ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا

تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا

تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا در دوره های مختلف، در مورد تمام جنبه های نحوه کار ذهن و روان انسان به دانشجویان آموزش می دهد. مدارک روانشناسی ارائه شده توسط دانشگاه ها و کالج های برتر با توجه به مراحل رشد انسانی، درک افراد و رفتار آنها در جامعه است. فارغ التحصیلان مطالعات روانشناسی در مشاغل حرفه ای، روان درمانی، روانشناسی سازمانی، آموزش ویژه، تبلیغات و موارد دیگر استخدام می شوند. تحصیل در استرالیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، به دلیل آب و هوای گرم، سواحل زیبا، Great Outback و کالج ها و دانشگاه های استثنایی می تواند تجربه ای متفاوت باشد. علاوه بر این مزایا، دانشجویان بین المللی در استرالیا با دومین شاخص توسعه جهانی تحصیل خواهند کرد. تحصیل در استرالیا در مدارس عالی تجارت و مهندسی، با کیفیت بالا انجام می گیرد.

دلایل تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا

روانشناسی یک زمینه جذاب مطالعه است که ذهن و رفتار انسان را کاوش می کند و از یادگیری برای پیشرفت بشریت استفاده می کند. گذشته از تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی، نظر به اینکه این که این رشته یک زمینه جالب و تحریک کننده فکری است، نمی توان فقط در یک حوزه محدودش کرد. فارغ التحصیلان رشته روانشناسی از بسیاری از گزینه های استخدام در بسیاری از صنایع برخوردار هستند. در حالی که یک شاخه طیف گزینه های شغلی کلاسیک مانند روانشناسی بالینی، بازاریابی و مشاوره را ارائه می دهد، شاخه دیگر پیشرفته ترین و ماجراجویانه ترین گزینه ها مانند روانشناسی ورزشی و روانشناسی قانونی را دارد. بنابراین روانشناسی برای دانشجویان بین المللی یک رشته محبوب جهت مطالعه است. استرالیا دارای بسیاری از دانشگاه های رتبه برتر است که دوره های روانشناسی معتبر ارائه می دهند و از دانشجویان بین المللی با استعداد استقبال می کنند.

از آنجا که روانشناسی در MLTSSL (لیست مهارت های استراتژیک متوسط و بلند مدت) ذکر شده است، که لیستی از مشاغل مورد تقاضا در استرالیا است فرصت مهاجرت بعد از تحصیل برای آن وجود دارد. بنابراین شانس اخذ اقامت در استرالیا از طریق برنامه مهاجرت با مهارت عمومی برای فارغ التحصیلان روانشناسی بیشتر است. از طرف دیگر استاندارهای بالای آموزش در مقاطع مختلف مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد در استرالیا است که باعث شده این دانشگاه ها در دنیا شناخته شده است. بعضی از آنها موفق به یافتن بهترین جایگاه در رتبه بندی QS برای روانشناسی شده اند. امنیت شغلی بالا از دیگر نکات مثبت این رشته است به این صورت که نرخ بیکاری در رشته روانشناسی در مقایسه با سایر مشاغل بسیار کمتر است.

دلایل تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا

دانشگاه های استرالیا بهترین گروه ها و امکانات دانشجویی را برای دانشجویان بین المللی در خود جای داده اند که احساس تعلق شدید ایجاد می کنند و برای غلبه بر چالش های زندگی در یک کشور جدید، دانشجو را پشتیبانی می کنند. برای تبدیل شدن به یک روانشناس معتبر در استرالیا، حداقل 6 سال متوالی تحصیل باید حاصل شود. توالی 6 ساله شامل 3 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، 1 سال تحصیل روانشناسی تخصصی و 2 سال تحصیلات تکمیلی یا کارورزی است. 3 سال از تحصیل در مقطع کارشناسی می تواند در یک دوره روانشناسی عمومی یک دانشگاه ثبت شده در استرالیا باشد. برای تکمیل دوره تخصصی روانشناسی باید 4 سال طی شود که 2 سال آخر باید صرف اتمام دوره تحصیلات تکمیلی یا کارورزی شود.

با اتمام این توالی 6 ساله، دانشجویان واجد شرایط ثبت نام در شورای روانشناسی استرالیا (PBA) می شوند تا طبق برنامه ثبت ملی و اعتباربخشی، به عنوان روانشناسانی ثبت شده عمل کنند. دانشجویان رشته روانشناسی از انتخاب های زیادی برخوردارند زیرا این دوره چند وجهی است و شامل موضوعات بی شماری است. روانشناسی به عنوان دریچه ای برای فرصت های شغلی پرشور دانشجویان با استعداد بین المللی است. برای فارغ التحصیلان با مهارت های تحقیقاتی و تحلیلی پیشرفته و مهارت های بین فردی خوب، مدرک روانشناسی می تواند در هر دو زمینه هنری و علمی ارزشمند باشد. گزینه های شغلی در روانشناسی عمدتا 4 بخش را شامل می شود: مراقبت های بهداشتی، درمانی، آموزش و تحقیقات. مدرک روانشناسی از هر یک از دانشگاه های معتبر استرالیا در سراسر جهان شناخته شده و مورد تأیید است که به دانشجویان فرصت کاوش و تجربه در سطح جهانی را می دهد.

هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در استرالیا

شهریه های دانشگاهی براساس رشته و دانشگاه انتخابی متفاوت است. در اینجا محدوده هزینه تقریبی یک سال بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط برخی از دانشگاه های برتر موجود است.

  • برای لیسانس ها: مبلغ هزینه بین 30000$ تا 36000$ (دلار) است.
  • برای تحصیلات تکمیلی: میزان هزینه بین 33700$ تا 42000$ (دلار) است.

دولت استرالیا سالانه حدود 770 میلیون دلار برای بورسیه هزینه می کند و هر دانشگاه بورس تحصیلی خود را برای دانشجویان دارد. بورسیه های انحصاری برای دانشجویان روانشناسی مانند برنامه بورس تحصیلی نیروی کار وجود دارد که البته این دوره به کمک این بورس ها برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه می شود. روانشناسی یک انتخاب کامل شغلی برای دانشجویانی است که کنجکاو هستند رفتار انسان را به خوبی درک کنند. نمودار زیر درصد توزیع هزینه های زندگی در استرالیا را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در استرالیا

اگر ذاتاً کنجکاو و تمایل به کمک به دیگران داشته باشند، روانشناسی یک انتخاب شغلی عالی برای افراد است. روانشناسی یکی از گزینه های تحصیلی بسیار مقرون به صرفه و از نظر شخصی راضی کننده است. اگر فردی علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا دارد می تواند به سایت دانشگاه های مختلف سر بزند. به علاوه به دلیل اهمیتی که در سال های اخیر به این رشته در کشور استرالیا داده شده است، فارغ التحصیلان این رشته می توانند امیدوار باشند تا پس از فارغ التحصیلی بلافاصله جذب بازار کار شوند. متقاضیان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *