ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در ایتالیا

تحصیل رشته روانشناسی در ایتالیا

ایتالیا مقصد محبوب دانشجویان بین المللی است. تحصیل رشته روانشناسی در ایتالیا امکان بهره گیری از آموزش عالی با کیفیت و شهریه های مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی را امکان میبخشد. دانشجویان بین المللی و غیر اتحادیه اروپا در برخی موارد از نرخ شهریه یکسانی برخوردار هستند، اما در برخی دیگر هزینه های بیشتری نسبت به شهروندان اتحادیه اروپا، پرداخت می کنند. حدود 32000 دانشجوی بین المللی در این کشور حضور دارند. این کشور دارای تاریخ و سنت غنی آموزش عالی است. این امر آن را به گزینه ای جذاب برای دانشجویان تبدیل می کند. مدارک روانشناسی ارائه شده توسط دانشگاه ها و کالج های برتر با توجه به مراحل رشد انسانی، درک افراد و رفتار آنها در جامعه است. فارغ التحصیلان مطالعات روانشناسی در مشاغل، مشاوره، روان درمانی، روانشناسی سازمانی، آموزش ویژه و موارد دیگر یافت می شوند.

نکاتی درباره تحصیل رشته روانشناسی در ایتالیا

برخی از اولین دانشگاه های اروپا در قرون وسطی و رنسانس در ایتالیا تاسیس شدند. دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تاسیس شد، به عنوان قدیمی ترین دانشگاه شناخته می شود. امروزه ایتالیا خانه بسیاری از موسسات معتبر آموزش عالی است. بسیاری از موسسات ایتالیا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی عملکرد خوبی دارند و هر ساله در 200 رتبه برتر قرار می گیرند. ایتالیا نقش مهمی در اصلاحات اخیر آموزش عالی داشته است. این اصلاحات تحت عنوان “روند بولونیا” شناخته می شود. بولونیا همچنین نام فرآیندی است که توسط منطقه آموزش عالی اروپا برای ایجاد یک سیستم آموزش منسجم، یکنواخت و جذاب استفاده شده است. بسیاری از کشورهای اروپایی از این سیستم پیروی می کنند. در کل، می توان گفت که ایتالیا تجربه طولانی و غنی در زمینه آموزش عالی دارد.

این کشور یکی از چهار کشوری است که منطقه آموزش عالی اروپا را ایجاد کرده است. این امر با امضای بیانیه سوربن در سال 1998 شکل گرفت که قرار بود اولین گام در اصلاح آموزش عالی باشد. امروز روند بولونیا در حال اجرا در سراسر اروپا است. بیشتر دوره ها و برنامه های ارائه شده به زبان ایتالیایی تدریس می شوند اما تعداد برنامه های موجود به زبان انگلیسی در حال افزایش است. اگرچه مردم ایتالیا گرم و مهربان هستند، اما ممکن است صحبت با آنها دشوار باشد، زیرا همه به زبان انگلیسی تسلط ندارند. درجات روانشناسی در مورد تمام جنبه های نحوه کار ذهن و روان انسان به دانشجویان می آموزد. شهریه سالانه دانشگاه های ایتالیا بین 500€ تا 3000€ (یورو) متغیر است. نمودار زیر تعداد دانشجویان در دانشگاه های ایتالیا در سال 2021، براساس رشته تحصیلی را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان در دانشگاه های ایتالیا

مبانی تحصیل رشته روانشناسی در ایتالیا

دانشجویان روانشناسی به طور مداوم در تلاشند تا تمام جنبه های رفتار انسان را درک کنند. رشته روانشناسی به دلیل اهمیت آن در رشد انسانی و جامعه، در پزشکی، تحقیقات بهداشتی و مطالعات رفتاری بسیار مهم است. آگاهی از فرایندهای اساسی در پس رفتار و شناخت انسان می تواند منجر به کشف شرایط روانشناختی پیچیده تری مانند افسردگی، صرع، آسیب مغزی و بیماری آلزایمر شود. یک مدرک کارشناسی بر روی عناصر علمی روانشناسی و همچنین عناصر اجتماعی روانشناسی متمرکز خواهد شد و برای دانشجویانی است که علاقه مند به مطالعه رفتارهای فردی و اجتماعی هستند که شامل ذهن، شناخت، نظریه شخصیت، ادراک و عملکرد مغز میباشند.

این درجه تخصص های مختلفی را در روانشناسی ارائه می دهد، مانند روانشناسی ورزشی، روانشناسی بالینی، روانشناسی اصلاحی و غیره. عمدتا از طریق سخنرانی ها و سمینارها آموزش داده می شود. دانشجویانی که برای این مدرک تحصیل می کنند این شانس را دارند که دانش و مهارت خود را در تمام زمینه های روانشناسی توسعه دهند. موضوعاتی که توسط یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی روانشناسی مطالعه می شود به شدت به حرفه انتخابی بستگی دارد. زمینه های احتمالی تحصیل در ایتالیا در رشته روانشناسی شامل مشاوره، مطالعه انگیزه ها، درک، کمک به حل تعارضات، اصلاح اختلالات رفتاری است. 28 دانشگاه ایتالیا برنامه کارشناسی روانشناسی را ارائه می دهند. علاوه بر این، می توان یکی از 30 برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی و 10 برنامه دکترای روانشناسی را در دانشگاه های مختلف ایتالیا انتخاب کرد.

مبانی تحصیل رشته روانشناسی در ایتالیا

دانشگاه های بین المللی جهت تحصیل رشته روانشناسی در ایتالیا

محبوب ترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته روانشناسی در شهر رم عبارتند از:

  1. دانشگاه بین المللی تلماسی UNINETTUNO: رشته روانشناسی رشد، این دوره با هدف ارائه خطوط اصلی رویکردهای نظری و سهم تجربی در زمینه رشد انسانی، توصیف جنبه های شناختی، عاطفی و رفتاری است. رشته های روانشناختی که یک دوره سه ساله با هدف آموزش یک فارغ التحصیل است، قادر به ترکیب دانش علمی ناشی از تحقیقات روانشناسی و علوم اعصاب شناختی با دانش ناشی از میراث علوم انسانی و علوم تربیتی میباشد. هدف از تحصیل در رشته روانشناسی بالینی، ارزیابی روانشناسی و مشاوره به علاوه ارائه تکنیک ها و ابزارهای حرفه ای مورد نیاز برای انجام ارزیابی روانشناختی کامل است.
  2. دانشگاه جان کابوت: لیسانس علوم روانشناسی در دانشگاه جان کابوت یک پایه محکم برای مطالعه علمی رفتار فردی و گروهی و فرایندهای ذهنی در یک برنامه درسی هنرهای لیبرال فراهم می کند.
  3. دانشگاه ساپینزا رم: برنامه کارشناسی ارشد در علوم اعصاب شناختی درک درستی از ارتباطات عصبی فرآیندهای شناختی و همچنین رابطه بین رشد ذهن و مغز را ارائه می دهد. این برنامه که به زبان انگلیسی برگزار می شود، هدف آن آموزش روانشناسان برای شناسایی نقایص شناختی خاص، ارزیابی تأثیر آنها بر حالتهای عاطفی و کیفیت زندگی بیمار است.
  4. دانشگاه گوگلیمو مارکونی: لیسانس علوم و فنون روانشناسی به گونه ای طراحی شده است که بنیان جامعی از روانشناسی را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در رشته روانشناسی در ایتالیا با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “تحصیل رشته روانشناسی در ایتالیا

  1. مهسا گفت:

    سلام خسته نباشید میگم بهتون واقعا مقاله هاتون عالین
    من امسال کنکور دارم و در واقع مایل هستم در آینده برای تحصیل مهاجرت کنم ولی هیچ سر رشته ای ندارم که باید از کجا شروع کنم باید چیکار کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید رشته مورد نظرتون رو پیدا کنید و به این نکته توجه داشته باشید که کشورهای مختلف شرایط متفاوتی دارن.
      شرایط مالی، شرایط دریافت ویزای تحصیلی، شرایط اقامت بعد از تحصیل و بسیاری از موارد دیگه باید بررسی بشه.
      بد نیست با مشاورین ما در این رابطه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *