ویزای تحصیلی

تحصیل رشته خلبانی در اوکراین

تحصیل رشته خلبانی در اوکراین

تحصیل رشته خلبانی همواره مورد استقبال قرار می گیرد و متقاضیان زیادی وجود دارند که خواستار تحصیل رشته خلبانی در اوکراین هستند. جهت دسترسی به اطلاعات به روز و کامل در زمینه تحصیل رشته خلبانی در اوکراین، به شما مطالعه این مقاله را پیشنهاد می کنیم. تحصیل رشته خلبانی در اوکراین از آن نظر دارای اهمیت است که اوکراین یکی از معدود کشورهای جهان می باشد که مهندسی هوا و فضا در آنجا توسعه و تکوین یافته است و اوکراین متخصصان ماهر زیادی را در رشته خلبانی آموزش داده است.

تحصیل رشته خلبانی در اوکراین جزو یکی از برنامه های تحصیلی دانشگاه ها محسوب می شود. دانشگاه های هواپیمایی دولتی اوکراین که از دانشجویان خارجی پذیرش میکنند، عبارتند از: دانشگاه ملی نیروی هوایی خارکیف، آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین و دانشگاه هوافضای ملی. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تفصیل این دانشگاه ها و دوره های آموزشی مربوطه را در این مقاله توضیح خواهیم داد.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در اوکراین در 2023

چرا در سال های اخیر اوکراین به عنوان مقصد اصلی دانشجویان خارجی تبدیل شده است؟ چرا تحصیل در اوکراین توصیه می شود؟ برای پاسخ به این دست سوالات دلایل متفاوتی وجود دارد. اما مهمترین دلایلی که می توان برای تحصیل در کشور اوکراین بیان کرد، در مقایسه با تحصیل در کشورهای دیگر، جزو امتیازات تحصیل در اوکراین هستند. این امتیازات تحصیلی در سال 2023 عبارتند از:

  • آموزش کیفیت بالا در دانشگاه های اوکراین
  • دوره های به رسمیت شناخته شده و معتبر جهانی
  • مدرک پزشکی معتبر شناخته شده توسط سازمانهای جهانیWHO, UNESCO, PLAB(UK), USMLE(USA)
  • درخواست حداقل شرایط پذیرش از جمله عدم نیاز به آزمون ورودی و مدارک زبان IELTS و TOEFL
  • هزینه زندگی و شهریه های مقرون به صرفه و معقول
  • آموزش دروس به زبان انگلیسی

در ادامه، ما به معرفی برترین دانشگاههای اوکراین جهت تحصیل رشته خلبانی می پردازیم.

تحصیل رشته خلبانی در اوکراین و دانشگاه هوافضای ملی خارکف

موسسه هواپیمایی دانشگاه هوافضای ملی خارکف یک موسسه پیشرو در بین موسسات آموزش اوکراینی است که به آموزش و تربیت متخصصان هوایی می پردازد. دانشگاه هوافضای ملی خارکف در سال 1930 تاسیس شده است و در رابطه با توسعه علوم و فنون مهندسی هواپیما دارای سابقه طولانی می باشد. این دانشگاه به ساخت اولین هواپیمای سرعت بالا در اروپا شهرت دارد. همچنین طراحان ساختارهای موتورهای هواپیماهایی مثل موتور هواپیمای سوخو-27 از این دانشگاه هستند.

در طول دوره فعالیت دانشگاه هوافضای ملی خارکف، این دانشگاه به دانشجویانش درحدود 60 موتور هواپیما را آموزش داده است و بیش از 80% متخصصان مهارت بالا که در زمینه هوافضای اوکراین کار می کنند از فارغ التحصیلان این دانشگاه میباشند. در حال حاضر، بیش از 10000 دانشجو لیسانس و 200 دانشجوی فوق لیسانس در این دانشگاه تحصیل میکنند. برنامه های اصلی در سطح لیسانس عبارتند از:

  • حمل و نقل خودرو
  • نگهداری هواپیما
  • حسابداری و حسابرسی
  • اقتصاد بین المللی
  • ساخت هواپیما و راکت
  • موتورهای هواپیما
  • سیستم های الکترونیک هوایی
  • آنالیز سیستم
  • ساخت ماشین قدرت
  • مهندسی قدرت گرمایشی
  • دستگاه های مهندسی
  • مهندسی سیستم
  • ژئودزی، کارتوگرافی
  • تکنیک های رادیویی

تحصیل رشته خلبانی در اوکراین و دانشگاه هوافضای ملی خارکف

دانشگاه هواپیمایی ملی کیف اوکراین

بزرگترین دانشگاه هواپیمایی در اوکراین، دانشگاه هواپیمایی ملی کیف (NAU) است. دانشگاه هواپیمایی ملی کیف در طول سال ها موجودیتش، هزاران متخصص هوایی از 160 کشور دنیا را آموزش داده و همچنان آموزش در زمینه های هواپیمایی تخصصی را ادامه می دهد. دانشکده با سابقه، امکانات آموزشی پیشرفته و نیز تکنولوژی های مدرن همه و همه در کارآمدی تحصیل و تشکیل شخصیت متخصصان آینده نقش آفرین می باشند. یکی از اولویت های اصلی دانشگاه یکپارچه سازی تحقیقات بین المللی و رشته آموزشی است. دانشگاه هواپیمایی ملی کیف به پروسه بولونیا پیوسته است و ترکیب کارهای دانشمندان و بهبود و ارتقای تحرک دانشجویان امکانپذیر شده است.

اساتید دانشگاه و دانشجویان حاضر دامنه وسیعی از تحقیقات را با دیگر دانشگاههای بریتانیا، اسپانیا، هلند، آلمان، فرانسه، کره جنوبی و غیره انجام می دهند. دانشگاه هواپیمایی ملی کیف آموزش حرفه ای و عملی اصلی اش را در سطح لیسانس و فوق لیسانس ارائه می دهد. دوره آموزشی مقطع لیسانس دانشگاه 4 ساله و دوره آموزشی مقطع فوق لیسانس در حدود 1 الی 1.5 سال می باشد. تحصیل در دانشگاه هواپیمایی ملی کیف به 3 زبان انگلیسی، اوکراینی و روسی امکانپذیر است. هم اکنون دانشگاه هواپیمایی ملی کیف بیش از 10000 دانشجو وجود دارد.

آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین

زمانی که سخن از تخصص ویژه هوایی بین المللی به میان می آید، نبایستی آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین را از خاطر دور کرد. آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین یکی از بهترین دانشگاههای پرواز بین المللی محسوب می شود. تحصیل در دوره لیسانس این دانشگاه 4 یا 5 سال و دوره فوق لیسانس 2 سال می باشد. از جمله برنامه های تحصیلی آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین می توان به موارد زیر اشاره کرد: ناوبری هوایی، عملیات پرواز هواپیما، خلبانی تجاری هواپیمای چند موتوره، تعمیر و نگهداری فنی موتورها و هواپیماها، مهندسی پرواز

آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین متشکل از 5 دانشکده: موسسه ناوبری هوایی، دانشکده خدمات رسانی ترافیک هوایی، دپارتمان آموزش زبان های خارجی، مرکز آموزشی و تحقیقاتی شبیه ساز ATC، دانشکده عملیات پرواز می باشند. در حال حاضر، آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین در زمینه تخصص های عملیات پرواز هواپیما، ساخت هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خدمات رسانی ترافیک هوایی آموزش می دهد.

شرایط تحصیل رشته خلبانی در اوکراین و پذیرش

دانشگاه های هواپیمایی اوکراین شامل دانشگاه ملی نیروی هوایی خارکیف، آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین و دانشگاه هوافضای ملی از کلیه دانشجویان داخلی و خارجی در دوره های آموزشی دانشجو می پذیرند. شرایط تحصیل در این دانشگاه ها ارائه مدرک دیپلم پایان دوره به همراه ریزنمرات مربوطه و پاسپورت معتبر است. تحصیل رشته خلبانی در اوکراین از جمله پر متقاضی ترین رشته ها است که شرایط خاص خود را دارد.

برنامه های آموزشی تحصیل رشته خلبانی در اوکراین به 3 زبان انگلیسی، روسی و اوکراینی در دو مقطع لیسانس (4 سال) و فوق لیسانس (2 سال) به دانشجویان ارائه می شود. قبل از ورود به کورس اصلی تحصیلی، به دلیل این که اغلب واحدهای تحصیلی در این رشته به زبان اوکراینی است، گذراندن دوره های پادفک پیشنهاد می گردد. اگر شما نیز جزو علاقه مندان به تحصیل رشته خلبانی می باشید، ما به شما تحصیل رشته خلبانی در اوکراین را پیشنهاد می کنیم و توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی اوکراین با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4.4/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل رشته خلبانی در اوکراین

  1. مینا گفت:

    برای تحصیل و کار در ترکیه چه رشته ای رو تو مقطع ارشد حقوق خصوصا برای کسی که مدرک لیسانسش مال ایرانه، پیشنهاد میکنید که کاربرد بالایی تو ترکیه داشته باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به مدرک دریافتی شما نمی شه به راحتی در ترکیه ادامه تحصیل بدید.
      لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید تا با بررسی احتمالات مختلف شما رو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *