ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان

تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان

با توجه به توسعه فزاینده بلغارستان از نظر استانداردهای آموزشی و افزایش در حال رشد دانشجویان بین المللی آن، تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان یک گزینه انتخابی جدید و در عین حال مناسب برای علاقه مندان به تحصیل این رشته در خارج از کشور می باشد. بلغارستان که قبلا به عنوان یک مقصد تحصیلی مورد بی توجهی قرار گرفته بود در حال حاضر دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند به طوری که سالانه بیش از 1500 دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل وارد این کشور می شوند. دانشجویان از سراسر جهان بلغارستان را انتخاب می کنند زیرا مدارک تحصیلی آن در هر کجای دنیا شناخته شده است. مقاله حاضر به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طراحی لباس در بلغارستان به شرح زیر تهیه گردیده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان

بلغارستان یک انتخاب عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. این کشور دارای تمام کیفیتی است که قاره اروپا در زمینه آموزش ارائه می دهد. تحصیل در بلغارستان دسترسی به جامعه ای پیشرفته و آموزشی عالی است که تحصیل در اروپا را به راحتی فراهم می سازد. استاندارد بالای دانشگاهیان و کیفیت زندگی که با تحصیلات اروپایی همراه است به راحتی در بلغارستان نیز به دست می آید. هزینه تحصیل در بلغارستان یکی از کم ترین ها در اروپا است که برای آموزشی با استاندارد بسیار خوب پرداخت می شود. از طرف دیگر، هزینه زندگی در بلغارستان برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بسیار مطلوب است زیرا بلغارستان یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی در قاره اروپا می باشد. هزینه موارد زیادی مانند محل اقامت و حمل و نقل برای دانشجویان بسیار مطلوب است. هزینه های تغذیه و سایر امکانات نیز بسیار مناسب است.

بلغارستان دانشگاه های عالی با فرصت های فراوان ارائه می کند. بسیاری از موسسات آموزش عالی آن برنامه هایی را به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا روسی در کنار برنامه هایی به زبان بلغاری ارائه می دهند. بلغارستان کشوری امن است که شهروندان آن از دانشجویان خارجی استقبال می کنند. شهروندان این کشور نسبت به خارجی ها رفتار تبعیض آمیزی ندارند. دانشجویان می توانند از فرهنگ جالب و فضای سنتی غنی این کشور بهره مند شوند. بلغارستان یکی از امن ترین مکان ها در جهان است که میزان جرم و جنایت در آن بسیار کم است. دانشجویان از سراسر جهان وارد بلغارستان می شوند تا در بسیاری از موسسات عالی آن تحصیل کنند. این دانشجویان همه با تنوع و پس زمینه خاص خود وارد بلغارستان می شوند و فرصت تعامل با سایر فرهنگ ها و مردم را دارند. بسیاری از دانشگاه های بلغارستان ترکیبی کاملا بین المللی از دانشجویان دارند.

هزینه های لازم برای تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان

در دانشگاه های بلغارستان، شهریه بر اساس ملیت و برنامه تحصیلی که فرد می خواهد در آن تحصیل کند متفاوت است. به طور متوسط، دانشجویان بین المللی در بلغارستان هزینه های زیر را پرداخت می کنند:

هزینه های لازم برای تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان

دانشگاه های خصوصی معمولا شهریه بالاتری دارند. دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه زندگی در بلغارستان ماهانه به 300€ تا 500€ (یورو) نیاز دارند. سبک زندگی و نوع محل اقامت دانشجویان مهم ترین عواملی است که در بودجه کلی هزینه های زندگی تاثیرگذار می باشد. جزئیات متوسط هزینه های زندگی در بلغارستان به شرح زیر است:

  • محل اقامت (خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها): 25€ تا 65€ (یورو) در ماه
  • محل اقامت (آپارتمان اجاره ای خصوصی): 210€ تا 485€ (یورو) در ماه
  • خدمات رفاهی (فقط در صورت اجاره آپارتمان شخصی): 80€ تا 110€ (یورو) در ماه
  • غذا و مواد غذایی: 100€ تا 200€ (یورو) در ماه
  • کارت حمل و نقل ماهانه: 25€ (یورو)؛ دانشجویان ممکن است تخفیف بگیرند
  • صرف غذای سه قسمتی برای دو نفر در یک رستوران سطح متوسط: 25€ (یورو)

جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در بلغارستان را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
1 لیتر شیر معمولی1.06€
قرص نان سفید تازه 500 گرمی0.58€
1 کیلوگرم برنج سفید1.21€
12 عدد تخم مرغ معمولی1.60€
1 کیلوگرم پنیر محلی5.41€
1 کیلوگرم فیله مرغ4.82€
1 کیلوگرم گوشت گاو7.33€
1 کیلوگرم سیب1.11€
1 کیلوگرم موز1.34€
1 کیلوگرم پرتقال1.20€
1 کیلوگرم گوجه فرنگی1.38€
1 کیلوگرم سیب زمینی0.61€
1 کیلوگرم پیاز0.63€
بطری آب 1.5 لیتری0.50€

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان

پس از اخذ پذیرش در دانشگاهی در بلغارستان، دانشجویان باید برای سفر به بلغارستان برنامه ریزی کنند و یکی از مراحل بسیار مهم، اخذ ویزای لازم در صورت نیاز به ویزا است. ویزای مورد نیاز D Visa می باشد که به دانشجویان اجازه می دهد تا 6 ماه در بلغارستان اقامت داشته باشند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای ورود به بلغارستان تا 90 روز نیازی به ویزا ندارند. اما دانشجویان کشورهایی که عضو جامعه اروپایی نیستند، برای ورود به بلغارستان باید ویزای D دانشجویی دریافت کنند. دانشجو باید برای این ویزا در سفارت یا کنسولگری بلغارستان در کشور خود درخواست کند. تمام اسناد ارائه شده برای ویزا باید به زبان بلغاری ترجمه شوند. مدارک مورد نیاز برای ویزای D شامل موارد زیر است:

  • سند معتبر سفر به عنوان مثال گذرنامه بین المللی (این سند باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.)
  • نامه پذیرش از یک موسسه عالی شناخته شده بلغارستان
  • اسناد اثبات محل اقامت که دانشگاه ارائه می دهد
  • اثبات پرداخت هزینه های تحصیل یا شهریه حداقل برای یک ترم
  • بیمه درمانی و مسافرتی معتبر برای مدت اقامت تعیین شده در ویزا
  • عکس های گذرنامه ای با جزئیات مشخصات چهره و زمینه سفید
  • کپی ویزاهای دیگر دریافت شده در گذرنامه

پاسخ به سوالات پرتکرار درباب تحصیل در بلغارستان

در این قسمت به برخی سوالات پرتکرار علاقه مندان به تحصیل در بلغارستان پاسخ می دهیم:

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل در بلغارستان کار کنند؟ بله. دانشجویان خارجی در این کشور می توانند در کنار تحصیل به صورت نیمه وقت کار کنند. بسیاری از دانشجویان از این کار برای تامین عمده هزینه های تحصیل و زندگی خود استفاده می کنند.
  • ویزای لازم برای تحصیل در بلغارستان چیست و کدام دسته از دانشجویان به این ویزا نیاز دارند؟ دانشجویان بسته به این که اهل کدام کشور هستند برای تحصیل در بلغارستان نیاز به ویزا دارند. دانشجویان اهل کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا برای ورود به بلغارستان نیازی به ویزا ندارند. با این وجود، برای دریافت اقامت موقت باید در مرکز پلیس ثبت نام کنند. اما دانشجویان کشورهای دیگر برای تحصیل در بلغارستان باید ویزای دانشجویی (D-type) دریافت کنند. این ویزا را می توان به صورت آنلاین یا در سفارت/ کنسولگری بلغارستان در کشور مبدا درخواست کرد. پس از ورود دانشجو باید درخواست اجازه اقامت دهد. این مجوز به مدت یک سال معتبر است و هر سال که دانشجو در بلغارستان اقامت داشته باشد نیاز به تمدید دارد.
  • بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل کدامند؟ صوفیه، پلودیو، ولیکو ترنوو، بلاگووگراد و وارنا.
  • زبان رسمی بلغارستان چیست؟ زبان رسمی این کشور بلغاری است. اکثر موسسات در بلغارستان دوره هایی را به زبان های بلغاری و انگلیسی ارائه می دهند. اگر کسی متقاضی تحصیل به زبان غیربومی باشد، ممکن است لازم باشد مدارکی در مورد مهارت خود در زبان مورد نظر ارائه دهد.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در بلغارستان هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات در این زمینه و اقامت بلغارستان از طریق تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *