ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در رومانی

تحصیل رشته طراحی لباس در رومانی

تحصیل رشته طراحی لباس در رومانی برای کسانی پیشنهاد می شود که مایل به تحصیل این رشته در یک فضای زیبا با تجربه عملی و دوره های دقیق هستند. علاقه مندان می توانند در دانشگاه هایی مانند دانشگاه هنر و طراحی در کلوژ ناپوکای رومانی در این رشته به تحصیل بپردازند. رومانی غرق در تاریخ اما پر از پیشرفت است. این کشور سخت تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که فرصت های برابر یادگیری برای هر کسی فراهم می شود که می خواهد این کار را دنبال کند. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در رومانی می پردازیم.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در رومانی

رومانی از لحاظ هنری و فرهنگی غنی است و دولت آن قوی و مستقل از قانونی است که مدت ها پیش در گذشته تحت آن قرار داشت. رومانی کشوری است که در تقاطع اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده است و با دریای سیاه هم مرز است. آب و هوای آن در بیش تر اوقات راحت و مناسب است و از هر طرف با مناظر بی نظیر و زیبا هم مرز می باشد. این کشور از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با اوکراین و مولداوی و از جنوب با بلغارستان مرز مشترک دارد.

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در رومانی عبارتند از:

مزایای تحصیل در رومانی

پس از فارغ التحصیلی در رومانی، دانشجویان می توانند انتظار یافتن یک استقبال گرم برای پیگیری ویزای دائمی و انجام کار را داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در رومانی

در دانشگاه های رومانی، هزینه های تحصیل بر اساس عوامل مختلف متفاوت هستند. این عوامل عبارتند از:

  • نوع دانشگاه: موسسات خصوصی هزینه های بیش تری نسبت به موسسات دولتی دارند.
  • ملیت دانشجو: برای برخی از برنامه ها، شهروندان غیر اتحادیه اروپا هزینه بیش تری نسبت به شهروندان اتحادیه اروپا پرداخت می کنند.
  • سطح تحصیلات: کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری
  • رشته: به عنوان مثال، رشته های پزشکی و پیراپزشکی گران تر هستند.

در کل، به طور متوسط، دانشجویان بین المللی ممکن است در هر سال بین 230€ تا 9000€ (یورو) پرداخت کنند. به دانشجویان توصیه می شود همیشه وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنند زیرا شهریه می تواند هر سال تغییر کند. همچنین توصیه می کنیم برای کاهش هزینه های تحصیل به دنبال بورس تحصیلی در رومانی باشند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در رومانی

رومانی در اروپای شرقی قرار دارد، بنابراین هزینه های زندگی و محل اقامت در این کشور برای دانشجویان بین المللی واقعا ارزان است. در رومانی با بودجه ای بین 300€ تا 600€ (یورو) در ماه دانشجویان می توانند یک اتاق عالی پیدا کنند، راحت زندگی کنند، از زندگی شبانه در شهر لذت ببرند و یک کارت حمل و نقل خریداری کنند. تحلیل هزینه زندگی در رومانی، متوسط هزینه های زیر نشان می دهد:

  • محل اقامت (خوابگاه دانشجویی در دانشگاه): 60€ تا 85€ (یورو) در ماه
  • محل اقامت (اجازه خصوصی): 80€ تا 300€ (یورو) در ماه
  • خدمات رفاهی (در صورت اجازه خصوصی): 40€ تا 80€ (یورو) در ماه
  • غذا و مواد غذایی: 125€ تا 185€ (یورو) در ماه
  • کارت حمل و نقل عمومی: 5€ (یورو) در ماه، برای دانشجویان با تخفیف
  • صرف غذای سه قسمتی برای دو نفر در یک رستوران سطح متوسط: 25€ (یورو).

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در رومانی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در رومانی

قیمت برخی اقلام مصرفی در رومانی به صورت زیر است:

عنوانقیمت بر حسب یورو
شیر معمولی (1 لیتر)0.97€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)0.59€
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.03€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)2.01€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)4.93€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)4.29€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)6.52€
سیب (1 کیلوگرم)0.85€
موز (1 کیلوگرم)1.13€
پرتقال (1 کیلوگرم)1.08€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.15€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.53€
پیاز (1 کیلوگرم)0.57€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.52€

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در رومانی

هنگامی که متقاضیان نامه پذیرش خود را از وزارت آموزش، جوانان و ورزش رومانی دریافت کنند باید به نمایندگی های دیپلماتیک رومانی (سفارت یا کنسولگری این کشور) درخواست ویزای دانشجویی ارائه دهند. دانشجویانی که اهل کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و همچنین کانادا، کرواسی، ژاپن، مولداوی، کره جنوبی، سوئیس، ایالات متحده آمریکا و صربستان هستند برای ورود به رومانی نیازی به ویزا ندارند. کلیه دانشجویان بین المللی دیگر باید قبل از ورود برای ویزای دانشجویی رومانی درخواست دهند. پردازش ویزای دانشجویی ممکن است از دو روز تا دو ماه طول بکشد و تنها زمانی می توان برای ویزای دانشجویی درخواست داد که وزارت آموزش رومانی نامه پذیرش برای تحصیل را صادر کرده باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای اقامت طولانی مدت دانشجویی رومانی عبارتند از:

  • نامه پذیرش از وزارت آموزش رومانی
  • سند اثبات پرداخت شهریه به مدت یک سال (پرداخت باید پس از گرفتن نامه پذیرش به صورت انتقال هزینه به حساب بانکی دانشگاه انجام شود)
  • سند اثبات تمکن مالی برای کل دوره مشخص شده در ویزا (تقریباً 2500€ (یورو))
  • گواهی سوء پیشینه کیفری یا سند دیگری با همان اعتبار قانونی
  • بیمه درمانی برای کل مدت اعتبار ویزا

همچنین ممکن است در صورت درخواست سفارت و مصاحبه حضوری مدارک دیگری از متقاضی درخواست شود.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در رومانی

چگونگی زندگی دانشجویی در رومانی

زندگی دانشجویی در رومانی نه فقط به معنای کتابخانه ها بلکه همچنین به معنای کافه های دانشجویی، باشگاه ها و رستوران های بسیار است. در حالی که احتمالا شناخته شده ترین چیز در مورد رومانی افسانه دراکولا است، اما رومانی بسیار بیش تر از این است. از شهرهای قرون وسطایی، غذاهای خوشمزه، صومعه های زیبا، جنگل های بکر، و کوه های باشکوه، تا جامعه هنری شکوفا و چشم اندازهای چشمگیر و البته آموزش با کیفیت؛ رومانی همه این ها را یکجا دارد. این کشور مکانی عالی برای تحصیل است. برنامه ها و مدارک تحصیلی آن در سراسر اروپا و فراتر از آن شناخته شده هستند.

مراکز مختلف فرهنگی و فعالیتی در دانشگاه های رومانی (که برخی از آن ها در این کشور منحصر به فرد هستند) طیف گسترده ای از برنامه ها را جهت شرکت دانشجویان هم از نظر آکادمیک و هم برای سرگرمی سازماندهی می کنند:

  • سمینارها و کارگاه های ویژه با سخنرانان مهمان حرفه ای
  • شوهای موسیقی و تئاتر
  • مراسم های ویژه

در رومانی دانشجویان این فرصت را دارند تا از کوه های کارپات بالا بروند، در ترانسیلوانیا گشت و گذار کنند و یا در سواحل دریای سیاه قدم بزنند. دانشجویان می توانند در فرهنگ و تاریخ غنی رومانی به اکتشاف بپردازند.

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در رومانی

در این قسمت به چند سوال رایج درباره تحصیل در رومانی پاسخ می دهیم:

  • دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی را دارند معمولا گواهینامه کدام آزمون های زبان انگلیسی را ارائه می دهند؟ IELTS، TOEFL و C1 Advanced.
  • محبوب ترین رشته های تحصیلی در رومانی کدامند؟ علوم کامپیوتر، MBA، روابط بین الملل و علوم سیاسی.
  • تحصیل در رومانی چگونه است؟ با وجود باشگاه ها و کافه هایی که تا صبح باز هستند و تخفیف های دانشجویی، به نظر می رسد رومانی مأمنی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند آموزش عالی را با اوقات فراغت جالب و پر از سرگرمی ترکیب کنند. به عنوان یک امتیاز مهم، بسیاری از جوانان رومانیایی زبان انگلیسی را تقریبا روان صحبت می کنند، بنابراین رفت و آمد و درخواست کمک توسط دانشجویان بین المللی نباید خیلی دشوار باشند. سیستم آموزشی رومانی حول پروژه های گروهی و کارهای آزمایشگاهی و همچنین پروژه های مکتوب و تحقیقات ژرف می چرخد. البته، همه چیز به مقطع تحصیلی و رشته دانشجویان بستگی دارد. اما معمولا دانشجویان در این کشور فقط با کتاب سر و کار ندارند، بلکه آن ها مجبور می شوند آن چه را که آینده شغلی شان لازم دارد را ببیند و بیاموزند.
  • بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل کدامند؟ بخارست، کلوژ ناپوکا، یاش، تیمیشوارا و براسوف.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای رسالت همیشگی خود همواره آماده راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در رومانی هستید پیشنهاد می کنیم جهت رفع ابهامات و پاسخ به سوالات خود در این زمینه با کارشناسان ما در این موسسه در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *