ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه

تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه

با توجه به شهرت ترکیه در زمینه مد و لباس، تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه می تواند یک انتخاب عالی برای علاقه مندان به این رشته باشد، به ویژه زمانی که مزایای تحصیل در این کشور در نظر گرفته می شود. در دهه های گذشته، ترکیه به شدت تلاش کرده است تا بخش آموزش خود را گسترش دهد و آن را برای دانشجویان بین المللی منطقه و فراتر از آن بسیار سودآور و قابل دسترسی سازد.

این کشور به سرعت در حال افزایش اعتبار خود است و در حاضر حاضر از بیش از 180 کشور جهان در مقاطع مختلف آموزش عالی دانشجو دارد. ترکیه دارای دانشگاه های پیشرفته ای است که دارای بهترین مهارت های فکری در منطقه هستند و امکانات آموزشی باکیفیتی در سراسر کشور دارند. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در ترکیه می پردازیم.

دلایل انتخاب رشته طراحی لباس در ترکیه

دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار مقرون به صرفه هستند. در این کشور، دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل بین 100€ تا 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی را پرداخت می کنند. این کاملا کم تر از متوسط شهریه در کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا یا چین است. از محل اقامت گرفته تا غذا و مواد غذایی، از حمل و نقل گرفته تا تفریح و مسافرت، هزینه زندگی در ترکیه به طرز شگفت آوری کم است. با بودجه ماهانه 400€ تا 600€ (یورو) دانشجویان می توانند در این کشور به راحتی زندگی کنند. در گذشته ترکیه به عنوان یک مقصد تحصیل در خارج از کشور مورد توجه نبود اما در سال های اخیر با توجه به مزایای تحصیل در این کشور هر سال تعداد دانشجویان بین المللی آن افزایش می یابد.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در ترکیه، طیف گسترده بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند در دانشگاه های ترکیه ثبت نام کنند. تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان ترکی، سواحل زیبا، محیط چند فرهنگی، تاریخ غنی و زیبایی های طبیعت از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ترکیه هستند.

مزایای رشته طراحی لباس در ترکیه

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان به دلیل وجود مزیت های متعدد، تحصیل رشته طراحی در ترکیه را برای آینده خود انتخاب می کند. مهمترین مزیت های تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه عبارت اند از:

مزایاتوضیحات
دانشگاه های معتبر بین المللیترکیه دارای برخی از بهترین مدارس طراحی مد در جهان است که در بین برترین موسسات آموزشی جهان رتبه بندی شده است.
مدارک معتبر بین المللیمدرک یا دیپلم طراحی لباس در ترکیه به دلیل استانداردهای عالی آموزش در سراسر جهان شناخته می شود.
فرصت های شغلی ایده آلترکیه همواره خانه برخی از کسب و کارهای لوکس در صنعت مد و پوشاک بوده است.
تعادل بین تحصیل و کارسبک زندگی آرام و فضای گرم و پرجنب و جوش، این کشور را برای ایجاد تعادل بین تحصیل و شغل ایده آل سوق می دهد.

بهترین فرصت های رشته طراحی لباس در ترکیه

در جدول زیر دو فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته طراحی لباس در ترکیه را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامهزبان آموزش
طراحی لباس و پارچهدانشگاه یدی تپه7869€/ سال4 سالتمام وقتانگلیسی
طراحی لباس و پارچهدانشگاه بیلگی استانبول6710€/ سال4 سالتمام وقتانگلیسی

رشته طراحی لباس در دانشگاه یدی تپه ترکیه

هدف برنامه کارشناسی “طراحی لباس و پارچه” ارائه شده توسط دانشگاه یدی تپه در استانبول، پرورش دانشجویان طراحی است که قادر به طراحی تمام المان های لباس و لوازم جانبی از جمله پارچه هستند. دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از تکنیک های طراحی در مورد پارچه، انگلیسی برای اهداف دانشگاهی، تاریخ هنر، تکنیک های خیاطی، طراحی اساسی و غیره.

مهلت ارسال درخواست و شروع این برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواست برای دانشجویان بین المللیشروع برنامه
تا 15 آگوست 2024سپتامبر 2024
تا 15 ژانویه 2024فوریه 2024

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در این برنامه عبارتند از:

  • گذرنامه یا کارت شناسایی رسمی (الزامی)
  • دیپلم دبیرستان (الزامی)
  • ریزنمرات کامل دبیرستان (الزامی)
  • عکس (الزامی)
  • نمرات آزمون ورودی دانشگاه
  • توصیه نامه شخصی و/ یا آکادمیک
  • نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی.

علاوه بر شهریه 7869€ (یورویی)، دانشجویان باید هزینه زندگی در استانبول که معادل 223€ تا 361€ (یورو) در ماه می باشد را نیز در نظر داشته باشند.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه یدی تپه ترکیه

رشته طراحی لباس و پارچه در دانشگاه بیلگی استانبول ترکیه

هدف برنامه کارشناسی “طراحی لباس و پارچه” در دانشگاه بیلگی استانبول، آموزش متخصصان مورد نیاز صنایع نساجی و مد در ترکیه مطابق با استانداردهای بین المللی است. این برنامه برای افرادی طراحی شده است که می خواهند جایی در دنیای جادویی مد پیدا کنند و آماده کشف توانایی های خود در جنبه های مختلف رویاهایشان هستند. برخی از دروس این برنامه عبارتند از تکنیک های خیاطی، استودیوی طراحی، استودیوی تصویرگری، هنر و نظریه و الگوسازی.

مهلت ارسال درخواست و شروع این برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواست برای دانشجویان بین المللی و ملیشروع برنامه
تا 31 آگوست 2024اکتبر 2024

الزامات کلی برای ورود به این برنامه به صورت زیر است:

  • متقاضی باید فرم درخواست آنلاین را پر کند.
  • متقاضی باید مدارک مورد نیاز زیر را همراه فرم درخواست آنلاین بارگذاری کند:
  • فتوکپی دیپلم دبیرستان (همراه با ریزنمرات رسمی)
  • کلیه ریزنمرات دبیرستان (چهار سال آخر دبیرستان)
  • فتوکپی گذرنامه
  • دو قطعه عکس
  • در صورت موجود بودن، نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی (به عنوان مثال گواهینامه کمبریج یا تافل).

هزینه رشته طراحی لباس در ترکیه

در ترکیه، دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه هستند، به خصوص در مقایسه با موسسات مشابه در اروپا یا آمریکا. دانشجویان بین المللی معمولا بین 100€ تا 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. دانشگاه های خصوصی ترکیه گران تر از دانشگاه های دولتی هستند. با این حال، هنوز هم می توان دوره های آکادمیکی با شهریه معقول و منطقی پیدا کرد، اما برنامه هایی نیز وجود دارد که هزینه آن ها بیش از 20000€ (یورو) در سال است. دانشگاه های دولتی و خصوصی در ترکیه می توانند تصمیم بگیرند که آیا شهریه کم تری از دانشجویان بین المللی اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) دریافت کنند یا خیر.

بررسی هزینه زندگی در ترکیه نشان می دهد دانشجویان بین المللی به بودجه ماهانه 400€ تا 650€ (یورو) برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیاز دارند. این رقم در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در جهان بسیار مقرون به صرفه است. البته متوسط هزینه های زندگی دانشجویان بسته به عادت ها و سبک زندگی آن ها ممکن است بیش تر یا کم تر از این ارقام باشد.

موارد زیر محبوب ترین گزینه های اقامتی دانشجویان در ترکیه می باشد:

محبوب ترین گزینه های اقامتی دانشجویان در ترکیه

پاسخ به سوالات رایج در خصوص رشته طراحی لباس در ترکیه

در این بخش به برخی سوالات رایج  پاسخ می دهیم:

  • رشته طراحی لباس در دانشگاه یدی تپه ترکیه چگونه است؟ هدف برنامه کارشناسی “طراحی لباس و پارچه” ارائه شده توسط دانشگاه یدی تپه در استانبول، پرورش دانشجویان طراحی است که قادر به طراحی تمام المان های لباس و لوازم جانبی از جمله پارچه هستند. دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از تکنیک های طراحی در مورد پارچه، انگلیسی برای اهداف دانشگاهی، تاریخ هنر، تکنیک های خیاطی، طراحی اساسی و غیره.
  • دلایل انتخاب رشته طراحی لباس در ترکیه چه مواردی است؟ دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار مقرون به صرفه هستند. در این کشور، دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل بین 100€ تا 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی را پرداخت می کنند. این کاملا کم تر از متوسط شهریه در کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا یا چین است. از محل اقامت گرفته تا غذا و مواد غذایی، از حمل و نقل گرفته تا تفریح و مسافرت، هزینه زندگی در ترکیه به طرز شگفت آوری کم است. با بودجه ماهانه 400€ تا 600€ (یورو) دانشجویان می توانند در این کشور به راحتی زندگی کنند. در گذشته ترکیه به عنوان یک مقصد تحصیل در خارج از کشور مورد توجه نبود اما در سال های اخیر با توجه به مزایای تحصیل در این کشور هر سال تعداد دانشجویان بین المللی آن افزایش می یابد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای رسالت همیشگی خود همواره آماده راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در ترکیه هستید پیشنهاد می کنیم جهت رفع ابهامات و پاسخ به سوالات خود با کارشناسان ما در این موسسه در ارتباط باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *