلی و شغلی آن در اندونزی هستند.

شرایط تحصیل در رشته بیوتکنولوژی

بیوتکنولوژی یا BitoTech رشته ای بین رشته ای بین زیست شناسی و تکنولوژی است که کاملا در خدمت پیشرفت علوم زیستی مثل بهره وری کشاورزی، پیشرفت ها در زمینه سلامت، راه حل های جدید در حل مسائل زیست محیطی و غیره می باشد. این رشته تحصیلی شامل مجموع دانش درباره طراحی فرآیند، مهندسی، مدلسازی و کنترل، تکنولوژی DNA نوترکیب، زیست شناسی سلولی، میکروبیولوژی و زیست شیمی می باشد. در واقع برنامه آموزش بیوتکنولوژی در دانشگاه های اندونزی بر روی رابطه بین موضوعات مهم زیر متمرکز است:

  • شیمی
  • زیست شناسی
  • پزشکی
  • مهندسی
  • کاربردهای واقعی بیوتکنولوژی
  • جنبه های حقوقی و تجاری مرتبط با توسعه جهانی بیزینس زیست پایه

معرفی کورس تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اندونزی

کلا امکان ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته بیوتکنولوژی از دانشگاه های اندونزی در هر 3 مقطع کارشناسی یا بچلور، کارشناسی ارشد و دکتری یا PhD وجود دارد. دانشگاه های مختلفی برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اندونزی وجود دارد که یکی از معروفترین آنها موسسه بین المللی علوم زیستی اندونزی (i3L) می باشد. برای تحصیل در این دانشگاه نیز ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه، مدارک زبان انگلیسی و نیز شرکت در آزمون مقرر امری الزامی است. اما دوره آموزشی بیوتکنولوژی در این دانشگاه از قرار ذیل می باشد:

محتوای دوره تحصیل در رشته بیوتکنولوژی
سال اولمبانی علوم زیستی، زیست شناسی مولکولی، شیمی آلی، متون آکادمیک، اصول علوم غذایی، زیست آمار، ICT، اصول میکروبیولوژی، مهارت های ارائه علمی، بیوشیمی، ژن ها و رشد
سال دومآناتومی و فیزیولوژی انسانی، مهندسی ژنتیک، فیزیولوژی گیاهی، علوم زیست آنالیزی، ایمنی شناسی، علوم پروتئین، میکروبیولوژی صنعتی، اصول داروسازی، پزشکی مولکولی
سال سومترمودینامیک بیوتکنولوژی، سم شناسی، فناوری بیوسورس، آنزیمولوژی، فناوری های زیست فرآوری، فلسفه علوم، بیوتکنولوژی محیطی، بیوتکنولوژی غذایی و کشاورزی، اقتصاد زیست فرآوری
سال چهارمانترنی، فرهنگ ، زبان و آینده اندونزی، موضوعات فعلی در بیوتکنولوژی، دوره گزینشی، رساله پایانی

معرفی کورس تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اندونزی

شرایط کار پس از تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اندونزی

دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی خود در اندونزی هم به لحاظ نظری و هم به لحاظ عملی آمادگی کافی برای ورود به بازار کار اندونزی را دارند. معمولا نیز فارغ التحصیلان پس از اتمام این دوره آموزشی می توانند در مشاغلی مثل داروشناسی، تشخیص بالینی، حفاظت محیط زیست، تولید محصولات غذایی و کشاورزی، داروهای پزشکی، خدمات علمی- پژوهشی و تجهیزات علمی و غیره  مشغول به کار شده و جذب بازار کار شده و در رشته های زیر تخصص لازم را به دست آورند:

  • تحقیق و توسعه
  • تولید
  • کنترل کیفی/ تضمین کیفیت
  • ساپورت فنی
  • مدیریت

ارزیابی هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اندونزی

کلا مقدار هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در اندونزی بین دانشگاه های دولتی و خصوصی کاملا متفاوت بوده اما وجه اشتراک آنها در این است که همه دانشگاه های اندونزی شهریه دانشجویان را ترمی دریافت می کنند. در این بین نیز دانشگاه های دولتی اندونزی برای اخذ شهریه از دانشجویان آنها را در 3 گروه کلاس معمولی، کلاس موازی و کلاس بین المللی دسته بندی می کنند. کلاس معمولی و موازی بسیار مقرون به صرفه بوده و غالبا نیز مخصوص دانشجویان با تمکن مالی پایین میباشد اما کلاس بین المللی مخصوص دانشجویان مهمان و یا خارجی بوده و تدریس به دو زبان انگلیسی و اندونزی انجام می پذیرد. معمولا نیز شهریه ترمی دانشجویان رشته بیوتکنولوژی در زیردسته رشته مهندسی و در قالب 3 کلاس فوق از قرار ذیل می باشد:

ارزیابی هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اندونزی

هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در اندونزی چقدر میباشد؟

قبل از توضیح درباره شرایط هزینه زندگی در اندونزی بایستی بدانید که ارز رایج در این کشور روپیه اندونزی (IDR) می باشد. اما از نظر هزینه زندگی جاکارتا پایتختی ارزان در آسیای جنوب شرقی محسوب می شود به طوریکه متوسط هزینه زندگی ماهیانه هر دانشجوی خارجی در جاکارتا حدود 7150000 IDR (روپیه) معادل 496$ (دلار) می باشد. اما نباید از نظر دور نگه داشت که هزینه زندگی در اندونزی هم به سبک زندگی دانشجویان و هم به نوع اقامت آنها بستگی دارد. برای اطلاع از جزئیات این هزینه به جدول زیر مراجعه نمایید:

آیتم هاهزینه های برآوردی به روپیه اندونزی (IDR)
مسکن2500000
غذا2700000
ملزومات آموزشی500000
حمل و نقل450000
ارتباطات250000
فتوکپی100000
نیازهای شخصی روزمره500000
هزینه های اتفاقی150000
کل7150000

  الزامات اخذ ویزای تحصیلی اندونزی در سال 2021

مطابق قوانین کشور اندونزی، دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل رشته بیوتکنولوژی در این کشور در وهله اول نیازمند اخذ ویزای تحصیلی اندونزی هستند. برای این منظور نیز پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور اندونزی و اخذ نامه پذیرش امری الزامی است. اما قبل از اخذ ویزای دانشجویی یا VITAS از سفارت اندونزی دریافت مجوز تحصیلی از وزارت آموزش این کشور ضروری است. بعد از ورود به اندونزی نیز تبدیل VITAS به KITAS (ویزای اقامت محدود) و در ادامه دریافت کارت گواهی ثبت پلیس امری الزام آور و بر عهده دانشجو می باشد. در مجموع کل پروسه اخذ ویزای تحصیلی اندونزی از اول تا آخر به صورت زیر می باشد:

کل پروسه اخذ ویزای تحصیلی اندونزی

اما مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اندونزی VITAS شامل کپی پاسپورت، کپی مجوز تحصیلی از وزارت آموزش، کپی نامه پذیرش، توصیه نامه، کپی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات، رزومه، دو قطعه عکس پاسپورتی 6 در 4،  گواهی تمکن مالی و گواهی سلامت می باشد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو در سال 2021 توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما سروران گرامی می توانید با مشاورین مجربمان در این موسسه در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *