ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

دانشجویان بین المللی که در تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش تحصیل کرده اند تجربه تحصیل خود در این کشور را بسیار عالی ارزیابی می کنند و عمده دلایل آن را استاندارد بالای محیط دانشگاهی، کلاس ها و روش های تدریس دانشجو محور، شهریه های کم و امنیت بالا عنوان می کنند. تحصیل در این کشور اروپایی مزایای بی شماری را برای دانشجویان فراهم می سازد که از آن جمله می توان به آموزش با کیفیت بالا، تحصیل به زبان انگلیسی، کیفیت بالای زندگی، و کار ضمن تحصیل اشاره نمود. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در اتریش در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

طراحی لباس، هنر استفاده از طراحی، زیبایی شناسی، دوخت لباس و زیبایی طبیعی در لباس و لوازم جانبی آن است. این هنر تحت تاثیر نگرش های فرهنگی و اجتماعی قرار دارد و از نظر مکانی و زمانی تغییر می یابد. طراحان لباس در حرفه خود به روش های مختلفی کار می کنند. به دلیل زمان لازم برای ورود پوشاک به بازار، طراحان باید گاه تغییر سلایق مصرف کنندگان را پیش بینی نمایند. امروزه طراحی لباس یکی از رشته های پرطرفدار دانشگاهی به شمار می آید و در دانشگاه های مختلف هنری برای علاقه مندان ارائه می شود. در کشور اتریش نیز که یکی از مراکز هنر و مد در اروپا می باشد تحصیل در این رشته برای متقاضیان داخلی و خارجی میسر است.

در بررسی بهترین دانشگاه های مد در اروپا در ابتدا به نام “دانشگاه هنرهای کاربردی وین اتریش” برخورد می کنیم. دانشگاه هنرهای کاربردی وین یکی از بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل، میزبان بیش از 1000 دانشجو است که بسیاری از آن ها از سایر کشورهای اروپایی و خارج از اروپا به تحصیل در آن می پردازند. دامنه دوره های موجود در این دانشگاه به طور غیر معمولی از طراحی لباس گرفته تا طراحی گرافیک گسترده است. دانشجویان در این دانشگاه هنر را نه به خاطر آن بلکه به عنوان نقطه شروع و واسطه ای برای برقراری ارتباط می آموزند و تجربه می کنند. آن ها تشویق می شوند تا بینش خلاق خود را توسعه داده و بیازمایند.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا (EU/ EEA) و سوئیس ملزم به پرداخت شهریه در دانشگاه های دولتی اتریش نیستند. آن ها فقط هر ترم 20€ (یورو) به عنوان هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی و بیمه حوادث دانشجویی پرداخت می کنند. اما این امر در مورد دانشجویان سایر کشورها صدق نمی کند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا علاوه بر 20€ (یورو) در هر ترم، باید شهریه نیز پرداخت کنند:

هزینه تحصیل در رشته طراحی لباس در اتریش

البته بسیاری از دانشگاه های دولتی در اتریش برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه استثناهایی قائل می شوند و هیچ شهریه ای از آن ها دریافت نمی کنند. دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) اتریش می توانند تصمیم بگیرند که برای برنامه های تحصیلی خود چقدر شهریه بگیرند. شهریه این دانشگاه ها نیز برای دانشجویان EU/ EEA و غیر EU/ EEA متفاوت است:

شهریه دانشگاه های دولتی اتریش برای دانشجویان

دانشگاه های خصوصی اتریش نیز همانند دانشگاه های خصوصی کشورهای دیگر گران تر از دانشگاه های دولتی هستند. در دانشگاه های خصوصی این کشور اروپایی، در حالی که هزینه های تحصیل برنامه های مختلف تحصیلی متفاوت است، دانشجویان خارجی باید انتظار پرداخت بین 3000€ تا 23000€ (یورو) در سال را داشته باشند.

هزینه های زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

با توجه به کیفیت بالای زندگی در کشور اتریش، می توان گفت که هزینه های زندگی در این کشور کاملا مقرون به صرفه است. البته قیمت ها از یک منطقه به منطقه ای دیگر متفاوت است. دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود (شامل محل اقامت، غذا، فعالیت های اجتماعی و حمل و نقل عمومی) در شهرهای مختلف اتریش باید انتظار مبالغ زیر را داشته باشند:

هزینه های زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

بزرگ ترین بخش هزینه های زندگی دانشجویی مربوط به هزینه محل اقامت می باشد. نرخ محل اقامت در اتریش می تواند بین 200€ تا 500€ (یورو) در ماه باشد. برخی از شهرها مانند وین از سایر شهرها گران تر هستند. قیمت ها بیش تر است اگر دانشجویان در مرکز شهر یا بسیار نزدیک به آن زندگی کنند.

چگونگی اخذ ویزای دانشجویی اتریش

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا برای ورود به اتریش به ویزا نیاز دارند یا برای تحصیل به مدت بیش از شش ماه جهت زندگی و تحصیل در این کشور به اجازه تحصیل نیاز دارند. برخی دانشجویان برای ورود به اتریش و اقامت به عنوان دانشجو در این کشور هم به ویزا و هم به اجازه تحصیل نیاز دارند. دانشجویانی که شهروندان کشورهایی هستند که نیاز به ویزا دارند باید در سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود برای ویزای D-Visa درخواست ارائه دهند. متوسط هزینه ویزای دانشجویی یا اجازه تحصیل در اتریش تقریبا 100€ (یورو) می باشد. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی اتریش عبارتند از:

  • گذرنامه بین المللی
  • فرم درخواست برای ویزای اتریش
  • نامه پذیرش از دانشگاه اتریشی
  • دو قطعه عکس گذرنامه ای
  • کپی صفحات گذرنامه که ویزاهای قبلی در آن ها موجود باشد
  • بیمه سلامت و سفر
  • انگیزه نامه
  • سند اثبات محل اقامت
  • سند اثبات توانایی تامین مالی
  • سند ازدواج و شناسنامه کودکان در صورت وجود

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

چگونگی زندگی دانشجویی در اتریش

زندگی دانشجویی در اتریش بسیار هیجان انگیز و آموزنده است و در عین حال این تجربه خاطره ای ماندگار به یادگار می گذارد. اتریش به لطف شهرهای امن و افراد آگاه به محیط زیست به عنوان یکی از مناسب ترین کشورهای جهان برای زندگی لقب گرفته است. این کشور اروپایی به دلیل سیستم حمل و نقل برجسته خود در سراسر اروپا به خوبی شناخته شده است و دانشجویان می توانند از این مزیت برای بازدید راحت و آسان از کشور اتریش استفاده نمایند. اتریش یکی از کانون های هنر در اروپا است و دانشجویان می توانند برخی از آثار هنری مشهور جهان را در آن کشف کنند و زمان زیادی را در هر یک از موزه های فراوان در سراسر این کشور بگذرانند. همچنین دانشجویان می توانند از چشم اندازهای زیبای شهرهایی مانند وین لذت ببرند.

رویدادهای اجتماعی مانند جشنواره های موسیقی در فضای باز یا کنسرت در بسیاری از شهرها و جوامع دانشجویی در اتریش بسیار محبوب هستند. به طور جالب توجهی فرهنگ دانشجویی در اتریش فعالیت های ماجراجویانه را تشویق می کند و امکانات ورزشی و تفریحی در هر دانشگاهی در این کشور وجود دارد. یکی دیگر از جنبه های زیبای زندگی دانشجویی در اتریش، فرصت سفر به اروپا و گشت و گذار در این قاره بدون هیچ گونه استرسی است. دانشجویان در اتریش دسترسی آسان به اروپای غربی و شرقی دارند نه تنها به دلیل این که اتریش عضو اتحادیه اروپا است بلکه همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در اتریش با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

8 دیدگاه برای “تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

  1. فائزه گفت:

    سلام و وقتتون بخیر دانشگاه های اتریش بورس کامل برای تحصیل در این کشور میدن یا فقط هزینه دانشگاه هست؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این بورسیه فقط در مقطع دکترا در دسترس هست.
      هزینه تحصیل در اتریش بالا نیست از طرفی به دانشجوها اجازه داده شده که به صورت نیمه وقت کار کنند. در نتیجه هزینه زندگی رو می تونن کامل تامین کنند.
      دلیل روشنی برای بورسیه کامل در این کشور وجود نداره

  2. Yasna گفت:

    سلام ،آیا برای اپلای در رشته طراحی مد مقطع کارشناسی حتما گواهی کنکور و قبولی در رشته طراحی مد در ایران هست؟؟آیا پس از گرفتن مدرک دیپلم میتوان برای دانشگاه های طراحی مد در اتریش اقدام کرد یا حتما نیاز به گواهی کنکور هست؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید در همون رشته در ایران یک سال تحصیل کنید

  3. نادیا گفت:

    سلام وقت بخیر،
    با کارشناسی علوم اجتماعی میشه کارشناسی ارشد این رشته رو خوند؟ من 28 سالمه و متاهل هستم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید ببینید چه گرایش هایی مربوط به رشته ایه که شما تحصیل کردید تا بتونید از اون پذیرش بگیرید

  4. لنا گفت:

    تحصیل در طراحی مد اتریش از ارزوهام هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *