ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در برزیل

با وجود آموزش با استاندارد بالا، دانشگاه های برتر، سواحل بکر، جنگل های بارانی آمازون، کارناوال ها و موکب های پر جنب و جوش، انتخاب تحصیل رشته طراحی لباس در برزیل می تواند یک فرصت عالی برای تحصیل، زندگی و سفر متقاضیان در یک کشور منحصر به فرد باشد. برزیل کشوری پر جنب و جوش مملو از فرهنگ ها، غذاها و ماجراجویی هاست. برزیل کشوری عظیم است که تقریبا نیمی از کل قاره آمریکای جنوبی را تشکیل می دهد. برزیل نه تنها کشوری است که چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان دارد بلکه پتانسیل تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی محبوب را نیز دارد. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در برزیل می پردازیم.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در برزیل

برزیل با 8.5 میلیون کیلومتر مربع مساحت بزرگ ترین کشور در آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین است و بیش از 208 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. این امر باعث می شود برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و ششمین کشور پرجمعیت جهان باشد. این کشور از نظر فرهنگی و قومی متنوع و مقصدی مناسب برای دانشجویان بین المللی است. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در برزیل عبارت است از:

مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در برزیل

برزیل به دلیل فرهنگ درخشان و پر جنب و جوش خود که تحت تاثیر انواع سنت ها و تاریخ ها می باشد شناخته شده است. این کشور صوت موسیقی متمایزی دارد و به دلیل کارناوال های خارق العاده سامبا مشهور است. برزیل می تواند بهترین انتخاب برای دانشجویانی باشد که فوتبال ورزش مورد علاقه آنان است.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در برزیل

در برزیل دانشگاه ها آزاد هستند تا هزینه های تحصیل خود را تعیین کنند. این بدان معنی است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف برزیل می توانند بسیار متفاوت باشند. هزینه تحصیل در برزیل بدون توجه به سطح تحصیلات به طور کلی در محدوده 2000USD تا 10000USD (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی است. هزینه تحصیل معمولا قبل از شروع سال تحصیلی بعدی قابل پرداخت است. به طور رسمی، هزینه ها باید به صورت رئال برزیل پرداخت شود اما برخی دانشگاه ها دلار آمریکا را نیز قبول می کنند. با صعود شهرت آموزش عالی برزیل، گزینه های بورس تحصیلی در دسترس دانشجویان بین المللی در این کشور نیز افزایش می یابد. بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به سطح تحصیلات، رشته، تابعیت و این که آیا به زبان پرتغالی تحصیل خواهد کرد یا انگلیسی بستگی دارد.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در برزیل

برخلاف بسیاری از مقاصد تحصیل در خارج از کشور، در کشور بزرگ برزیل شهرهای بسیار زیادی وجود دارد که هزینه زندگی در هر کدام از آن ها می تواند متفاوت باشد. در این جا به عنوان نمونه هزینه های زندگی در سائوپائولو یعنی بزرگ ترین شهر برزیل را که بهترین دانشگاه کشور را نیز در خود جای داده است را مورد بررسی قرار می دهیم. هزینه های زندگی در این شهر با هزینه های زندگی در ریو دو ژانیرو و برازیلیا قابل مقایسه است. به طور کلی، متوسط هزینه های زندگی برای یک نفر در سائوپائولو به استثنای اجاره بها 2500BRL (رئال برزیل) معادل 470USD (دلار آمریکا) در ماه است. برخی از هزینه های زندگی در سائوپائولو به طور متوسط به صورت زیر است:

عنوانهزینه/ قیمت
بر حسب رئال برزیلبر حسب دلار آمریکا
اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه)2300BRL430USD
خدمات رفاهی (متوسط ماهانه)270BRL50USD
کارت حمل و نقل عمومی ماهانه275BRL50USD
غذا (رستوران ارزان قیمت)30BRL5.50USD
قهوه7BRL1.30USD
شیر (1 لیتر)4BRL0.75USD
سبزیجات (1 کیلوگرم)6BRL1.10USD
تخم مرغ (12 عدد)8BRL1.50USD
آب (1.5 لیتر)3BRL0.55USD
مرغ (1 کیلوگرم)16BRL3USD
نان (یک قرص)6BRL1.10USD

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در برزیل

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در برزیل

دانشجویان برای تحصیل در موسسات آموزش عالی برزیل به ویزا احتیاج دارند. این ویزا معمولاً ویزای اقامت موقت (temporary residence visa) است که اجازه تحصیل یک ساله را می دهد. سپس این ویزا می تواند متناسب با نیازهای تحصیلی دانشجو تمدید شود. مراحل درخواست ویزا ممکن است 3 ماه طول بکشد. برای درخواست ویزا، به طور کلی متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • گذرنامه معتبر
  • اثبات بودجه کافی
  • نامه تأیید از طرف موسسه آموزشی مورد تایید وزارت آموزش برزیل
  • دو قطعه عکس به اندازه عکس گذرنامه
  • مدارک پزشکی
  • دو عدد فرم درخواست چاپ شده و امضا شده
  • مدارک عدم سوء پیشینه کیفری، به صورت اصل و کپی

همچنین، دانشجویان ظرف 30 روز از ورود به برزیل، باید در پلیس فدرال ثبت نام کنند. این امر به دانشجویان این امکان را می دهد که کارت شناسایی خارجی ها را به دست آورند. در صورت نیاز به تمدید/ تجدید ویزا، دانشجو باید درخواست خود را حداقل 30 روز قبل از انقضا ارسال کند.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره تحصیل در برزیل

در این بخش به برخی سوالات پرتکرار علاقه مندان به تحصیل در برزیل پاسخ می دهیم:

  • آیا دانشجویان بین المللی در برزیل می توانند حین تحصیل در این کشور کار کنند؟ بله. از اواخر سال 2016 دانشجویان می توانند در کنار تحصیل در این کشور کار کنند. این امر فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا هزینه های تحصیل خود را تامین کنند و در اوقات فراغت خود از کاوش در شهر جدید خود لذت ببرند. این شکل جدید ویزای کار همچنین به دانشجویان اجازه می دهد تا در صورت دریافت پیشنهاد کار، پس از تحصیل در برزیل اقامت داشته باشند. با این حال، تبدیل ویزا از تحصیلی به کاری کمی طول می کشد، بنابراین دانشجویان باید مطمئن شوند که خوب برنامه ریزی کرده اند.
  • دانشگاه های دارای رتبه برتر برزیل کدامند؟ دانشگاه سائوپائولو، دانشگاه کامپیناس، دانشگاه فدرال سانتا کاتارینا، دانشگاه فدرال میناس گرایس، دانشگاه فدرال ریو گراند دوسول، و دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو برخی از بهترین دانشگاه های برزیل بر اساس رتبه بندی های بین المللی هستند.
  • بهترین شهرهای برزیل برای تحصیل کدامند؟ سائوپائولو، ریو دو ژانیرو، سالوادور، و برازیلیا برخی از بهترین شهرهای دانشجویی برزیل هستند.
  • محبوب ترین رشته ها در برزیل برای دانشجویان بین المللی کدامند؟ برنامه های تحصیلی در زمینه زیست شناسی، دندانپزشکی، پزشکی، پوست پزشکی، دامپزشکی و MBA.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای رسالت همیشگی خود همواره آماده راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در برزیل هستید پیشنهاد می کنیم جهت رفع ابهامات و پاسخ به سوالات خود در این زمینه با کارشناسان ما در این موسسه در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *