ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

تحصیل رشته روانشناسی در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد یک دوره حرفه ای دو ساله پس از تحصیلات تکمیلی است که به افراد کمک می کند رفتار انسان را مطالعه و ذهن انسان را در موقعیت های مختلف بررسی کنند. کارشناسی ارشد روانشناسی در اتریش که به عنوان یک برنامه اصلی و تخصصی در دسترس است، برای دانشجویان بین المللی حدود 700€ الی 8800€ (یورو) هزینه دارد. محل کار 3 الی 6 ماهه اغلب به عنوان دوره کارآموزی به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در کالج های روانشناسی در اتریش ارائه می شود.

چگونگی تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

اتریش که در قلب اروپا واقع شده است، دارای یک سنت فکری و فرهنگی غرور آفرین است که در کیفیت سیستم آموزش عالی آن منعکس می شود. متناسب با کشوری که متفکران و هنرمندان فراوانی مانند فروید، موتزارت و شوارتزنگر تولید کرده است، اتریش دانشگاه های بسیار خوبی برای انتخاب دارد. بیش از 75000 نفر از 350000 دانشجوی دانشگاه اتریش بین المللی هستند، این رقم نشان دهنده نگرش استقبال این کشور نسبت به افرادی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند.

اگر دانشجو شهروند اتحادیه اروپا یا EEA باشد، مجبور نیست برای یک دوره کارشناسی ارشد در اتریش شهریه بپردازد و حتی اگر اهل خارج از اروپا باشد، در هر ترم مبلغ نسبتاً کمی پرداخت خواهد کرد. اتریش میزبان قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است به عنوان مثال، دانشگاه وین در سال 1365 و دانشگاه گراتس در سال 1585 تاسیس شدند. اتریش به طور مداوم جایگاهی بالا از نظر شاخص کیفیت زندگی بدست می آورد زیرا در خدمات بهداشتی، مسکن و کیفیت محیط زیست از استاندارد بالایی برخوردار است.

ماهیت تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

کارشناسی ارشد روانشناسی اغلب به دانشجویان اجازه می دهد تخصص هایی مانند روانشناسی بالینی، آسیب شناسی روانی، آسیب شناسی آموزشی، منابع انسانی، روانشناسی سازمانی و روانشناسی سلامت را مطالعه کنند. فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه های اتریش می تواند ماهانه حداکثر 40000€ (یورو) درآمد کسب کند که میزان دقیق آن به نوع تخصص و تجربه فرد بستگی دارد. کارشناسی ارشد روانشناسی در اتریش دوره ای است که هدف آن مطالعه رفتار انسان و خواندن ذهن انسان در مورد جامعه، کار، سازمان، بهداشت و غیره است. این دوره بر شناخت، احساسات، تعامل انسانی، ارتباطات، توسعه منابع انسانی یا یادگیری با رسانه های جدید تمرکز دارد. کارشناسی ارشد روانشناسی یک دوره دو ساله حرفه ای است که به طور کلی شامل تحقیقات و کارهای میدانی زیادی است. پس از اتمام دوره های کارشناسی و سپس کارشناسی ارشد، دانشجویان می توانند برای تحصیل در مقطع دکترا اقدام کنند.

ساختار مطالعه در دوره روانشناسی شامل کسب اعتبار برای هر دوره تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد است. تخصص های قابل تدریس در اتریش از قرار زیر است:

  • روانشناسی تجارت که اعمال اصول روانشناختی مدرن در دنیای تجارت و حفظ زندگی شغلی سالم را آموزش می دهد.
  • روانشناسی بالینی که ارزیابی و درمان سلامت روان و مشکلات رفتاری را مورد بررسی قرار می دهد.
  • روان درمانی که به طور کلی تحت عنوان درمان، شامل مطالعه مسائل رفتاری و بهداشت روانی انسان از طریق مکالمه به طور منظم صورت می گیرد.
  • روانشناسی کودک که به بررسی رشد روانشناختی کودکان و تأثیرات آن در سیاست و عمل می پردازد.
  • روانشناسی تکاملی که به مطالعه رفتار انسان از طریق کاوش دقیق نظریه تکامل می پردازد

همچنین فرصت کافی برای کار تحقیقاتی از طریق کارآموزی و کار در حین آموزش نیز برای دانشجویان محصل در اتریش وجود دارد.

ماهیت تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

پذیرش تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

هنگام برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور، متقاضیان بین المللی باید با مهلت تعیین شده، واجد شرایط بودن، مراحل پذیرش و اسناد مربوط به کل فرآیند آشنا شوند. بخش های زیر شرایط دقیق و مشترک برای پوشش دادن تمام جنبه های مهم درخواست برای تحصیل در مقاطع مختلف دوره روانشناسی در اتریش است. شرایط اساسی برای واجدین شرایط برای کارشناسی ارشد روانشناسی در اتریش عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی در رشته روانشناسی قابل ترجمه ارائه شود.
  • به عنوان مدرکی برای اثبات مهارت در زبان در اتریش به گواهینامه ها TestDAF، DSH احتیاج است.
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی که در قالب نمرات IELTS ،TOEFL و CAE ارائه شود.
  • گذرنامه معتبر به همراه ویزای دانشجویی
  • انگیزه نامه و هدف از تحصیل و سفر

یک آزمون استعدادیابی هم برای مقایسه رتبه دانشجویان خارجی (بین المللی) که مایل به تحصیل در اتریش هستند برگزار می شود که می تواند شانس پذیرش را بهبود بخشد، البته که این آزمون اجباری نیست. همچنین دارا بودن هر گونه توصیه حرفه ای، تجربه کاری و کارآموزی، امکان پذیرش را بالاتر می برد. متقاضیان بین المللی برای اخذ پذیرش در کارشناسی ارشد روانشناسی در اتریش لازم است هر دو معیار مهارت زبان آلمانی و انگلیسی را داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

اتریش یکی از چندین کشور اروپایی است که رویکرد بسیار سخاوتمندانه ای نسبت به شهریه در دانشگاه های دولتی خود دارد. در واقع، هزینه ای اندک در برنامه های لیسانس یا کارشناسی ارشد از دانشجویان دریافت می شود. از این بهتر، این سخاوت در مورد هزینه های بسیاری از تحصیلات تکمیلی بین المللی در اتریش نیز صدق می کند. اگر دانشجو تابعیت اتحادیه اروپا یا EEA را داشته باشد، می تواند در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش به صورت نیمه رایگان تحصیل کند، مشروط بر این که برنامه خود را به موقع کامل کند.

افراد به طور معمول حداقل مدت برنامه خود را با دو ترم تحصیل رایگان (در عمل این به معنای سه سال برای بیشتر برنامه های کارشناسی ارشد موجود است) خواهند داشت. پس از این مدت، برای هر ترم مبلغ 364€ (یورو) از دانشجویان دریافت می شود. از دانشجویان سایر کشورها به طور معمول برای هر ترم 727€ (یورو) هزینه دریافت می شود. این مقدار هزینه، یک دوره کارشناسی ارشد دو ساله (چهار ترمی) معمولی در اتریش را 2907€ (یورو) اعلام می کند. همچنین دانشگاه های علمی کاربردی (Fachhochschulen) اتریش می تواند هزینه های کارشناسی ارشد را حداکثر 364€ (یورو) در هر ترم از دانشجویان داخلی و اتحادیه اروپا دریافت کند، اگرچه میزان هزینه به نوع موسسه نیز بستگی دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش

متوسط هزینه زندگی دانشجویی بسته به انتخاب و سبک زندگی دانشجویان، متفاوت خواهد بود. در نمودار زیر می توان برخی از شاخص های اساسی هزینه زندگی ماهانه در اتریش برحسب یورو را مشاهده و بررسی کرد:

هزینه زندگی ماهانه در اتریش

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر مطرح کردن سوالات خود در زمینه تحصیل رشته روانشناسی در اتریش با کارشناسان با دانش و دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایند و از مشاوره های رایگان این موسسه بهره مند گردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *