ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در اسپانیا

تحصیل رشته عمران در اسپانیا

تحصیل رشته عمران در اسپانیا و اخذ مدرک مهندسی عمران به دانشجویان می آموزد که پروژه های ساختمانی را طراحی، اجرا و نظارت کنند. دانشجویان یاد می گیرند که بودجه ها و هزینه ها را مدیریت کرده، با معماران و مهندسان دیگر کار کنند و تاخیرها و نگرانی های ایمنی را برطرف نمایند. مهندسان عمران با جنبه های ساخت و ساز مانند بودجه بندی، ایمنی و مجوزهای قانونی سروکار دارند. مهندسین عمران فعال در ساخت و ساز، در محل پروژه حضور داشته و مدیریت کارگران، مواد و مصالح و استخدام پیمانکاران فرعی را بر عهده دارند. تحصیل متقاضیان بین المللی در اسپانیا یک فضای دوستانه و آرام را برای آنها به دنبال دارد. اگرچه سخنرانی ها در دانشگاه ها و کالج های اسپانیا رسمی است، اما سمینارها و کارهای آزمایشگاهی غیر رسمی بوده و به دانشجویان اجازه می دهد آزادانه با استادان بحث و از آنان سوال کنند.

مزایای تحصیل رشته عمران در اسپانیا

دلایل زیر مهم ترین توجیح برای تحصیل رشته عمران در اسپانیا است:

  1. دانشگاه های اسپانیا هزینه های تحصیل مقرون به صرفه ای را دریافت می کنند به این معنی که بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اسپانیا مجبور نیستند بیش از 4000€ (یورو) در سال بپردازند. به علاوه بسیاری از برنامه های تحصیلی در واقع فقط با 1000€ تا 1500€ (یورو) در سال شروع می شوند.
  2. دانشکده های فنی اسپانیا در کنار دانشکده های بازرگانی آن هر ساله جایگاه بالایی را در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی کسب می کنند. از بین آنها، کالج های بازرگانی و مهندسی، موسسات برجسته ای می باشند زیرا اسپانیا به عنوان مکانی حمایتی برای کارآفرینان و بازرگانان آینده شناخته شده است.
  3. اسپانیا یکی از لذت بخش ترین آب و هواهای اروپا را دارد. دما از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. اما به راحتی می توان گفت اگر کسی عاشق آفتاب، رفتن به ساحل و احساس گرمای دلپذیر است، اسپانیا انتخاب بسیار خوبی است.
  4. قرار گرفتن نام دانشگاه های اسپانیایی یک نکته عالی در رزومه هر دانشجویی است. باید بدانیم، تسلط بر یک زبان خارجی مانند انگلیسی همیشه کافی نیست. کارمندان شرکت های اروپایی تشویق می شوند که علاوه بر انگلیسی حداقل یک زبان دیگر نیز یاد بگیرند و ابزارهای آنلاین زیادی برای کسانی که می خواهند با سرعت زیاد یاد بگیرند در دسترس است. اما چند سال زندگی و تحصیل در اسپانیا بهترین فرصت برای یادگیری زبان اسپانیایی به عنوان زبان سوم است.
  5. دانشگاه های اسپانیا سخنرانی های سنتی را با کارهای تحقیقاتی و سمینارهایی ترکیب می کنند که در آن دانشجویان می توانند با استادان گفتگوهای دوستانه و آزاد داشته باشند و در مورد موضوعات چالش برانگیز در رشته انتخابی خود بحث کنند.

شرایط تحصیل رشته عمران در اسپانیا

شرایط تحصیل رشته عمران در اسپانیا

هر سال در زمانی مشخص، اسپانیا میزبان 85000 دانشجوی بین المللی است که در این سرزمین تحصیلات عالی خود را دنبال می کنند. این تعداد در بین کشورهای اروپایی بسیار زیاد است و به دلیل آن است که طی چند دهه گذشته، سیستم و استاندارد آموزش در اسپانیا بسیار بالا رفته است. اسپانیا طیف گسترده ای از دوره ها را در زمینه رشته های دانشگاهی، از مقطع کارشناسی تا مقطع دکترا به دانشجویان خود ارائه می دهد و هزینه بیشتر دانشگاه های آن بسیار کم و یا رایگان است. بنابراین جای تعجب نیست که دانشجویان بین المللی برای تحصیلات عالی به دانشگاه های اسپانیا سرازیر شده و به دنبال موفقیت شغلی هستند. در میان تمام دوره های انتخاب شده توسط دانشجویان بین المللی، مهندسی عمران شاید یکی از محبوب ترین ها باشد. دانشگاه های مهندسی در اسپانیا شرایط پذیرش دانشجویی منحصر به خود را دارند.

بنابراین شرایط پذیرش از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت است. گاهی اوقات، اگر دانشجویی برای یک دوره مهندسی خاص در کالج های مختلف مهندسی در اسپانیا اقدام کند، متوجه می شود که سابقه کار قبلی وی نه تنها مورد توجه قرار می گیرد، بلکه از اهمیت زیادی نیز برخوردار است. مدت زمان معمول یک دوره لیسانس در اسپانیا 3 سال است. بهترین دوره های مهندسی در اسپانیا مهندسی عمران و معماری در مادرید و دوره آموزش عالی به وسیله آموزش آنلاین، در بارسلونا است. در حالی که بیشتر دوره لیسانس یک دوره تمام وقت است که به زبان انگلیسی تدریس می شود، دوره فوق لیسانس یک دوره آموزشی بیشتر غیرحضوری برای آموزش افراد از راه دور است. دوره مهندسی عمران تمام وقت در دانشگاه مشهور جهان یعنی کارلوس سوم مادرید هم تدریس می شود. اما بهترین قسمت در مورد تحصیل در اسپانیا انگلیسی بودن دوره هاست.

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته عمران در اسپانیا

سه دانشگاه برتر کشور اسپانیا برای تحصیل در رشته عمران در مقاطع مختلف شامل دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا، دانشگاه پلی تکنیک والنسیا و دانشگاه بین المللی مادرید هستند. دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در بین بهترین دانشگاه های جهانی در رتبه 534 قرار دارد و دانشکده عمران آن با توجه به عملکرد خوب خود در بین مجموعه ای از برترین های دنیا قرار گرفته است. دانشگاه پلی تکنیک والنسیا نیز در رتبه 525 در بین بهترین دانشگاه های جهانی قرار داشته و رشته عمران این دانشگاه نیز در رتبه 80 بهترین های دنیا قرار دارد. دانشگاه پلی تکنیک مادرید نیز در بین بهترین دانشگاه های جهانی در رتبه 587 قرار دارد که این دانشگاه هم در رشته عمران در رده 90 دنیا قرار دارد. درصد سهم موارد مختلف از هزینه های تحصیل دانشجویی در کشور اسپانیا در نمودار زیر آورده شده است:

هزینه تحصیل دانشجویی در اسپانیا

شایان ذکر است که اکثر دوره های تحصیلی رشته عمران در همه مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی برگزار شده و این کشور رکورد دار تعداد دانشجویان دکترای رشته عمران در کل قاره اروپا و دانشگاه های تخصصی این رشته می باشد. به علاوه؛ متقاضیان تحصیل، کار و مهاجرت به کشور زیبای اسپانیا می توانند برای رفع هرگونه ابهام و کسب اطلاعات تکمیلی و حرفه ای با کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آن ها بهره مند گردند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *