ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

تحصیل رشته روانشناسی در روسیه برای علاقمندان به روانشناسی از انتخاب های مناسب تلقی می شود و مورد توجه بسیاری قرار می گیرد. رشته روانشناسی به دلیل اهمیت آن در رشد انسانی و جامعه در پزشکی، تحقیقات بهداشتی و مطالعات رفتاری در روسیه بسیار مهم است. آگاهی از فرایندهای اساسی در پس رفتار و شناخت انسان می تواند منجر به کشف در شرایط روانشناختی پیچیده تری مانند افسردگی، صرع، آسیب مغزی و بیماری آلزایمر شود.

روانشناسی در روسیه به عنوان علمی از اواسط قرن نوزدهم شکل گرفت. در حال حاضر روانشناسی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در روسیه است. در سال 1885، اولین آزمایشگاه روانشناسی تجربی در دانشگاه کازان تأسیس شد. تحصیلات عالی روانشناسی در روسیه در سال 2003 بیانیه بولونیا را امضا کرد، سیستم آموزش را با استانداردهای یکنواخت اروپا هماهنگ کرد.

تحصیل در روسیه در رشته روانشناسی در دانشگاه ها دارای یک مدل چند سطحی است: مدرک کارشناسی، 4 سال؛ مدرک کارشناسی ارشد، 2 تا 2.5 و دکترا، 3 سال. تحصیلات تخصصی و علوم در آخرین سال های کارشناسی آغاز می شود. رشته های تحصیلی در رشته روانشناسی در روسیه با برنامه های آموزشی متنوعی شامل زمینه های مختلف موضوعی ارائه می شود.

دانشگاه ها دانشجویان خارجی را برای گذراندن دوره هایی در زمینه های مختلفی دعوت می کنند: روانشناسی عمومی، بالینی، اجتماعی؛ علوم شناختی؛ شخصیت شناسی، مشاوره؛ تعارض شناسی روانکاوی، روان درمانی؛ فن آوری های یکپارچه روانشناسی در تجارت. روانشناسی یکی از سریع ترین و امیدوار کننده ترین علوم قرن 21 است. حرفه روانشناس در همه کشورهای جهان رایج و مورد تقاضا است. روانشناسان مدرن می توانند در حل موقعیت های دشوار زندگی، انتخاب حرفه، حل اختلافات در خانواده، مدرسه یا محل کار، روابط بین فردی یا بین گروهی به هرکسی کمک کنند.

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

روانشناسان هم در شرایط اضطراری و هم در کار هر شرکت، سازمانی، در زمینه آموزش، علوم، ارتباطات جمعی، سیاست و اقتصاد ضروری هستند. مزیت تحصیل روانشناسی در روسیه فرصتی منحصر به فرد برای استفاده از منابع آموزشی بزرگترین دانشگاه کلاسیک چند ملیتی و آشنایی عملی با خصوصیات روانشناختی نمایندگان بیش از 140 کشور جهان است. کیفیت بالای آموزش روانشناسی در روسیه با این واقعیت تأیید می شود که RUDN اولین دانشگاه روسیه بود که حق افتتاح شعبه انجمن روانشناسی بین المللی افتخار PSI CHI را کسب کرد، که اولین نه تنها در روسیه بود، بلکه در قاره اروپا نیز بود. پس این کشور در این علم پیشتاز است و شما فرصت های بسیار خوبی و آینده روشنی در این رشته خواهید داشت. برنامه کارشناسی با هدف مطالعه آخرین دستاوردهای روانشناسی روسیه و جهان، تسلط بر روش های مدرن روانشناسی، اصلاح روان، انتخاب حرفه ای، مشاوره روانشناسی و تحقیقات روانشناختی است.

در کشور روسیه در رشته روانشناسی در دانشگاه ها حدود 25% از رشته های مورد مطالعه به انتخاب دانشجو در دسترس هستند، از جمله: یک دوره عملی در ارتباطات بین فرهنگی، مشاوره خانواده، خودتنظیمی حالات عاطفی، روش های آماری نوآورانه در روانشناسی، اصلاح روانشناختی روابط کودک و والدین روش های تحقیق روانشناختی و سایر روش ها. دروس در کلاس های چندرسانه ای و زیر نظر استادان روانشناس با تجربه و متخصص برگزار می شود. تدریس از طریق سخنرانی و بررسی بیماری ها و بحث فعال و تعاملی آموزش و بحث در مورد موارد عملی، کار در گروه های کوچک، آماده سازی و دفاع از پروژه ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین دروس در رشته روانشناسی در روسیه عبارتند از:

  • روانشناسی عمومی
  • روانشناسی سن و رشد
  • روانشناسی اجتماعی
  • روانشناسی تربیتی
  • روانشناسی شخصیت
  • روش های ریاضی در روانشناسی
  • روانشناسی تجربی
  • تاریخ روانشناسی

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

دانشگاه ها جهت تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

کلاس های کارشناسی ارشد روانشناسان و پزشکان برجسته به طور منظم برای دانشجویان تشکیل می شود تا با روش های پیشرفته کار روانشناختی فردی و گروهی آشنا شوند. اساتید برجسته برنامه کارشناسی اعضای 10 انجمن بین المللی و حرفه ای هستند که با تعداد زیادی از دانشمندان و پزشکان خارجی همکاری می کنند. دوره های نهایی دانشجویان با موضوعات تحقیقات روانشناختی در مورد مشکلات رشد و تحقق خود فرد، توانایی های او، خلاقیت و غیره مرتبط است. سلامت روان و رفاه فرد؛ ویژگی عملکرد مدرن فرد در فضای مجازی؛ مشکلات مهم اجتماعی مرتبط با بی ثباتی سیاسی و اقتصادی جامعه مدرن است. ارتباطات بین فرهنگی، پیشگیری از درگیری و افراط گرایی، تنش در جامعه نیز برای روسیه ای ها مهم است و به آن نیز می پردازند. این رشته در روسیه شامل مطالعه جدیدترین دستاوردهای روانشناسی، روش های تشخیص روانشناختی، اصلاح روان و تحقیقات است.

توزیع دانشجویان رشته روانشناسی در کشور روسیه برحسب مقطع تحصیلی

دانشگاه های معروف و معتبری که می توانید در آن ها در رشته روانشناسی تحصیل کنید شامل دانشگاه های مانند دانشگاه HSE مسکو؛ MSMU مسکو؛ دانشگاه RUDN مسکو؛ KFU کازان UrFU اکاترینبورگ؛ FEFU ولادیوستوک می باشند. در دانشگاه RUDN می توانید دوره 4 ساله لیسانس روانشناسی را بگذرانید. به دانشجویان 75% دروس اجباری و 25% دروس انتخابی ارائه می شود. برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد می توانید ادامه تحصیل دهید.

دانشگاه فدرال خاور دور مدرک لیسانس علوم روانشناسی در مطالعات حل اختلاف ارائه می دهد. به دانشجویان 2 زبان خارجی آموزش داده می شود و یک موفقیت تحصیلی بیشتر در نظر گرفته می شود. دانشگاه فدرال کازان برنامه ای برای مطالعه مبانی کلی روانشناسی و روانشناسی شخصیت ایجاد کرده است. در طول مطالعه، دانشجویان برای کار در زمینه روان درمانی، مشاوره دانش کسب می کنند. گرفتن مدرک کارشناسی 4 سال طول خواهد کشید، دوره کارشناسی ارشد نیز 2 سال است.

دوره ها جهت تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

دوره های اصلی دانشگاهی در رشته روانشناسی شامل روانشناسی عمومی و کلاس های عملی روانشناسی عمومی و روانشناسی سازمانی و مبانی روانشناسی مهندسی و ارگونومی و نوروفیزیولوژی و اخلاق حرفه ای و مبانی مداخلات روانشناختی و مقدمه ای بر مشاوره روانشناسی و اصول روان درمانی و روانشناسی بالینی و روانشناسی رشد و مبانی روانشناسی خانواده و روانشناسی اجتماعی و روانشناسی تجربی می شود. دوره های کاربردی آموزشی شغلی نیز در دانشگاه ها ارائه می شود. این برنامه برای آموزش متخصصانی است که قادر به فعالیت علمی و عملی روانشناختی، خودسازی حرفه ای، کار در زمینه های مربوط به استفاده از دانش روانشناسی در موسسات مراقبت فرهنگی و اجتماعی، در سازمان های عمومی، مشاوره، تحقیق و اجتماعی و اداری هستند. اگر می خواهید در دانشگاه های روسیه روانشناسی بخوانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *