ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک

تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک

بلژیک به عنوان کشوری با تاریخ غنی و با فرهنگ، تجربه آموزشی منحصر به فردی را برای متقاضیان تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک فراهم می سازد. این کشور نه تنها بیش از دو زبان بومی دارد، بلکه مردم آن کاملا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و بنابراین دانشجویان با مانع زبانی مواجه نمی شوند. بلژیکی ها همچنین بسیار صمیمی هستند و این یک امتیاز مثبت است. بلژیک به عنوان قلب اروپا و یکی از قطب های آموزش بین المللی شناخته می شود. دانشجویان بین المللی در این کشور مطمئنا یک تجربه آموزشی کاملا غنی را خواهند داشت. بلژیک، علیرغم کوچک بودن از نظر اندازه، اما کشوری قدرتمند در عرصه جهانی است. این کشور میزبان اتحادیه اروپا و ناتو می باشد.

بلژیک از یک سیستم آکادمیک قوی برخوردار است. دلیل اصلی این امر نقش حیاتی استانداردهای آموزش اروپا در توسعه ساختارهای آکادمیک سالم و قوی در سراسر قاره اروپا است. تعداد زیادی دانشگاه با رتبه برتر در بلژیک وجود دارد. دانشگاه ها، کالج ها و مدارس بلژیک در محافل دانشگاهی شناخته شده هستند. از جمله دلایل و مزایای تحصیل در بلژیک می توان به تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان های فرانسوی/ هلندی/ آلمانی، هزینه های پایین تحصیل و زندگی، کار ضمن تحصیل، بورسیه ها و کمک های مالی، کیفیت بالای زندگی، امنیت بالا، و سیستم حمل و نقل مقرون به صرفه اشاره نمود. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در بلژیک می پردازیم.

تاریخچه تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک

طراحی لباس، هنر کاربرد طراحی و زیبایی شناسی یا زیبایی طبیعی در لباس است. در واقع، طراحی لباس، تئوری های طراحی و زیبایی شناسی را بطور عملی در خلق لباس اعمال می کند. طراحی لباس تحت تأثیر حوزه های فرهنگی و اجتماعی قرار دارد. طراحان لباس سعی می کنند لباس هایی کاربردی و همچنین زیبا از نظر زیبایی طراحی کنند. امروزه بیشتر لباس ها به صورت “پیش دوخته” طراحی می شوند، به این معنی که به صورت انبوه تولید شده و در بازار انبوه فروخته می شوند. بنابراین، یک طراح لباس همچنین باید در نظر بگیرد که برای چه افرادی لباس خلق می کند و نگرش های فرهنگی و اجتماعی آنها را نیز در نظر داشته باشد. در بلژیک نیز همانند کشورهای دیگر علاقه مندان به رشته طراحی لباس از داخل و خارج از این کشور متقاضی تحصیل در موسسات آموزشی ارائه دهنده این رشته در این کشور هستند.

تاریخچه تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک

تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل در بهترین دانشگاه های بلژیک هستند. برای تحصیل در یکی از این دانشگاه ها، دانشجویان بین المللی باید ویزای دانشجویی بلژیک را دریافت کنند. در این بخش اسناد و مدارک مورد نیاز هنگام درخواست ویزا را نام می بریم. با این حال، توصیه می شود همیشه برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد شرایط ویزا با سفارت یا کنسولگری مشورت شود. دانشجو پس از دریافت نامه پذیرش خود از موسسه مورد نظر برای یک برنامه خاص، برای ورود به بلژیک باید درخواست ویزای دانشجویی دهد. روند کسب ویزای دانشجویی در بلژیک زیاد سنگین نیست. هنگامی که دانشجویی توسط یک موسسه پذیرفته شد، باید ویزای دانشجویی یا اجازه ورود دریافت کند. همه دانشجویان غیرمحلی به یکی از آن ها احتیاج دارند. البته تقریباً همه ملیت های اتحادیه اروپا معاف هستند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی بلژیک عبارت است از:

  • گذرنامه معتبر
  • دعوت نامه صادره از دانشگاه
  • دو قطعه عکس رنگی
  • هزینه پردازش ویزا
  • اجازه اقامت کوتاه مدت

یکی از الزامات ذکر شده در بالا، اخذ مجوز اقامت کوتاه مدت است. اسناد و مدارک مورد نیاز برای دریافت اجازه اقامت موقت عبارت است از:

  • دعوت نامه صادره از دانشگاه
  • گذرنامه و یک نسخه اسکن شده از آن
  • گواهی سلامت
  • فرم درخواست
  • هزینه پردازش

برای تکمیل فرم درخواست، دانشجویان باید فرم درخواست را از وب سایت کنسولگری/ سفارت بلژیک بارگیری کنند و جاهای خالی مورد نیاز را پر کنند. در نهایت پس از ورود به بلژیک، همه دارندگان ویزای دانشجویی بلژیک باید در اداره مهاجرت بلژیک ثبت نام کنند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک

هزینه زندگی در بلژیک برای دانشجویان بین المللی معمولاً ماهانه بین 700€ تا 950€ (یورو) است. البته ممکن است در شهرهای بزرگ این کشور بیش تر از این ارقام باشد. متوسط هزینه های زندگی در برخی از شهرهای دانشجویی بلژیک عبارتند از:

متوسط هزینه های زندگی در برخی از شهرهای دانشجویی بلژیک

در بلژیک، قیمت محل اقامت که بزرگ ترین بخش هزینه های زندگی دانشجویان را تشکیل می دهد در مورد خوابگاه های دانشجویی با میانگین بین المللی مطابقت دارد. با این حال، وقتی صحبت از بخش خصوصی می شود هزینه ها بیش تر است. در زمینه یافتن محل اقامت در بلژیک دانشجویان 3 گزینه دارند:

  • خوابگاه های دانشجویی – یک اتاق در محوطه دانشگاهی می تواند حدود 200€ تا 400€ (یورو) در ماه باشد
  • در بخش خصوصی، به طور متوسط، یک اتاق برای دانشجو می تواند حدود 500€ (یورو) در ماه باشد
  • اجاره/ اشتراک یک آپارتمان یا استودیو حدود 600€ تا 700€ (یورو) در ماه برای دانشجویان هزینه دارد.

قیمت آپارتمان هایی که به مرکز شهر نزدیک تر هستند بیش تر است. همچنین، قبض های خدمات رفاهی مانند آب و برق را نباید فراموش کرد. در خوابگاه های دانشجویی، آن ها در قیمت اتاق لحاظ می شوند. اما اگر دانشجو یک مکان خصوصی اجاره کند، برق، آب، اینترنت و سایر خدمات رفاهی می توانند بین 100€ تا 400€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشند.

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در بلژیک

در این جا به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در بلژیک پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در بلژیک چگونه است؟ کلاس های دانشگاهی معمولا یک برنامه مشخص دارند. اساتید همه در رشته و زمینه خود متخصص هستند و دانشجویان و بخصوص دانشجویان بین المللی را به طرح سوالات تشویق و ترغیب می کنند. دانشجویان در کارهای تحقیقاتی زیادی مشارکت می کنند و می توانند در شرکت های محلی در طرح های کارورزی شرکت کنند. دانشجویان از چندین خدمات دانشجویی از جمله مشاوره شغلی و تدریس خصوصی بهره مند می شوند.
  • محبوب ترین گزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در بلژیک کدامند؟ اقتصاد، علوم سیاسی، تجارت بین الملل، زیست شناسی، و روابط بین الملل.
  • بهترین شهرهای بلژیک برای تحصیل کدامند؟ بروکسل، لوون، لیژ، آنتروپ و خنت.
  • آزمون های رسمی زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های بلژیک کدامند؟ تقریبا تمام دانشگاه های بلژیک، PTE Academic، IELTS، TOEFL و C1 Advanced را می پذیرند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای رسالت همیشگی خود همواره آماده راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در بلژیک هستید پیشنهاد می کنیم جهت رفع ابهامات و پاسخ به سوالات خود در این زمینه با کارشناسان ما در این موسسه در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *