ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا به فرد کمک خواهد کرد که به یکی از قدرتمندترین متخصص ها در این رشته تبدیل شود. تحصیل در ایتالیا که عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است دارای مزایای زیادی برای دانشجویان بین المللی است که از آن جمله می توان به کیفیت بالای آموزش، مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه ها، تحصیل به زبان انگلیسی، بورسیه های تحصیلی، دانشگاه های برتر، امنیت بالا، آب و هوای مدیترانه ای و کیفیت بالای زندگی اشاره نمود. در مقاله حاضر که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به بررسی رشته طراحی لباس در ایتالیا 2024 می پردازیم.

بهترین فرصت های تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در ایتالیا

طراحی لباس یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در ایتالیا است. در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته طراحی لباس در ایتالیا را معرفی می کنیم:

رشتهموسسه آموزشیزبان آموزششهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
طراحی لباسAccademia del Lussoانگلیسی، ایتالیایی16900€/ سال3 سالتمام وقت
طراحی لباسIED – Istituto Europeo di Design Milanانگلیسی17200€3 سالتمام وقت
طراحی لباس- میلانIUAD Accademia della Modaانگلیسی، ایتالیایینامشخص3 سالتمام وقت
طراحی لباسIstitutp Modartechانگلیسی، ایتالیایی10000€3 سالتمام وقت
طراحی لباسRaffles Milan – مدرسه بین المللی مد و طراحیانگلیسی، ایتالیایی21000€3 سالتمام وقت
طراحی لباسNABAانگلیسی، ایتالیایینامشخص3 سالتمام وقت
طراحی برای مد و لباس با دانشگاه اوکان استانبولدانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلیانگلیسینامشخص3 سالتمام وقت
مد و طراحیدانشگاه eCampusانگلیسینامشخصنامشخصتمام وقت

در بخش های بعدی به عنوان نمونه به معرفی کارشناسی رشته طراحی لباس در IED – Istituto Europeo di Design خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین دانشگاه های طراحی لباس در ایتالیا

همانطور که انتظار می رود، دانشگاه های ایتالیا وجود دارد که کیفیت بالایی در رشته طراحی لباس دارند. افرادی که می خواهند در ایتالیا تحصیل کنند، باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که رقابت برای دریافت پذیرش در این کشور ساده نخواهد بود. برخی از مهم ترین دانشگاه های ایتالیا در رشته طراحی لباس (مد و فشن) عبارتند از:

  • دانشگاه بولونیا (unibo.it) در رتبه 88
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان (polimi.it) در رتبه 94
  • دانشگاه سپینزا رم (uniroma1.it) در رتبه 115
  • دانشگاه پادوا (unipd.it) در رتبه 130
  • دانشگاه میلان (unimi.it) در رتبه 154
  • دانشگاه پیزا در رتبه 161
  • دانشگاه پلی تکنیک باری در رتبه 192
  • دانشگاه فلورانس (unifi.it) در رتبه 198
  • دانشگاه فدریکو دوم در ناپل در رتبه 205

منبع: edurank

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در ایتالیا

کارشناسی ارشد طراحی لباس یکی از محبوب ترین گزینه های تحصیل در ایتالیا است. در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در ایتالیا را معرفی می کنیم:

رشتهموسسه آموزشیزبان آموزششهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
مدیریت مد و طراحیRome Business Schoolانگلیسی12000€1 سالتمام وقت
طراحی مد و لباس پایدارAccademia del Lussoانگلیسی23900€1 سالتمام وقت
طراحی لباسIED – Istituto Europeo di Design Milanانگلیسی19200€1 سالتمام وقت
طراحی و تجارت لباسRaffles Milan – مدرسه بین المللی مد و طراحیانگلیسی، ایتالیایینامشخص10 ماهتمام وقت
طراحی لباسAccademia Costume & Modaانگلیسی، ایتالیایینامشخصنامشخصتمام وقت
طراحی لباس و پارچهNABAانگلیسی، ایتالیایینامشخص2 سالتمام وقت
تحول و تکامل طراحی لباسIFDA Italian Fashion & Design Academyانگلیسی، ایتالیایینامشخص10 ماهتمام وقت
مد در لباس مردانهRaffles Milan – مدرسه بین المللی مد و طراحیایتالیایینامشخص10 ماهتمام وقت
طراحی لباسScuola di Moda Vitaliایتالیایینامشخص660 ساعتپاره وقت
مهندسی مدScuola di Moda Vitaliایتالیایینامشخص660 ساعتپاره وقت

در بخش های بعدی به عنوان نمونه به معرفی کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در IED – Istituto Europeo di Design خواهیم پرداخت.

تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در IED ایتالیا

تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در IED ایتالیا

کارشناسی رشته طراحی لباس در IED – Istituto Europeo di Design ایتالیا یک برنامه تمام وقت است که 3 سال به طول می انجامد. این برنامه دارای بورسیه تحصیلی است. تاریخ های شروع این برنامه، هزینه تحصیل و شیوه آموزش آن به شرح زیر است:

تاریخ شروعهزینه تحصیل بر حسب یوروشیوه آموزش
اکتبر 202117200€آموزش در محل دانشگاه
اکتبر 202217200€آموزش در محل دانشگاه
اکتبر 202317200€آموزش در محل دانشگاه

محل آموزش این برنامه میلان، یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل و یکی از پایتخت های مد جهان می باشد. این کورس طراحان لباس را با توانایی های سبکی و خلاقانه همراه با توانایی تعریف محصولات نوآورانه و قرار دادن محصول نهایی در بازار آموزش می دهد. کلکسیون های مختلف و تولید نمونه های اولیه، زمینه های اصلی تخصصی است که در طول 3 سال تحصیل به دانشجویان ارائه می شود. این کورس برای دانشجویانی طراحی شده است که می خواهند به شغلی حرفه ای در صنعت مد مانند طراح لباس، طراح پارچه، مدیر محصول، و غیره دست یابند.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در IED ایتالیا

کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در IED – Istituto Europeo di Design ایتالیا یک برنامه تمام وقت است که یک سال به طول می انجامد. این برنامه دارای بورسیه تحصیلی است و زبان آموزش آن انگلیسی است. تاریخ های شروع این برنامه، هزینه تحصیل و شیوه آموزش آن به شرح زیر است:

تاریخ شروعهزینه تحصیل بر حسب یوروشیوه آموزش
ژانویه 202219200€آموزش در محل دانشگاه
ژانویه 202319200€آموزش در محل دانشگاه
ژانویه 202419200€آموزش در محل دانشگاه

محل آموزش برنامه شهر میلان است. این کورس به عنوان یک لابراتوار خلاقانه کار می کند که دانشجویان را به سمت دستیابی تدریجی به یک روش توسعه پروژه مشخص راهنمایی می کند. کار در سیستم مد در ایتالیا به معنای کار در یک محیط مشخص و منحصر به فرد است که به معنی ترکیب طراحی، سبک، تولید و تغییرات جامعه که تاریخ را رقم زده است، می باشد.

دانشجویان توانایی خود در کشف روند مد، ترکیب دانش نظری و آگاهی از طراحی ایتالیایی را با خلاقیت و تعریف یک زبان مد قوی و ابتکاری از نظر ایده هال، اشکال، منسوجات، رنگ ها و فرآیندهای تولید بهبود می بخشند. دانشجویان با تمرین در 4 کارگاه موضوعی مختلف اختصاص داده شده به لباس زنانه، لباس مردانه، سفارشی و معاصر، استعدادهای خلاقیت خود را ارتقا می بخشند. این پروژه ها روش های خیاطی سطح بالا و ابزارهای تحقیق و توسعه پروژه را برای پاسخگویی به نیازهای بازار در آینده در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر، رشته طراحی لباس یکی از رشته های گران قیمت در بسیاری از کشورهای جهان است. در ایتالیا اما شرایط بسیار متفاوت خواهد بود. باید به این نکته اشاره کرد که ایتالیا یکی از کشورهای ارزان قیمت است و شهریه سنگینی پیش روی دانشجویان خارجی نیست. دانشگاه های نیمه خصوصی ایتالیا، شهریه ای در حدود 4000€ (یورو) را در نظر گرفته اند. این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد ارزشمند باشد.

افرادی که در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند، برای هر سال، به شهریه ای در حدود 2000€ (یورو) و کمتر نیاز خواهند داشت. با این حال، دانشجویان در این کشور می توانند از بورسیه های تحصیلی نیز استفاده کنند. به همین دلیل، نیازی به نگرانی درباره شهریه تحصیلی در این کشور نیست. دانشجویان می توانند در این کشور بدون نیاز به پرداخت شهریه، دوره آموزشی خود را پشت سر بگذارند. افرادی که قصد دارند در دانشگاه های خصوصی و آکادمی های موجود تحصیل کنند، هزینه های تحصیل معمولا بیش از 15000€ (یورو) در سال برای رشته طراحی لباس است. این هزینه ها باید توسط فرد پرداخت شود و بورسیه به آن تعلق نمی گیرد.

شرایط کار پس از تحصیل طراحان لباس در ایتالیا

افرادی که می خواهند پس از تحصیل در ایتالیا، در این کشور کار کنند، می توانند امتیازهای زیادی را نیز به دست آورند. سطح درآمد در ایتالیا برای این افراد می تواند بسته به تجربیات و تخصصشان متفاوت باشد. برخی از مهم ترین مشاغلی که این افراد می توانند به دست آورند عبارتند از:

  • طراح مد و فشن
  • کارشناس مد
  • خیاط
  • دستیار طراحی مد
  • مدیر فروش مد
  • مدیر تبلیغات

این افراد قطعا درآمد متفاوتی را نیز به دست می آورند. payscale گزارش می دهد که یک فرد در این صنعت به طور متوسط می تواند 33478€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد. بدون شک افرادی که برای برندهای مطرح فعالیت می کنند، می توانند تا 3 برابر این مبلغ نیز به راحتی درآمد کسب کنند.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباب تحصیل در ایتالیا

در این بخش به برخی از سوالات پرتکرار علاقه مندان به تحصیل در ایتالیا پاسخ می دهیم:

  • آزمون های زبان مورد قبول دانشگاه های ایتالیا برای زبان انگلیسی کدامند؟ TOEFL، PTE Academic، TOEIC، IELTS، C1 Advanced یا C2 Proficiency.
  • تحصیل در ایتالیا چگونه است؟ اساتید و دانشجویان صمیمی و کمک کننده هستند، فضای فرهنگی بسیار متنوع است و معماری بسیار عالی است. با این حال، اگرجه ممکن است ایتالیایی ها صمیمی و مهربان باشند اما ممکن است صحبت با آن ها دشوار باشد زیرا همه به زبان انگلیسی تسلط ندارند.
  • محبوب ترین رشته های دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا کدامند؟ اقتصاد، مطالعات منطقه ای و فرهنگی، معماری، روابط بین الملل، طراحی لباس و مدیریت بازرگانی.
  • متوسط هزینه های تحصیل در ایتالیا چه مبلغی است؟ در دانشگاه های دولتی بین 800€ تا 5000€ (یورو) در سال و در دانشگاه های خصوصی بین 3000€ تا 35000€ (یورو) در سال.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در ایتالیا در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

  1. مهسا گفت:

    سلام خسته نباشید
    آکادمی مد و لباس del lusso
    آزمون ورودی داره ?
    منظورم زبان نیست
    یعنی تنها با رزوه کاری میشه ثبت نام کرد

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام
      این سوال باید بسته به کورس انتخابی شما مورد بررسی قرار گیرد، به طور کلی آکادمی del Lusso’s دارای آزمون ورودی نمیباشد و پذیرش شما منوط به مدارکی شامل cv، نمونه کار، مدرک زبان و غیره می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *