ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس

تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس

تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس از طریق دانشگاه های هنر در شهرهای مختلف یک انتخاب مناسب برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل است. این رشته در بلاروس در بسیاری از دانشگاه های هنر تدریس می شود و هر ساله دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل در این رشته وارد بلاروس می شوند. هزینه تحصیل در بلاروس برای دوره های طراحی لباس بسیار مناسب است و دانشجویان خارجی به راحتی می توانند از پس هزینه های آن برآیند.

پس از فارغ التحصیلی از هر دانشگاه هنری در بلاروس، این دانشجویان خارجی ممکن است در هر صنعت مدی کار کنند. دوره ها و مدارک رشته طراحی لباس بلاروس در سطح جهانی شناخته شده اند زیرا بلاروس صنعت مد بسیار محبوب خود را دارد. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در بلاروس می پردازیم.

تاریخچه تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس

کیفیت آموزش در دانشگاه های هنر بلاروس که طراحی لباس را آموزش می دهند بسیار بالا است و کادر آموزشی آن ها بسیار ماهر هستند. آن ها در یک فضای بسیار دوستانه به دانشجویان خارجی این دانشگاه ها در بلاروس آموزش می دهند. طراحی لباس در بلاروس در 2 سطح آموزش داده می شود: لیسانس و فوق لیسانس. مقطع کارشناسی در این کشور 4 سال به طول می انجامد و کلیه متقاضیان خارجی که می خواهند وارد این مقطع در رشته طراحی لباس شوند باید دیپلم دبیرستان خود را برای پذیرش در دانشگاه های هنر بلاروس ارائه دهند. مقطع کارشناسی ارشد نیز به مدت 2 سال در دانشگاه های این کشور تدریس می شود و کلیه متقاضیان خارجی و ملی برای پذیرش باید از قبل مدرک کارشناسی داشته باشند زیرا این از الزامات تحصیل در بلاروس در رشته طراحی لباس در دانشگاه های هنر است.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه دولتی بلاروس

تاریخچه گروه طراحی لباس دانشگاه دولتی بلاروس تاکنون کمی بیش تر از یک سال است، اما این تاریخچه یک گروه در حال توسعه و آینده دار است که دانش مدرن در تخصص طراحی را با مطالعه عمیق در زمینه مد و لباس و لوازم جانبی به دانشجویان خود ارائه می دهد. این برداشت از گروه به دلیل توسعه فعال در کشور بلاروس در زمینه های مختلف صنعت مد است. گروه طراحی لباس دارای یک پتانسیل آموزشی منحصر به فرد است. با تحصیل در رشته طراحی لباس و لوازم جانبی، دانشجویان دانش نظری عمیقی در این زمینه و مهارت های عملی لازم برای کار حرفه ای به عنوان یک طراح را دریافت می کنند. این گروه قصد دارد زمینه های همکاری بین المللی و مشارکت دانشجویان و مدرسان در هفته مد بلاروس و برخی رویدادهای دیگر را توسعه دهد.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه دولتی بلاروس

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس

شرایط ویزا برای دانشجویانی که می خواهند در بلاروس تحصیل کنند بسته به تابعیت آن ها متفاوت است. اما معمولا به این صورت است که دانشجویان قبل از سفر به بلاروس باید به سفارت بلاروس در کشور خود مراجعه نموده و درخواست ویزا کنند. به هنگام ارائه درخواست در سفارت، دانشجویان باید گذرنامه معتبر بین المللی و دعوت نامه تحصیلی از اداره مهاجرت بلاروس داشته باشند. از دانشجویان انتظار می رود که مدارک زیر را در سفارت ارائه دهند:

  • دعوت نامه تحصیلی رسمی
  • فرم درخواست
  • ده قطعه عکس بیومتریک (به صورت 4 x 6 cm)
  • گذرنامه معتبر بین المللی
  • اصل کلیه مدارک تحصیلی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • اصل شناسنامه

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس

در مقایسه با سایر کشورهایی اروپایی، هزینه زندگی در بلاروس پایین است. دانشجویان بین المللی می توانند انتظار 200USD تا 300USD (دلار آمریکا) در ماه را برای پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور داشته باشند. بسیاری از موسسات آموزش عالی در بلاروس برای دانشجویان در دانشگاه محل اقامت فراهم می کنند. البته محل اقامت در خارج از دانشگاه نیز برای دانشجویان در دسترس است. در صورتی که دانشجویان زندگی در خوابگاه را انتخاب کنند باید اطلاع داشته باشند که اتاق های خوابگاه ها معمولا بین یک تا سه دانشجو تقسیم می شود. هزینه خوابگاه ها بسته به تعداد نفرات و نوع خوابگاه متفاوت است. انتظار می رود دانشجویان ماهانه بین 15USD تا 50USD (دلار آمریکا) برای خوابگاه دانشجویی بپردازند. گزینه بعدی دانشجویان جهت اسکان اجازه آپارتمان است. اجاره بها با توجه به موقعیت مکانی، تعداد اتاق ها و امکانات رفاهی ارائه شده متفاوت است.

مقایسه اجاره بها در بلاروس

جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در بلاروس را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب دلار آمریکا
شیر معمولی (1 لیتر)0.65$
قرص نان تازه سفید (500 گرم)0.50$
برنج سفید (1 کیلوگرم)0.93$
تخم مرغ معمولی (12 عدد)1.17$
پنیر محلی (1 کیلوگرم)5.44$
فیله مرغ (1 کیلوگرم)3.03$
گوشت گاو (1 کیلوگرم)5.75$
سیب (1 کیلوگرم)1.22$
موز (1 کیلوگرم)1.14$
پرتغال (1 کیلوگرم)1.68$
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.71$
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.49$
پیاز (1 کیلوگرم)0.51$
آب (بطری 1.5 لیتری)0.55$

همچنین، قیمت کارت ماهانه حمل و نقل در بلاروس 13.43USD (دلار آمریکا) است. صرف غذای سه قسمتی برای دو نفر در رستورانی با کیفیت متوسط نیز 25.93USD (دلار آمریکا) می باشد.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباب تحصیل در بلاروس

در این بخش به برخی سوالات پرتکرار علاقه مندان به تحصیل در بلاروس پاسخ می دهیم:

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل در بلاروس کار کنند؟ خیر. طبق قوانین بلاروس، دانشجویان خارجی مجاز به کار در طول تحصیل خود در این کشور نیستند.
  • دلایل و مزایای تحصیل در بلاروس کدامند؟ هزینه های پایین تحصیل، استاندارد بالای آموزش، تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های پایین زندگی، احتمال اقامت و اسکان دائم در اروپا، محیط امن و صمیمی، یادگیری زبان روسی/ بلاروسی، مدارک شناخته شده در سطح بین المللی، عدم نیاز به آیلتس و تاقل برای اخذ پذیرش، فرصت های شغلی بسیار خوب پس از اتمام تحصیل و غیره.
  • کدام دانشگاه های بلاروس در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب نموده اند؟ در حال حاضر دو دانشگاه یعنی دانشگاه دولتی بلاروس و دانشگاه فنی ملی بلاروس (BNTU) در رنکینگ های بین المللی دانشگاهی رتبه کسب کرده اند. به عنوان مثال، در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021، دانشگاه دولتی بلاروس رتبه 317 و BNTU رتبه 801 را دارا هستند.
  • شهرهای دانشجویی بلاروس را نام ببرید؟ میسنک، گومل، گرودنو، ویتبسک و برست.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای رسالت همیشگی خود همواره آماده راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنانچه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در بلاروس هستید پیشنهاد می کنیم جهت رفع ابهامات و پاسخ به سوالات خود در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در بلاروس با کارشناسان ما در این موسسه در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *