ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی

تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی

تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی در دانشگاه هایی مانند ویتاوتاس مگنوس برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور امکان پذیر است. در طول سال های اخیر، با اصلاحات مهیج انجام گرفته در سیستم آموزشی لیتوانی ثبت نام دانشجویان بین المللی در آن افزایش پیدا کرده است. این کشور کوچک با حدود سه میلیون نفر جمعیت عضو اتحادیه اروپا و واحد پولی یورو می باشد. لیتوانی مملو از پوشش گیاهی سبز و زمین های هموار در ساحل دریای بالتیک در شمال اروپا است. این کشور مملو از چشم اندازهای طبیعی، جنگل های انبوه، دریاچه ها و رودخانه ها می باشد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی

در دانشگاه های لیتوانی، هزینه تحصیل بسته به سطح تحصیلات و نوع برنامه تحصیلی از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت است. به طور متوسط، هزینه های تحصیل در موسسات آموزش عالی دولتی این کشور عبارتند از:

  • بین 1000€ تا 5300€ (یورو) در سال برای مقطع کارشناسی
  • بین 2200€ تا 6500€ (یورو) در سال برای مقطع کارشناسی ارشد
  • بین 7100€ تا 8500€ (یورو) در سال برای مقطع دکتری.

ملاحظه می شود که هزینه تحصیل در لیتوانی در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا یا انگلستان مقرون به صرفه است اما خبرهای خوب بیش تری در مورد تحصیل در لیتوانی وجود دارد:

  • دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند برای فرصت های دارای فاند که توسط دولت لیتوانی ارائه می شود اپلای کنند.
  • همه دانشجویان بین المللی (از جمله شهروندان غیر اتحادیه اروپا) می توانند برای فرصت های PhD دارای فاند که توسط دولت لیتوانی ارائه می شود اپلای کنند.
  • دانشجویان می توانند برای بورسیه های تحصیلی که هم هزینه های تحصیل و هم هزینه های زندگی را پوشش می دهند اپلای کنند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی لیتوانی را دارند باید آماده پرداخت شهریه بیش تری باشند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی

به طور کلی، لیتوانی در مقایسه با کشورهای غربی قیمت های کم تری دارد. با این حال، سبک زندگی و عادت ها هزینه های زندگی افراد مختلف را تعیین می کنند. برآوردها نشان می دهد بودجه ای بین 350€ تا 750€ (یورو) در ماه برای تامین هزینه زندگی در لیتوانی برای اکثر دانشجویان بین المللی کافی است. اکثر دانشگاه های لیتوانی این امکان را برای دانشجویان فراهم می سازند که در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنند. این خوابگاه ها ارزان ترین نوع محل اقامت برای دانشجویان هستند؛ هزینه آن ها 70€ تا 200€ (یورو) در ماه است. در صورتی که دانشجویان ترجیح دهند آپارتمانی خصوصی را برای زندگی در لیتوانی اجاره کنند با مبالغ زیر رو به رو می شوند:

وضعیت اجاره بها در لیتوانی

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی

پس از تصمیم گیری در مورد برنامه تحصیلی مورد نظر، فرآیند پذیرش در دانشگاه های لیتوانی مثل آب خوردن است. آخرین مهلت ارسال درخواست در اکثر دانشگاه ها جهت جذب دانشجو برای ماه سپتامبر در ماه ژوئن می باشد، اما به دانشجویان بین المللی توصیه می شود که هرچه زودتر اقدام کنند تا زمان بیش تری را برای کار در مورد جزئیات داشته باشند. سه مرحله زیر برای ثبت نام در دانشگاه های لیتوانی لازم است:

  • ابتدا مدارک تحصیلی متقاضی باید در جمهوری لیتوانی به رسمیت شناخته شود. ارزیابی و به رسمیت شناختن گواهینامه های پایان تحصیلات دبیرستان و مدارک تحصیلات عالی توسط مرکز ارزیابی کیفیت در آموزش عالی (CQAHE) لیتوانی انجام می شود.
  • پس از به رسمیت شناختن مدارک، متقاضی می تواند به یک دانشگاه لیتوانیایی درخواست ارائه دهد (بیش تر اوقات می تواند به صورت آنلاین انجام شود).

برخی از اسنادی که ممکن است متقاضی هنگام ارائه درخواست خود به دانشگاه ارائه دهد عبارتند از:

  • اسکن گذرنامه و شناسنامه
  • اسکن مدرک تحصیلی قبلی
  • ریزنمرات دوره تحصیلی قبلی
  • CV
  • توصیه نامه
  • مدارک بورسیه یا بودجه.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی

الزامات ویزا برای دانشجویانی که می خواهند در لیتوانی تحصیل کنند بسته به تابعیت آن ها متفاوت است. دارندگان گذرنامه ایران برای ورود به لیتوانی باید ویزا داشته باشند. لیتوانی در ایران سفارت ندارد بنابراین دانشجویان باید برای درخواست ویزای دانشجویی لیتوانی به سفارت این کشور در یک کشور نزدیک به ایران سفر کنند. زمانی که دانشجو نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود را به دست آورد، می تواند برای اخذ ویزا اقدام کند. از دانشجو انتظار می رود مدارک زیر را در سفارت لیتوانی ارائه دهد:

  • فرم درخواست پر شده
  • رزرو بلیط تایید شده هواپیما
  • دو قطعه عکس بیومتریک در اندازه 35 x 45 mm
  • نامه ثبت نام در یک موسسه لیتوانیایی
  • گذرنامه معتبر بین المللی
  • اصل کلیه مدارک تحصیلی
  • بیمه درمانی با پوشش 5795€ (یورو)
  • سند اثبات توانایی پوشش هزینه های زندگی (150€ (یورو) در ماه)

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی

چگونگی زندگی دانشجویی در لیتوانی

به طور کلی، تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی می تواند بسیار طاقت فرسا باشد و زمان و تلاش زیادی را می طلبد، در حالیکه تحصیل در رشته هایی مانند زبان بسیار آرام تر است. صرف نظر از این، برخی از جنبه های زندگی دانشجویی در اکثر موارد مشترک است. به عنوان مثال، اکثر جوانان لیتوانیایی برای ورود به دانشگاه از خانه دور می شوند، بنابراین بسیاری در خوابگاه زندگی می کنند یا به صورت مشترک با چند هم اتاقی آپارتمانی را اجاره می کنند. این امر به دانشجویان در صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند.

وضعیت فعلی اشتغال در لیتوانی فرصت های زیادی برای انجام کار نیمه وقت جهت تامین هزینه زندگی فراهم نمی کند. بسیاری از دانشجویان سعی می کنند از طریق کسب نمرات بالا به بورس تحصیلی دست یابند. سازمان ها و باشگاه های دانشگاهی دانشجویان و اساتید با نیازها و علایق مختلف را گرد هم می آورند و فضایی را برای بحث های مثمر ثمر، تبادل نظر و ایده فراهم می کنند. در لیتوانی دانشجویان تخفیف های زیادی می گیرید. تخفیف های دانشجویی برای گشت و گذار در کشور از طریق حمل و نقل عمومی، غذا خوردن در رستوران ها و غیره در نظر گرفته شده است. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در لیتوانی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و مهاجرت از طریق تحصیل به لیتوانی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *