ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه

تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه

تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه ایده آل ترین گزینه برای علاقه مندان به این رشته است. فرانسه یکی از کشورهایی است که در صنعت مد سرآمد است و شهرت زیادی در زمینه مد و لباس دارد، بطوری که حتی پاریس پایتخت مد جهان شناخته می شود. این امر نشان می دهد که تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه و بخصوص در پاریس چقدر می تواند ایده آل باشد. به علاوه، تحصیل در فرانسه مزایای زیادی را برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد که از آن جمله می توان به موسسات آموزشی معتبر و رتبه دار، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان فرانسوی، کیفیت بالای آموزش، امنیت بالا، کار ضمن تحصیل و کیفیت بالای زندگی اشاره نمود. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

محبوبترین موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته طراحی لباس در فرانسه

طراحی لباس، هنر خلق لباس با استفاده از زیبایی شناسی و طراحی است. امروزه صنعت مد یک صنعت جهانی است و اشتغال در این صنعت می تواند درآمد بالایی را داشته باشد. تحصیل در رشته طراحی لباس به علاقه مندان این حوزه توصیه می گردد زیرا موفقیت به عنوان یک طراح لباس به مهارت های زیادی نیاز دارد که افراد می توانند با تحصیل در موسسات آموزشی کسب کنند. هدف برنامه های رشته طراحی لباس که در موسسات آموزشی ارائه می شوند آموزش و پرورش مختصصان آتی این رشته است. این رشته به قدری محبوبیت پیدا کرده است که متقاضیان زیادی در سراسر جهان به دنبال تحصیل در آن هستند.

مسلما شهرت کشور فرانسه و شهر پاریس پایتخت این کشور بر کسی پوشیده نیست. پاریس در کنار میلان، نیویورک و لندن، چهار پایتخت بزرگ مد صنعت مد هستند و این شهر پایتخت مد جهان لقب گرفته است. طراحی لباس یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در فرانسه است. محبوب ترین موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته طراحی لباس در فرانسه عبارتند از:

  • کالج هنر پاریس
  • مدرسه طراحی LISAA
  • مدرسه مد پاریس به وسیله PSL – Ecole Nationale de Mode et Matiére
  • دانشگاه آمریکایی پاریس
  • مدرسه تجارت IPAG
  • Atelier Chardon Savard
  • مدرسه تجارت SKEMA.

بهترین فرصت های تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در فرانسه

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته طراحی لباس در فرانسه برای سال 2021 را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
طراحی لباس– طراحی پارچهمدرسه طراحی LISAA10290€/ سال3 سالتمام وقت
طراحی لباس و تجارتمدرسه طراحی LISAA9890€/ سال5 سالتمام وقت
طراح لباسAtelier Chardon Savardنامشخص3 سالتمام وقت
طراحی لباس– ساخت الگومدرسه طراحی LISAA10290€/ سال3 سالتمام وقت
طراحی لباسکالج هنر پاریس28400€/ سال4 سالتمام وقت
طراحی لباس و فناوریIFA پاریس – آکادمی بین المللی مد8400€/ سال3 سالتمام وقت

در بخش های فرعی زیر به معرفی رشته طراحی لباس در کالج هنر پاریس و رشته طراح لباس در Atelier Chardon Savard می پردازیم.

بهترین فرصت های تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در فرانسه

تحصیل رشته طراحی لباس در کالج هنر پاریس در فرانسه

در طول برنامه طراحی لباس در کالج هنر پاریس، دانشجویان درک درستی از ابزارها، مواد، تکنیک های ساخت و ساز و روش های طراحی پارچه به دست می آورند. این برنامه آن ها را قادر می سازد تا دیدگاه های خلاقانه فردی خود را بیان کنند. کورس های فشرده مفهوم و طراحی، نقدهای هفتگی و کارگاه های آموزشی با متخصصان صنعت به دانشجویان کمک می کند تا درک درستی از صنعت مد داشته باشند. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از: ترسیم، مواد و ابعاد، شهر به عنوان استودیو، مقدمه ای بر رسانه های دیجیتال، مقدمه ای بر هنر و طراحی و غیره. مهلت ارسال درخواست و شروع این برنامه در سال 2021 و 2022 به شرح زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستشروع برنامه
15 می 2021سپتامبر 2021
15 نوامبر 2021ژانویه 2022

این برنامه به صورت تمام وقت می باشد و 4 سال به طول می انجامد. زبان آموزش برنامه انگلیسی است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می شود. بررسی شرایط و الزامات ورود به این برنامه نشان می دهد کالج هنر پاریس به دنبال متقاضیانی جدی، مسئولیت پذیر و با انگیزه بالا است که توانایی بالقوه رشد را از خود نشان دهند. پتانسیل دانشجوی احتمالی برای پیشرفت هنری یکی از مهم ترین معیارها در ارزیابی داوطلبان برای پذیرش است. تسلط بر زبان انگلیسی یکی از الزامات ورود به این برنامه می باشد. شهریه برنامه هم برای دانشجویان دارای تابعیت اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و هم برای دانشجویان بین المللی 28400€ (یورو) در سال است. همچنین دانشجویان باید هزینه های زندگی در پاریس که معادل 1195€ تا 1780€ (یورو) در ماه می باشد را نیز در نظر داشته باشند.

تحصیل رشته طراح لباس در Atelier Chardon Savard فرانسه

در طول برنامه طراح لباس در Atelier Chardon Savard، دانشجویان برندها را تجزیه و تحلیل می کنند، روندها را رمزگشایی می کنند و ایده های خود را نشان می دهند. دانشجویان کلکسیون های خود را در کارگاه ها خلق می کنند، همان طور که استایلیست های مد در کارگاه های استودیویی خود این کار را انجام می دهند. دستاوردهای دانشجویان هر ساله در طول نمایش سالانه مد عرضه می شود. آینده شغلی دانشجویان این برنامه پس از فارغ التحصیلی به صورت کار به عنوان یک طراح لباس (برای لباس های مردانه، لباس های زنانه یا لوازم جانبی) برای بخش های اوت کوتور، لوکس یا پوشاک آماده می باشد. دانشجویان این ماموریت را خواهند داشت که تصور کنند، ترسیم نمایند و مدل هایی را ایجاد کنند که کلکسیون های فردا را تشکیل خواهند داد.

همه ساله، تمامی دانشجویان این برنامه این فرصت را دارند که کلکسیون های تیمی ایجاد کنند و آن ها را در یک شوی مد ارائه دهند. این امر در یک مکان نمادین در پاریس، یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل، برگزار می شود. برنامه به صورت تمام وقت است و زبان آموزش آن انگلیسی و فرانسوی می باشد. همچنین، تحصیل در محل دانشگاه انجام می شود. این برنامه 3 ساله است، به این صورت که سال چهارم به حرفه ای شدن اختصاص دارد و در طی آن دانشجویان باید پروژه حرفه ای خود را ایجاد نمایند. در سال اول، دانشجویان خلاقیت خود را برمی انگیزند و ساخت الگو را یاد می گیرند. در سال دوم، فایل های طراحی مد را می سازند و مهارت های ساخت الگو را توسعه می دهند. در سال سوم نیز در ساخت الگو و غیره تخصص کسب می کنند.

پاسخ به سوالات رایج درباره رشته طراحی لباس در فرانسه

در این بخش به چند سوال رایج درباره تحصیل در رشته طراحی لباس در فرانسه پاسخ می دهیم:

  • بهترین مدارس مد برای تحصیل در رشته طراحی لباس در فرانسه کدامند؟ در این زمینه می توانیم کالج هنر پاریس، مدرسه تجارت SKEMA، IFA پاریس- آکادمی بین المللی مد و مدرسه مد پاریس به وسیله PSL – Ecole Nationale de Mode et Matiére را نام ببریم.
  • برنامه های طراحی لباس در فرانسه چگونه تدریس می شوند؟ بهترین خبر درباره برنامه های طراحی لباس در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه این است که اکثریت آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین، دانشجویان، همراه با کلاس های درسی کلاسیک، این شانس را دارند که در بسیاری از آموزش های عملی شرکت کنند، از جمله این که با متخصصان صنعت مد در کارگاه ها شرکت کنند، شوهای مدی را که در دانشگاه برگزار می شود را تماشا کنند، در دوره های کارورزی در شرکت های مد شرکت کنند و به طراحان در کارشان کمک کنند.
  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های فرانسه کدامند؟ PTE Academic، IELTS، TOEFL، C1 Advanced یا C2 Proficiency.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در فرانسه در رشته طراحی لباس هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

18 دیدگاه برای “تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه

  1. شقایق گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه و میخواستم هنرستان فرانسه طراحی لباس رو بزنم آیا امکان گرفتن بورسیه تحصیلی هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید برای این مدارس اقدام کنید ولی بورسیه گرفتن به شرایط شما بستگی داره و این نکته هم باید گفت که راحت نمیشه به دستش اورد.

  2. Darya گفت:

    سلام
    من یازدهم هستم رشته گرافیک فنی حرفه‌ای آیا تو این سن میشه برای بورسیه در فرانسه اقدام کرد برای ادامه تحصیل در طراحی لباس؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدارس فرانسه هزینه های کمی دارند برای تحصیل و به همین دلیل خیلی به ندرت می شه بورسیه گرفت

  3. bahar گفت:

    اگه مدرک کارشناسی هنر(گرافیک یا نقاشی) داشته باشیم تاثیر مثبت برای پذیرش تو رشته مد داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونه موثر باشه. توصیه می کنم حتما دانشگاه ها رو از الان چک کنید چون توی لیست دانشگاه ها نوشته شده کدوم درس ها رو باید در دوره کارشناسی پاس کرده باشید

  4. bahar گفت:

    سلام تا چه سنی میشه برای کارشناسی اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای دریافت پذیرش تحصیلی محدودیت خاصی نیست ولی هر چه سریع تر اقدام کنید شانس دریافت پذیرش برای شما بیشتر می شه

  5. ساراحسینی گفت:

    سلام من ۲۵سالمه کاردانیه کامپیوتر دارم تاحدودی فرانسه خودندم و انگلیسیم دارم برای ایلتس میخونم، برای پذیرش رشته طراحی لباس باید چیکارکنم؟ میتونم تاکارشناسی اینجا کامپیتور بخونم بعد با مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی هردو،درخواست رشته طراحی لباس بدم؟ و این ک ایا دانشگاه های فرانسه شرط ن دارن برای ورود یا خیر،سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصد دارید توی فرانسه اقامت داشته باشید، بهتر هست زبان فرانسه خودتون رو تقویت کنید.
      با این حال می تونید با هر دو مدرک اقدام کنید ولی در نهایت باید با یک مدرک اقدام کنید

  6. Mahsa گفت:

    سلام به نظرتون با مدرک کارشناسی روانشناسی و ارشد طراحی لباس میتونم برای دکترای مدیریت فشن یا رشته مرتبط به طراحی لباس پذیرش بگیرم؟احتمال قبولی چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید رشته تحصیلیتون مرتبط با مقطع کارشناسی باشه و ارتباط مشخصی هم با مدرک کارشناسی ارشدتون داشته باشه.

  7. عسل گفت:

    سلام
    21سالمه ترم 3دوره ی کاردانی طراحی لباس
    و درحال یادگیری زبان فرانسه هستم
    وسوالم این هست که کاردانیم رو تموم کنم بلافاصله باید درخواست پذیرش بدم یا میتونم حدود یکسال وقفه بندازم واسه پذیرش
    ممنون میشم جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      یکسال زمان زیادی نیست البته به شرط اینکه باقی شرایطتون اوکی باشه مشکلی وجود نداره

  8. hasti گفت:

    سلام من 35 سالم هست و لیسانس معارف اسلامی دارم با معدل 18 و ارشد علوم سیاسی پایان نامه مونده . زبان انگلیسی و فرانسه هم قبلا خوندم اما نیاز به مرور دارم . با این شرایط بنظرتون میتونم این رشته رو بخونم ویا گزینه بهتری میتونید معرفی کنید؟ جهانی سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر بخواین این رشته رو بخونید و از ابتدا این کار رو انجام بدید مقداری ریسک خواهد داشت برای کشور فرانسه
      و بهتره که کشور دیگه ای رو مدنظر قرار بدید
      اون هم بعد از این که مشاوره شدید

  9. asma گفت:

    سلام من ۲۱ سالمه با معدل ۱۵.۶۷ در رشته علوم تجربی
    میخواستم بدونم شانسی برای پذیرش در رشته طراحی لباس برای دوره کارشناسی در فرانسه دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر بخواین این رشته رو بخونید این امکان وجود داره اما بهتره که در ابتدا دوره زبان فرانسه رو بخونید تا بتونید به رشته مورد علاقه تون در فرانسه بپردازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *