ویزای تحصیلی

رشته روانشناسی در آمریکا

رشته روانشناسی در آمریکا

ایالات متحده یک کشور عظیم است که هر ایالت آن شامل تاریخچه، سیاست ها و شرایط خاص خود است. دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به دنبال تحصیل در ایالات متحده آمریكا هستند. با تحصیل رشته روانشناسی در آمریکا دانشجویان و متقاضیان شانس تحصیل و کار در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا را پیدا می کنند. برای کسانی که به تعالی علمی علاقه مند هستند، تحصیل در ایالات متحده باید در بالای لیست اولویت ها باشد، جایی که می توان در هر تخصصی یا رشته ای ثبت نام کرد. سیستم آموزش عالی در آمریکا با وجود مزایای بسیار، پرهزینه است. بیش از 150 دانشگاه و کالج آمریکایی وجود دارد که جایگاه خود را در رتبه بندی بین المللی ایجاد شده کسب می کنند. زندگی و تحصیل درآمریکا، این فرصت برای افراد فراهم می شود که از جذاب ترین و زیباترین جاذبه های طبیعی و مصنوعی در جهان دیدن کنند.

نکاتی درباره رشته روانشناسی در آمریکا

انعطاف پذیری دانشجویان در آمریکا در بسیاری از کشورها معمول نیست. سیستم دانشگاهی آمریکا کاملاً معمولی شناخته شده است و دانشجویان در سطح دانشگاه از نظر حضور، شرایط درسی و تکالیف انعطاف پذیری کاملی دارند. به طور کلی دوره ها، کلاس های سبک سمینار مبتنی بر بحث هستند که در آن گروه کوچکتری از دانشجویان در مورد موضوعات مختلف بحث می کنند. هر دانشگاه در ایالات متحده سیستم خاص خود را دارد و دانشجویان باید برای اخذ پذیرش این شرایط را بهتر بشناسند. دانشگاه ها و کالج ها در ایالات متحده بیشترین تمرکز را به کشف نظریه های جدید و یافتن توضیحات و راه حل هایی برای مسائل مختلف روانشناختی که بشر امروز با آن روبرو است، اختصاص داده اند.

بیش از 4000 کالج و دانشگاه آمریکایی دوره های روانشناسی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. همچنین با بررسی نظرات دانشجویان، میتوان در مورد چگونگی تحصیل در برخی از دانشگاه های برتر ارائه دهنده مدرک روانشناسی مطالبی را خواند، برخی از برترین دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه کلمبیا، UCLA، دانشگاه دوک، دانشگاه کالیفرنیا (سان دیگو) دانشگاه جنوب نیوهمشایر، دانشگاه لینکلن، دانشگاه ترانسیلوانیا، مدرسه الحاقی هاروارد، دانشگاه جورج میسون، دانشگاه والدن.

برخی از کالج های آمریکایی که با مؤسسات روانپزشکی، کلینیک های دولتی و خصوصی مشارکت دارند، دانشجویان را قادر می سازند تا به تجربه عملی دست یابند، در جلسات مختلف مشاوره روانشناسی شرکت کنند و مشاهداتی صورت دهند. روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار انسان است و به دانشجویان اجازه می دهد در مورد احساساتی که انسان ها تجربه می کنند، بیاموزند.

نمودار زیر دانشگاه های برتر ارائه کننده مدرک روانشناسی در آمریکا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی را نشان میدهد:

دانشگاه های برتر ارائه کننده مدرک روانشناسی در آمریکا

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته روانشناسی

بیش از 4000 کالج و دانشگاه آمریکایی دوره های روانشناسی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه میدهند. همچنین با بررسی نظرات دانشجویان، میتوان در مورد چگونگی تحصیل در برخی از دانشگاه های برتر ارائه دهنده مدرک روانشناسی مطالبی را خواند، برخی از برترین دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه کلمبیا، UCLA، دانشگاه دوک، دانشگاه کالیفرنیا (سان دیگو) دانشگاه جنوب نیوهمشایر، دانشگاه لینکلن، دانشگاه ترانسیلوانیا، مدرسه الحاقی هاروارد، دانشگاه جورج میسون، دانشگاه والدن.

در جدول زیر می توان با بهترین دانشگاه های آمریکا 2024 برای تحصیل رشته روانشناسی آشنا شد:

رتبه ملی در رشته روانشناسیدانشگاهرتبه جهانی رشته روانشناسی طبق رنکینگ QS
1دانشگاه هاروارد1
2دانشگاه استنفورد4
3دانشگاه ییل6
4دانشگاه کلمبیا7
5دانشگاه میشیگان آن آربور8

برخی از کالج های آمریکایی که با مؤسسات روانپزشکی، کلینیک های دولتی و خصوصی مشارکت دارند، دانشجویان را قادر می سازند تا به تجربه عملی دست یابند، در جلسات مختلف مشاوره روانشناسی شرکت کنند و مشاهداتی صورت دهند. روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار انسان است و به دانشجویان اجازه می دهد در مورد احساساتی که انسان ها تجربه می کنند، بیاموزند.

نمودار زیر دانشگاه های برتر ارائه کننده مدرک روانشناسی در آمریکا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2024 را نشان می دهد:

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته روانشناسی

مبانی تحصیل رشته روانشناسی در آمریکا

به عنوان یک دانشجو در یک کالج یا دانشگاه روانشناسی آمریکا، فرصتی است که در پروژه های تحقیقاتی، کار با کودکان، نوجوانان و بزرگسالان شرکت کرده و پدیده هایی مانند فریب، بیماری های تخریب کننده اعصاب، ADHD و غیره را مطالعه کرد. در برنامه درسی همه برنامه های روانشناسی، بسیاری از موضوعات جالب مانند روانشناسی تفکر و تصمیم گیری، عملکرد مغز، خلق و خو و احساسات، فرایندهای طبیعی و غیر طبیعی فکر یا روانشناسی قانونی، ترکیبی از روانشناسی و قانون پیدا می شود. یک رویکرد جالب مطالعات روانشناسی در دانشگاه استنفورد در دسترس است، جایی که دانشجویان از ابتدای تحصیل این گزینه را دارند که رشته تخصصی خود را در روانشناسی انتخاب کنند.

تخصص های روانشناسی جهت تحصیل در آمریکا عبارتند از:

  • علوم شناختی
  • بهداشت و توسعه ذهن
  • فرهنگ و جامعه
  • علوم اعصاب

متوسط هزینه تحصیل دانشجویان در رشته روانشناسی دانشگاه های آمریکا

علاوه بر دانش نظری، برنامه های درسی دوره های کارشناسی روانشناسی شامل فرصت های جالب زیادی برای تحقیق است که به صورت دوره های آزمایشگاهی یا به عنوان پروژه های میدانی سازمان یافته اند. همچنین، سیستم آموزش آمریکایی مبتنی بر یادگیری بر پروژه است که شامل توانایی دانشجویان در یافتن پاسخ های خود به سوالات، حل و کاوش مسائل و موضوعات بر اساس قضاوت ها و نظرات خودشان است. در زمینه روانشناسی، این سبک یادگیری حتی بیشتر چالش برانگیز و پاداش آور است. نمونه های جذاب دیگری که سبک تدریس نوآورانه برنامه های روانشناسی را در موسسات آموزش عالی آمریکا منعکس می کند، دانشگاه میشیگان و دانشگاه کلمبیا است که تأثیراتی را که رسانه های اجتماعی بر عزت نفس مردم و روابط بین فردی داشته اند، مطالعه کرده اند.

مبانی تحصیل رشته روانشناسی در آمریکا

چشم انداز جذاب شغلی فارغ التحصیلان روانشناسی در آمریکا

فارغ التحصیلان روانشناسی که می خواهند در ایالات متحده کار خود را دنبال کنند، ابتدا باید مدرک دانشگاه معتبر را دریافت کرد زیرا این اعتبار اصلی برای روانشناسان است که توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA) شناخته می شود. با این حال، در برخی از ایالت ها، فقط با مدرک کارشناسی ارشد مجاز به کار بعنوان روانشناس تحت نظارت یا اقدامات روان درمانی هستند. در ایالات متحده، گزینه های شغلی در این زمینه زیاد است و طبق گزارش سایت Glassdoor، متوسط ​​درآمد روانشناسان در ایالات متحده حدود 107000$ (دلار) در سال است که به طور کلی، بسیار عالی است.

بسیاری از فارغ التحصیلان روانشناسی، روانشناس حرفه ای می شوند، با این وجود مدرک روانشناسی همچنین می تواند منجر به مشاغل:

  • دستیار آماری
  • مدیر خدمات داوطلبانه
  • مراقبت از کودکان
  • درمانگر رفتاری
  • مشاور دادگاه
  • مشاور ارشاد
  • روانشناس ارتش

روانشناسی مهارت های قابل انتقال زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که بعداً در بسیاری از زمینه ها می تواند مفید باشد. متخصصان روانشناسی در بخش های منابع انسانی، کمک به شرکت ها در انتخاب مناسب کارمندان و مشاوره در مورد مسائل مختلف در مورد روانشناسی سازمانی و فرهنگ است. وزارت کار ایالات متحده پیش بینی کرده است که مشاغل در زمینه روانشناسی طی 10 سال آینده حدود 19% رشد خواهند کرد. روانشناسان مجاز می توانند در صنایع مختلف استخدام شوند: مراقبت های بهداشتی، تجاری، حقوقی، آموزشی و غیره. متقاضیان محترم دریافت پذیرش دانشجویی و اقامت پس از تحصیل در آمریکا، می توانند برای دریافت اطلاعات به روز و دقیق با مشاوران مجرب و دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوند.

سوالات مهم در خصوص رشته روانشناسی در آمریکا

در بخش موخره درباره رشته روانشناسی در آمریکا پاسخ می دهیم:

  • مبانی تحصیل رشته روانشناسی در آمریکا به چه صورت است؟ به عنوان یک دانشجو در یک کالج یا دانشگاه روانشناسی آمریکا، فرصتی است که در پروژه های تحقیقاتی، کار با کودکان، نوجوانان و بزرگسالان شرکت کرده و پدیده هایی مانند فریب، بیماری های تخریب کننده اعصاب، ADHD و غیره را مطالعه کرد. در برنامه درسی همه برنامه های روانشناسی، بسیاری از موضوعات جالب مانند روانشناسی تفکر و تصمیم گیری، عملکرد مغز، خلق و خو و احساسات، فرایندهای طبیعی و غیر طبیعی فکر یا روانشناسی قانونی، ترکیبی از روانشناسی و قانون پیدا می شود. یک رویکرد جالب مطالعات روانشناسی در دانشگاه استنفورد در دسترس است، جایی که دانشجویان از ابتدای تحصیل این گزینه را دارند که رشته تخصصی خود را در روانشناسی انتخاب کنند.
  • بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته روانشناسی کدام است؟ بیش از 4000 کالج و دانشگاه آمریکایی دوره های روانشناسی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه میدهند. همچنین با بررسی نظرات دانشجویان، میتوان در مورد چگونگی تحصیل در برخی از دانشگاه های برتر ارائه دهنده مدرک روانشناسی مطالبی را خواند، برخی از برترین دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه کلمبیا، UCLA، دانشگاه دوک، دانشگاه کالیفرنیا (سان دیگو) دانشگاه جنوب نیوهمشایر، دانشگاه لینکلن، دانشگاه ترانسیلوانیا، مدرسه الحاقی هاروارد، دانشگاه جورج میسون، دانشگاه والدن.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *