ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در صربستان

تحصیل رشته طراحی لباس در صربستان

تحصیل رشته طراحی لباس در صربستان فرصتی خارق العاده برای غرق شدن در فرهنگی جدید است. دلایل زیادی برای انتخاب صربستان وجود دارد. تحصیل در این کشور یک تجربه شگفت انگیز است که قطعا زندگی دانشجویان را تغییر خواهد داد. تحصیل در صربستان منجر به زندگی در یکی از مقرون به صرفه ترین و امن ترین کشورهای اروپا می شود. دانشجویان می توانند با تحصیل در صربستان فرهنگ این کشور را تجربه کنند و آموزش با کیفیت بالا را با قیمت های مقرون به صرفه دریافت کنند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در صربستان به شرح زیر تهیه نموده است.

معرفی رشته طراحی لباس در صربستان

به این دلیل که طراحی لباس تلاش و مهارت بسیاری را می طلبد لذا به علاقه مندان به این رشته توصیه می شود که در این زمینه تحصیل نمایند. با توجه به تعداد زیاد علاقه مندان و متقاضیان رشته طراحی لباس، برنامه های بسیاری برای طراحی لباس در موسسات آموزشی کشورهای مختلف ارائه می شود و به این ترتیب علاقه مندان می توانند به راحتی به تحصیل در این رشته بپردازند. صربستان نیز یکی از کشورهایی است تحصیل در این رشته را برای علاقه مندان فراهم می سازد. در طی تحصیل در رشته طراحی لباس، دانشجویان مهارت های اساسی و فنی مانند خیاطی و تئوری های اساسی مد را می آموزند.

علاقه مندان می توانند در برنامه های گواهینامه یک ساله یا کاردانی دو ساله و یا کارشناسی این رشته به تحصیل بپردازند و در صورتی که بخواهند در این رشته ادامه تحصیل دهند می توانند تحصیل در برنامه های ارشد و دکتری را نیز انتخاب کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی و پس از آن کارشناسی ارشد و دکتری بسیار عمیق تر از برنامه های دارای مدرک فنی است. برنامه های درسی به دانشگاه ها بستگی دارد اما کلاس هایی وجود دارد که همه دانشگاه ها در آن ها اشتراک دارند از جمله تاریخ هنر و مد، طراحی لباس با کمک کامپیوتر، تصویرسازی مد، طراحی لباس، الگوسازی، اصول طراحی، خیاطی و تولید لباس، پارچه و منسوجات و غیره.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در صربستان

تحصیل در صربستان خیلی گران نیست. در مقایسه با کشورهای اروپایی، شهریه در صربستان بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های کم و برنامه های تحصیلی با کیفیت، صربستان را به یک مقصد برتر تحصیلی در اروپا تبدیل کرده است. تحصیل در صربستان برای کسانی که بودجه کافی ندارند گزینه خوبی است. دانشجویانی که صربستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند پشیمان نخواهند شد. بلگراد، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل، با بیش ترین جمعیت دانشجویی، زندگی دانشجویی شگفت انگیز و پر از فعالیت های سرگرم کننده ای را برای دانشجویان ارائه می دهد؛ از جشنواره های موسیقی و فیلم تا نمایشگاه های غذا و یک زندگی شبانه دیدنی.

سایر شهرهای دانشگاهی این کشور مانند نووی ساد، نیچ و کراگوئواچ نیز با فضای جذاب و مردمی خونگرم و صمیمی پذیرای دانشجویان هستند. صربستان کاملا امن است و از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. این کشور یکی از مقاصد سفر در حال ظهور در اروپا می باشد. صربستان در چهارراه اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده است و برای قرن ها سرزمینی بوده است که شرق و غرب را به هم متصل می کرد. این کشور پنج سایت میراث جهانی یونسکو دارد و دانشجویان می توانند از بازدید از این مکان ها و زیبایی های این کشور لذت ببرند. یادگیری زبان صربی، تحصیل به زبان انگلیسی و کار حین تحصیل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در صربستان هستند.

هزینه های لازم برای تحصیل رشته طراحی لباس در صربستان

موسسات آموزش عالی صربستان شهریه برنامه های خود را تعیین می کنند. شهریه ها معمولا 500€ تا 2500€ (یورو) در سال است. هزینه های ماهانه زندگی در صربستان نیز از 330€ تا 550€ (یورو) در ماه است. در تمام شهرهای دانشگاهی این کشور آپارتمان ها و اتاق های اجاره ای زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که قیمت ها از 50€ (یورو) برای یک اتاق مشترک تا بیش از 220€ (یورو) برای یک آپارتمان در شهر متفاوت است. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در صربستان را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در صربستان

در حال حاضر، اجاره بها در صربستان به صورت زیر می باشد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 84€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر: 26€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 64€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 44€ (یورو)

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در صربستان

بسته به تابعیت، دانشجویان برای تحصیل در صربستان به اجازه یا ویزای دانشجویی یا تحصیلی صربستان نیاز دارند. دانشجویانی که ملزم به اخذ ویزا هستند، باید درخواست ویزای خود را به سفارت یا کنسولگری جمهوری صربستان در کشور خود ارسال کنند. به این منظور، دانشجویان به اسناد و مدارک زیر نیاز دارند:

  • گذرنامه معتبر (گذرنامه باید حداقل نود روز از تاریخ صدور ویزا معتبر باشد)
  • گواهی پلیس درباره سابقه کیفری متقاضی در محل اقامت وی
  • گواهی پزشکی
  • بلیط برگشت
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهی ثبت نام دوره در یک موسسه آموزشی در صربستان
  • گواهی توان پرداخت مالی
  • هزینه درخواست ویزا

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در صربستان

برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان، معیارهای زیر باید برآورده شوند:

  • یک نامه پذیرش باید ارائه شود که نشان دهد فرد متقاضی در یک دوره تحصیلی تمام وقت در یک موسسه آموزشی شناخته شده صربستانی پذیرش شده است.
  • متقاضیان باید بتوانند شواهدی از بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در کشور صربستان را به نمایش بگذارند.
  • باید نشان داده شود که هزینه های دوره به طور کامل پرداخت شده است.
  • بیمه پزشکی خصوصی باید تنظیم شده باشد و مدارک مستند آن باید ارائه شود.
  • این باید هدف قابل اثبات متقاضی باشد که در پایان دوره تحصیل به کشور خود باز خواهد گشت.
  • همه مهاجران در صربستان باید قوانین، دستورالعمل ها و تشریفات ملی مهاجرت را رعایت کنند و آن ها را الزام آور بدانند.
  • تحصیل مورد نظر باید فقط از طریق موسسات آموزشی مجاز و مورد تایید انجام شود

پاسخ به سوالات رایج درباره رشته طراحی لباس در صربستان

در این بخش به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در رشته طراحی لباس در صربستان پاسخ می دهیم:

  • هزینه های ماهانه زندگی دانشجویان بین المللی در صربستان می تواند چه مبلغی باشد؟ 330€ تا 550€ (یورو) در ماه.
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طراحی لباس در صربستان کدامند؟ امنیت بالا، هزینه های مقرون به صرفه زندگی، کار ضمن تحصیل، یادگیری زبان صربی، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و غیره.
  • اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی صربستان کدامند؟ گذرنامه معتبر، دعوت نامه، فرم درخواست تکمیل شده، عکس، بلیط برگشت یا برنامه سفر، سند اثبات بودجه کافی برای اقامت در صربستان، بیمه سلامت و هزینه ویزا.
  • اسناد و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های صربستان کدامند؟ فرم درخواست، دو فتوکپی برابر اصل مدرک تحصیلی قبلی و دو نسخه ترجمه شده به زبان صربی، دو کپی از ریزنمرات تحصیلی قبلی و دو نسخه ترجمه شده آن و سند اثبات پرداخت هزینه ها.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در صربستان هستید پیشنهاد می کنیم در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در صربستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *