ویزای تحصیلی

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

رشته حقوق در اسپانیا

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا به دلیل کیفیت آموزشی بالای موسسات آموزش عالی این کشور و نیز وجود فرصتهای کاری پس از تحصیل مورد توجه دانشجویان خارجی می باشد. رشته حقوق به خاطر گستردگی موضوعات مورد مطالعه در کشور اسپانیا شامل رشته ها و گرایشات مختلفی از جمله حقوق کیقری، حقوق جزا، حقوق تجارت بین المللی، حقوق بین المللی، حقوق بین الملل و گرایشات دیگر می باشد.

لازم به ذکر است که تحصیل رشته حقوق در کشور ا‍‍‍سپانیا منوط به شرایطی شامل ارائه مدرک دیپلم متوسطه و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد. یکی از مزایای تحصیل رشته حقوق در کشور اسپانیا همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در کشور اسپانیا می باشد که خود جذابیتی برای دانشجویان خارجی جهت تحصیل در اسپانیا محسوب می شود. تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های اسپانیا در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا برای متقاضیان فراهم می باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا توضیحات تکمیلی درباره تحصیل در رشته حقوق در کشور اسپانیا را شرح دهیم. برای اطلاع از اطلاعات تکمیلی درباره شرایط پذیرش و اعزام دانشجو به کشور اسپانیا توصیه می شود با مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

  • بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته حقوق کدامند؟
  • آیا اسپانیا مقصد خوبی برای تحصیل است؟
  • شرایط مهاجرت تحصیلی به اسپانیا چیست؟
  • چه کسانی می توانند در اسپانیا به عنوان وکیل کار کنند؟

چرا تحصیل در اسپانیا؟

تحصیل در اروپا همواره جذابیت های خاصی برای متقاضیان دارد و تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان خارجی دلایل خاص خود را دارد. همه ساله هزاران دانشجوی خارجی از سراسر جهان برای تحصیل در یکی از 74 دانشگاه اسپانیایی عازم این کشور می شوند. شما با تحصیل در این کشور اروپایی می توانید از امتیازات مختلفی همانند برخورداری از سیستم آموزشی کیفیت بالا، آموزش زبان اسپانیولی یا انگلیسی، هزینه های تحصیلی ارزان و مقرون به صرفه، کار ضمن تحصیل و … برخوردار شوید.

اسپانیا دارای بیش از 70 دانشگاه می باشد که 50 داشگاه این کشور جزء دانشگاه های دولتی این کشور محسوب می شوند و مابقی جزء دانشگاه ها و موسسات آموزش خصوصی محسوب می گردند. از آنجایی که اسپانیا عضو کامل فرآیند بلونیا (Bologna process) در اروپا محسوب می شود، بنابراین تمامی مدارک تحصیلی اعطایی این کشور در کلیه کشورهای اتحادیه اروپایی از اعتبار بالایی برخوردار است.

شرایط تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا برای دانشجویان خارجی فرصتی برای تحصیل در یک محیط آموزشی پویا با امکانات تحصیلاتی پیشرفته برای رشد خلاقیت و استعداد ناب است. تحصیل حقوق در دانشگاه های اسپانیایی در 3 مقطع لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکترا (4 سال) برای دانشجویان خارجی امکانپذیر است. شما برای تحصیل در این رشته آکادمیک می توانید پذرش خود از دانشگاه های اسپانیایی را در یکی از گرایشات زیر اخذ نمایید:

  • حقوق بین المللی
  • حقوق خصوصی
  • حقوق عمومی
  • حقوق تجارت بین الملل
  • حقوق کیفری
  • حقوق بین الملل
  • حقوق مالکیت فکری

اما برای اخذ پذیرش، شما باید از مدارک لازم جهت اخذ پذیرش اسپانیا مطلع باشید. شما علاوه بر داشتن مدرک دیپلم متوسطه، بایستی مدرک نمره آزمون زبان (IELTS یا TOEFL) خود را نیز ارائه دهید. همچنین تحویل مدارکی دیگر از جمله رزومه یا CV، توصیه نامه  به همراه تکمیل و تحویل فرم اخذ پیرش تحصیلی برای متقاضیان الزامی است.

هزینه های تحصیل در رشته حقوق در اسپانیا

دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

شما برای تحصیل حقوق در اسپانیا گزینه های دانشگاهی مختلفی در دست دارید. اکثر دانشگاه های اسپانیایی برنامه تحصیلی حقوق را در لیست آموزشی خود دارند و همه ساله اقدام به پذیرش متقاضیان می نمایند. اما در این بین، دانشگاه هایی نیز هستند که دارای رتبه های بالایی در رنکینگ بین المللی هستند که مورد توجه اکثر دانشجویان خارجی هستند. بر این اساس، برترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته حقوق بر اساس رنکینگ های بین المللی در سال جاری به شرح ذیل است:

نام دانشگاهرتبه علمی دانشگاه تایمزرتبه علمی QS
دانشگاه پمپئو فابرا143233
دانشگاه خودمختار بارسلونا157178
دانشگاه بارسلونا126184
دانشگاه مستقل مادرید251-300215
دانشگاه ناوارا251-300253
دانشگاه والنسیا401-500400

نمودار زیر تعداد دانشجویان ثبت نام کرده در دانشگاه های اسپانیا از سال تحصیلی 2008/2009 تا 2019/2020 براساس نوع دانشگاه را نشان می دهد:

مقایسه تعداد دانشجویان در دانشگاه های خصوصی و دولتی اسپانیا

اسپانیا از سنت حقوقی مدنی پیروی می کند. سیستم دادگاه آن شامل دادگاه عالی، دادگاه ملی، دادگاه های استانی، دادگاه های شهری و دادگاه هایی است که به نیازهای مدنی در جوامع خودمختار رسیدگی می کنند. سیستم حقوقی این کشور اروپایی، سیستم قانون مدنی برمبنای قوانین حقوقی جامع است که ریشه در حقوق روم دارد.

هزینه تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

هزینه های تحصیل در اسپانیا بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع موسسه آموزش عالی (خصوصی یا دولتی)، مقطع تحصیلی، تعداد واحدها، منطقه محل تحصیل و ملیت دانشجو متفاوت است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ غیر منطقه اقتصادی اروپا هنگام ثبت نام در دانشگاه های دولتی اسپانیا ممکن است با شرایط زیر روبرو شوند:

  • شهریه آن ها همان شهریه های شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا است.
  • شهریه آن ها در حدود 1000€ تا 1500€ (یورو) بیش تر از شهریه شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا است.
  • شهریه ای دو یا سه برابر بیش تر از آن ها گرفته می شود.

این شرایط قاعده ای نیستند و بین برنامه های تحصیلی/ دانشگاه های مختلف متفاوت هستند. شهریه دانشگاه های دولتی اسپانیا معمولا به صورت 150€ تا 500€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی و 300€ تا 500€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد می باشد. دانشگاه های خصوصی شهریه بالاتری دارند اما معمولاً از 20000€ (یورو) در هر سال تحصیلی بیش تر نیست.

شرایط ویزای تحصیلی اسپانیا برای دانشجویان حقوقی

اسپانیا نیز بمانند سایر کشورهای اروپایی دارای سیاست ویزایی خاصی برای دانشجویان خارجی می باشد. اگر چنانچه شما مایل به تحصیل در اسپانیا برای مدت بیش از شش ماه باشید، یعنی به عبارتی دانشجوی فول تایم از دانشگاه های اسپانیا محسوب شوید  شما باید ویزای تحصیلی اسپانیا (ویزای نوع D) و مجوز اقامت دانشجویی یا کارت شناسایی خارجیان (TIE) را پس از ورود به اسپانیا درخواست دهید. صلاحیت شما برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به ملیت و نیز مدت تحصیلاتتان بستگی دارد. متقاضیان باید پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های اسپانیایی، برای اخذ ویزای تحصیلی خود به سفارت اسپانیا مراجعه نمایند. اما مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا به قرار ذیل است:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی اسپانیا
  • پاسپورت معتبر یا کارت شناسایی معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه محل تحصیل
  • مدرک تمکن مالی کافی جهت اقامت در طول تحصیل
  • بیمه پزشکی با پوشش بین المللی
  • گواهی پزشکی جهت اثبات سلامت جسمانی
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری

اگر شما نیز مایل به تحصیل در کشور اسپانیا هستید ولی اطلاعی از فرآیند اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به اسپانیا ندارید، موسسه حقوقی سفیران سوش سعادت به عنوان یکی از موفق ترین موسسات حقوقی در اعزام دانشجو به خارج آماده راهنمایی کامل شما هموطنان عزیز در این مسیر مهاجرتی مهم است.

سوالات رایج درباره تحصیل حقوق در اسپانیا

در زیر به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در رشته حقوق در اسپانیا پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در رشته حقوق در اسپانیا چند سال طول می کشد؟ مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال و کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال به طول می انجامد.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حقوق در اسپانیا منوط به چه شرایطی است؟ ارائه دیپلم متوسطه و مدرک زبان انگلیسی.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا چیست؟ فرم درخواست ویزای دانشجویی، گذرنامه معتبر، نامه پذیرش دانشگاه، بیمه پزشکی، مدرک تمکن مالی، گواهی عدم سوء سابقه کیفری و گواهی پزشکی سلامت.
  • بهترین دانشگاه ها و دانشکده های حقوق برای تحصیل در این رشته در اسپانیا کدامند؟ می توان به دانشگاه پمپئو فابرا و دانشکده حقوق IE در این زمینه اشاره نمود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *