ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در ایسلند

تحصیل رشته طراحی لباس در ایسلند

با توجه به استانداردهای بالای آموزشی و هزینه های تحصیل مقرون به صرفه، تحصیل رشته طراحی لباس در ایسلند انتخاب مناسبی برای علاقه مندان است. ایسلند به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. نه تنها سیستم آموزشی عالی ایسلند مدرن و پیشرفته است، بلکه با انتخاب آن به عنوان مقصد تحصیل دانشجویان می توانند در یک کشور زیبا و دیدنی تحصیل و زندگی کنند. ایسلند به عنوان “سرزمین یخ و آتش” شناخته می شود.

آب و هوای فراشمالگانی ایسلند تجربه ای منحصر به فرد را با فرصت های فراوان برای لذت بردن از فضای باز برای دانشجویان فراهم می سازد. هر دانشجوی بین المللی که ایسلند را انتخاب می کند می تواند تضمین کند که اوقات فوق العاده ای را در این کشور شگفت انگیز و استقبال کننده از دانشجویان خواهد گذراند. در مقاله حاضر که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به بررسی رشته طراحی لباس در ایسلند 2021 می پردازیم.

تاریخچه تحصیل رشته طراحی لباس در ایسلند

طراحی لباس در واقع نوعی هنر است که به خلق لباس و سایر لوازم جانبی اختصاص دارد که بخشی از سبک زندگی افراد را تشکیل می دهند. طراحی لباس مدرن را بیش تر می توان به 2 دسته گسترده تقسیم کرد: پیش دوخته و هایوت کوت یا مد سطح بالا. مجموعه های هایوت کوت به مجموعه ای از مشتریان ممتاز اختصاص یافته و دارای اندازه سفارشی هستند. مجموعه های نوع پیش دوخته دارای اندازه استاندارد هستند و به صورت سفارشی دوخته نشده اند، بنابراین این مجموعه ها برای تولیدهای بزرگ تر مناسب ترند. امروزه طراحی لباس به یک رشته محبوب و پر متقاضی تبدیل شده است و موسسات آموزشی زیادی در سراسر جهان به ارائه برنامه های این رشته به علاقه مندان و متقاضیان می پردازند. در کشور ایسلند نیز رشته طراحی لباس در برخی کالج ها و دانشگاه های این کشور ارائه می شود.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در ایسلند

دانشگاه ها و کالج های ایسلند دارای جهت گیری بین المللی هستند. این کشور از بیش از 50 کشور در سراسر جهان دانشجو می پذیرد. در حال حاضر، از هر 15 دانشجو که در ایسلند تحصیل می کنند یک نفر دانشجوی بین المللی است. از طرف دیگر، برنامه های زیادی در ایسلند به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین، بسیاری از ساکنان ایسلند نیز از اقوام و نژادهای مختلف هستند و این امر نیز ایسلند را به یک جامعه بین المللی کاملا مرکب تبدیل کرده است. خصلت تبعیض قائل نشدن و پذیرنده بودن مردم ایسلند در نحوه آموزش دیگران توسط آن ها ظاهر می شود. این خصلت ایسلندی ها را می توان در نحوه آموزش، برقراری ارتباط، تعامل و حتی در روش کار دانشجویان با یکدیگر مشاهده کرد. ایسلند یک محیط مرکب است که برای همه باز و دوستانه است.

دانشجویان خارجی غالبا هیچ مشکلی برای آشنایی با مردم ایسلند در جوامع خود ندارند. نمودار زیر فراز و فرود تغییر تعداد دانشجویان در ایسلند را نشان می دهد:

تحولات تعداد دانشجویان در ایسلند

ایسلند از بهترین موسسات آموزشی نه تنها در اروپا بلکه در جهان برخوردار است. حتی دانشگاه ریکیاویک ایسلند در رتبه بندی بین 20% برتر دنیا برای تحصیلات دانشگاهی قرار دارد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های ایسلند بسیار مقرون به صرفه است و حتی دانشجویان بین المللی می توانند در برخی از دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند. آموزش باکیفیت، زیبایی های طبیعت، یادگیری زبان ایسلندی و کار ضمن تحصیل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ایسلند می باشند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در ایسلند

به طور کلی، برای برآمدن از پس هزینه زندگی در ایسلند دانشجویان باید حداقل 900€ تا 1000€ (یورو) در ماه بودجه داشته باشند. تجزیه و تحلیل هزینه های زندگی در این کشور نشان دهنده عمده هزینه های زیر است:

  • محل اقامت: 600€ تا 1200€ (یورو) در ماه بسته به نوع مسکن؛ گاهی بیش تر
  • غذا و مواد غذایی: 300€ تا 400€ (یورو) در ماه
  • کارت حمل و نقل ماهانه: 37€ (یورو)؛ دانشجویان ممکن است تخفیف دریافت کنند
  • کتاب و متریال های تحصیلی: 250€ (یورو) در ترم
  • فعالیت های اوقات فراغت: 150€ تا 180€ (یورو) در ماه.

قیمت برخی اقلام مصرفی در ایسلند به شرح زیر است:

عنوانقیمت بر حسب یورو
1 کیلوگرم سیب2.08€
1 کیلوگرم پنیر محلی10.06€
1 کیلوگرم برنج سفید2.31€
1 کیلوگرم موز1.98€
1 کیلوگرم گوجه فرنگی2.05€
1 کیلوگرم پیاز1.42€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)2.72€
1 کیلوگرم سیب زمینی2.05€
1 لیتر شیر معمولی1.10€
1 کیلوگرم فیله مرغ13.00€

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در ایسلند

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در ایسلند

در این بخش به برخی سوالات رایج علاقه مندان به تحصیل در ایسلند پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در ایسلند چگونه است؟ دانشگاه های ایسلند به داشتن کلاس هایی با اندازه کوچک معروف هستند. این بدان معناسبت که دانشجویان برای طرح سوالات یا شرکت در بحث نیازی به احساس ترس و وحشت ندارند. مدرسان در صورت نیاز می توانند به دانشجویان کمک های فردی و بیش تر ارائه دهند. در حالی که دانشجویان در دانشگاه های ایسلند تحصیل می کنند می توانند در خارج از کلاس های خود از زندگی اجتماعی پررونقی نیز لذت ببرند. با وجود کوه ها و آتشفشان های فراوان برای صعود یا رودخانه ها برای قایق رانی، دانشجویان می توانند در فرهنگ ایسلند غرق شوند در حالی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این کشور هستند.
  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های ایسلند کدامند؟ PTE Academic، TOEFL، IELTS، C1 Advanced یا C2 Proficiency.
  • محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در ایسلند کدامند؟ مطالعات حقوقی، مطالعات فرهنگی، علوم کامپیوتر، مطالعات زیست محیطی و مدیریت.
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل در ایسلند کار کنند؟ بله. ویزاهای دانشجویی در ایسلند از انعطاف پذیری کافی برخوردار هستند تا دانشجویان بتوانند در حالی که مشغول تحصیل هستند برای مجوز کار درخواست ارائه دهند. دانشجویانی که تبعه کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و باید اجازه اقامت دانشجویی و همچنین قرارداد کار داشته باشند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در ایسلند در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه بهترین شهرهای ایسلند برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *