ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در کویت

تحصیل رشته طراحی لباس در کویت

علاقه مندان به تحصیل رشته طراحی لباس در کویت می توانند تحصیل در رشته مورد علاقه خود در این کشور ثروتمند را با ماجراجویی گره بزنند و از اقامت خود در کویت لذت ببرند؛ به ویژه دانشجویانی که به ورزش های آبی علاقه دارند می توانند اقامت بی نظیری را در این کشور تجربه کنند. کویت، با وجود کوچکی، به دلیل دارا بودن ذخایر نفتی بسیار به واسطه موقعیت خود در خلیج فارس یازدهمین کشور ثروتمند جهان است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در کویت 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

شرایط تحصیل در کویت

کویت کشوری است که می تواند مقصد تحصیلی مناسبی برای کسانی باشد که آماده ماجراجویی های جدید هستند. این کشور چیزهای نامحدودی را به دانشجویان ارائه می دهد. جاذبه های کویت از جذاب ترین جاذبه های منطقه خلیج فارس هستند. با کمال تعجب، در کویت و پایتخت آن جاذبه های کافی وجود دارد که حتی کنجکاوترین بازدیدکنندگان را مبهوت می سازد. این کشور ترکیبی جذاب از قدیم و جدید است. یکی از مکان های دیدنی کویت مسجد جامع کویت معروف به مسجدالکبیر است که گنبد عظیم آن بر منظره شهر مسلط است.

تحصیل در کویت به زبان انگلیسی فرصت های شغلی با درآمد مناسب را در این کشور یا خارج از آن فراهم می سازد. در مقایسه بسیاری از کشورها، کویت برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد با قیمت مناسب تری را ارائه می دهد. اگر دانشجویان از کشوری نزدیک، مثلا ایران، وارد کویت شده و در آن تحصیل کنند، بنابراین مجبور نخواهند شد هزینه زیادی را برای سفر صرف کنند و دیدار با خانواده و دوستانشان در تعطیلات راحت تر خواهد بود.

در اکثر موارد، دانشگاه های کویت که برنامه های انگلیسی زبان ارائه می دهند توسط دولت ملی معتبر شناخته می شوند و ممکن است توسط دانشگاه های کشورهای دیگر نیز به طور کامل یا جزئی معتبر شناخته شوند. بنابراین، چون دانشجویان در برنامه ای بین المللی تحصیل می کنند، شانس بیش تری برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به ویژه مقاصد محبوب تر تحصیل و دانشگاه های معتبر اروپا، آمریکا، کانادا یا استرالیا خواهند داشت. تحصیل به زبان انگلیسی در کویت همچنین فرصتی عالی برای ایجاد یک شبکه حرفه ای است که منبع بزرگی از فرصت ها و همکاری بالقوه پس از فارغ التحصیلی می باشد.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در کویت

در کویت دانشجویان می توانند از قایقرانی، غواصی و ورزش های آبی لذت ببرند. در این کشور، قایق های موتوری و قایق های تفریحی را می توان دربست اجاره کرد؛ همچنین، سفرهای ماهیگیری بهترین تفریح هستند. کویت با آب های گرم منطقه خلیج فارس، صخره های مرجانی و حیوانات دریایی بسیار، محل مناسبی برای غواصی است. اسکی روی آب و کایاک سواری کارهای جذاب دیگری برای ماجراجویی آبی در کویت هستند.

در پایتخت کویت، یعنی شهر کویت که یکی از بهترین شهرهای کویت برای تحصیل است، جاذبه هایی مانند آکواریم شهر کویت، باغ وحش، چندین پارک بزرگ و زمین اسکیت در اندازه المپیک مکان های مناسبی برای تفریح و سرگرم شدن می باشند. سفرهای قایقی در امتداد ساحل و اردو زدن در صحرا تجربه ای غیرقابل تکرار است که دانشجویان می توانند با تحصیل در کویت به دست آورند. گردشگری دانشجویان در کویت به همین جا ختم نمی شود؛ آن ها می توانند از تورهای سافاری کویر از جمله کمپینگ های شبانه در واحه های کوچک که بین ماه های اکتبر و مارس انجام می شود نیز لذت ببرند. خوابیدن در چادر بادیه نشینان یا زیر سایبانی از ستاره های درخشان از تجربیات منحصر به فرد این تورها می باشد.

یادگیری زبان عربی، امنیت بالا، تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های منطقی تحصیل و زندگی و استاندارد بالای زندگی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در کویت هستند. کویت با توجه مزایایی که ارائه می دهد نسبت به گذشته تعداد دانشجویان بیش تری را به خود جذب می کند. نمودار زیر روند افزایش تعداد دانشجویان کویت را نشان می دهد:

روند افزایش تعداد دانشجویان کویت

علاوه بر موارد فوق، دانشجویان با تحصیل در کویت می توانند فرصت های شغلی خوبی را در آن یا خارج از آن به دست آورند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در کویت

برآورد می شود که هزینه های ماهانه زندگی یک نفر در کویت بدون در نظر گرفتن اجاره مبلغ 703.78$ (دلار) باشد. نمودار زیر وضعیت اجاره بها در کویت را نشان می دهد:

وضعیت اجاره بها در کویت

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در کویت را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کویت

جدول زیر قیمت کالاهای اساسی در کویت را نشان می دهد:

عنوان کالاقیمت بر حسب دلار آمریکا
شیر معمولی (1 لیتر)1.44$
قرص نان سفید تازه (500 گرمی)1.00$
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.99$
تخم مرغ معمولی (12 عدد)1.86$
پنیر محلی (1 کیلوگرم)4.51$
فیله مرغ (1 کیلوگرم)4.45$
گوشت گاو (1 کیلوگرم)9.68$
سیب (1 کیلوگرم)2.04$
موز (1 کیلوگرم)1.59$
پرتقال (1 کیلوگرم)1.57$
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.37$
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.03$
پیاز (1 کیلوگرم)0.88$
آب (بطری 1.5 لیتری)0.54$

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در کویت

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در کویت

دانشجویان بین المللی پس از اخذ پذیرش در یک موسسه آموزش عالی در کویت، برای کسب اطلاعات کامل در مورد درخواست ویزای دانشجویی یا تحصیلی، باید با سفارت کویت تماس بگیرند. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کویت هستند باید برای اخذ ویزای دانشجویی به نزدیک ترین سفارت کویت درخواست ارائه دهند. برای درخواست ویزای تحصیلی کویت، دانشجویان باید مدارک و اسناد زیر را به همراه داشته باشند:

  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده و رسید هزینه ویزا
  • نامه تأیید/ نامه پذیرش از طرف موسسه آموزشی در کویت
  • سند اثبات منابع مالی مبنی بر این که دانشجو بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود در کویت را در اختیار دارد.
  • نامه توضیحی از طرف اسپانسر دانشجو در توضیح دوره
  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار قبل از تاریخ انقضا
  • یک قطعه عکس به اندازه عکس گذرنامه
  • گواهی سلامت که نشان دهد دانشجو از سلامتی خوبی برخوردار هست و هیچ بیماری مسری ندارد.
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری که نشان دهد دانشجو هیچ گونه سابقه کیفری ندارد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی مجاز به کار در کویت نیستند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در کویت هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و شرایط اجاره مسکن در کویت با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *