ویزای تحصیلی

رشته عمران در آمریکا

رشته عمران در آمریکا

تحصیل رشته عمران در آمریکا طرفداران زیادی دارد چرا که آلمان، کشوری توسعه یافته و قدرتمند با نرخ بیکاری بسیار پایین محسوب می شود. در نتیجه تحصیل در دانشگاه های آن، خصوصا در گرایش های مختلف مهندسی از جمله عمران، برق، کامپیوتر و غیره، می تواند فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان بدنبال داشته باشد. البته بخشی از هزینه های زندگی در آمریکا را می توان به وسیله مشغول شدن به کار ضمن تحصیل تامین نمود. چرا که دانشجویان، حتی دانشجویان بین المللی، تا سقف 20 ساعت در هفته در آمریکا اجازه کار ضمن تحصیل دارند. خصوصا دانشجویان رشته های فنی-مهندسی که شانس بالایی برای کاریابی در آمریکا دارند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در آمریکا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته عمران در آمریکا چقدر است؟
  • مدارک لازم برای تحصیل رشته عمران در آمریکا کدام اند؟
  • درآمد مهندسین عمران پس از فارغ التحصیلی در آمریکا چگونه است؟

هزینه تحصیل رشته عمران در آمریکا

افرادی که دبیرستان خود را در ایران تمام کرده اند معمولا برای تحصیل در رشته عمران در مقطع کارشناسی، ابتدائا 1 تا 2 سال در کالج های آمریکا تحصیل می کنند. اما امکان اخذ پذیرش مستقیم از دوره های کارشناسی رشته عمران هم وجود دارد و با این کار می توان قدری از هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا را کاهش داد. د

ر جدول ذیل حدود این هزینه ها در سال 2024 مشخص شده است:

نوع هزینه هاکالج 2 ساله (دلار آمریکا)دوره 4 ساله کارشناسی رشته عمران (دلار آمریکا)
شهریه و سایر هزینه های دانشگاه از جمله بیمه، حق عضویت انجمن دانشجویی و غیره$3660$35830
خوابگاه$8660$12680
کل هزینه ها$12320$48510

البته شهریه هر کدام از دانشگاه های آمریکا برای رشته عمران در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت خواهد بود اما میانگین هزینه ها معمولا به شرح ذیل است. در نمودار ذیل متوسط هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و کوچک آمریکا مقایسه شده است:

متوسط هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و کوچک آمریکا

مدارک لازم برای تحصیل رشته عمران در آمریکا

با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی فرد، مدارکی که باید تهیه و ارسال شود فرق می کند؛ اما به طور کل مهم ترین مدارکی که برای تحصیل رشته عمران در آمریکا مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • CV/رزومه
  • نمره آزمون (SAT، ACT، GRE و GMAT)
  • مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل
  • انگیزه نامه یعنی همان motivation leeter که حاوی دلایل فرد برای انتخاب آمریکا و دانشگاه مورد نظر باشد.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee که میزان آن در هر دانشگاهی متفاوت است.
  • نمونه نگارش متن به زبان انگلیسی از جمله مقالات گذشته فرد و غیره
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از 3 تن از اساتید پیشین که دانشجو را به خوبی بشناسند.

پس از اخذ پذیرش هم نوبت به اقدام جهت به دست آوردن ویزای تحصیلی آمریکا می رسد که به مدارک متعددی از جمله موارد ذیل نیازمند می باشد:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه مورد نظر در رشته عمران به همراه اطلاعات دقیق دانشجو، برنامه تحصیلی دانشجو و تاریخ آغاز و پایان دوره تحصیلی در آمریکا
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن
  • نامه تمکن مالی بانک
  • رسید پرداخت شهریه کالج یا دانشگاه در آمریکا حداقل برای سال اول
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در آمریکا از جمله اجاره نامه آپارتمان، خوابگاه و غیره
  • پرداخت هزینه سفارت آمریکا یا همان visa fee

مدارک لازم برای رشته عمران در آمریکا

کار دانشجویی رشته عمران در آمریکا

دانشجویان در آمریکا اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند و درآمد کسب کنند. البته دانشجویان رشته های فنی-مهندسی مثل رشته عمران شانس پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را دارند و نتیجتا می توانند درآمد بیشتری کسب کنند. یعنی در حالی که دانشجویانی که مشغول کار در سوپرمارکت ها، رستوران ها و غیره در آمریکا می شوند معمولا ساعتی 5$ تا 9$ (دلار آمریکا) درآمد دارند، حقوق دانشجویان رشته عمران که در شرکت های عمرانی آمریکایی یا چند ملیتی کارآموزی می کنند معمولا ساعتی 11$ تا 19$ (دلار آمریکا) است. علاوه بر تامین بخشی از هزینه های زندگی، کار ضمن تحصیل در آمریکا کمک می کند رزومه فرد قوی تر شود و کاریابی پس از فارغ التحصیلی هم برای وی راحت تر و سریع تر باشد.

شرایط کار پس از تحصیل عمران در آمریکا

دانشجویان پس از به اتمام رساندن دوره تحصیل در آمریکا اجازه اقامت دارند و از آن جایی که نرخ بیکاری آمریکا تقریبا پایین است، با پیدا کردن کار می توانند ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند. علاوه بر وجود موقعیت های کاری زیاد، سطح درآمد مهندسین عمران هم در آمریکا بالا است. البته در سال 2024 متوسط درآمد سالانه در آمریکا 94700$ (دلار آمریکا) است؛ اما مهندسین عمران به طور متوسط 88700$ (دلار آمریکا) درآمد دارند. هرچند سطح درآمد مهندسین عمران در شهرهای نیویورک، آستین، بوستون و غیره در مقایسه با آتلانتا، بالتیمور و نیواورلئان، بیشتر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل رشته عمران در آمریکا، مدارک لازم برای تحصیل در رشته عمران و سایر توضیحاتی ارائه شد.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته عمران در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته عمران در آمریکا به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط کار پس از تحصیل عمران در آمریکا چگونه است؟ دانشجویان پس از به اتمام رساندن دوره تحصیل در آمریکا اجازه اقامت دارند و از آن جایی که نرخ بیکاری آمریکا تقریبا پایین است، با پیدا کردن کار می توانند ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند. علاوه بر وجود موقعیت های کاری زیاد، سطح درآمد مهندسین عمران هم در آمریکا بالا است. البته در سال 2024 متوسط درآمد سالانه در آمریکا 94700$ (دلار آمریکا) است؛ اما مهندسین عمران به طور متوسط 88700$ (دلار آمریکا) درآمد دارند. هرچند سطح درآمد مهندسین عمران در شهرهای نیویورک، آستین، بوستون و غیره در مقایسه با آتلانتا، بالتیمور و نیواورلئان، بیشتر است.
  • کار دانشجویی رشته عمران در آمریکا به چه صورت است؟ دانشجویان در آمریکا اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند و درآمد کسب کنند. البته دانشجویان رشته های فنی-مهندسی مثل رشته عمران شانس پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را دارند و نتیجتا می توانند درآمد بیشتری کسب کنند. یعنی در حالی که دانشجویانی که مشغول کار در سوپرمارکت ها، رستوران ها و غیره در آمریکا می شوند معمولا ساعتی 5$ تا 9$ (دلار آمریکا) درآمد دارند، حقوق دانشجویان رشته عمران که در شرکت های عمرانی آمریکایی یا چند ملیتی کارآموزی می کنند معمولا ساعتی 11$ تا 19$ (دلار آمریکا) است. علاوه بر تامین بخشی از هزینه های زندگی، کار ضمن تحصیل در آمریکا کمک می کند رزومه فرد قوی تر شود و کاریابی پس از فارغ التحصیلی هم برای وی راحت تر و سریع تر باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *