ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان

تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان

آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی است. علاقه مندان به تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان می توانند آموزش باکیفیت به زبان انگلیسی را به همراه مزایای بسیار در این کشور تجربه کنند؛ به ویژه این که متقاضیان می توانند برنامه های تحصیلی را بیابند که حتی برای کلیه دانشجویان خارجی نیز رایگان هستند. مدارک تحصیلی شناخته شده در سطح بین المللی، دانشگاه های معتبر، کار ضمن تحصیل، امنیت بالا و کیفیت بالای زندگی از جمله دلایل و مزایای تحصیل در این کشور پیشرفته می باشند. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به بررسی رشته طراحی لباس در آلمان 2022 می پردازیم.

سیستم آموزشی در آلمان

آلمان در اروپای غربی- مرکزی واقع شده و بیش از 80000000 نفر در آن زندگی می کنند. پایتخت این کشور برلین است که بیش از 3000000 نفر جمعیت دارد. آلمان بیش ترین جمعیت را در بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا دارد و یک قدرت سیاسی و اقتصادی بزرگ در اروپا محسوب می شود. واحد پولی آن یورو است که در سراسر اروپا مورد استفاده قرار می گیرد. زبان رسمی این کشور آلمانی است و مذهب رسمی ندارد. دانشجویان حین تحصیل در آلمان که یک کشور پیشرفته عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است می توانند ترکیبی بی نظیر از تمدن باستان و مدرن آلمان را کشف کنند. آلمان با داشتن دانشگاه های بسیاری که در رتبه بندی های جهانی رتبه کسب نموده اند فرصت های آموزشی با کیفیت بالا را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این کشور همچنین از اعتبار بالایی در حوزه تحقیق و پژوهش برخوردار است.

آلمان که به دلیل آینده نگری و امکانات مدرن شهرت دارد، یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است. علیرغم این که آلمان نسبت به ژاپن اندکی کوچک تر است یا نسبت به برخی دیگر از مقاصد محبوب تحصیل در خارج از کشور مانند آمریکا بسیار کوچک تر است، اما تجربیات فرهنگی زیادی را ارائه می دهد. این کشور به ویژه برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند مکانی عالی است. آلمان فرصت های تحصیلات تکمیلی زیادی را به ویژه در مقطع دکتری ارائه می دهد. آلمان تنها کشور غیر انگلیسی زبان در بین پنج مقصد برتر تحصیل در جهان (یعنی آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان و آلمان) است. موسسات آموزش عالی این کشور به سه نوع اصلی تقسیم می شوند: دانشگاه، دانشگاه علمی کاربردی و کالج های هنر، موسیقی یا فیلم.

بهترین فرصت های تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان

در جدول زیر چهار فرصت عالی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در آلمان را معرفی می کنیم:

مقطعرشتهموسسه آموزشیزبان آموزششهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
کارشناسیطراحی لباسدانشگاه علمی کاربردی ماکرومدیاانگلیسی4100€ در ترم7 ترمتمام وقت
طراحی لباس (با کارآموزی)آکادمی مد و طراحی AMDانگلیسی745€ در ماه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپایی7 ترمتمام وقت
کارشناسی ارشدپایداری در صنایع مد و خلاقآکادمی مد و طراحی AMDانگلیسی، آلمانی775€ در ماه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپایی3 ترمتمام وقت
منسوجات پایداردانشگاه علمی کاربردی هافانگلیسیرایگان1.5 سالتمام وقت

در بخش فرعی زیر به عنوان نمونه به بررسی رشته طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی ماکرومدیا می پردازیم.

بهترین فرصت های تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان

معرفی رشته طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی ماکرومدیا آلمان

برنامه کارشناسی طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی ماکرومدیا به معنای ترکیب برازندگی فرانسه و خلاقیت برلین است. در طول برنامه، دانش نظری با تجربه عملی عمیق از طریق پروژه های زندگی واقعی، کار تیمی و پشتیبانی یک به یک ترکیب می شود که دانشجویان را برای یک داشتن حرفه ای برجسته در زمینه طراحی لباس آماده می سازد. برخی از واحدهای ارائه شده در این برنامه عبارتند از: روندهای معاصر در مد، فناوری نساجی، خیاطی خلاق، طراحی دیجیتال، تصویرگری مد، طراحی لباس، ارتباطات دیجیتال و بازاریابی مد. در طول تحصیل، دانشجویان همچنین کلکسیون خود را توسعه خواهند داد که می توانند در نمایشگاه سالانه مد در معرض دید عموم مردم قرار دهند. این فرصت مناسبی است که آن ها سبک شخصی خود را انتخاب کرده و طراح بودن را تجربه کنند.

مدارک لازم برای پذیرش در این برنامه عبارتند از: گواهینامه پایان تحصیلات دبیرستان، گواهینامه زبان انگلیسی (تافل با حداقل نمره 72 از 120 یا آیلتس با حداقل نمره 6 از 9)، CV، انگیزه نامه، نمونه کارهای هنری و کارهای خلاقانه و مصاحبه شخصی (اختیاری). هزینه ثبت نام دانشجویان غیر اتحادیه اروپایی 750€ (یورو) و هزینه های تحصیل 4100€ (یورو) در هر ترم است. فارغ التحصیلان قبلی این دانشگاه امروزه برای مارک های برتر دنیای مد کار می کنند، به عنوان مثال، ژان پل گولتیه، کنزو، پاکو رابان و لوئیس ویتون. پس از فارغ التحصیلی، افراد می توانند نقش های زیر را بپذیرند:

  • طراح در انواع شرکت های مد، برچسب یا نشر
  • مدیر هنری در آژانس های طراحی و عکس
  • هنرمند یا تصویرگر مجلات و نشریات
  • استایلیست یا طراح لباس برای تولیدات سینمایی، تلویزیونی یا تئاتر
  • طراح مد مستقل یا کارآفرین مد

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان

در آلمان نه تنها دانشجویان می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند، بلکه آلمان کشوری کاملا مقرون به صرفه از نظر هزینه های زندگی نیز می باشد. متوسط هزینه های ماهانه زندگی دانشجویان بین المللی در این کشور می تواند بین 700€ تا 1000€ (یورو) باشد. هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ تر و کوچک تر آلمان به شرح زیر است:

هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ تر و کوچک تر آلمان

وقتی صحبت از هزینه زندگی در آلمان می شود، محل اقامت بالاترین هزینه ماهانه در بین هزینه های زندگی را دارد. گزینه های ارزان تر برای دانشجویان بین المللی در این کشور خوابگاه های دانشجویی یا اشتراک آپارتمان اجاره ای خصوصی است. همچنین، دانشجویان می توانند یک آپارتمان یک اتاقه (که استودیو نامیده می شود) را اجاره کنند. میانگین هزینه های محل اقامت برای دانشجویان در آلمان به شرح زیر است:

میانگین هزینه های محل اقامت برای دانشجویان در آلمان

خوابگاه های دانشجویی یکی از محبوب ترین گزینه های مسکن در آلمان هستند. طبق گزارش DAAD، بیش از 40% دانشجویان بین المللی در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند. دومین گزینه محبوب نیز اشتراک آپارتمان است که 30% دانشجویان این نوع محل اقامت را انتخاب می کنند. هزینه ماهانه خدمات رفاهی مانند برق، گاز، گرمایش و اینترنت نیز می تواند بین 100€ تا 200€ (یورو) به هزینه های کلی زندگی دانشجویان اضافه کند.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباب تحصیل در آلمان

در این بخش به برخی سوالات پرتکرار علاقه مندان به تحصیل در آلمان پاسخ می دهیم:

  • دانشگاه های رایگان آلمان کدامند؟ دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه مانهایم، دانشگاه برمن، دانشگاه کلن و دانشگاه هامبورگ نمونه هایی از دانشگاه های رایگان آلمان هستند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان می تواند چه مبلغی باشد؟ در دانشگاه های خصوصی آلمان، هزینه های تحصیل می تواند برای مقطع کارشناسی به 26000€ (یورو) در سال و برای مقطع کارشناسی ارشد به 40000€ (یورو) در سال برسد.
  • آزمون های رسمی زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های آلمان کدامند؟ تقریبا تمام دانشگاه های آلمان آزمون های PTE Academic، IELTS، TOEFL و C1 Advanced را می پذیرند.
  • محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در آلمان کدامند؟ مدیریت بازرگانی، مهندسی مکانیک، علوم کامپیوتر، زیست شناسی، اقتصاد و علوم زیست محیطی.

خوانندگان گرامی چنان چه علاقه مند به کسب اطلاعات بیش تر در زمینه رشته طراحی لباس در آلمان و شرایط کار پس از تحصیل در آلمان هستید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

32 دیدگاه برای “تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان

  1. ملیکا گفت:

    سلام من مدرک آلمانی تست آف با نمره B2 و مدرک آیلتس 6/5دارم دیپلم طراحی دوخت هم دارم خیاطی و طراحی هم بلدم میتونم توی مقطع کارشناسی ارشد بورسیه بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما تا زمانی که کارشناسی رسمی نداشته باشید، امکان ورود به کارشناسی ارشد رو نخواهید داشت.
      بورسیه گرفتن در آلمان ساده نیست به این دلیل که هزینه های تحصیل در این کشور کم هست. شما اگر ملاک اول بورسیه هست، بهتر هست که کشورهایی مثل ایتالیا رو انتخاب کنید که بورسیه می دن

  2. مبینا گفت:

    سلام وقت بخیر من ۱۷ سالمه مدرک معتبر فنی حرفه ایی در طراحی لباس دارم و سال بعد هم مدرک فنی حرفه ایی طراحی و دوخت لباس شب رو از مدرسه میگیرم میتونم با بورسیه فول فاند توی آلمان رشتم رو دنبال کنم؟؟؟
    دانشگاه های آلمان بورسیه فول برای رشته طراحی رو دارند؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در مقطع کارشناسی همچین اتفاقی رخ نخواهد داد برای شما در آلمان و ارتباطی به رشته هم نداره.
      هزینه های تحصیل در آلمان کمتر از 2000 یورو هست در سال و این هزینه ای نیست که شما بخواهید برای اون بورسیه دریافت کنید.
      برای زندگی هم حدود 10500 یورو باید در حساب بانکی شما باشه قبل از مهاجرت به آلمان
      شما اگر پروسه اعزام دانشجو به ایتالیا رو طی کنید، می تونید این خواسته خودتون رو عملی کنید

  3. گلناز گفت:

    سلام. ممنون از اطلاعات خوبتون.
    من 25 سال دارم و تحصیلات مرتبط با طراحی لباس ندارم.
    فقط مدرک فنی حرفه‌ای.
    میخواستم ببینم با این سن و با ارائه پرتفولیو میتونم برای تحصیل در کارشناسی طراحی لباس در آلمان اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر دیپلم 12 ساله داشته باشید می تونید با قبولی در کنکور ایران این مجوز رو به دست بیارید.
      با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما بیشتر تشریح کنند این مسیر رو

  4. سارا گفت:

    الان یعنی برای اینکه تو دانشگاه المان طراح دوخت رایگان درس بخونیم باید آلمانی‌مون خوب باشه؟
    و اینکه از چند سالگی باید اقدام کرد ؟
    ۱۸شدیم کنکور دادیم میشه اقدام کرد برای دانشگاه المان؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله آلمانی بلد باشید شانستون بیشتره
      بله از 18 سالگی می تونید اقدام کنید

  5. زهرا گفت:

    سلام و وقت به خیر
    من ارشد نانوتکنولوژی دارم اما تصمیم گرفتم به جای دکتری, برای کارشناسی طراحی لباس اقدام کنم چون از بچگی خیاطی و طراحی میکردم و تو این مدت درآمد خوبی هم از این راه به دست آوردم, میخواستم بدونم آیا با دیپلم تجربی میتونم برای این رشته اقدام کنم? یا حتما باید دیپلم دوم بگیرم ?
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید ولی باید دید شرایط سنی شما چطور هست.
      با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  6. فاطمه زهرا گفت:

    سلام روز بخیر
    با مدرک دیپلم میتونیم بریم دانشگاه آلمان برای رشته طراحی لباس؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر شرایط سنی شما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان مناسب باشه؛ بله

  7. سحر گفت:

    سلام ببخشید من ۱۸ سالمه و رشته ریاضی فیزیک درس خوندم برای اینکه بتونم توی رشته طراحی لباس در آلمان رایگان تحصیل کنم چه شرایطی باید داشته باشم و چگونه باید اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید در کنکور ایران همین رشته رو قبول بشید و بعد اقدام کنید برای دریافت پذیرش

  8. یاسمن گفت:

    سلام ببخشید. آیا امکان تحصیل در رشته طراحی پارچه و لباس در مقطع دکتری تو کشور آلمان وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله قطعا وجود داره

  9. توکلی گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون جالبه که الان همه چی مجازیه طرف سایت زده لوله بازکنی برچسب و سفارش چاه بازکنی رو هم اینترنتی میگیره! نظر من به شخصه اینه که اینترنت و فضای مجازی خیلی کارمونو راحت و سریع کرده و باعث شده بتونیم توی زمانمونم صرفه جویی کنیم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما

  10. مریم گفت:

    سلام و درود
    بنده سال یازدهم تجربی هستم و درسال اینده قراره به المان مهاجرت کنم و همزمان در یکی از موسسه های معتبر اموزش طراحی لباس اموزش میبینم و درپایان دوره مدرک معتبری هم میدن!!میخواستم بدونم ایا نیازه برای فعالیت تو این رشته حتما تحصیلات اکادمیک داشته باشم؟!چون قصد داستم برای دانشگاه یا حالا اوسبیلدونگ رشته دیگه رو انتخاب کنم و طراحی لباس رو درکنارش ادامه بدم!!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست.
      البته باید در نظر داشته باشید که این مسئله می تونه در میزان درامد شمااثرگذار باشه

  11. طلا گفت:

    دروس طراحی لباس درآلمان آیا کسی میدونه چیا هستن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های مختلف آلمان شرایط متفاوتی در این زمینه دارند. شما می تونید با مراجعه به سایت هر دانشگاه،به صورت دقیق از این مسئله آگاهی پیدا کنید.

      1. Fatemeh گفت:

        سلام
        چجوری باید رایگان بورسیه بشیم تو رشته طراحی؟و چه دانشگاهی مارو رایگان بورسیه میکنه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          دانشگاه های آلمان از دانشجو ها شهریه دریافت نمی کنند. تنها مبلغی که دانشجوها در سال برای ثبت نام پرداخت می کنند که شامل حق بیمه و غیره میشه در حدود 1500 یورو در سال هست و به همین دلیل دیگه نیازی به دریافت بورسیه وجود نداره. بورسیه های تحصیلی در آلمان مربوط به دوره ارشد می شه بیشتر

  12. dejavo گفت:

    سلام
    من در حال حاضر 17 سال سن دارم و در رشته تجربی تحصیل میکنم, امکانش هست از رشته تجربی بتونم برای مقطع لیسانس یا همون کارشناسی در رشته طراحی لباس و دیزاین فشن در المان اقدام کنم ? و در کالج برای این رشته باید وارد چه کورسی بشم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در آلمان لطفا با ما تماس بگیرید

  13. زهرا گفت:

    سلام ایا میشه با مدرک فنی حرفه ای طراحی لباس که از طریق اموزشگاه های غیر دولتی دریافت شده برای کارشناسی ارشد اقدام کرد؟ میشه با این بورسیه هم گرفت ؟ چون این مدرک ها کد معرف دارن شنیدم که جاهای دیگه دنیا هم معتبرن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در مقطع ارشد نیاز به مدرک کارشناسی خواهید داشت

  14. زهرا گفت:

    سلام
    میشه لطفا جواب این سوال منو بدید
    برای تحصیل رشته طراحی مد در آلمان باید چه مدرکی داشته باشیم؟ آیا با مدرک دوساله فنی حرفه ای که کد فنی حرفه ای داره و در کشور های دیگه هم شناخته شدست میشه برای مهاجرت اقدام کرد؟
    و ایا اگه المانی بلد باشیم هیچ هزینه ای مثل ثبت نام یا شهریه پرداخت نمیکنیم؟ دانشگاه هایی که به زبان المانی هستن معتبر اند؟
    لطفا جواب منو بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در چه مقطعی میفرمایید ؟ اگر برای کارشناسی هست مدارک خیلی بیشتری نیاز دارید لطفا در ابتدا با مشاورین ما در تماس باشید

  15. نگار گفت:

    سلام وقت بخير رشته آشپزي و شيريني پزي در دانشگاه هاي آلمان رايگان هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تمام رشته های تحصیلی رو میشه به زبان آلمانی و رایگان تحصیل کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *