ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در اوکراین

تحصیل رشته طراحی لباس در اوکراین

اوکراین به دلیل آموزش با کیفیت عالی نسبتا شناخته شده است. به این ترتیب، علاقه مندان به تحصیل رشته طراحی لباس در اوکراین می توانند در کنار آموزش باکیفیت از مزیت هزینه های تحصیل مقرون به صرفه نیز بهره مند شوند. با داشتن نزدیک به 6000000 دانشجو در کشوری به بزرگی ایالت تگزاس آمریکا، اوکراین در میان بزرگ ترین و با استعدادترین بازارهای دانشجویی بین المللی در اروپا قرار دارد. موسسات آموزش عالی اوکراین استانداردهای زندگی اروپا را برای کمک به دانشجویان منطقه ای و بین المللی کاملا رعایت می کنند. در مقاله حاضر که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به بررسی رشته طراحی لباس در اوکراین می پردازیم.

تاریخچه تحصیل رشته طراحی لباس در اوکراین

در اوکراین، موسسات آموزش عالی برجسته این کشور مانند “دانشگاه ملی فناوری و طراحی کیف” آموزش باکیفیتی را برای علاقه مندان به رشته طراحی لباس ارائه می دهند. طراحی لباس رشته ای است که دانشجویان می آموزند تصمیماتی پیرامون استایلینگ اتخاذ کنند. طراحی لباس برای افراد خلاقی که دوست دارند با رنگ، پارچه و مواد کار کنند ایده آل است. دانشجویان در این رشته می آموزند که چگونه اصول هنری و گرافیک کاربردی را ترکیب کنند تا ایده ای را به یک محصول جذاب تبدیل کنند. دانشجویان در خیاطی، نقاشی، تاریخ مد و همچنین صنعت نساجی کاوش نموده و تسلط پیدا می کنند. سپس، آن چه را که آموخته اند را در محیطی عملی با خلق لباس های شیک و نفیس به کار خواهند گرفت. کارشناسی یا کارشناسی ارشد طراحی لباس به افراد کمک می کند تا یک طراح موفق لباس، مدیر خرده فروشی، استالیست، طراح پارچه یا غیره باشند.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در اوکراین

توانایی اوکراین در ارائه آموزش به دانشجویان خود از طریق یک فضای آکادمیک توانمند و مساعد انکارناپذیر است. این کشور دوره های شناخته شده در سطح جهانی (در اروپا، انگلستان، آمریکا، آسیا، آفریقا) را برای دانشجویان ارائه می دهد. پس از پذیرش در دانشگاه های اوکراین، از طریق اساتید مدعو از آمریکا، کانادا، انگلستان و کشورهای مطرح دیگر، دانشجویان در معرض تجربه های آکادمیک پیشرفته قرار می گیرند. برای ایجاد یک جو آکادمیک مثمر ثمر، دانشجویان در سمینارها، کارهای پروژه ای، همایش ها و بسیاری از برنامه های دیگر در شهرهای مختلف اروپا شرکت می کنند. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در اوکراین عبارت است از:

مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در اوکراین

گرفتن پذیرش از اوکراین آسان است. هنگام پذیرش، دانشجویان نیازی به گذراندن هیچ گونه آزمون ورودی شامل آیلتس یا تافل ندارند. این مورد دانشجویان زیادی را در بازار بین المللی به سمت اکثر موسسات آموزش عالی اوکراین جذب می کند. همچنین اوکراین کشوری امن برای تحصیل و زندگی است. از طرف دیگر، سیستم حمل و نقل در این کشور برجسته است. ستون فقرات حمل و نقل عمومی اوکراین اتوبوس، تراموا و واگن برقی است. حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ اوکراین مانند کیف، اودسا، خارکف، دنیپروپتروفسک، دونتسک و غیره کاملا توسعه یافته است و دانشجویان می توانند به راحتی با استفاده از حمل و نقل شهری با قیمت های به طور معقولانه مقرون به صرفه از بخشی از شهر به بخش دیگر بروند.

شرایط عمومی برای تحصیل رشته طراحی لباس در اوکراین

دانشجویان احتمالی که مایل به حضور در دانشگاه های اوکراین هستند ابتدا باید درخواست تحصیل خود در دانشگاه مورد نظر را به ثبت برسانند. فهرستی از اسناد و اطلاعات لازم برای دریافت دعوت نامه رسمی جهت تحصیل در دانشگاه های اوکراین به شرح زیر است:

  • نام، نام خانوادگی، نام میانی
  • تابعیت، کشور محل اقامت
  • تاریخ و محل تولد، جنسیت
  • شماره گدرنامه و اعتبار آن (تاریخ صدور و انقضا)
  • آدرس دائمی، محل اقامت در 6 ماه گذشته، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل
  • کپی الکترونیکی گذرنامه بین المللی (با عکس، تاریخ تولد و اعتبار گذرنامه، یعنی تاریخ صدور و انقضا)
  • کپی الکترونیکی گواهینامه پایان دوره متوسطه
  • کپی شناسنامه که به امضای سردفتر اسناد رسمی رسیده باشد
  • گواهی پزشکی که بیان می کند فرد هیچ مشکل سلامتی ندارد یا فاقد بیماری های عفونی است.

دانشجویان احتمالی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری باید به ترتیب دانشنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را ارائه دهند. هر ساله درخواست برای دعوت نامه رسمی از هفته اول آوریل تا هفته اول نوامبر پذیرفته می شود. قبل از ارائه درخواست، متقاضیان باید اطلاعات دقیق درخواست را از دفتر بین المللی دانشگاه درخواست کنند.

شرایط عمومی برای تحصیل رشته طراحی لباس در اوکراین

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در اوکراین

یک مزیت بزرگ انتخاب اوکراین به عنوان مقصد تحصیلی مطلوب این است که شانس دریافت ویزای تحصیلی آن بیش تر است. فرآیندی که دانشجویان متقاضی از طریق آن ویزای خود را اخذ می کنند با کمک بی دریغ سفارت خانه های اوکراین به دانشجویان طی می شود. با صرف هزینه های به طور قابل توجه کم در طی فرآیند درخواست، از دانشجویان انتظار می رود اسناد و مدارک زیر را در صورت درخواست تهیه کنند:

  • فرم درخواست ویزا (در سفارت خانه)
  • اصل گذرنامه معتبر
  • سه قطعه عکس (به صورت 3 در 4)
  • اصل دعوت نامه که توسط پست اکسپرس برای دانشجو ارسال شده است.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • نتایج آزمایش HIV/ AIDS
  • گواهی پایان تحصیلات عالیه و یا مقطع متوسطه

دانشجویان فقط پس از اثبات ثبت نام می توانند برای ویزا اقدام کنند و اسناد و مدارک فوق باید قبل از مراجعه به سفارت در صورت لزوم به زبان اوکراینی یا روسی ترجمه شده و از سوی وزارت امور خارجه کشور دانشجو مورد تایید قرار گیرد. ممکن است مدارک دیگری نیز در صورت درخواست سفارت مورد نیاز باشد. همچنین ممکن است مصاحبه حضوری با متقاضی نیز درخواست شود. پس از انجام تمام تشریفات، به دانشجویان موفق ویزای دانشجویی اعطا می شود و یک نسخه در گذرنامه آن ها درج می شود.

در بدو ورود به اوکراین، کلیه دانشجویان بین المللی ملزم به دریافت اجازه اقامت هستند و این کار اغلب با کمک دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه انجام می شود. انتظار می رود که کلیه دانشجویان بین المللی که وارد اوکراین می شوند در هفته اول ورود با در دست داشتن مدارک شناسایی، گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی پزشکی از کشور خود در مرکز پلیس گزارش ورود خود را ارائه داده و ثبت نام کنند.

چگونگی زندگی دانشجویی در اوکراین

در اوکراین، بیش تر دانشجویان در دانشگاه زندگی می کنند. برخی از آن ها نیز آپارتمان اجاره می کنند. هزینه خوابگاه معمولا بالاتر از 50$ (دلار آمریکا) در ماه نیست. محوطه های دانشگاهی از کلیه امکانات برای اقامت راحت و امن برخوردارند. این امکانات شامل کتابخانه، بیمارستان، سالن بدن سازی، سالن کنفرانس و کنسرت، آزمایشگاه، و سایر امکانات آموزشی، امنیت و غیره می باشد. دانشگاه ها کتب و مطالب مرتبط با تحصیل را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. کتابخانه های دارای اتاق کامپیوتر نیز بسیار در دسترس هستند. تقریبا همه دانشگاه ها در اوکراین دارای تیم های ورزشی هستند که در رشته های مختلف با سایر همتایان خود از سایر موسسات رقابت می کنند. محبوب ترین ورزش بدون شک فوتبال است. بسیاری از دانشجویان همچنین در بازی های KVN (مسابقه طنز بین دانشکده ها یا دانشگاه ها) شرکت می کنند.

شرکت در این نوع فعالیت ها معمولا زمان زیادی را می طلبد اما اگر تیم عملکرد خوبی داشته باشد مدیریت دانشگاه نوعی انعطاف پذیری در حضور دانشجویان به آن ها می دهد. زندگی دانشجویی در اوکراین به طور محسوسی ارزان تر از زندگی در سایر کشورهای اروپایی است. بسته به شهر و سبک زندگی، متوسط بودجه ماهانه ممکن است از €150 تا €300 (یورو) معادل 200$ تا 400$ (دلار) در ماه باشد. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در اوکراین را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اوکراین

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در اوکراین در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت بعد از تحصیل در اوکراین با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *