ویزای تحصیلی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا

از جمله شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا برای علاقه مندان ارائه مدرک زبان اسپانیولی و نیز ارائه مدرک دیپلم متوسطه با معدل بالا می باشد. به همین دلیل نیز متقاضیان لازم است برای اثبات مهارت زبان اسپانیایی خود مدرک DELE (دیپلم زبان اسپانیولی) را به دانشگاه های کلمبیایی ارائه دهند. دانشجویان بین المللی با تحصیل این رشته در کلمبیا علاوه بر تحصیل با کمترین هزینه همچنین می توانند از گزینه جذاب کار دانشجویی در کلمبیا نیز بهره مند شوند. در این مقاله گروه کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش هستند تا شما سروران گرامی را با شرایط اخذ پذیرش و دریافت ویزای دانشجوئی کلمبیا و مزایای تحصیل بیوتک در این کشور آمریکای لاتین آشنا کنند.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا

همان طوری که می دانید کلمبیا کشوری اسپانیولی زبان بوده و از جمله شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در این کشور تسلط کافی به زبان اسپانیایی است. به همین منظور دانشگاه های معتبر کلمبیایی از دانشجویان متقاضی تحصیل رشته بیوتکنولوژی در این کشور درخواست می کنند تا آنها مدرک DELE (دیپلم زبان اسپانیولی) خود را به این موسسات تحویل دهند. در کنار ارائه مدرک زبان تحویل مدرک دیپلم متوسطه به همراه ریزنمرات مربوطه نیز از جمله شرایط ضروری جهت تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا می باشد.

تحصیل رشته بیوتک در کلمبیا نیز در 3 مقطع لیسانس (4 یا 5 ساله)، فوق لیسانس (2 ساله) و دکتری یا PhD (5 ساله) امکان پذیر است. معمولا دانشجویان در مقطع لیسانس بیوتکنولوژی در کلمبیا بیشتر با مباحث و مبانی این علم آشنا شده ولی در مقاطع تحصیلات تکمیلی غالبا با مباحث عملی و آزمایشگاهی این رشته درگیر هستند. با این توضیح اولین گام برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا اخذ پذیرش از دانشگاه های معروف کلمبیایی است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا

تعداد دانشگاه های برتر در کلمبیا کم نیست. دانشگاه هایی که هم به صورت دولتی و هم به صورت خصوصی وجود داشته و نسبت به پذیرش دانشجویان بین المللی اقدام می کنند. با اینکه این دانشگاه ها در سطح جهانی چندان مطرح نیستند اما در خود آمریکای لاتین جزء دانشگاه های برتر این قاره محسوب می شوند. برخی از دانشگاه های برتر کلمبیا که در لیست زیر مشاهده می کنید در ردیف بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا قرار دارند:

نام موسسه آموزش عالیرتبه بین المللیرتبه در بین دانشگاه های آمریکای لاتین
Universidad Nacional de Colombia25411
de Los Andes Universidad Colombia25615
Pontifica Universidad Javeriana461-47020
Universidad de Antiquia65017

بازار کار رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا

دانشجویان رشته بیوتکنولوژی علاوه بر امکان کار دانشجویی در این کشور همچنین از امکان کار پس از فارغ التحصیلی در کلمبیا نیز برخوردارند. آنها می توانند در حیطه کاری خود در بخش های مختلف درمانی، صنعتی، کشاورزی و غذایی کلمبیا جذب بازار کار شده و نهایتا به اقامت کلمبیا دست یابند. مطابق آمار سال 2021 نیز متوسط درآمد متخصصان بیوتکنولوژی در کلمبیا به مراتب بالاتر از میانگین درآمدی کارگران در این کشور می باشد واقعیت مهمی که در نمودار زیر نیز مشاهده می کنید:

متوسط درآمد شاغلین در کلمبیا

مسلما عدد فوق الذکر متوسط درآمد متخصصان بیوتکنولوژی محسوب شده و عدد قطعی نیست و سطح درآمد این دسته از شاغلین نیز با توجه به سطح مهارت و نیز سابقه کاری و از همه مهمتر مدرک تحصیلی آنها متفاوت است. چرا که مطابق آمار متوسط درآمد ماهانه بیوتکنولوژیست های مبتدی حدود 887$ (دلار) و میانگین درآمد بیوتکنولوژیست های مجرب با سابقه کاری بالای 5 سال به جتی حدود 5723$ (دلار) نیز می رسد.

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا

مسلما با وجود دانشگاه های دولتی و خصوصی متنوعی که در کشور کلمبیا وجود دارد هزینه تحصیلی در این کشور نیز متفاوت است. پس شهریه ای که دانشجویان خارجی در کلمبیا پرداخت می کنند بیشتر به این امر بستگی دارد که موسسه آموش عالی آنها از چه نوعی است و اینکه رشته تحصیلی آنها در کلمبیا چیست. معمولا متوسط هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا حدود 2000000COP (پزو) معادل 970$ (دلار) و در دانشگاه های خصوصی این کشور نیز در حدود 2000000COP تا 11000000COP (پزو) معادل 970 الی 5330$ (دلار) می باشد.

هزینه دیگری که معمولا دانشجویان در کلمبیا ملزم به پرداخت آن هستند هزینه زندگی در این کشور است. اصولا یکی از مزایای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا هزینه پایین تحصیل و زندگی در این کشور است. هزینه ای که بیشتر از هر چیزی به سبک و عادت زندگی شما و نیز محل اقامتتان بستگی دارد. مطابق آمار سال 2021 نیز میانگین ماهیانه هزینه زندگی در کلمبیا حدود 1030 الی 2720$ (دلار) با جزئیات زیر می باشد:

آیتم هاهزینه ها به دلار
اجاره آپارتمان 2 خواب325$ الی 1300$
برق35$ الی 100$
آب و فاضلاب15$ الی 30$
گاز10$ الی 20$
دفع زباله5$ الی 20$
اینترنت15$ الی 20$
تلفن15$ الی 20$
تلویزیون10$ الی 30$
گوشی15$ الی 30$
حمل و نقل40$ الی 75$
خوار و بار250$ الی 400$

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا

ضوابط دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا

شرط اصلی دریافت ویزای دانشجویی کلمبیا اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیاست. به عبارت دیگر دانشجوی خارجی متقاضی تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کلمبیا یا هر رشته تحصیلی دیگر بایستی ثابت کند که دوره تحصیلی او به گونه ای است که حداقل 10 ساعت در هفته طول می کشد. این ویزا یک نوع اقامت موقتی ست و دارندگان آن علاوه بر تحصیل همچنین می توانند در کلمبیا به کار دانشجویی نیز بپردازند. اما مدارکی که برای اخذ این ویزا لازم است عبارتند از:

  • رسید پرداخت هزینه ویزا به میزان 50$ (دلار)
  • پاسپورت معتبر یا مدرک مسافرتی با حداقل 2 صفحه
  • دو قطعه عکس 3 در 3 جدید، رنگی و با پس زمینه سفید
  • نامه پذیرش از دانشگاه کلمبیایی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • مدارک شناسایی (کارت ملی/ شناسنامه)
  • مدرک زبان اسپانیایی DELE

علاوه بر این همراهان دانشجو مثل پدر و مادر یا همسر نیز می توانند با اخذ ویزای همراه کلمبیا یا Beneficary visa عازم این کشور آمریکایی شوند. شرط اخذ این ویزا نیز اثبات رابطه خویشاوندی می باشد. عزیزان همچنین برای اطلاع از شرایط ویزای همراه کشورهای مختلف مثل ویزای همراه کانادا یا آمریکا 2021 می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *