ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در بلژیک

تحصیل رشته عمران در بلژیک

تحصیل رشته عمران در بلژیک مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار دارد و هر ساله از سوی کشورهای مختلف مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرد. مهندسی عمران با طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت هایی که پروژه های عمرانی روزانه به آن ها متکی هستند، مانند ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سیستم های آبی و انرژی، شبکه های زباله و بسیاری دیگر، سروکار دارد. افرادی که در مهندسی عمران و ساخت و ساز کار می کنند باید برنامه ها و ساختار ها را با هم تطبیق دهند و برای مشکلات پیچیده مانند افزایش جمعیت انسانی یا بلایای طبیعی راه حل پیدا کنند. برخی از تخصص های مهندسی عمران، مهندسی حمل و نقل، مهندسی محیط زیست و مهندسی ژئوتکنیک است. همچنین هزینه تحصیل رشته عمران در دانشگاه های مختلف بلژیک، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بین 4000€ الی 8200€ (یورو) تخمین زده شده است.

ماهیت تحصیل رشته عمران در بلژیک

مهندس عمران مسئول کار در پروژه های بزرگ ساختمانی، آپارتمان ها، جاده ها، پل ها، تونل ها، بزرگراه ها، خط لوله انتقال آب و تصفیه فاضلاب و غیره است. به طور معمول، یک مهندس عمران در محل کار، گزارش ها و نقشه ها را مطالعه و کیفیت خاک را تعیین می کند تا در صورت مناسب بودن شرایط خاک برای یک پروژه، این موضوع را ثابت کند. مهندس عمران در مورد بتن، فولاد، سیمان و غیره هزینه هایی را برآورد و در نهایت هزینه کل پروژه را ارزیابی می کند و قوانین و مقررات دولتی را در منطقه ای که پروژه آغاز شده، بررسی و تأثیر یک پروژه را در محیط زیست شناسایی می کند.

یک مهندس عمران، برای طراحی مدل یک پروژه، از نرم افزار طراحی استفاده می کند و در نظرسنجی شرکت کرده و مشاهدات خود را از نقطه نظر مهندسی ارائه می دهد. دوره های ارائه شده توسط دانشکده مهندسی عمران توانایی های حل مسئله افراد را به چالش می کشد. آن ها باید با مشکلاتی از قبیل تکمیل پروژه ساخت و ساز خود با مقدار محدود منابع، مقابله کنند. اگر دانشجویان می خواهند یک مهندس عمران موفق شوند، به خلاقیت و توانایی سازگاری با تغییرات پیش بینی نشده در برنامه ریزی خود نیز، نیاز خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته عمران در بلژیک

در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مهندسی عمران، دانشجویان یاد خواهند گرفت که چگونه استانداردهای ایمنی ساخت و ساز و همچنین مقررات ساختمان سازی را دنبال کنند. همچنین آن ها خواهند آموخت که چگونه پروژه های ساختمانی را مدیریت کنند، همه محاسبات را انجام دهند و در صورت لزوم تنظیماتی را اعمال کنند. سایر جنبه های مهم ساختمانی که باید به خاطر سپرده شود، تأثیرات محیطی، دوام و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب برای پروژه هایی که روی آن ها کار خواهد شد، می باشد.

کارشناسی ارشد مهندسی عمران در بلژیک بر پایه ای محکم در طراحی سازه و نوآوری ساختاری، بنا شده است و دانشجویان را با مهارت و دانش لازم برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران مجهز می کند. مهندسان از طریق انتخاب مواد، شبیه سازی عددی و روش های ساخت، می توانند سازه هایی را با یک هدف خاص طراحی کنند که کاملاً منطبق با قوانین زیست محیطی، قانونی و ساختاری باشد. افراد می توانند با رسیدن به طرحی ساختاری که معیارهای مربوط به قدرت، قابلیت استفاده، بهره وری انرژی، دوام و غیره را برآورده کند، یک پروژه را از مفهوم به واقعیت تبدیل کنند.

شرایط تحصیل رشته عمران در بلژیک

مهارت برای تحصیل رشته عمران در بلژیک

از نظر علمی دانشجویان برای شروع کار به عنوان مهندس عمران به حداقل مدرک لیسانس یعنی B.E، B.Tech، B.S یا معادل آن از یک موسسه شناخته شده، نیاز دارند. مدرک کارشناسی مهندسی، یک دوره 3 ساله است که به آن دسته از داوطلبانی که دارای استاندارد K12 آموزشی، همراه با مهارت های فیزیک، شیمی و ریاضیات هستند، ارائه می شود. کار با فرمول دقیق ریاضیات و محاسباتی و درک فیزیکی، از ویژگی های لازم برای ثبت نام در دوره کارشناسی مهندسی عمران است. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته عمران در دانشگاه های بلژیک، در اختیار داشتن مدرک کارشناسی با معیارهای مشخص لازم است.

در این برنامه یک ساله، دانشجویان ملزم به گذراندن 6 دوره اجباری و انتخاب 18 واحد از دوره های انتخابی هستند. همچنین افراد می توانند یک ماژول صلاحیت حرفه ای را به صورت کارآموزی کامل کنند و روی یک پروژه علمی به عنوان یکی از اعضای گروه های تحقیقاتی یا در یک محل کار مورد تأیید کار کنند. این برنامه با ارائه پایان نامه کارشناسی ارشد، به انتهای خود می رسد. در طول این برنامه، آن ها در واقع یک ایده را به صورت خودکار یا به عنوان بخشی از یک گروه، پیاده سازی می کنند. دانشجویان به ابتکار، انتقال دانش و توسعه مهارت های فنی، تشویق می شوند. دانشجوی تحصیلات تکمیلی با پشتیبانی متخصصان صنعتی، بینش منحصر به فردی از دنیای کارآفرینی را پیدا می کند.

اشتغال و هزینه های زندگی در بلژیک

مهندسان عمران قادر خواهند بود از بین دو مسیر شغلی عمومی یکی را انتخاب کنند. آن ها می توانند در یک دفتر کار کنند، با پروژه های طراحی، درخواست ها و یا ملاقات با مشتری سرو کار داشته باشند و یا به صورت عملی و مستقیماً در پروژه های ساختمانی کار کنند. همچنین اگر برای فردی، کار در یک پروژه ساختمانی جذاب به نظر برسد، این شانس را خواهد داشت که عضوی ارزشمند در گروهی باشد که طرحی را روی یک تکه کاغذ پیاده سازی و آن را به واقعیت تبدیل کند. دانشجویانی که با مدرک مهندسی عمران فارغ التحصیل می شوند می توانند در بخش دولتی یا خصوصی کار کنند. در اینجا برخی از مشاغل محبوب افراد ذکر شده است:

  • مهندسی ساخت و ساز
  • مهندسی سازه
  • مهندسی منابع آبی
  • نقشه برداری
  • کنترل ساختمان

مانند اکثر کشورهای اروپایی، در بلژیک نیز دوره کارشناسی معمولاً 3 تا 4 سال و دوره کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال طول می کشد. برنامه های کارشناسی به عنوان دوره لیسانس حرفه ای یا لیسانس دانشگاهی دسته بندی می شوند. در حالی که برخی از این برنامه ها کاملاً رقابتی هستند اما بلژیک با ارائه بورسیه های تحصیلی قابل توجه و یا حتی شهریه کامل، به دانشجویان و به ویژه مستضعفان، هزینه های این رشته را جبران می کند. همچنین در نمودار زیر حداقل هزینه زندگی دانشجویی در بلژیک، به صورت ماهانه، قابل مشاهده است:

حداقل هزینه زندگی دانشجویی در بلژیک

برای کسب اطلاعات بروز و دقیق تر، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *