ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه

تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه

روسیه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد مطلوب برای دانشجویان از سراسر جهان است. تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه یعنی تحصیل در یکی از خارق العاده ترین و شگفت انگیزترین کشورهای جهان با عمق تقریبا بی همتایی از غنای فرهنگی و تاریخی، مناظر طبیعی و نیز برتری آکادمیک که چیزهای جالب توجه بسیاری برای ارائه دارد. روسیه مقصد مناسبی برای دانشجویان علاقه مند به هنر است زیرا این کشور از نظر تاریخی به دلیل برتری خود در ادبیات، باله، نقاشی و موسیقی کلاسیک شناخته شده است.

روسیه یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان است که مشتاق جذب دانشجویان بین المللی بیش تری می باشد. فدراسیون روسیه بزرگ ترین کشور جهان و میزبان اکتشافات و نوآوری های علمی بسیاری است که آن را در نقشه جهانی غول های اقتصادی قرار داده است. روسیه هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی از بیش از 170 کشور جهان است. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در روسیه می پردازیم.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه

روسیه دارای سنت طولانی آموزش است و جمعیت بسیاری تحصیل کرده ای دارد. ورود به دانشگاه های این کشور می تواند بسیار رقابتی باشد. در سال 2003، روسیه بیانیه بولونیا را امضا کرد؛ این امر به این کشور اجازه داد تا آموزش عالی خود را ساده کند و برنامه های پنج ساله خود در سطح کارشناسی را به برنامه های چهار ساله تبدیل نماید. دانشگاه های این کشور دوره های خود را در سه سطح ارائه می دهند: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری.

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در روسیه عبارتند از:

مزایای تحصیل در روسیه

سیستم آموزشی روسیه دارای نرخ باسوادی 98% است، که این رقم بسیار بالا و قابل توجه است. دانشگاه های برتر روسیه در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ که جزو بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل هستند واقع شده اند.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه

وقتی دانشگاه های روسیه با موسسات آموزش عالی آمریکا یا انگلستان مقایسه می شوند، ملاحظه می شود که بسیار مقرون به صرفه هستند. دانشجویان بین المللی معمولا هزینه های زیر را برای تحصیل در دانشگاه های روسیه پرداخت می کنند:

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه

دانشگاه های خصوصی شهریه بیش تری دارند. شهریه این دانشگاه ها به رشته تحصیلی و طول مدت تحصیل بستگی دارد. تحصیل در این دانشگاه ها می تواند 14000€ (یورو) در هر سال تحصیلی یا بیش تر باشد.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه

دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه زندگی در روسیه به 300€ تا 600€ (یورو) در ماه نیاز دارند. این ارقام شامل هزینه های محل اقامت، مواد غذایی، حمل و نقل و فعالیت های اجتماعی است. واحد پول روسیه روبل روسی (RUB) می باشد. محبوب ترین انواع محل اقامت در روسیه عبارتند از:

محبوب ترین انواع محل اقامت در روسیه

در صورتی که دانشجویانی که اقامت در خوابگاه را انتخاب نموده اند هزینه کل سال را از قبل پرداخت کنند، برخی از دانشگاه ها تخفیف ارائه می دهند. تجزیه و تحلیل سایر هزینه های زندگی در روسیه ارقام زیر را نشان می دهد:

  • غذا و مواد غذایی: 120€ تا 150€ (یورو)
  • کارت حمل و نقل ماهانه: 5€ (یورو) (با تخفیف برای دانشجویان)
  • تفریح و سرگرمی: 40€ تا 60€ (یورو)

جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در روسیه را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
شیر معمولی (1 لیتر)0.70€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)0.41€
برنج سفید (1 کیلوگرم)0.81€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)0.91€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)6.06€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)2.90€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)5.29€
سیب (1 کیلوگرم)1.12€
موز (1 کیلوگرم)0.77€
پرتقال (1 کیلوگرم)1.09€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.52€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.39€
پیاز (1 کیلوگرم)0.36€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.42€

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه

مدارک عمومی مورد نیاز برای ارائه به سفارت روسیه جهت اخذ ویزا برای متقاضیان اکثر کشورها به شرح زیر است:

  • یک نسخه از فرم درخواست ویزای روسیه که به طور کامل تکمیل شده است
  • یک قطعه عکس (عکس هایی که بیش از 6 ماه قبل گرفته شده اند پذیرفته نمی شوند)
  • گذرنامه بین المللی. اعتبار آن باید حداقل تا 90 روز پس از تاریخ پیش بینی شده خروج باشد.
  • دعوت نامه از طرف دانشگاه شناخته شده توسط وزارت آموزش روسیه
  • شناسنامه
  • نتایج آزمایش پزشکی عمومی (این آزمایش باید شامل آزمایش HIV باشد)
  • مدارک تحصیلی (تأیید شده توسط وزارت آموزش و وزارت امور خارجه در کشور مبدا)
  • هرگونه سند مورد درخواست سفارت.

لازم به ذکر است که یک رژیم بدون ویزا برای شهروندان کشورهای ارمنستان، آذربایجان، کوبا، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مقدونیه، مولداوی، مغولستان، مونته نگرو، قطر، انگلستان، صربستان، تاجیکستان، اوکراین، ازبکستان و ونزوئلا در نظر گرفته شده است – البته برای برخی از این کشورها مدت یا شرایط مشخص در نظر گرفته شده است). ممکن است مدارک دیگری در صورت درخواست سفارت و در مصاحبه حضوری با متقاضی مورد نیاز باشد.

پس از انجام تمام تشریفات، دانشجویان موفق به اخذ ویزا می دهند که یک نسخه در گذرنامه دانشجو درج می شود. پس از ورود به روسیه، کلیه دانشجویان بین المللی ملزم به دریافت اجازه اقامت هستند و این کار اغلب با کمک دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه انجام می شود. انتظار می رود که کلیه دانشجویان بین المللی ورودی در هفته اول خود به همراه شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و گواهی پزشکی از کشور خود در مرکز پلیس ثبت نام کنند.

پاسخ به سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در روسیه

در این بخش به چهار سوال پرتکرار علاقه مندان به تحصیل در روسیه پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در روسیه چگونه است؟ اکثر دانشجویان بین المللی در روسیه فضای استقبال کننده این کشور را ستایش می کنند. در روسیه، اساتید به راحتی در دسترس هستند و مایلند در حل هر مشکل یا مسئله ای به دانشجویان کمک کنند. پیش فرض های اشتباهی درباره روسیه وجود دارد. برای مثال، تصور می شود دانشجویان فقط دانشجویان روسی را در دانشگاه های این کشور خواهند دید، در صورتی که چنین نیست. محیط حاکم پویا، جو چند فرهنگی و روند انتخاب بسیار رقابتی است. همچنین، دانشگاه ها دانشجویان را به تحصیل و مطالعه مستقلانه تشویق می کنند، فقط به آن ها راهنمایی ارائه می دهند و به آن ها اجازه می دهند با موضوعات درگیر شوند. برای این امر، آن ها امکانات عالی وکتابخانه های شگفت انگیزی را ارائه می دهند.
  • محبوب ترین رشته های تحصیلی در روسیه کدامند؟ در مقطع کارشناسی، اقتصاد، علوم کامپیوتر و تجارت بین الملل، و در مقطع کارشناسی ارشد، امور مالی، علوم سیاسی، علوم کامپیوتر، ریاضیات و تجارت بین الملل.
  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه ها و سازمان های روسیه کدامند؟ IELTS، PTE Academic و TOEFL. برخی از دانشگاه ها گواهینامه های GRE و GMAT را نیز می پذیرند.
  • بهترین دانشگاه های روسیه کدامند؟ دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو، موسسه فیزیک و فناوری مسکو، دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو، و دانشگاه ایتمو برخی از بهترین دانشگاه های روسیه براساس رتبه بندی های بین المللی در سال 2020 و 2021 هستند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در روسیه هستید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل رشته طراحی لباس در روسیه

  1. لعیا جعغری گفت:

    من دیپلم فنی گرافیک دارم و مترجم شفاهی روسی هم هستم
    آیا میتونم داخل روسیه طراحی لباس بخونم؟
    و اگر بتونم شرایط آزمون ورودی چطور هستش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید یک سال تحصیلی در دوره پادفک شرکت کنید. در این دوره شما برای شرکت در آزمون آماده خواهید شد

  2. ثنا گفت:

    سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم طراحی مد تو روسیه شرایطش چطوره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اول باید در دوره پادفک شرکت کنید. دوره پادفک که تمام شد باید آزمون ورودی بدید و وارد دانشگاه بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *