ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا

تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا

آمریکا، در خط مقدم فناوری، پیشگام آموزش طراحان لباس و رهبران تجارت در صنعت مهیج مد و بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس است. خبر خوب برای علاقه مندان به تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا این است که متقاضیان گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب و ادامه تحصیل دارند زیرا دانشگاه ها، کالج ها و مدارس مختلف در این کشور به ارائه گرایش های این رشته در مقاطع مختلف می پردازند. آمریکا بهترین مقصد برای تحصیل در خارج از کشور در سراسر جهان است.

  • بورسیه رشته طراحی لباس در امریکا کدام اند؟
  • شرایط تحصیل در رشته طراحی لباس در آمریکا چیست؟
  • درامد طراح لباس در امریکا چقدر است؟
  • بهترین طراحی لباس در امریکا کیست؟

تحصیل در آمریکا مزایای بی شماری را برای دانشجویان فراهم می سازد، از تحصیل در دانشگاه های برتر جهان تا تحصیل به زبان انگلیسی و کار ضمن تحصیل. آمریکا یک انتخاب خارق العاده برای دانشجویان طراحی لباس است. این کشور از نظر نوآوری و بازاریابی پیشتاز است و شهر نیویورک پایتخت مد است. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به بررسی رشته طراحی لباس در آمریکا 2024 برای راهنمایی علاقه مندان می پردازیم.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا

بی تردید یکی از رشته های بسیار پر متقاضی با آینده کاری کاملا روشن و امید بخش، رشته طراحی لباس است. رشته ای که امکان ادامه تحصیل در آن در بهترین کالج ها و دانشگاه های آمریکا فراهم است. معمولا امکان تحصیل در این رشته در هر 2 مقطع کارشناسی (UG) و کارشناسی ارشد (PG) فراهم است. دانشجویان در طی دوره تحصیلی اشان نیز با کورس های متنوعی مثل اصول طراحی، ترسیمن، تئوری رنگ و منسوجات، طراحی و ساخت، نمایش مد، طراحی پارچه، تاریخ مد، بیزینس مد و غیره آشنا می شوند.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا

تقریبا شرایط پذیرش دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در آمریکا 2024 یکسان است. برای پذیرش در هر دو دوره متقاضیان بایستی آخرین مدرک تحصیلی، کارنامه تحصیلی، پورتفلیو، توصیه نامه، انگیزه نامه و نیز مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL خودشان را به کالج یا دانشگاه آمریکایی تحویل دهند. با یک تفاوت اساسی و آن اینکه آزمون ورودی مورد نیاز در دوره کارشناسی با دوره کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در آمریکا متفاوت است.

آزمون دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی لباس در آمریکا

موسسات آموزشی جهت تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا

رشته طراحی لباس Fashion design به اشتیاق، استعداد و انگیزه صعود به قله نیاز دارد. مهمتر از همه نیاز به حس ماجراجویی دارد. امروزه مد یک صنعت جهانی است و اکثر کشورهای بزرگ دنیا دارای صنعت مد هستند. آمریکا یکی از هفت کشوری است که در زمینه مد شهرت جهانی دارد. شهر نیویورک در کنار پاریس، میلان و لندن یکی از چهار پایتخت بزرگ مد جهان است. موسسه آموزشی در تحصیل رشته طراحی لباس از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، مدرک تحصیلی از یک موسسه معتبر فقدان استعداد و سخت کوشی را جبران نمی کند، اما به افراد کمک می کند احترام کسب کنند و ارتباطات لازم را برای یک شغل موفق ایجاد کنند.

در آمریکا موسسات آموزشی زیادی که بسیاری از آن ها دارای شهرت و اعتبار جهانی هستند رشته طراحی لباس و گرایش های مختلف آن را برای علاقه مندان داخلی و خارجی این رشته ارائه می دهند. در این بخش برخی از آن موسسات را معرفی می کنیم:

  • موسسه فناوری مد (FIT)
  • دانشگاه نورث تگزاس
  • دانشگاه سینسیناتی
  • کالج استیونز
  • دانشگاه ایالتی کنت
  • مدرسه طراحی رود آیلند
  • دانشگاه مینسوتا
  • آکادمی دانشگاه هنر
  • دانشگاه ایالتی میشیگان
  • کالج هنرهای رسانه ای و طراحی وستفال
  • دانشگاه سیراکوس
  • دانشگاه دولتی کانزاس
  • مدرسه انستیتوی هنر شیکاگو (SAIC)
  • دانشگاه تنسی
  • دانشگاه ایالتی آیووا
  • موسسه پرت
  • دانشگاه دلاور
  • دانشگاه کرنل

بهترین فرصت های کارشناسی رشته طراحی لباس در آمریکا 2024

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل کارشناسی در آمریکا در رشته طراحی لباس در سال 2024 را معرفی می کنیم:

دانشگاهشهریه سالانهرتبه جهانی در رشتهبرنامه های ارایه شده
موسسه فناوری مد6900 الی $17500 (دلار)101کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی لباس
مدرسه طراحی پارسونز$53000 (دلار)3کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی لباس
انیستیتو پرات$54000 (دلار)6کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی لباس
مدرسه طراحی رود آیلند$53000 (دلار)7لیسانس هنرهای زیبا (BFA) و فوق لیسانس هنرهای زیبا (MFA) در طراحی لباس
کالج هنر و طراحی ساوانا$38000 (دلار)16کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی لباس
مدرسه هنر انستیتو شیکاگو$53000 الی $56000 (دلار)11لیسانس هنرهای زیبا (BFA) در رشته طراحی لباس

در کل حدود 10000 الی 30000 $ (دلار) در سال متوسط شهریه دانشگاه های دولتی برای دانشجویان ایالتی و $20000 تا $50000 (دلار) در سال متوسطشهریه دانشگاه های دولتی آمریکا برای دانشجویان خارج از ایالت در رشته طراحی لباس است. اما متوسط شهریه سالیانه دانشجویان طراحی لباس در موسسات آموزش عالی خصوصی آمریکا بین 30000 الی $ 70000 (دلار) در سال متغیر است. موارد فوق چند مورد از فرصت های بسیاری است که دانشجویان برای تحصیل در رشته طراحی لباس در مقاطع مختلف در آمریکا دارند. در دو بخش فرعی زیر به عنوان نمونه به معرفی رشته طراحی لباس در دانشگاه ایالتی بال و دانشگاه سیاتل پاسیفیک می پردازیم.

موسسات آموزشی جهت تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا

معرفی رشته طراحی لباس در دانشگاه ایالتی بال آمریکا

دانشجویان برنامه کارشناسی رشته طراحی لباس در دانشگاه ایالتی بال آمریکا در طراحی و تولید لباس با استفاده از تکنیک های مختلف مانند الگوی تخت، طراحی به کمک رایانه، تصویرگری مد و غیره مهارت های خود را ارتقا می دهند. این دوره تحصیلی –که عملی خواهد بود، با تکالیف عملی پر خواهد شد و توسط اساتید برجسته در کلاس های کوچک تدریس خواهد شد– به دانشجویان این قدرت را می دهد تا در صنعت مد انواع مسیرهای شغلی چالش برانگیز و با ارزش را دنبال کنند. فارغ التحصیلان این برنامه، فرصت های کاری زیادی را در بازار مد جهانی پیدا می کنند. از جمله دروس ارائه شده در این برنامه می توان به ابعاد لباس، تولید لباس، منسوجات برای پوشاک، تصویرگری مد و صنعت مد اشاره کرد.

مهلت های ارائه درخواست و زمان شروع برنامه در سال 2024 به شرح زیر است:

مهلت ارائه درخواست دانشجویان بین المللیشروع برنامه
تا 15 مارس 2023می 2023
تا 15 ژوئن 2023آگوست 2023

متقاضیان باید درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره کارشناسی را تکمیل کنند و دیپلم دبیرستان و ریزنمرات دبیرستان خود را ارائه دهند. این مدارک باید دارای ترجمه رسمی به زبان انگلیسی باشند. از دیگر الزامات این برنامه، فتوکپی گذرنامه و مستندات مالی هستند.

معرفی رشته طراحی لباس در دانشگاه سیاتل پاسیفیک آمریکا

رشته طراحی لباس در مقطع کارشناسی در دانشگاه سیاتل پاسیفیک آمریکا به منظور آموزش دانشجویان برای طیف گسترده ای از مشاغل مانند طراح لباس، طراح فنی، استایلیست، توسعه دهنده محصول، متخصص تامین منبع، مدیر کنترل کیفیت لباس/ منسوجات، الگوساز، طراح لباس برای فیلم ها و نمایش ها، کارآفرین و غیره طراحی شده است. دانش و درک دانشجویان این برنامه از کل مجموعه پوشاک/ منسوجات/ خرده فروشی به همراه بینش منحصر به فرد آن ها در مورد بازار مصرف کننده-محور، آن ها را بسیار بازاری می سازد. علاوه بر این، دید جهانی این برنامه، فرصت های کاری ملی و بین المللی زیادی را برای فارغ التحصیلان آن فراهم می سازد.

مهلت های ارائه درخواست و زمان شروع برنامه در سال 2024 به شرح زیر است:

مهلت ارائه درخواست دانشجویان بین المللیشروع برنامه
به پایان رسیده استمارس 2023
تا 1 آگوست 2023سپتامبر 2023

هزینه درخواست برای این برنامه 50$ (دلار) است. پایگاه گسترده علمی ارائه شده توسط این برنامه به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد تا در انتخاب شغل انعطاف پذیر باشند؛ همچنین امکان ایجاد فرصت های بیش تر در تغییرات شغلی یا ادامه مسیرهای آموزشی را نیز فراهم می سازد. پس از دریافت پذیرش نهایی، باید فرد برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدامات قانونی را انجام دهند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا

در حالی که آمریکا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی است، اما با هزینه های تحصیل و زندگی بالایی نیز همراه است. هرچند متقاضیان نباید نگران باشند زیرا انواع مختلفی از کمک های مالی در دسترس است (به عنوان مثال، کمک هزینه ها، بورس های تحصیلی و وام های دانشجویی). در آمریکا، شهریه ها بر اساس ایالت، مدل بودجه بندی دانشگاه و کشور مبدا دانشجو متفاوت است. بنابراین، ذکر میانگین کار نسبتا دشواری است. همانند هزینه تحصیل، هزینه زندگی در آمریکا نیز می تواند بر اساس موقعیت مکانی دانشجو متفاوت باشد.

متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای کوچک تر و بزرگ تر آمریکا عبارت است از:

متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای کوچک تر و بزرگ تر آمریکا

ارقام فوق تا حد زیادی به نوع محل اقامت و عادت های هزینه ای دانشجویان بستگی دارد. هزینه های زندگی در برخی شهرهای آمریکا می تواند ارقام زیر باشد:

  • بوستون: 1500$ تا 3000$ (دلار آمریکا) در ماه
  • آتلانتا: 1200$ تا 2200$ (دلار آمریکا) در ماه
  • فیلادلفیا: 800$ تا 1300$ (دلار آمریکا) در ماه
  • سانفرانسیسکو: 2200$ تا 4000$ (دلار آمریکا) در ماه
  • میامی: 1500$ تا 3000$ (دلار آمریکا) در ماه
  • واشنگتن دی سی: 1700$ تا 3000$ (دلار آمریکا) در ماه
  • لس آنجلس: 1500$ تا 2500$ (دلار آمریکا) در ماه
  • سیاتل: 1500$ تا 2500$ (دلار آمریکا) در ماه
  • دالاس: 1000$ تا 2000$ (دلار آمریکا) در ماه
  • شیکاگو: 1300$ تا 2500$ (دلار آمریکا) در ماه
  • نیویورک: 1700$ تا 3000$ (دلار آمریکا) در ماه

بورسیه رشته طراحی لباس در آمریکا

FSF مستقیماً با با استعدادترین دانشجویان جوان کشور با پیشینه‌ های مختلف همکاری می‌ کند و هر سال بیش از 1 میلیون دلار بورسیه تحصیلی اعطا می ‌کند تا به این دانشجویان کمک کند تا در تمام بخش‌ های صنعت از جمله طراحی، تجارت، تجزیه و تحلیل بازاریابی و استراتژی کسب ‌و کار موفق شوند. صندوق بورسیه مد بیش از 750 دانش پژوه، فارغ ‌التحصیل، رهبران صنعت، طراحان و تأثیرگذاران را در نیویورک گرد هم می‌آورد تا کلاس FSF 2024 را جشن بگیرند.

خوانندگان گرامی چنان چه علاقه مند به کسب اطلاعات بیش تر در زمینه رشته طراحی لباس در آمریکا 2024 و شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا هستید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا می باشیم:

  • درآمد طراح لباس در امریکا چقدر است؟ متوسط ​​حقوق یک طراح مد در ایالات متحده آمریکا 22.49$ ( دلار) در ساعت است.
  • حداقل شهریه طراحی لباس در آمریکا چقدر است؟ حداقل شهریه در این رشته از دانشجویان در دانشگاه های دولتی آمریکا اخذ می شود. حدود 10000 الی 30000 $ (دلار) در سال شهریه دانشگاه های دولتی برای دانشجویان ایالتی و $20000 تا $50000 (دلار) در سال شهریه دانشگاه های دولتی آمریکا برای دانشجویان خارج از ایالت در رشته طراحی لباس است. 
5/5 - (4 امتیاز)

12 دیدگاه برای “تحصیل رشته طراحی لباس در آمریکا

  1. م گفت:

    سلام و درود-خوشحال می شوم پاسخ م رادر اسرع وقت در بازده زمانی کم بفرمایید. دختری مجرد 41 ساله متولد 1361مرداد 20 دارای کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای پژوهشی و صنایع دستی گرایش هنر اسلامی گرایش نگارگری با عنوان پایان نامه تخصصی پارچه و مد و دو مقاله داخلی و خارجی آی اس سی یا مقاله کنفرانس یا چکیده کنفرانس با تخصصی مد و پارچه و طراح با معدل 16/20 از پردیس دانشگاه هنر تهران البرز و مدرک کارشناسی طراح پوشاک با معدل 18/20 از حوزه هنری کرمان با پایان نامه ترجمه نرم افزار الگو با رایانه لکترا و کاردانی طراح دوخت از دانشکده روزانه با پایان نامه ژورنال با معدل 16 و دیپلم هنرستان طراح دوخت با 12 سال سابقه بیمه مرتبط و شغل مرتبط و در مراحل قوه قضایه برای آزادسازی مدارک و دارالترجمه و دیگر موارد اقدام نمودم. لطفا راهی برای کاریابی و اشتغال با حقوق و مزایای خوب و رفاه خوب و انتخابی صحیح از بین چهارکشور برتر نیویورک -پاریس-لندن-ایتالیا یا فریلنسر یا فول فاند دکترا برای ارتباط با اساتید خوب بفرمایید. منتظرم. با تجدید احترام (البته داخل پرانتر لوح تقدیرهای بسیاری در جشنواره ها و تدوین و تدریس ها دارم)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر به دنبال دوره دکتری هستید، کشوری مثل ایتالیا می تونه برای شما مناسب باشه.
      برای کاریابی، می تونید آلمان رو انتخاب کنید و فنلاند نیز به تازگی هم شرایط خوبی ایجاد کرده.
      برای مهاجرت به پاریس، نیویورگ و لندن به عنوان مهم ترین شهرهای جهان، حتما باید از ایران بتونید یک پیشنهاد کاری پیدا کنید

  2. سمیه محمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    میخواستم من رو راهنمایی کنید.
    من کارشناسی و ارشد معماری دارم. معدل ارشدم هم ۱۸/۷۷و از ابتدا هم سابقه بیمه دارم تا الان.هم کار تو شرکت مهندسین مشاور و هم سابقه تدریس تو دانشگاه ازاد و ناظر پایه ۲ نظام مهندسی هم هستم.
    در کنارش دوره های طراحی و دوخت لباس رفتم تو مجتمع فنی و چندسالی هم هست که در این زمینه کار میکنم و یه سالی هست که شرکت رو ثبت کردم. و اینکه ۳۴ سالمه
    الان موندم از چه طریقی میتونم به امریکا مهاجرت کنم. تحصیلی یا کاری؟ از طرفی با کدوم رشته اقدام کنم بهتره …

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ساده ترین مسیر برای ورود به این کشور رو پیدا کنید.
      با توجه به مدارکی که دارید از نظر کاری، می تونید برای کارشناسی ارشد مجدد اقدام کنید ولی اعلام نکنید که کارشناسی ارشد دارید. در حین تحصیل می تونید دنبال کار بگردید و اگر موفق به امضای قرارداد شدید دوره تحصیلی خودتون رو انصراف بدید و به عنوان نیروی کار به اقامت نزدیک تر بشید

  3. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من مدرس طراحی لباس از سال ۹۳ هستم بصورت حق التدریسی هم در دانشگاه دولتی هم آزاد
    آخرین مقطع تحصیلیم سال ۹۶ کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد بوده
    دوسالی هست جواز کسب تولیدی از اصناف
    و یکسالی هست که مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای طراحی لباس زدم
    سابقه کار و رزومه تو این حوزه زیاد دارم
    سن من هم تقریبا ۳۳ هست
    و متاهل هستم میخواستم بدونم پوزیشن دکتری تو امریکا یا کانادا برام فراهمه؟ میتونم فول فاند یا حتی کمک هزینه تحصیلی بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این دوره هم دوره دکترا در دسترس هست.
      شما باید یک پروپوزال داشته باشید و درخواست خودتون رو رسما به اساتید این مقطع ارسال کنید. از دل مکاتبات شما پذیرش هم می شه گرفت. این کشورها به شما اجازه می دن که بتونید برای همسرتون هم ویزا بگیرید

  4. مریم گفت:

    من سال۹۲ کارشناسی کامپیوتر گرفتم و در آموزشگاه مدرک طراحی لباس گرفتم میتونم برای ارشد طراحی لباس بخونم؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یک مقدار مسیرتون سخت هست ولی در صورتی که نشون بدید در طول این 10 سال در حوزه طراحی لباس کار کردید و توانمندی های بالایی دارید، بله ممکن می شه در غیر این صورت خیر

  5. Narsis گفت:

    سلام چند تا سوال داشتم من دیپلم انسانی دارم ولی میخام طراحی لباس بخونم میتونم مقطع لیسانس یا کارشناسی رو تو یکی از دانشگاه های آمریکا بخونم؟ یا امسال باید حتما دیپلم فنی بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست
      اکثر دانشگاه های آمریکا آزمون ورودی دارن و شما می تونید توی این آزمون شرکت کنید و پذیرش بگیرید

  6. فرناز گفت:

    با سلام
    چند تا سوال داشتم خدمتتون
    من در هنرستان رشته طراحی لباس خوندم و معدل پایانیم 19/40 بودهو زبانمم هم اوکی هست و حدود کمتر از یک سال دیگه ایلتس میگیرم و الان دارم با بزرگترین و معتبرترین شرکت ها و تولیدکنندگان ایران کار میکنم و طراحشون هستم . میخواستم ببینم برای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های هنر امریکا شرایطم به چه صورت هست؟ و اینکه از طریق شرکت هایی که دارم باهاشون کار میکنم میتونم اقدامی انجام بدم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتون پیشنهاد میکنم که در ابتدا یک مشاوره کلی در این زمینه دریافت کنید تا بتونید کارتون رو بهتر پیش ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *