ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در ایرلند

تحصیل رشته طراحی لباس در ایرلند

بررسی تحصیل رشته طراحی لباس در ایرلند نشان میدهد سیستم آموزشی این کشور برای کمک به دانشجویان جهت دستیابی به تمام توانایی هایشان طراحی شده است. دولت ایرلند هر ساله 728000000€ (یورو) در موسسات آموزش عالی سرمایه گذاری می کند. این امر باعث می شود ایرلند یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان را داشته باشد. به این ترتیب، تحصیل در ایرلند یک انتخاب عالی برای هر دانشجوی بین المللی است. این کشور با داشتن موسسات دارای رتبه بین المللی، انتخاب محبوب دانشجویان از سراسر جهان است. از طرف دیگر، ایرلند به طور مداوم به عنوان یک کشور امن و صلح آمیز در رده بندی جهانی شناخته می شود، که با استقبال مردم این کشور از دانشجویان تکمیل می گردد. در مقاله حاضر که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده به بررسی رشته طراحی لباس در ایرلند 2021 می پردازیم.

تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در کالج گریفیث ایرلند

در این بخش به عنوان نمونه به بررسی رشته طراحی لباس در مقطع کارشناسی در کالج گریفیث ایرلند می پردازیم. این برنامه به صورت تمام وقت است و 3 سال به طول می انجامد. این دوره دانشجویان را در تمام جنبه های صنعت مد غوطه ور می سازد و آنان را برای هر نقشی که هم به قدرت خلاقیت و هم به دانش فنی و تجاری نیاز دارد، آماده می سازد. از طریق واحدهایی در زمینه طراحی مد و لباس و تولید لباس، دانشجویان مهارت های عملی را توسعه داده و فلسفه طراحی فردی را کشف می کنند. از تولید مفهوم، طراحی پیشرفته و توسعه الگو تا خلق لباس، دانشجویان با استفاده از تکنیک های تولید معاصر، یک کلکسیون مد خلق می کنند. برنامه درسی این دوره، آموزش در پویاترین الگوی 3DCAD و فناوری تولید (CAM) را همراه با دانش کسب و کار و کار حرفه ای ارائه می دهد.

دانشجویان این برنامه یاد می گیرند وقتی با چالش های طراحی رو به رو می شوند خلاقانه فکر کنند و خود را با تغییرات صنعت سازگار کنند. فارغ التحصیلان آن دارای مهارت های کارآفرینی قدرتمندی هستند؛ کلکسیون آن ها را می توان در Brown Thomas Create، Havana Boutique، Marion Cuddy ،Om Diva و در the Design House یافت. در طول این دوره، دروس توسط طراحان مشغول به کار، تکنولوژیست های لباس، مورخان هنر، عکاسان، روزنامه نگاران و غیره تدریس می شود و این تضمین می کند که دانشکده طراحی پیوندهای قوی با صنعت را حفظ می کند. کالج گریفیث هر سال به دانشجویان و فارغ التحصیلان این برنامه دوره های کارآموزی در شرکت های مد در ایرلند و خارج از ایرلند را اعطا کرده است.

تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در کالج گریفیث ایرلند

هزینه های تحصیل رشته طراحی لباس در ایرلند

بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در ایرلند نشان می دهد دولت این کشور متعهد به حمایت از دانشجویان است و در سال 2020 بیش از یازده میلیارد یورو در بخش آموزش سرمایه گذاری کرده است. همچنین برای جذب دانشجویان بین المللی صدها برنامه بورسیه و تامین مالی در این کشور در دسترس است. هزینه تحصیل در ایرلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و دانشجویان کشورهای دیگر متفاوت است. در این کشور مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی برای شهروندان ایرلند، کشورهای عضو اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس رایگان است. البته همه برنامه های کارشناسی در دانشگاه های دولتی رایگان نیستند. در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا باید انتظار شهریه ای بین 3000€ تا 30000€ (یورو) در هر سال تحصیلی را داشته باشند.

اما هزینه های تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا در ایرلند بر حسب یورو به شرح زیر است:

هزینه های تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در ایرلند

در ایرلند، تمامی دانشجویان بین المللی اعم از شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان غیر آن ها باید هزینه خدمات دانشجویی که حداکثر 3000€ (یورو) در سال است را برای خدمات دانشجویی مانند حمایت از باشگاه ها پرداخت کنند. این هزینه از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است و هر ساله می تواند تغییر کند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند برای دانشجویان بین المللی می تواند ماهانه بین 550€ تا 1000€ (یورو) باشد؛ در واقع، هزینه های زندگی در این کشور از متوسط منطقه اروپا کمی بیش تر است. متوسط هزینه های زندگی (شامل هزینه های محل اقامت) در برخی شهرهای ایرلند بر حسب یورو به شرح زیر است:

متوسط هزینه های زندگی در برخی شهرهای ایرلند

هزینه های زندگی در شهرهای کوچک تر ایرلند نیز همانند گالوی 800€ تا 1100€ (یورو) برآورد می شود.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در ایرلند

پس از ارائه درخواست به یکی از دانشگاه های ایرلند، متقاضیان نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی دریافت می کنند. شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا جهت تحصیل در ایرلند به مدت بیش از 12 ماه به ویزای دانشجویی (ویزای نوع D) نیاز دارند. حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ ورود به ایرلند متقاضیان می توانند برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنند. درخواست ویزای نوع D یا ویزای Type D به صورت آنلاین انجام می گیرد. برای درخواست، متقاضیان باید به سادگی یک فرم درخواست آنلاین را در وب سایت Irish Naturalization and Immigration Service پر کنند. در ادامه متقاضیان باید دستورالعمل ها را دنبال نموده و مستندات پشتیبانی خود را ارائه دهند.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی ایرلند عبارتند از:

  • دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • گذرنامه بین المللی
  • نامه درخواست (انگیزه نامه)
  • نامه پذیرش دانشگاه/ کالج
  • رسید پرداخت شهریه
  • وضعیت اشتغال یا هر گونه مدرکی درباب وقفه موجود در تحصیلات متقاضی
  • گواهینامه مهارت زبان انگلیسی (IELTS ،TOEFL ،CBE)
  • سند اثبات تمکن مالی (صورتحساب های بانکی، اسناد بورس تحصیلی، و غیره)
  • گواهی پزشکی

ممکن است لازم باشد متقاضیان اطلاعات بیومتریک خود را نیز به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ارائه دهند. زمان پردازش ویزا بسته به ملیت و سایر عوامل متغیر است. معمولا از تاریخ ارسال درخواست، طی 4 تا 8 هفته متقاضیان پاسخ دریافت می کنند.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباب تحصیل در ایرلند

در این بخش به برخی سوالات پرتکرار علاقه مندان به تحصیل در ایرلند پاسخ می دهیم:

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل در ایرلند کار کنند؟ بله. دانشجویان غیر منطقه اقتصادی اروپا (EEA) با مجوز Stamp 2 برای اقامت در ایرلند می توانند تا 20 ساعت در هفته در طول ترم و حداکثر تا 40 ساعت در هفته در تعطیلات کار کنند.
  • دانشگاه های ایرلند کدام آزمون های رسمی زبان انگلیسی را می پذیرند؟ IELTS، TOEFL، PTE Academic و C1 Advanced.
  • بهترین شهرهای ایرلند برای تحصیل کدامند؟ دوبلین، کورک، گالوی، مینوث، و لیمریک.
  • بهترین دانشگاه های ایرلند کدامند؟ کالج ترینیتی دوبلین، کالج سلطنتی جراحان ایرلند، کالج دانشگاهی دوبلین، دانشگاه ملی ایرلند (گالوی)، کالج دانشگاهی کورک، دانشگاه مینوث، دانشگاه دوبلین سیتی، دانشگاه لیمریک، و دانشگاه فنی دوبلین.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در ایرلند در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *