ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند

تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند

اسکاتلند خانه برخی از خیره کننده ترین چشم اندازهای بریتانیا و همچنین چندین دانشگاه عالی است که مکانی فوق العاده برای ادامه تحصیل در خارج از کشور محسوب میشود. متقاضیان با تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند نه تنها آموزش عالی دریافت می کنند، بلکه در یک مکان عالی با فرهنگ و سنت جذاب زندگی می کنند. اسکاتلند مکانی دوستانه و پذیرای دانشجویان است. 21% دانشجویان دانشگاه های اسکاتلند اهل اسکاتلند نیستند و مردم اسکاتلند خوشحال هستند که پذیرای مردم از نقاط مختلف جهان هستند. از آنها در مورد بهترین مکان ها برای خوردن و آشامیدن در شهر استقبال گرم می کنند. انجمن های دانشجویی در اسکاتلند بسیار قوی کار می کنند. برای هر رشته تحصیلی یک سبک یادگیری مناسب وجود دارد که این سبک آموزشی، تحصیلات در اسکاتلند را متمایز می کند.

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند

اسکاتلند دارای میراث ملی قدرتمندی است و موفق شده مدرنیته را با سنت های خود متعادل کند. طیف گسترده ای از ملیت ها در دانشگاه های اسکاتلند سالانه بیش از 50000 دانشجو از بیش از 180 کشور جهان جذب می کنند. دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اسکاتلند حدود 4500 دوره را در بیش از 150 حوزه موضوعی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. آنها همچنین برنامه های زیادی را تحت عنوان تحقیق ارائه می دهند که هم در دانشگاه به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین در دسترس است. علاوه بر این، از آنجا که یک سبک یادگیری برای همه مناسب نیست، دانشگاه های اسکاتلند روش های مختلفی را برای دوره های خود در نظر می گیرند، بنابراین هیچ برنامه تحصیلی، مانند برنامه دیگری نیست. این می تواند یکی از مهمترین مواردی باشد که باید در انتخاب دوره مناسب به آن فکر کرد.

برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان در اسکاتلند قرار دارند و از اوایل قرن 15 میلادی تاکنون پیشرفت کرده اند. دانشگاه های اسکاتلند به تعالی تدریس و تحقیقات تأثیرگذار شناخته شده اند. دانشگاه های رتبه بالا در اسکاتلند شامل دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه داندی و دانشگاه گلاسگو می شوند. دانشگاه های جدید به ویژه برای یادگیری به دانشجویان در اسکاتلند امکان دسترسی بهتر به منابع می دهند تا به موضوع خود نزدیک شوند و تجربه دست اول کسب کنند. دانشگاه های اسکاتلند به دلیل تحقیقات جهانی در سطح بین المللی شناخته شده اند. به عنوان نمونه، دانشگاه ادینبورگ یکی از اعضای گروه راسل است که از نظر قدرت تحقیق در رتبه چهارم بریتانیا قرار دارد. این موسسه به ویژه برای کارهای تحقیقاتی خود در زمینه پزشکی و بهداشت روانی مشهور است.

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند

فرصت های شغلی پس از تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند

یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند، وجود فرصت های شغلی ایده آل در این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. علاوه بر این، دولت اسکاتلند با همکاری دانشگاه های این کشور چشم انداز شغلی مطلوبی را برای فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در اسکاتلند تهیه کرده اند. بنابراین فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی هیچ گونه نگرانی خاصی برای کار پس از تحصیل این رشته تحصیلی در این کشور نخواهند داشت. به طور کلی وظیفه اصلی روانشناسان در سراسر جهان التیام بخشیدن به زخم های قدیمی و تغییر الگوهای فکری ناسالم انسان ها می باشد.

مبانی تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند

روانشناسی از روش های علمی برای بررسی مضامین اصلی رابطه ذهن و رفتار استفاده می کند. از طریق مطالعه روانشناختی، می توان تأثیر زیست شناسی بر رفتار را کشف کرد. راه رشد انسان از اوایل نوزادی تا بزرگسالی و نحوه درک مردم از جهان، تفکر، حل مشکلات و تصمیم گیری. با استفاده از سخنرانی ها و آموزش های دروس روانشناسی که شامل علوم اعصاب شناختی، روانشناسی رشد، روانشناسی حافظه و ادراک، تفاوت های فردی، زبان و تفکر و روانشناسی اجتماعی و همچنین مفاهیم اساسی در روش تحقیق و آمار به جنبه های مهمی از موضوعاتی مانند تفاوت های فردی، روانشناسی غیر طبیعی، رشد و اجتماعی، ادراک، علوم اعصاب شناختی، زبان و حافظه یادگیری پرداخته می شود. دانشگاه های این کشور دوره های تخصصی بیشتری را در زمینه روش های تحقیق فراهم می آورند که می توان آنها را به طور عملی گذراند.

دوره های روانشناسی در مقاطع بالاتر، گسترش و ترکیب زمینه های اصلی مورد نیاز برای اعتباربخشی انجمن روانشناسی بریتانیا را بر عهده دارند. در این دوره ها کارهای تحقیقاتی کاملی که شامل موضوعاتی چون شخصیت شناسی انسان، رشد در کودکان، روانشناسی زبان، روانشناسی زیست شناختی و تفکر و استدلال وجود دارد که در خلال دوره ارائه می شود. دانشجویان در این مقاطع موظف به گذراندن آنها می باشند. دانشجویان به طور متوسط ​​حدود 9000£ (پوند) هر سال در دانشگاه های ادینبورگ و سنت اندروز می پردازند. این در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ دانشجویی انگلستان به میزان قابل توجهی کمتر است. به غیر از شهریه پایین، دانشجویان در اسکاتلند از هزینه های زندگی در اسکاتلند مقرون به صرفه نیز برخوردارند که از حدود 700£ تا 1100£ (پوند) در ماه است.

کار پی از تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند

پس از فارغ التحصیلی با ویزای دانشجویی اسکاتلند می توان تا دو سال کار کرد. فارغ التحصیلان روانشناسی به عنوان یک روانشناس حرفه ای، گزینه های زیادی پیش روی خود دارند و از مهارت ها و دانش خود برای ورود به طیف گسترده ای از مشاغل استفاده می کنند. بسیاری از دانشجویان برای بدست آوردن مشاغل مختلف در زمینه های آموزش، مدیریت منابع انسانی، مددکاری اجتماعی و همچنین بسیاری از زمینه های تلاش می کنند. همچنین با مطالعه بیشتر می توان به دانش خاصی در روانشناسی دست یافت و طیف وسیعی از مهارتهای اضافی را از قبیل برقراری ارتباط، کار گروهی، محاسبات، تفکر انتقادی و کار مستقل راکسب کرد که کارفرمایان برای این مهارت ها ارزش بالایی قائلند. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی وارد بخش های صنعت یا تجارت می شوند.

نمودار زیر تنوع نژادی دانشجویان در دانشگاه های اسکاتلند را نشان می دهد:

تنوع نژادی دانشجویان در دانشگاه های اسکاتلند

طیف وسیعی از مهارت های عمومی که در مقطع روانشناسی قرار داده شده اند، برای فارغ التحصیلان گزینه های بسیار متنوعی از جمله تحقیقات بازار، مدیریت پرسنل، تدریس، تحقیقات، راهنمایی شغلی و کار در بخش های خیریه و سازمان های غیر دولتی فراهم می کند. بریتانیا به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت در سراسر جهان مورد احترام است. این سرزمین از 4 کشور انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. هر کشور دارای یک هویت و میراث منحصر به فرد است و اسکاتلند برای دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، جذابیت های زیادی برای ارائه دارد. متقاضیان محترم دریافت پذیرش دانشجویی و اقامت پس از تحصیل در اسکاتلند می توانند برای دریافت اطلاعات به روز و دقیق با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوند.

سوالات کلیدی در باب تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته روانشناسی در اسکاتلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهم ترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. برخی از سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند بسته به سبک زندگی دانشجویان در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا حدود 2900£ (پوند) در ماه می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند باید در امتحانات ورودی شرکت کنیم؟ تمامی متقاضیان تحصیل رشته روانشناسی در اسکاتلند باید قبل از ورود به دانشگاه در امتحانات ورودی آنها شرکت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *