ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

لهستان یک مقصد خارق العاده برای تحصیل است؛ از این رو، تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان برای علاقه مندان به تحصیل توصیه می شود. لهستان یک انتخاب عالی برای بهره مندی از آموزش مقرون به صرفه و با کیفیت عالی است. در حال حاضر، دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف اروپا، آسیا، آمریکای شمالی و آفریقا برای تحصیل وارد لهستان می شوند. این کشور آموزش سطح بالای از نظر فنی پیشرفته را با اصول و روش های مدرن برای آموزش دانشجویان و یادگیری کلاسی ارائه می دهد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

بررسی هزینه تحصیل در لهستان نشان می دهد دانشگاه های دولتی ساختار هزینه تحصیل زیر را دارند:

  • برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، در صورت ثبت نام در برنامه هایی که به زبان لهستانی آموزش داده می شوند: 0€ (یورو) در سال
  • برنامه های کارشناسی: 500€ تا 6000€ (یورو) در سال
  • برنامه های کارشناسی ارشد: 1000€ تا 8000€ (یورو) در سال.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی معمولا حتی بیش تر است اما می توان برنامه هایی با هزینه کم تر نیز پیدا کرد.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

بررسی هزینه زندگی در لهستان نشان می دهد متوسط هزینه های زندگی در اکثر شهرهای آن در حدود 350€ تا 550€ (یورو) در ماه می باشد. در شهرهای بزرگ تر مانند کراکوف یا ورشو دانشجویان به 500€ تا 850€ (یورو) در ماه برای تامین هزینه های زندگی خود نیاز دارند. در لهستان گزینه های زیادی برای محل اقامت دانشجویان وجود دارد که بسته به شهر و موسسه آموزش عالی متفاوت است. بسیاری از موسسات آموزش عالی لهستان خوابگاه های خود را دارند که معمولا ارزان ترین گزینه موجود است. با این حال، بیش تر دانشجویان لهستانی ترجیح می دهند در یک آپارتمان خصوصی اتاق اجاره کنند. هزینه های محل اقامت برای دانشجویان در لهستان به صورت زیر است:

  • خوابگاه های دانشجویی: 60€ تا 150€ (یورو) در ماه
  • اجاره آپارتمان خصوصی: 80€ تا 150€ (یورو) در ماه به اضافه قبض خدمات رفاهی (100€ تا 150€ (یورو)).

در لهستان خدمات درمانی برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا در دسترس است مشروط بر این که بیمه درمانی معتبری را در سیستم بیمه ملی کشور خود داشته باشند. اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا باید طرح بیمه خدمات درمانی خصوصی داشته باشند. سایر هزینه های ماهانه زندگی در لهستان به صورت زیر است:

  • غذا و مواد غذایی: 100€ تا 150€ (یورو) در ماه
  • کتاب و متریال تحصیل: 20€ تا 50€ (یورو) در ماه
  • رویدادهای اجتماعی و سرگرمی: 30€ تا 70€ (یورو) در ماه.

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در لهستان را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در لهستان

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

لهستان عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است بنابراین شیوه های اخذ ویزای آن همانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. به طور کلی، دانشجویانی که در یک برنامه تمام وقت در لهستان پذیرفته شده اند به منظور ورود به این کشور باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ حوزه شنگن هستند برای ورود به لهستان به ویزا نیاز ندارند، هرچند اگر قصد اقامت و تحصیل در یک برنامه دانشگاهی تمام وقت در این کشور را دارند باید وضعیت خود را ثبت کنند. دانشجویان کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، برزیل، گرجستان و هنگ کنگ نیز برای ورود به لهستان و اقامت به مدت نود روز نیاز به ویزا ندارند. هرچند، برای تحصیل در یک برنامه تمام وقت در دانشگاهی در لهستان به ویزای دانشجویی/ اجازه اقامت نیاز دارند.

دانشجویان سایر کشورها باید قبل از ورود به لهستان درخواست ویزای تحصیلی دهند و پس از ورود نیز برای دریافت اجازه اقامت درخواست ارائه دهند. مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی لهستان عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای لهستان که امضا شده باشد و به همراه سه قطعه عکس بیومتریک تحویل داده شود.
  • اصل گذرنامه یا سند سفر همراه با فتوکپی از صفحه اطلاعات و صفحه پشتی
  • نامه پذیرش از طرف دانشگاه
  • انگیزه نامه با ارائه جزئیات درباره هدف دانشجو از تحصیل
  • سند اثبات پرداخت شهریه که پس از پرداخت هزینه های مورد نیاز توسط متقاضی به وسیله دانشگاه ارائه شود (معمولا هزینه های یک سال)
  • رزرو پرواز یک طرفه
  • بیمه مسافرتی و درمانی برای یک سال
  • مدارک تحصیلی
  • سند اثبات تمکن مالی

تمامی درخواست ها باید در سفارت یا کنسولگری لهستان در کشور متقاضی ارائه شود.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

چگونگی زندگی دانشجویی در لهستان

لهستان به لطف شهریه بسیار مقرون به صرفه و آموزش باکیفیت خود، یک کشور جالب برای دانشجویان بین المللی است. این کشور در دهه گذشته بیش از بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی از دانشجویان بین المللی استقبال کرده است. دانشجویان خارجی به سرعت دریافتند که زندگی در لهستان به عنوان یک دانشجو بسیار هیجان انگیز است. لهستان یک منطقه معتدل است. ماه های زمستان خیلی سخت نیستند و دانشجویان مجبور نیستند در شرایط سخت آب و هوایی با زحمت و رنج در کلاس ها شرکت کنند. زبان لهستانی در بسیاری از جوامع دانشجویی به طور گسترده ای صحبت می شود زیرا دانشجویان خارجی بیش تر و بیش تر به این زبان علاقه مند می شوند. برخلاف کلیشه ها، زبان لهستانی سخت ترین زبان برای یادگیری نیست زیرا چندین دانشجوی خارجی در لهستان گویشوران دارای سطح خوبی از این زبان هستند.

دانشجویان خارجی، برای فعالیت های روزمره یا تعاملات با مردم محلی به دانش سطح اولیه زبان لهستانی نیاز دارند. البته بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی در لهستان از استانداردهای بین المللی پیروی می کنند و به همین ترتیب برنامه های بسیار زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شود. زندگی دانشجویی در لهستان مانند هر تجربه اروپایی دیگری است اما دارای پیچ و تاب لهستانی است. کانون ها و انجمن های دانشجویی از محبوبیت بالایی برخوردارند زیرا در ایجاد تبادل فرهنگی و اجتماعی معروف بوده اند. فعالیت های ورزشی در چندین موسسه در لهستان ترویج می شود. امکانات ورزشی در بسیاری از دانشگاه ها بسیار پیشرفته و در دسترس همه دانشجویان است. لهستان یک جامعه لیبرال است، بنابراین انتخاب های مختلف سبک زندگی که غیرقانونی نیستند بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

سوالات رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

در این بخش به چند سوال رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در رشته طراحی لباس در لهستان چگونه است؟ دانشجویان خارجی باید به سرعت در زندگی علمی و اجماعی لهستانی ادغام شوند زیرا آن ها تنها دانشجویان خارجی این کشور نیستند. سالانه بیش از 65000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های لهستان ثبت نام می کنند. آن ها فرصت های زیادی برای گپ زدن، کشف فرهنگ های دیگر و تفریح در مهمانی های محلی دارند. سیستم آموزشی این کشور مبتنی بر اصول بولونیا است؛ بیش تر برنامه های کارشناسی 3 سال طول می کشد در حالی که بیش تر برنامه های کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال طول می کشد.
  • هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی حین تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان می تواند چه مبلغی باشد؟ متوسط هزینه های زندگی در اکثر شهرهای لهستان در حدود 350€ تا 550€ (یورو) در ماه می باشد.
  • برای تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان، دانشجویان می توانند کدام گواهینامه های زبان انگلیسی را به دانشگاه های این کشور ارائه دهند؟ گواهینامه های PTE Academic، TOEFL iBT، IELTS Academic، C1 Advanced یا C2 Proficiency به طور کلی توسط دانشگاه های لهستان پذیرفته می شوند.
  • دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان کدامند؟ آموزش باکیفیت، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، امنیت بالا، فرهنگ غنی و میراث تاریخی، زیبایی های طبیعت و کار ضمن تحصیل.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و کار پس از تحصیل در لهستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *