ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال

تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال

پرتغال با داشتن سابقه آموزش عالی طی چندین قرن، دارای تجربه زیادی در زمینه ارائه برنامه های درجه یک با کیفیت بالا است. تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال همانند سایر کشورها به علاقه مندان ارائه می شود و تحصیل در آن مزایای زیادی برای دانشجویان به همراه دارد. کیفیت بالای آموزش، دانشگاه های برتر، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل، تحصیل به زبان انگلیسی، کار ضمن تحصیل، کیفیت بالای زندگی، امنیت بالا، هزینه های پایین زندگی، سواحل زیبا، آب و هوای مدیترانه ای و یادگیری زبان پرتغالی از جمله دلایل و مزایای تحصیل در پرتغال هستند. مقاله حاضر به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طراحی لباس در پرتغال به شرح زیر تهیه گردیده است.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال

در دنیای مد، هر محصول یا سبک جدید با یک ایده شروع می شود. طراحی لباس توسط خلق کنندگان لباس تعریف می شود. طراحی لباس شامل مجموعه ای از مهارت ها است که از تحقیقات بازار و خلاقیت تا طراحی و انتخاب پارچه را شامل می شود. طراحان لباس روند کار را از ابتدا تا تولید هدایت می کنند. در حالی که طراحان مد و لباس آروزی خلق برچسب های خود را دارند – یعنی خلق طرح های منحصر به فرد که افراد مشهور و مورد پسند مردان و زنان در سراسر جهان می پوشند – اما واقعیت این است که بیش تر آن ها در نهایت برای عمده فروشان لباس کار می کنند.

طراحان لباس روزهای خود را به ترسیم، طراحی و توسعه طرح های نمونه ای جدید صرف می کنند. بیش تر طراحان در شرکت های بزرگ پوشاک کار می کنند. آن ها همچنین می توانند در تحقیقات مد برای پیش بینی روند مد و انتشار آمار صنعت مد نیز کار کنند. همچنین امکان دارد آن ها در شرکت های اسباب بازی نیز کار کنند. برخی از طراحان نیز برای یک خانه مد کار می کنند یا خانه مد خود را تاسیس می کنند. دانشجویان رشته طراحی لباس در زمینه خیاطی، نقاشی، صنعت نساجی و غیره تسلط پیدا می کنند. تحصیل در رشته طراحی لباس برای کسانی مناسب است که افراد خلاقی هستند و دوست دارند با پارچه و متریال و رنگ کار کنند.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال

سیاست های ویزای تحصیلی پرتغال نیز همانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا برای ورود به پرتغال جهت تحصیل به ویزا نیاز ندارند. اما شهروندان کشورهای دیگر برای ورود به پرتغال به ویزای تحصیلی یا دانشجویی (student visa) نیاز دارند. این ویزا ممکن است ورود آن ها را تضمین کند یا نکند اما آن ها بعدا برای اقامت در پرتغال به اجازه اقامت نیاز خواهند داشت. ویزاها توسط سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور مبدا دانشجویان صادر می شود قبل از این که به پرتغال سفر کنند. دانشجویان جدید می توانند به محض ورود به پرتغال یا در طی دو هفته پس از سفرشان به این کشور در اداره خدمات مهاجرتی و مرزی پرتغال درخواست اجازه اقامت کنند.

ویزای دانشجویی برای برنامه های تحصیلی بیش از 3 ماه، ویزای نوع D می باشد. به این ترتیب، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای ورود به پرتغال باید ویزای شنگن نوع D اخذ کنند. اسناد و مدارک لازم برای دریافت این ویزا عبارتند از:

  • گذرنامه یا سند سفر
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه که اخیرا گرفته شده باشد
  • سند اثبات تمکن مالی
  • سند اثبات محل اقامت
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • بیمه سلامتی و مسافرتی
  • سند اثبات پرداخت شهریه در صورت درخواست
  • گزارش پلیس
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

هزینه تحصیل در رشته طراحی لباس در پرتغال

نرخ متوسط شهریه در دانشگاه های دولتی پرتغال بین 550€ تا 2500€ (یورو) در سال برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. به این صورت که:

هزینه تحصیل در رشته طراحی لباس در پرتغال

البته شهریه برخی از برنامه ها می تواند حدود 4000€ تا 5000€ (یورو) در سال باشد. به عنوان نمونه، شهریه بسیاری از برنامه های کارشناسی دانشگاه مادیرا معادل 4000€ (یورو) در سال است. شهریه هایی که تاکنون ذکر کردیم عمدتا برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا اعمال می شود و دانشجویانی که از کشورهای دیگری هستند ممکن است شهریه بیش تری پرداخت کنند. مشخصا شهریه دانشگاه های خصوصی بیش تر است. دانشجویان می توانند انتظار پرداخت بیش از 7000€ (یورو) در سال را برای برخی برنامه های تحصیلی داشته باشند. اما دوباره باید خاطر نشان سازیم که این رقم برای شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا صدق می کند و دانشجویان کشورهای دیگر باید انتظار شهریه بیش تری را داشته باشند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال

پرتغال یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا می باشد. هزینه زندگی در پرتغال در سال 2020 و 2021 می تواند ماهانه به طور متوسط بین 500€ تا 800€ باشد. سه گزینه اصلی برای اقامت در پرتغال و هزینه آن ها به شرح زیر است:

سه گزینه اصلی برای اقامت در پرتغال و هزینه آن ها

سوپرمارکت ها در پرتغال قیمت های مقرون به صرفه ای دارند، بنابراین مواد غذایی ماهانه دانشجویان ممکن است حدود 150€ تا 200€ (یورو) هزینه داشته باشد. جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در پرتغال را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
فیله مرغ (1 کیلوگرم)4.97€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)9.03€
سیب (1 کیلوگرم)1.51€
موز (1 کیلوگرم)1.09€
پرتقال (1 کیلوگرم)1.23€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.40€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.90€
پیاز (1 کیلوگرم)1.00€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.52€
شیر معمولی (1 لیتر)0.63€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)6.72€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)1.78€
قرص نان تازه معمولی (500 گرمی)1.08€
برنج سفید (1 کیلوگرم)0.91€

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در پرتغال

در این بخش به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در پرتغال پاسخ می دهیم:

  • دانشگاه های پرتغال کدام آزمون های رسمی زبان انگلیسی را می پذیرند؟ تقریبا تمام دانشگاه های این کشور PTE Academic، IELTS، TOEFL و C1 Advanced را می پذیرند.
  • ویزای لازم برای تحصیل در پرتغال چیست؟ کدام دسته از دانشجویان باید برای ویزا اقدام کنند؟ برای تحصیل در پرتغال بسته به کشور دانشجو ممکن است لازم باشد که برای ویزا اقدام کند. دانشجویانی که اهل یک کشور عضو اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستند نیازی به اخذ ویزا ندارند. تمام آن چه که این دسته از دانشجویان باید داشته باشند کارت شناساییشان است. اما دانشجویانی که اهل کشورهای دیگری هستند باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. دانشجویان می توانند این کار را در سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور خود انجام دهند. برای دریافت این ویزا، دانشجویان باید مدارک مختلفی را ارائه دهند.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی پرتغال چیست؟ گذرنامه معتبر، فرم درخواست تکمیل شده، نامه پذیرش از یک موسسه پرتغالی، ریزنمرات آکادمیک، عکس گذرنامه ای، سند اثبات تمکن مالی و کپی بیمه نامه درمانی.
  • بهترین شهرهای پرتغال برای تحصیل کدامند؟ لیسبون، پورتو و کویمبرا.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در پرتغال هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات در این زمینه و کار بعد از تحصیل در پرتغال با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *