ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در سوئیس

تحصیل رشته روانشناسی در سوئیس

تحصیل رشته روانشناسی در سوئیس فرصت بسیار خوبی برای ادامه تحصیل دانشجویانی است که به دنبال آینده درخشان آکادمیک با کیفیت برتر هستند زیرا سوئیس یکی از معتبرترین سیستم های آموزش عالی اروپا را دارا است، از جمله دو دانشگاه عالی قاره اروپا در این کشور یعنی ETH Zurich (موسسه فناوری فدرال سوئیس) و Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) که هر دو در رتبه زیر 30 سیستم رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان قرار دارند.

از جاذبه های دیگر برای تحصیل در سوئیس می توان از مناظر زیبای این کشور نام برد که در سراسر کشور یافت می شود که از آن جمله می توان به رشته کوه های آلپ با شکوه عظمتشان و دریاچه های خیره کننده این کشور اشاره کرد. با چهار زبان رسمی، این کشور چند فرهنگی به حساب آمده و از نظر اندازه گیری کیفیت زندگی به طور مداوم در میان برترین های جهان قرار دارد.

درباره تحصیل رشته روانشناسی در سوئیس

روانشناسی در سوئیس زیرشاخه علوم اجتماعی است. با تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی در روانشناسی، افراد در مورد همه جنبه های مربوط به روان انسان و چگونگی تأثیرپذیری مردم از جامعه، فرهنگ و چالش های دوران معاصر اطلاعات خواهند یافت. آنها در موضوعات متنوعی کاوش خواهند کرد و سعی می کنند به سوالاتی از جمله آیا ذهن فقط یک محصول جانبی از فرایندهای مغز است؟ آیا رفتار آموخته شده یا ارثی است؟ ماهیت ناخودآگاه انسان چیست؟ چگونه افراد می توانند با کشف خود رفتار خود را تغییر دهند؟ پاسخ دهند. رشته روانشناسی می تواند به فرد کمک کند طیف گسترده ای از رفتارهای انسانی و همچنین اشکال مختلفی را که مسائل بهداشت روانی ایجاد می کند، درک کند. دانشجویان روانشناسی کلاسهای نظری را با تجربه کاری عملی و مطالعات موردی در مورد مواردی مانند ضربه، اختلالات روانی ، اعتیاد، رشد کودک و روشهای درمانی فعلی ترکیب می کنند.

روانشناسی دارای بسیاری از زیرشاخه ها است که از آن جمله می توان به روانشناسی بالینی، روانشناسی شناختی و ادراکی، روانشناسی رفتاری، روانشناسی اعصاب، روانشناسی رشد، روانشناسی تربیتی، روانشناسی تجربی یا اشکال روانشناسی عمق (با تمرکز بر فرایندهای ناخودآگاه) نام برد. با فارغ التحصیلی از دوره های روانشناسی، دانشجویان در سراسر سوئیس به گزینه های مختلف شغلی از جمله: روان درمانگری، مشاور روانشناسی، روانشناس شغلی، مشاور مدرسه، افسر منابع انسانی، بازی درمانگر، روانشناس قانونی، روانشناس سازمانی (I-O) و موارد دیگر دسترسی تبدیل می شوند. برخی دانشجویانی که در این رشته تحصیل کرده اند بر این باورند که تحصیلات تکمیلی این رشته مانند فوق لیسانس می تواند کمک شایانی به پیشرفت اطلاعاتی فرد کرده و او را از نظر وجهه کاری از دیگر رقبا جلوتر بیاندازد. اگرچه سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما سیستم آموزشی این کشور مانند دیگر کشورهای اروپایی بوده و از سیستم مشترک بولونیا پیروی می کند.

درباره تحصیل رشته روانشناسی در سوئیس

تحصیل رشته روانشناسی در سوئیس در مقطع کارشناسی و ارشد

روانشناسی علمی است که در مورد احساسات، اندیشه و رفتار انسان، از جمله فرآیندهای عصبی، فیزیولوژیکی و شناختی مطالعه و به عوامل رشد و تفاوت های فردی و مولفه های بین فردی، بین المللی و بین فرهنگی می پردازد. گرایش کارشناسی روانشناسی به گونه ای طراحی شده که دانشجویان را در معرض طیفی از اصول قرار دهد که در حال حاضر در این رشته، اصول طراحی تحقیق و آمار و تئوری و تحقیق در زمینه های خاص روانشناسی مطرح می شوند. دوره لیسانس روانشناسی آمادگی برای تحصیلات تکمیلی را برای یک حرفه در روانشناسی فراهم می کند. یک دوره کامل ممکن است با آموزش بیشتر در زمینه حقوق، آموزش، تجارت، مددکاری اجتماعی یا سایر مشاغل مرتبط همراه باشد. دانشجویان با تحصیل در مقطع لیسانس این رشته می توانند مشاغلی در زمینه های تجارت، بهداشت، خدمات اجتماعی، ارتباطات، رسانه های اجتماعی، آموزش، منابع انسانی و سایر زمینه ها بدست آورند.

مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی، مدرکی در سطح تحصیلات تکمیلی است که پس از اتمام دوره کارشناسی، به طور کلی شامل دو تا سه سال تحصیلی است. دو نوع متداول در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی، کارشناسی ارشد هنر (M.A) و کارشناسی ارشد علوم (M.S) است. مدرک کارشناسی ارشد (MA) ممکن است نشانگر تمرکز بیشتر هنرشناسی باشد، در حالی که مدرک M.S معمولاً به این معنی است که تمرکز بیشتری روی تحقیقات و علوم وجود دارد. از آنجا که شرایط علمی اغلب بسیار شبیه به یکدیگر هستند، نوع مدرک ارائه شده به دانشگاه آن بستگی دارد. برخی از برنامه های کارشناسی ارشد روانشناسی چیزی ارائه می دهند که به عنوان مدرک ترمینال شناخته می شود. این نوع مدرک برای آماده سازی فارغ التحصیلان برای تمرین حرفه ای در زمینه تخصص آنها طراحی شده است. در موارد دیگر، مدرک کارشناسی ارشد می تواند به عنوان آمادگی برای ادامه تحصیل در سطح دکترا باشد.

برترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل

دومین موسسه فناوری فدرال سوئیس، Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) کمی زودتر از ETH زوریخ، در سال 1853، تأسیس شد. این موسسه آموزشی در رتبه بندی جهانی دانشگاه های سال جاری در جهان رتبه 22 را بدست آورده است. از آنجا که لوزان در بخش فرانسوی زبان در سوئیس واقع شده، بیشتر دوره های ارائه شده این دانشگاه به زبان فرانسه است، گرچه برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. در حال حاضر بیش از 11100 دانشجو در این دانشگاه آموزش می بینند. دانشگاه زوریخ هم با حدود 25500 دانشجو، بزرگترین دانشگاه سوئیس است و ادعا می کند وسیع ترین دوره های تحصیلی کشور سوئیس را دارد. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در سوئیس را برای یک دانشجو نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در سوئیس

این دانشگاه در حال حاضر رتبه 78 را در جهان دارد و آموزش و تحقیق را در طیف وسیع تری از موضوعات تخصصی تر ETH زوریخ و EPFL با امکانات گسترده در شهر زوریخ انجام می دهد. دانشگاه زوریخ با توجه به عموم مردم در قلب خود، مجموعه ای چشمگیر از موزه ها، کتابخانه های عمومی، مجموعه ها، رویدادها و برنامه های آموزشی، از جمله “دانشگاه کودکان” و “دانشگاه سالمندان” را دارد. متقاضیان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته روانشناسی در کشور سوئیس با مشاوران و وکلای دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان این موسسه بهره مند گردند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *