ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند

تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند

تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند زمانی که تحصیل در این کشور رایگان بود طرفداران زیادی داشت و هر ساله به شدت مورد استقبال قرار میگرفت اما در حال حاضر، یعنی به عبارت دقیق تر از سال 2017، دانشجویان غیر اروپایی (Non-EU/EEA students) دیگر موظفند حتی در دانشگاه های دولتی فنلاند برای تحصیل شهریه پرداخت نمایند. در مجموع فنلاند و سایر کشورهای اسکاندیناوی (نروژ، سوئد و دانمارک) را می توان بسیار پرطرفدار، توسعه یافته و در عین حال گران قیمت دانست. با این وجود مزایای زیادی که در این کشورها وجود دارد باعث شده دانشجویان زیادی مقصد تحصیلی خود را یکی از کشورهای اسکاندیناوی قرار دهند. البته فنلاند از آن جایی که بیشتر به دنبال جذب دانشجویان و متخصصین اروپایی است، برای این افراد مزایایی از قبیل تحصیل رایگان را در نظر گرفته است.

این در حالی است که تحصیل دانشجویان غیر اروپایی در دانشگاه های دولتی تعداد معدودی از کشورهای دنیا از جمله نروژ و آلمان همچنان رایگان است. فنلاند 5.5 میلیون نفر جمعیت دارد و به این لحاظ رتبه 25 را در اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده است. زبان رسمی در فنلاند نیز ابتدا زبان فنلاندی است اما زبان رسمی دوم آن سوئدی می باشد که لزوما کسی که می خواهد به عنوان روانشناس در فنلاند فعالیت داشته باشد باید به یکی از این زبان ها نیز، در کنار زبان انگیلسی، مسلط باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در فنلاند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند در سال 2021 کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند

اگر متقاضی تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا (EU/EEA students) را داشته باشد و موفق به اخذ قبولی دانشگاه های دولتی فنلاند شود، شهریه نمی پردازد. این در حالی است که شهریه اخذ شده برای رشته روانشناسی از دانشجویان بین المللی به مراتب بیشتر می باشد که به شرح ذیل است:

  • در مقطع کارشناسی: به طور میانگین 15000€ (یورو) در سال
  • در مقطع کارشناسی ارشد: به طور میانگین 18000€ (یورو) در سال

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در فنلاند نیز باید به محاسبات دانشجویان رشته روانشناسی در فنلاند اضافه شود. خصوصا به دلیل این که فنلاند نیز همانند سایر کشورهای اسکاندیناوی پرهزینه می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در فنلاند، فرانسه و مجارستان مقایسه شده است:

متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در فنلاند، فرانسه و مجارستان

البته رقم گفته شده در نمودار بالا، رقمی کلی است و با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت دانشجویان در فنلاند متفاوت خواهد بود. در جدول ذیل این مسئله با جزییات بیشتری بررسی شده است:

محبوب ترین شهرهای دانشجویی فنلاندحدود هزینه های ماهانه (یورو)
Helsinkiاز 980€ تا 1580€
Jyvaskylaاز 700€ تا 1100€
Ouluاز 660€ تا 1000€
Tampereاز 870€ تا 1300€

لازم به ذکر است بخش عمده هزینه های زندگی در فنلاند به اجاره بها تعلق دارد و می توان با تهیه خوابگاه دانشجویی کمی در هزینه های زندگی در فنلاند صرفه جویی کرد. در جدول ذیل میانگین نرخ اجاره بهای آپارتمان در فنلاند متناسب با قیمت های سال 2021 بیان شده است:

نوع مسکنمیانگین اجاره بهای ماهانه در فنلاند (یورو)
آپارتمان 1 خوابهحدود 745€
آپارتمان 3 خوابهحدود 1250€

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند

بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل در رشته روانشناسی طی سال تحصیلی 2022-2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل رشته روانشناسیTimes Higher Education Ranking 2021Shanghai Jiao Tong University Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
University of Helsinki987410487
Aalto University201401127186
Tampere University301501409398
University of Oulu301501408419
LUT University351901470599
University of Turku351301287343
University of Eastern Finland401501499374
University of Jyväskylä401701333489

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند

کار ضمن تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند

یکی از راه های پرداخت تمام هزینه های تحصیل و زندگی در فنلاند یا کاستن از بخشی از آن ها اخذ بورسیه های تحصیلی است. برخی از این بورسیه ها عبارت هستند از:

  • University of Helsinki International Master’s Programme Scholarships. University of Helsinki
  • Study a Masters in Europe Scholarships. educations.com
  • University of Oulu Tuition Fee Waivers for International Students. University of Oulu

اما اگر کسی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در فنلاند نشود، امکان کار دانشجویی در این کشور را خواهد داشت. چنین فردی نه تنها بخشی از هزینه های زندگی در فنلاند، یعنی ماهانه 200€ تا 550€ (یورو) را می تواند تامین نماید، بلکه رزومه خود را برای کاریابی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های فنلاند قوی تر می سازد و با بازار کار این کشور هم آشنا می شود. البته همانند هر کشور دیگری در فنلاند نیز قوانین خاصی مرتبط با کار دانشجویی وجود دارد به این ترتیب که باید لزوما مربوط به رشته تحصیلی فرد و صرفا تا سقف 25 ساعت در هفته باشد.

کار پس از تحصیل در فنلاند

در حالی که تعداد معدودی از کشورهای دنیا شرایط سختی پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان بین المللی به وجود می آورند، فنلاند اینگونه نیست. برای تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی از رشته روانشناسی در فنلاند افراد باید شغلی مرتبط با رشته خود پیدا کنند و سپس درخواست اخذ ویزای کاری فنلاند را دهند. باید توجه داشت که پس از گذشت 4 سال از کار و اقامت قانونی در فنلاند و پرداخت مالیات، در نهایت افراد امکان اخذ اقامت دائم یا همان PR (permanent residency) فنلاند را خواهند داشت. در ضمن در فنلاند روانشناسان ماهانه به طور میانگین 7830€ (یورو) درآمد کسب می نمایند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل رشته روانشناسی در فنلاند، کار ضمن تحصیل در فنلاند و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *