ویزای تحصیلی

تحصیل رشته حقوق در کانادا

تحصیل رشته حقوق در کانادا

تحصیل رشته حقوق در کانادا یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی محسوب می گردد که سالانه مورد استقبال افراد نیز قرار گرفته است. همان طور که می دانید کانادا از جمله کشورهای سابقه دار در خصوص آموزش شاخه های مختلف رشته حقوق نیز می باشد. ما در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است بر آنیم که اطلاعاتی در همین باب در اختیار شما عزیزان نیز قرار دهیم. ما در این مقاله بر آنیم که اطلاعاتی در همین باب در اختیار متقاضیان نیز قرار دهیم.

تحصیل رشته حقوق در کانادا مقطع کارشناسی

J.D یک درجه و رتبه تحصیلی در نظام حقوقی ایالات متحده می باشد. J.D بالاترین رتبه حقوقی ایالات متحده است و با واژه J.D یا JURIS DOCTORATE DEGREE و یا J.D DEGREE جز معانی این واژه می باشد. معمولا اکثر افرادی که در بحث علم حقوق خواهان تکمیل تحصیلات خود هستند بدون شک به این مدرک علاقه مند هستند. J.D یا همان دکترای هیئت منصفه حقوق یا L.L.B می باشد. مدرک J.D برای دانشجویان که می خواهند در آزمون Bar Exam State شرکت نمایند می تواند آماده نمایند. J.D با رفتن در مدارس حقوقی که مورد تأیید American Bar Association باشد، را می توان اخذ نمود.

این مدرک را در تمامی کشورهای تابع قوانین کامن لا معتبر می باشد. کشورهایی همچون ایالات متحده امریکا، استرالیا، کانادا و غیره کشورهایی هستند که با تکمیل مدارک تحصیلی در مدارس حقوقی در رشته های حقوق، می توان به این مهم رسید. برای دانشجویانی که می خواهند وارد رشته حقوق شوند راه های متفاوتی موجود است. راحت ترین راه و رایج ترین راه اخذ مدرک کارشناسی حقوق و یا علوم قانونی است. فرد می بایست حتما 70 واحد درسی را پاس نموده و سپس پس از اخذ معدل حداقل C را در رزومه خود داشته باشد و پس از آن مدرک J.D را اخذ کند.

گرایش های درسی حقوق در دوره J.D عبارتند از:

  • روش های مدنی
  • روش دادگاه ها
  • قانون عمومی
  • قوانین اساسی
  • قوانین کیفری
  • قانون بین المللی
  • قرارداد
  • املاک و مستغلات
  • قانون کسب و کار
  • قانون مدنی
  • شبه جرم

مهارت های مورد نیاز برای تحصیل رشته حقوق در کانادا

یکی از اصلی ترین موضوعات برای موفقیت در رشته حقوق در کانادا، کسب مهارت های مورد نیاز در این رشته تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، بدون داشتن مهارت های لازم با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل در کانادا مواجه خواهید شد. یکی از اصلی ترین مهارت ها برای تحصیل رشته حقوق در کانادا، داشتن مهارت های ارتباطی در این رشته می باشد. مهم تر از همه برای یک وکیل خوب پس از فارغ التحصیلی مهارت های ارتباطی عالی کلیدی است. زیرا وکلا در کانادا باید با قاطعیت و اعتماد به نفس صحبت کنند.

دلایل تحصیل رشته حقوق در کانادا

هر ساله دانشجویان بی شماری از نقاط مختلف جهان برای تحصیل در کانادا به ویژه در رشته حقوق درخواست می دهند. به عبارت دیگر، دلایل مختلفی برای تحصیل رشته حقوق در کانادا  وجود دارد که در جدول زیر به طور دقیق ارائه شده است:

دلایل تحصیل رشته حقوق در کاناداتوضیحات
فرصت های تحقیقاتیفرصت های تحقیقاتی فشرده برای دانشجویان در اکثر دانشگاه ها و کالج های کانادا موجود است.
فرصت های شغلی متعددتکمیل مدرک از یک دانشگاه بین المللی در کانادا فرصت های شغلی متعددی را در اختیار فارغ التحصیلان قرار می دهد.
دریافت تخصص های متنوعبرخی از محبوب ترین تخصص های ارائه شده به عنوان بخشی از دوره رشته حقوق در کانادا در دسترس خواهد بود.
سیاست مهاجرتسیاست مهاجرت دوستانه کانادا مجوز کار را برای دانشجویان بین المللی صادر می کند.

شرایط پذیرش در دانشگاه های حقوق کانادا

همانند ایالات متحده، دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشکده حقوق کانادایی هستند بایستی 3 سال آموزش ببینند. پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند به مدرک دکترای تخصصی حقوق (JD) دست یابند. منتها با این تفاوت که تحصیل رشته حقوق در کانادا هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسه امکان پذیر است.

دانشگاه های کانادا نیز برای پذیرش دانشجو در رشته حقوق شرایط زیر را از متقاضیان می خواهند:

شرایط پذیرش در دانشگاه های حقوق کانادا

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته حقوق

در کشور کانادا دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی وجود دارد که دانشجویان بین المللی امکان اپلای و ادامه تحصیل در آنها را دارند. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

رتبه حقوق کانادارتبه حقوق WURدانشگاهشهر
116دانشگاه تورنتوتورنتو
217دانشگاه مک گیلمونترال
334دانشگاه بریتیش کلمبیاونکوور
460دانشگاه مونترالمونترال
571دانشگاه اوتاوااوتاوا
681دانشگاه دالهوزیهالیفاکس
790دانشگاه کالگریکالگری
8100دانشگاه آلبرتاادمونتون
9101-125دانشگاه کویینکینگستون
10126-150دانشگاه ویکتوریاویکتوریا

تحصیل رشته حقوق در کانادا مقطع کارشناسی ارشد

L.LM در گرایش حقوق بشر، از مزایای آن می توان به این نکته اشاره داشت که افراد پس از فارغ التحصیلی در L.LM در برنامه حقوق بشر حامل قانون درجه خواهند بود و می توانند در سطح مقاطع عالیه تحصیلی و اشتغال به کار در دادگاه های عالیه مشغول باشند. L.LM مقطع کارشناسی ارشد و یک درجه تحصیلی است و توسط افرادی که در دانشگاه های حقوق تحصیل نموده اند و مدرک حرفه ای در مقطع کارشناسی ارشد را کسب نموده اند، یک درجه حرفه ای بین المللی به شمار می رود.

مقطع L.LM که همان کارشناسی ارشد رشته حقوق می باشد برای کشورهای تابع نظام حقوقی کامن لا، بدین شکل است که فرد برای ادامه تحصیل در کشورهای تابع کامن لا می بایست در ابتدای امر مدرک کارشناسی حقوق و یا L.LB را اخذ نموده و سپس برای ادامه تحصیل در مقطع L.LM اقدامات لازم را انجام دهد. اشخاصی که رشته حقوق بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد یا L.LM فارغ التحصیل شده اند، نیز می بایست برای اقدام در بازار کار در دادگاه های حقوق بشر اروپا، دادگاه بین المللی کیفری، سازمان ملل متحد و غیره اقدام نمایند.

باید خاطر نشان نمود برای ادامه تحصیل در رشته حقوق در کشور آمریکا و کانادا متقاضی می بایست مدرک Professional Doctorate (دکترای تخصصی حقوق) و یا مدرک (J.D (Juris Doctor را اخذ نموده باشند و متقاضی ادامه تحصیل در این مقطع باشند.

هزینه تحصیل رشته حقوق در کانادا

از موارد مهم در زمینه تحصیل رشته حقوق در کانادا اطلاع از شهریه این رشته می باشد. مطابق آمارهای موجود، متوسط شهریه سالانه تحصیل همین رشته در دانشگاه های کانادا $20877 (دلار) می باشد. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، گرانترین دانشگاه کانادا برای تحصیل رشته حقوق دانشگاه تورنتو و ارزانترین دانشگاه نیز دانشگاه مانیتوبا می باشد:

گران ترین و ارزان ترین دانشگاه های حقوق کانادا

بهترین دانشکده های حقوق کانادا

فارغ التحصیل شدن از دانشکده های حقوق برتر این مزیت را دارد که افراد راحت تر می توانند شغل پیدا کنند. همچنین سطح درآمد آن ها نیز بیشتر از کسانی خواهد بود که فارغ التحصیل دانشگاه های سطح متوسط و ضعیف کانادا هستند. یکی از دلایل آن این است که شرکت های بسیار معتبر کانادایی کسانی را استخدام می نمایند که رزومه خیلی خوبی دارند و در دانشگاه های برتر جهان در رشته حقوق تحصیل کرده اند.

برخی از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته حقوق عبارت هستند از:

  1. دانشگاه تورنتو
  2. مک گیل
  3. بریتیش کلمبیا
  4. دانشگاه یورک
  5. مونترآل
  6. اوتاوا
  7. ویکتوریا
  8. کارلتون
  9. لاوال
  10. دالهوزی

نکات تحصیل در کانادا

میانگین درآمد وکلا در کانادا در جدول ذیل بررسی شده است:

حدود درآمد سالانه وکلا در کاناداحدود درآمد سالانه مردم کانادا به طور کلی
$244000 (دلار کانادا)$120000 (دلار کانادا)

باید به این نکته اشاره داشت که افرادی که قصد کار در رشته حقوق در کشور کانادا را دارند، بهتر است که برای ادامه تحصیل، حتما کشور کانادا را انتخاب کنند تا بتوانند از پروسه سخت و زمان بر کار در کانادا عبور کنند. در امید بر این است که با به اتمام رسیدن مقاله تحصیل رشته حقوق در کانادا توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار متقاضیان نیز قرار دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با به کار گیری وکلا و کارشناسان خبره مفتخر به راهنمایی متقاضیان نیز می باشد. ایده تحصیل در کانادا فرصتی فوق العاده در خصوص مهاجرت از طریق تحصیل برای افراد محسوب می گردد.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در رشته حقوق در کانادا

متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در این کشور موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهند:

  • طول مدت تحصیل رشته حقوقی در مقطع کارشناسی در کانادا چه مقدار است؟ طول دوره حقوق در کانادا، در یک موسسه دانشگاهی، معمولا 4 سال به طول می انجامد.
  • هزینه تحصیل حقوق در کانادا چه میزان است؟ تنوع شهریه دانشگاه در کانادا بسیار زیاد است و حداقل و حداکثر این شهریه 7000$ و 34000$ (دلار کانادا) بوده است.
  • آیا ورود به رشته حقوق در دانشگاه های کانادا دشوار است؟ باید اذعان داشت که ورود به مدرسه های حقوق در کشور کانادا بسیار دشوار است و تنها افراد با رزومه تحصیلی قوی می توانند وارد دانشگاه شوند.
  • درآمد یک وکیل در کانادا چه میزان است؟ درآمد یک وکیل در کشور کانادا به طور معمول حدود 108000$ (دلار کانادا) است.
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته حقوق کانادا کدامند؟ دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته حقوق هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *